quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:12 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat kan mij dat nou schelen? Ik zou een wat meer groen uitzicht willen.
quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:21 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk, als je dit nou voor je deur zou hebben staan, snap ik het wel...
Hoezo irrationeel als je een godsvermogen aan mobiliteitsbelasting moet ophoesten?quote:Op zaterdag 8 november 2025 12:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je kunt een discussie met petrolheads nooit winnen. Zij zijn irrationeel.
Ik ben het wel met je eens dat het aanschaffen van de voiture samen komt met het onvervreemdbaar recht op het gebruik van een aantal vierkante meter openbare ruimte. Dat is best gek maar zijn vinden dat normaal en logisch.
De autobezitters kiezen toch zelf iedere vier jaar een overheid? Dus hoeven zij de verantwoordelijkheid voor het gebrek aan parkeerplekken voor hun bezit om mobiel te kunnen zijn, niet af te schuiven naar de overheid.quote:Op zaterdag 8 november 2025 12:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?
'Jij mag geen auto want ik moet de mijne kwijt?'
Terwijl de gemeente ontwerpt en bepaald hoeveel parkeerplekken er in een wijk komen? Riiiiiiiiiiiiiiiiight.
Nogmaals: automobilisten betalen de wegenbelasting. Geen fietsers, geen busdiensten of iemand anders. Dan mogen automobilisten daar ook wat voor terugverwachten van de overheid. Als ze dat onderling moeten regelen, stopt de belasting ook.
En aangezien de mobiliteitsbelasting meer is dan de pot voor onderhoud van de wegen, stopt met het belasting betalen waarschijnlijk ook het overmaken van jouw bijstandsuitkering. Ik zou dus maar even pas op de plaats maken.
Ik studeerde 20 jaar geleden Bouwkunde aan de TUDelft. Daar ging het over nieuw gebouwde wijken waar 'slim' het aantal parkeerplaatsen per woning was teruggebracht om het autobezit te ontmoedigen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik begrijp niet dat mensen die een auto bezitten (= ettelijke kubieke meters blik) aannemen dat ie in de nabijheid van de woning geparkeerd moet kunnen worden. Het is jouw eigen blik, voor niemand anders toegankelijk, in de openbare (!!) ruimte. En als dat nog niet vreemd genoeg is, iedereen kijkt tegen jóuw blik aan. Lelijk als de nacht.
Ik snap je punt niet..?quote:Op zaterdag 8 november 2025 12:49 schreef Horzula het volgende:
[..]
Ik studeerde 20 jaar geleden Bouwkunde aan de TUDelft. Daar ging het over nieuw gebouwde wijken waar 'slim' het aantal parkeerplaatsen per woning was teruggebracht om het autobezit te ontmoedigen.
Toen kwam de Bouwfraude.
En nu zijn we 'hier'.
Er gaat niets boven een eigen oprit. Heerlijk!quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:28 schreef Akkerdjie het volgende:
Dat betekent gewoon een huisje kopen en eerst vijf tot tien minuten slepen met je boodschappen in je nieuwbouwwijk, elke keer. Tenzij je een premium plek dichtbij je huis kunt huren voor een fors bedrag natuurlijk. Bezoek komt maar met de fiets, wonen ze te ver weg, dan lopen ze maar een stuk. Dat is toch logsich? De klusjesman moet ook maar een bakfiets in zijn bus meenemen, om het voorrecht te mogen genieten om bij jou een klus te komen doen. Etc.
Afgelopen 15 jaar zijn er volgens het cbs ruim 1,5 miljoen extra auto’s bijgekomen. Laten we maar minder parkeerplekken bijbouwen, what could go wrong. Gewoon de bevolking laten groeien, auto’s zijn vast geen probleem.
Decennia lange auto-ontmoediging van de meeste politieke partijen heeft ons hier gebracht.quote:
Gemak dient de mens…quote:Op zaterdag 8 november 2025 12:57 schreef Horzula het volgende:
[..]
Decennia lange auto-ontmoediging van de meeste politieke partijen heeft ons hier gebracht.
Kijk nou toch eens naar die rotzooi in Amsterdam op dit vlak.
Welke rotzooi?quote:Op zaterdag 8 november 2025 12:57 schreef Horzula het volgende:
[..]
Decennia lange auto-ontmoediging van de meeste politieke partijen heeft ons hier gebracht.
Kijk nou toch eens naar die rotzooi in Amsterdam op dit vlak.
Rutte: 'Iedere werkende nederlander 1000 euro erbij'.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja nu is het een 'metafoor'.
Opeens.
Familie van mij woonde ook in Amsterdam, je kon er alleen gratis parkeren, maar wel voor maximaal 1 uur.quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:06 schreef Horzula het volgende:
[..]
Heb je weleens geprobeerd naar Amsterdam te gaan met de auto?
Hoe beviel het parkeren daar?
