abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 november 2025 @ 11:16:45 #26
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219220475
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 11:14 schreef ToT het volgende:

[..]
_O- _O- _O- :D !!!
Die oerlelijke vehikels.
pi_219220507
Gewoon veel minder auto's, verplicht een EV en de mindere belastinginkomsten halen we wel ergens anders op
life is like a box of chocolates
pi_219220511
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 11:16 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Die oerlelijke vehikels.

Vroem, vroem! B-)
  zaterdag 8 november 2025 @ 11:20:58 #29
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219220514
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 11:20 schreef ToT het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Vroem, vroem! B-)
:D
pi_219220517

Kijk, als je dit nou voor je deur zou hebben staan, snap ik het wel... :T
pi_219220522
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 10:23 schreef embedguy het volgende:
D66 is iig wel vóór het bouwen op landbouwgrond. Ze willen zelfs hele nieuwe steden laten verreizen.
Ben je dan lang onderweg???

Maar het was een metafoor he, die tien steden.
  zaterdag 8 november 2025 @ 11:22:05 #32
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219220523
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 11:21 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk, als je dit nou voor je deur zou hebben staan, snap ik het wel... :T
Deze is een stuk kleiner dus doe deze maar :7
pi_219220541
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 10:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik begrijp niet dat mensen die een auto bezitten (= ettelijke kubieke meters blik) aannemen dat ie in de nabijheid van de woning geparkeerd moet kunnen worden. Het is jouw eigen blik, voor niemand anders toegankelijk, in de openbare (!!) ruimte. En als dat nog niet vreemd genoeg is, iedereen kijkt tegen jóuw blik aan. Lelijk als de nacht.
Waarom zou iemand met zo’n blik (of meer waarschijnlijk: 2 stuks) dan daar willen wonen in die nieuw gebouwde woning en daar geld voor uit willen geven? Je kunnen verplaatsen is nou eenmaal onderdeel van de moderne maatschappij die draait op dit soort mensen, en fatsoenlijke alternatieven zijn er niet of nauwelijks.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  zaterdag 8 november 2025 @ 11:28:43 #34
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219220553
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 11:07 schreef ToT het volgende:

[..]
De eerste 2 jaar dat je zo'n elektrische wagen hebt, ben je vervuilender bezig dan als je een traditionele auto op fossiele brandstof hebt.
Daarnaast produceren die dingen ook zeer veel fijnstof door de banden, maar daarvoor wordt naar oplossingen gezocht.
En niet elk laadpunt is even groen.
Elke oplossing komt met nieuwe problemen, dat zeker. Lijkt me geen reden om dan maar geen oplossingen na te streven.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zaterdag 8 november 2025 @ 11:35:32 #35
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219220581
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 11:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ben je dan lang onderweg???
ja, héél lang :D

Edited, tnx
quote:
Maar het was een metafoor he, die tien steden.
Oh lol, dat is nieuw voor me. Is d66 tóch meer sane dan ik dacht. Haha. Dank u
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_219220601
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 10:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Auto bezitters betalen een godsvermogen aan belasting, dus mogen daar wat voor terug krijgen.

Wat is je oplossing?
Dan moeten de autobezitters elkaar maar eens aanspreken over het gebrek aan parkeerplekken.
  zaterdag 8 november 2025 @ 11:49:31 #37
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219220638
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 11:25 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Waarom zou iemand met zo’n blik (of meer waarschijnlijk: 2 stuks) dan daar willen wonen in die nieuw gebouwde woning en daar geld voor uit willen geven? Je kunnen verplaatsen is nou eenmaal onderdeel van de moderne maatschappij die draait op dit soort mensen, en fatsoenlijke alternatieven zijn er niet of nauwelijks.
Nou, ik denk dat mensen die 200 meter van een treinstation wonen, ook nog de auto nemen. Ik heb daar geen hoge pet van op.
  zaterdag 8 november 2025 @ 11:52:25 #38
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_219220660
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 10:20 schreef embedguy het volgende:
Draai je nu zelf ook niet om een oplossing heen? Het artikel stelt zelf dat parkeernormen aanpassen een (deel)oplossing is.
Het is geen deeloplossing, het is helemaal geen oplossing. De realiteit is dat met meer mensen er ook meer auto's komen, maar ook dat het het gemiddelde autobezit per inwoner stijgt. Dat heeft een hoop oorzaken, waaronder :
• Door de woningnood zijn meer en meer mensen genoodzaakt ver, soms heel ver, van hun werkplaats te gaan wonen.
• Openbaar vervoer verslechtert steeds meer. Door de versnippering moet je steeds vaker overstappen, flexibele werktijden worden lastiger omdat OV steeds minder rijdt op tijdstippen buiten de reguliere 9-5. Zelfs met alle files ben je met OV vaak fors langer onderweg.
• Mensen worden ouder, maar blijven ook actief, en in staat (fatsoenlijk) auto te rijden tot op hogere leeftijd.

Tot de problemen voor de oplossing van de woningnood die zorgvuldig vermeden worden :
• Nieuwe woonwijken worden tegengehouden met stikstof als argument. Gek genoeg zie ik hele bedrijvenparken uit de grond gestampt worden (waaronder logistieke centra waar straks honderden diesel-vrachtwagens per dag langskomen) waar dat dan geen probleem is.
• De beroepsmogelijkheden tegen een ontwikkeling zijn haast oneindig, je kunt als 1 persoon al een project jaren tegenhouden.
De redenen waarom hieraan niets gedaan wordt zijn dezelfde redenen die al decennia van kracht zijn : de waarde van de bestaande koopwoningen moeten niet alleen niet dalen, maar zo hard mogelijk stijgen, en de politiek op alle lagen in Nederland werkt daar zo hard mogelijk aan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_219220753
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 11:12 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Wat kan mij dat nou schelen? Ik zou een wat meer groen uitzicht willen.
Jij hecht dus alleen belangen aan je eigen behoeftes en hebt schijt aan een ander. Prima, weten we dat ook weer.

En je fiets? Waar zet je die neer?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 8 november 2025 @ 12:05:26 #40
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219220766
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 12:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jij hecht dus alleen belangen aan je eigen behoeftes en hebt schijt aan een ander. Prima, weten we dat ook weer.

En je fiets? Waar zet je die neer?
Auto’s krijgen al hele snelwegen, moet ik het voor die dingen opnemen?

Jij wilt de omvang van een fiets vergelijken met die van een auto?
pi_219220775
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 11:39 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan moeten de autobezitters elkaar maar eens aanspreken over het gebrek aan parkeerplekken.
Nope. Automobilisten onder elkaar kunnen dit niet oplossen. Die maken immers de straat niet. Daar is de gemeente voor die daar rekening mee moet houden bij de wijk/stadplanning. Dat is logisch en daar gaat deze discussie ook over.
1947-2016
pi_219220793
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 12:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Auto’s krijgen al hele snelwegen, moet ik het voor die dingen opnemen?

Jij wilt de omvang van een fiets vergelijken met die van een auto?
Fietsen staan te pas en te onpas in het straatbeeld tot verloedering aan toe. Steden als Amsterdam en Utrecht hebben hier grote problemen mee voor het geval je het nog niet wist. Die staan ook recht voor je porum in het zicht met 10tallen ruimte in te nemen.

En ja, wegen, kut man dat ze nodig zijn.
1947-2016
  zaterdag 8 november 2025 @ 12:11:19 #43
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219220805
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 12:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Fietsen staan te pas en te onpas in het straatbeeld tot verloedering aan toe. Steden als Amsterdam en Utrecht hebben hier grote problemen mee voor het geval je het nog niet wist. Die staan ook recht voor je porum in het zicht met 10tallen ruimte in te nemen.

En ja, wegen, kut man dat ze nodig zijn.
Wat wordt er gefotografeerd in Amsterdam: de mooie rijen fietsen. Wat wordt er nooit gefotografeerd in Amsterdam? Parkeerplekken.

I rest my case.
pi_219220806
minder auto's is een goed idee :Y
kan de NS ook weer meer verdienen en gaan investeren in beter vervoer _O_

werkgevers en nemers leren ook weer dat niet alles om hen draait _O_
pi_219220816
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 12:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nope. Automobilisten onder elkaar kunnen dit niet oplossen. Die maken immers de straat niet. Daar is de gemeente voor die daar rekening mee moet houden bij de wijk/stadplanning. Dat is logisch en daar gaat deze discussie ook over.
De autobezitters moeten de verantwoordelijkheid niet afschuiven naar de gemeentes, kunnen toch veel meer bereiken als zij elkaar aanspreken over het gebrek aan plek om te parkeren?
pi_219220823
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 11:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nou, ik denk dat mensen die 200 meter van een treinstation wonen, ook nog de auto nemen. Ik heb daar geen hoge pet van op.
Je kunt een discussie met petrolheads nooit winnen. Zij zijn irrationeel.

Ik ben het wel met je eens dat het aanschaffen van de voiture samen komt met het onvervreemdbaar recht op het gebruik van een aantal vierkante meter openbare ruimte. Dat is best gek maar zijn vinden dat normaal en logisch.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219220827
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2025 12:11 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Wat wordt er gefotografeerd in Amsterdam: de mooie rijen fietsen. Wat wordt er nooit gefotografeerd in Amsterdam? Parkeerplekken.

I rest my case.
Wat is dit voor raar argument?
Gemeente die een speciale dienst heeft om fietsen te ruimen he.
En de enige plek waar ze mooi in een rij staan is in het depot in Sloterdijk naast de A5.
1947-2016
  zaterdag 8 november 2025 @ 12:16:40 #48
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219220832
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 12:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Je kunt een discussie met petrolheads nooit winnen. Zij zijn irrationeel.

Ik ben het wel met je eens dat het aanschaffen van de voiture samen komt met het onvervreemdbaar recht op het gebruik van een aantal vierkante meter openbare ruimte. Dat is best gek maar zijn vinden dat normaal en logisch.
Ja precies. Volstrekt logisch.
  zaterdag 8 november 2025 @ 12:20:03 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219220842
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 12:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat is dit voor raar argument?
Gemeente die een speciale dienst heeft om fietsen te ruimen he.
En de enige plek waar ze mooi in een rij staan is in het depot in Sloterdijk naast de A5.
Kijk eens langs de grachten! Ze zouden niet hetzelfde zijn zonder de geparkeerde fietsen. Er zijn zelfs posters van! Toeristen houden er van. Maar je ziet niemand op een parkeerterrein foto’s maken. Dat is gewoon lelijk.
pi_219220847
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 12:13 schreef torentje het volgende:

[..]
De autobezitters moeten de verantwoordelijkheid niet afschuiven naar de gemeentes, kunnen toch veel meer bereiken als zij elkaar aanspreken over het gebrek aan plek om te parkeren?
Hoe zie je dat voor je?
'Jij mag geen auto want ik moet de mijne kwijt?'

Terwijl de gemeente ontwerpt en bepaald hoeveel parkeerplekken er in een wijk komen? Riiiiiiiiiiiiiiiiight.

Nogmaals: automobilisten betalen de wegenbelasting. Geen fietsers, geen busdiensten of iemand anders. Dan mogen automobilisten daar ook wat voor terugverwachten van de overheid. Als ze dat onderling moeten regelen, stopt de belasting ook.

En aangezien de mobiliteitsbelasting meer is dan de pot voor onderhoud van de wegen, stopt met het belasting betalen waarschijnlijk ook het overmaken van jouw bijstandsuitkering. Ik zou dus maar even pas op de plaats maken.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')