Oké dus omdat jij als niet inwoner niet in Amsterdam kan parkeren is het een rotzooi? Nochtans zijn er genoeg parkeergarages buiten de stad waar je met ov prima het centrum in kan. En juist daardoor blijft Amsterdam bewoonbaar voor haar inwoners. Je hebt duidelijk niet je prioriteiten op orde.quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:06 schreef Horzula het volgende:
[..]
Heb je weleens geprobeerd naar Amsterdam te gaan met de auto?
Hoe beviel het parkeren daar?
uiteraard, nederlanders de domme schapen hier trappen overal inquote:Op zaterdag 8 november 2025 14:09 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Rutte: 'Iedere werkende nederlander 1000 euro erbij'.
Jetten: 'We gaan tien steden bouwen'.
Je kunt je in dit land nog steeds naar de verkiezingsoverwinning liegen.
Ja, die 20.000 statushouders terug gaat echt ervoor zorgen dat we woningen kunnen gaan slopenquote:Op zaterdag 8 november 2025 10:22 schreef Cruzinats het volgende:
Als je de grenzen dichtgooit en actief werkt aan remigratie van statushouders dan kan je zelfs woningen gaan slopen.
Belasting betaal je niet 1x in de 4 jaar. Dus waar heb je het over?quote:Op zaterdag 8 november 2025 12:30 schreef torentje het volgende:
[..]
De autobezitters kiezen toch zelf iedere vier jaar een overheid? Dus hoeven zij de verantwoordelijkheid voor het gebrek aan parkeerplekken voor hun bezit om mobiel te kunnen zijn, niet af te schuiven naar de overheid.
Dat valt tegen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:47 schreef galatea het volgende:
[..]
Oké dus omdat jij als niet inwoner niet in Amsterdam kan parkeren is het een rotzooi? Nochtans zijn er genoeg parkeergarages buiten de stad waar je met ov prima het centrum in kan.
En we hebben nog steeds een eigen risico voor de zorgverzekering, wie wist dat politici liegen, maar ook compromissen moeten sluiten.quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:09 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Rutte: 'Iedere werkende nederlander 1000 euro erbij'.
Jetten: 'We gaan tien steden bouwen'.
Je kunt je in dit land nog steeds naar de verkiezingsoverwinning liegen.
Als die autobezitters toch een overheid zouden kiezen die voor voldoende parkeerplek voor auto's zouden zorgen dan hadden ze toch voldoende waar voor hun geld?quote:Op zaterdag 8 november 2025 15:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Belasting betaal je niet 1x in de 4 jaar. Dus waar heb je het over?
Hoeveel steden denk je dan dat Jetten gaat bouwen? Drie? Vijf? Zeven?quote:Op zaterdag 8 november 2025 15:34 schreef Momo het volgende:
[..]
En we hebben nog steeds een eigen risico voor de zorgverzekering, wie wist dat politici liegen, maar ook compromissen moeten sluiten.
Hangt er net vanaf waar je moet zijn.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat mensen die 200 meter van een treinstation wonen, ook nog de auto nemen. Ik heb daar geen hoge pet van op.
Hoe zie je dat voor je dan?quote:Op zaterdag 8 november 2025 15:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Als die autobezitters toch een overheid zouden kiezen die voor voldoende parkeerplek voor auto's zouden zorgen dan hadden ze toch voldoende waar voor hun geld?
Blijft natuurlijk wel erg laf van de autobezitters dat ze elkaar niet aanspreken over gebrek aan ruimte voor parkeerplekken voor hun auto's (bezit).
Dat zal afhangen van de totale reistijd. De trein vertrekt van een plek waar ik niet ben naar een plek waar ik niet moet zijn. Met de auto is het 15 minuten reistijd, met het OV 45 minuten. Scheelt een uur per dag. Eenvoudig rekensommetje.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:49 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, ik denk dat mensen die 200 meter van een treinstation wonen, ook nog de auto nemen. Ik heb daar geen hoge pet van op.
Laten we dan zorgen dat er geen schaarste aan ruimte is.quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:13 schreef galatea het volgende:
Een auto staat 80 procent van de tijd stil, het is gewoon geen efficiënte manier van je vervoeren, alleen het geeft veel gemak en daarmee vinden mensen dat ze dat zichzelf mogen toe-eigenen. Met de schaarste aan ruimte is het alleen maar logisch dat we nadenken hoe we ons effectief verplaatsen en de fiets en de trein zijn daarmee zeer effectief. Kijk als je in schubbekutteveen wilt wonen dan kun je daar in de lege ruimte je auto kwijt maar dan moet je niet gaan schuimbekken dat in de randstad waar ruimte schaars is jijnpersoonlijk niet je auto kwijt kan waar je wezen moet.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)opbrengsten-a4911922quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:25 schreef embedguy het volgende:
[..]
Het zijn afwegingen.
Boeren hun levenswerk afnemen is ook niet goed en een arbeidsmigratiestop komt ook niet zonder nadelen.
Als het met de auto 15 minuten is kan het ook op de fiets.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:15 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat zal afhangen van de totale reistijd. De trein vertrekt van een plek waar ik niet ben naar een plek waar ik niet moet zijn. Met de auto is het 15 minuten reistijd, met het OV 45 minuten. Scheelt een uur per dag. Eenvoudig rekensommetje.
Welke debiel vindt een stuk blik nou meer welvaart geven dan een boom?quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:13 schreef ToT het volgende:
[..]
En de autobezitter moet wakker liggen van dat jij een boompje wil zien vanuit je raam?
0.quote:Op zaterdag 8 november 2025 15:50 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Hoeveel steden denk je dan dat Jetten gaat bouwen? Drie? Vijf? Zeven?
Als compromis.
Kan zeker.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:28 schreef CarbonC het volgende:
Als het met de auto 15 minuten is kan het ook op de fiets.
100x gezonder.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:31 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Kan zeker.
Ook 45 minuten. Zelfde eenvoudige rekensommetje.
Die 1 miljoen arbeidsmigranten, die grotendeels eenvoudig werk doen onder erbarmelijke omstandigheden, wel.quote:Op zaterdag 8 november 2025 15:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, die 20.000 statushouders terug gaat echt ervoor zorgen dat we woningen kunnen gaan slopen
Te lui dus.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:15 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat zal afhangen van de totale reistijd. De trein vertrekt van een plek waar ik niet ben naar een plek waar ik niet moet zijn. Met de auto is het 15 minuten reistijd, met het OV 45 minuten. Scheelt een uur per dag. Eenvoudig rekensommetje.
Dan wachten op allerlei keihard gejank dat voedsel duurder wordt en verschillende industrieën vrijwel stil liggen en het allemaal de schuld is van de roverheid.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:34 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Die 1 miljoen arbeidsmigranten, die grotendeels eenvoudig werk doen onder erbarmelijke omstandigheden, wel.
Een groot deel van het vlees dat hier in stukjes gehakt wordt, is voor het buitenland.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan wachten op allerlei keihard gejank dat voedsel duurder wordt en verschillende industrieën vrijwel stil liggen en het allemaal de schuld is van de roverheid.
En bij genoeg andere industrieën, maar de agrobusiness laat dat echt niet gebeuren dat hier bedrijven moeten sluiten, niet dat dat uberhaupt gaat gebeuren dat ineens letterlijk elke arbeidsmigrant uitgezet (1+ miljoen) gaat worden. Meesten zijn ook nog EU burgers (of komen uit Oekraine).quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:37 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Een groot deel van het vlees dat hier in stukken gehakt wordt, is voor het buitenland.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 8 november 2025 16:40 schreef Momo het volgende:
[..]
En bij genoeg andere industrieën, maar de agrobusiness laat dat echt niet gebeuren dat hier bedrijven moeten sluiten, niet dat dat uberhaupt gaat gebeuren dat ineens letterlijk elke arbeidsmigrant uitgezet (1+ miljoen) gaat worden. Meesten zijn ook nog EU burgers (of komen uit Oekraine).
Nederland is dan ook geen OV land.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:31 schreef MichaelScott het volgende:
Je kan het ov elk jaar verder afbreken óf minder parkeergelegenheid voor auto's voorzien.
Allebei tegelijk wordt een lastig verhaal.
Je koopt er geen stuk openbare ruimte voor, voor die belastingcentjes. Toch neemt men dit aan. Dat is gewoon raar. Irrationeel zoals eerder gezegd.quote:Op zaterdag 8 november 2025 12:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo irrationeel als je een godsvermogen aan mobiliteitsbelasting moet ophoesten?
Als jij voor iets betaald, verwacht je daarvoor toch iets terug? Of geef jij je geld zomaar weg?
Prima, dan dm ik wel even mijn IBAN.
Op dezelfde manier als men hier op het forum linkse medemensen aanspreekt.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je dan?
Laf dat jij daar geen antwoord op hebt.
Automobilisten doen geen stadsplanologie
Fiets nietjes dan ook maar overal weghalen?quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je koopt er geen stuk openbare ruimte voor, voor die belastingcentjes. Toch neemt men dit aan. Dat is gewoon raar. Irrationeel zoals eerder gezegd.
Dat gaat over meningen en niet over voorzieningen waarvoor een werkende belasting betaald.quote:Op zaterdag 8 november 2025 17:40 schreef torentje het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als men hier op het forum linkse medemensen aanspreekt.
Precies, zoals ik al zei: het zijn afwegingen. Dat het vervelend is dat boeren hun levenswerk kwijt raken wil nog niet zeggen dat we het niet moeten doen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:27 schreef CarbonC het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)opbrengsten-a4911922
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |