Als je een machtsbeluste sadistische klootzak bent is een pleegkind waar verder niemand om geeft de ideale prooi.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik snap dat mijn logica niet ieders logica hoeft te zijn, maar waarom wil je dan überhaupt een pleeggezin zijn? Heb je die sadistische neigingen dan echt tot een hoofddoel gemaakt?
Net zoals die mensen van die zorgboerderij of die horrorfokker. Hoe komen mensen aan dat soort beroepen? Je had echt van alles kunnen doen.
quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:31 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dit gebeurt nog steeds dagelijks. Overal ter wereld. 1 case is nu dan gepakt maar elke dag worden kinderen zwaar mishandeld en de omgeving doet niks of durft niks. Er zijn vele meisjes en jongens zoals dit meisje. Er zijn ook veel buren, docenten, sportleiders, familie etc die het weten en hun bek houden want het is niet mijn probleem. Honderden kids, duizenden kids, misschien wel meer nog, elke dag. Het zal nooit stoppen. Oogkleppen op, oortjes dicht, dan zien we lekker niks.
Dit is onzin.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:26 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]Er zal nog maar één verzekeraar zijn die hen wil verzekeren voor zorgverzekering en deze vraagt een 5× zo hoge premie als normaal.
Godzijdank, vroeg me dat net af.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Trouwens: een positief puntje. Er wordt overwogen de hulpinstanties ook te gaan vervolgen, werd aangegeven in een tweet van Saskia.
Maar eerst gaan ze de rechtszaak van de pleegouders afmaken.
Triest ja. Dit soort dingen gebeurden vroeger ook bij de nonnen die voor pleegkinderen zorgden in weeshuizen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:28 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Als je een machtsbeluste sadistische klootzak bent is een pleegkind waar verder niemand om geeft de ideale prooi.
De helft ongeveer. Iets meer of minder dan zo’n 750 euro, afhankelijk van de leeftijd van het pleegkind.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
1400 euro erbij per maand per pleegkind, toch?
"Nogmaals: het OM heeft eerder aangegeven behalve de pleegouders, niemand anders te vervolgen."quote:
https://x.com/saskiabelleman/status/1986818092706529497?s=46quote:Op vrijdag 7 november 2025 19:05 schreef Ansa het volgende:
[..]
"Nogmaals: het OM heeft eerder aangegeven behalve de pleegouders, niemand anders te vervolgen."
Dit poste ze net.
Voor iemand die hoogbegaafd zegt te zijn ben je slecht op de hoogte.quote:Op vrijdag 7 november 2025 19:05 schreef Ansa het volgende:
[..]
"Nogmaals: het OM heeft eerder aangegeven behalve de pleegouders, niemand anders te vervolgen."
Dit poste ze net.
Je hoeft je jaloezie niet zo te spuien kind.quote:Op vrijdag 7 november 2025 19:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Voor iemand die hoogbegaafd zegt te zijn ben je slecht op de hoogte.
Het gaat om DEZE rechtszaak, waarbij alleen de pleegouders terecht staan.
Jaloezie?quote:Op vrijdag 7 november 2025 22:29 schreef Ansa het volgende:
[..]
Je hoeft je jaloezie niet zo te spuien kind.
Enfin, ik volg de tweets en deze miste ik. Ik wil geen nachtmerries zoals na Timothy Ferguson.
Ik reken op tbsquote:Op vrijdag 7 november 2025 17:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ligt eraan wat de rechter oplegt en of er TBS wordt opgelegd.
Kan niet missen!quote:
Ze staan sowieso niet binnen een paar jaar fluitend buiten. Als bij een gevangenisstraf géén tbs wordt opgelegd kan iemand maximaal twee jaar eerder vrij komen. Daarna zitten veel vrijgekomen gevangenen regelmatig in de shit met schulden, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:08 schreef Vlinder het volgende:
Oké... Elf jaar. Kan iemand mij vertellen hoe dit exact werkt? Staan ze dan over een paar jaar weer fluitend op straat of blijven ze altijd in de radar van justitie nu?
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, want daar zijn dus ook die hulpinstanties voor. Dat die hebben liggen slapen lijkt me evenzogoed kwalijk.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:28 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Als je een machtsbeluste sadistische klootzak bent is een pleegkind waar verder niemand om geeft de ideale prooi.
Een zorgverzekering mag niet weigeren hoor.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:26 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Na de straf zullen ze - voor de veertig jaar na de straf - geen VOG meer krijgen als het gaat om werken met kinderen op wat voor manier dan ook. Daarnaast zullen ze. omdat ze in de gevangenis hebben gezeten. hoogst waarschijnlijk nog bar weinig beroepen kunnen vervullen voor de eerstkomende tien jaar. Er zal nog maar één verzekeraar zijn die hen wil verzekeren voor zorgverzekering en deze vraagt een 5× zo hoge premie als normaal.
Die een biertje bij je komen drinken in de tuin, en die je op je blauwe ogen geloven als je vertelt dat het kind maar wat verzint als ze zegt dat ze mishandeld wordt.quote:Op zaterdag 8 november 2025 07:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, want daar zijn dus ook die hulpinstanties voor.
Als die screening even goed gaat als de screening op "geschikt voor pleegouder" dan kunnen we gerust zijnquote:Op zaterdag 8 november 2025 07:15 schreef ChipsZak. het volgende:
Bedenk wel dat in die acht jaar een tbs’er op den duur wel kleine stapjes maakt naar buiten, bijvoorbeeld twee uur begeleid verlof ed en steeds iets meer. Dat is ook wel logisch en hier gaan wel steeds risicotaxaties aan vooraf.
Nou ja laten we blij zijn als ze dat krijgen want je wil ook niet dat ze binnen nu en 11 jaar weer op straat staan.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:20 schreef ZarB het volgende:
Deze mensen zullen zowel in de gevangenis als in de tbs kliniek op een afgezonderde afdeling mogen vertoeven. Delicten met kinderen vallen vaak niet zo in de smaak bij medegedetineerden en -patiënten.
Snap trouwens niet dat ze tbs krijgen. Deze 2 zijn echt in geen enkel geval te behandelen. Nooit en te nimmer.
Hoe kunnen wij dat beoordelen? Dat moet nog blijken. En als ze geen TBS krijgen kunnen ze onbehandeld terugkeren in de samenleving. Niet echt fijn.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:20 schreef ZarB het volgende:
Snap trouwens niet dat ze tbs krijgen. Deze 2 zijn echt in geen enkel geval te behandelen. Nooit en te nimmer.
Ik zie liever een echt levenslange gevangenisstraf.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:21 schreef Ama het volgende:
[..]
Nou ja laten we blij zijn als ze dat krijgen want je wil ook niet dat ze binnen nu en 11 jaar weer op straat staan.
Als ik lees wat de bevindingen zijn vanuit de projustitia onderzoeken dan heb ik er een hard hoofd in. Mijn ervaringen vanuit de tbs en de forensische psychiatrie speelt daarin ook mee. Ik heb een hoop gekke dingen voorbij zien komen (van in stukken gehakte ouders en huisdieren verstopt in de vriezer, doodgeschudde baby's, al rijdende aan motorblokken vastgebonden personen), maar dit is toch wel een buitencategorie.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe kunnen wij dat beoordelen? Dat moet nog blijken. En als ze geen TBS krijgen kunnen ze onbehandeld terugkeren in de samenleving. Niet echt fijn.
Het is vreemd dat elk idioot pleegouder kan worden.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik snap dat mijn logica niet ieders logica hoeft te zijn, maar waarom wil je dan überhaupt een pleeggezin zijn? Heb je die sadistische neigingen dan echt tot een hoofddoel gemaakt?
Net zoals die mensen van die zorgboerderij of die horrorfokker. Hoe komen mensen aan dat soort beroepen? Je had echt van alles kunnen doen.
Het begint al met dat elke idioot kinderen mag krijgen. Daarom zijn pleegouders uberhaupt nodig.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:51 schreef HSG het volgende:
[..]
Het is vreemd dat elk idioot pleegouder kan worden.
In de zorg werken heeft ook iets narcistisch "Jij hebt míj nodig". Dus ja, dat trekt ook de verkeerde aan en kan helemaal de verkeerde kant op slaan. Of mensen die zelf van alles tekort zijn gekomen en dat willen compenseren via anderen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
Het vreemde is dat dat dus niet kan. Daarom mogen de instanties ook wel eens doorgelicht worden.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:51 schreef HSG het volgende:
[..]
Dit klopt juist niet. Er zijn doorgaans strenge controles. Juist elke idioot mag een kind broeden maar niet adopteren etc.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:51 schreef HSG het volgende:
[..]
Inderdaad, weinig zelfinzicht.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:20 schreef ZarB het volgende:
Deze mensen zullen zowel in de gevangenis als in de tbs kliniek op een afgezonderde afdeling mogen vertoeven. Delicten met kinderen vallen vaak niet zo in de smaak bij medegedetineerden en -patiënten.
Ik ben in 99 procent van de gevallen geen voorstander van de doodstraf maar dit zijn gewoon "defecte apparaten". Had je nooit wat aan en ga je nooit wat aan hebben.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
4 kinderen mishandeld... Hoe kon dit gebeuren....
En ik las ook dat de revalidatie van het meisje gestopt is omdat ze geen stappen vooruit meer maakt.
Deze 'pleegouders', het boeit ze niet. Het zal ze nooit boeien. Het is gewoon nutteloos om die twee in leven te houden. Gestoord en duivels voor het leven.
Dat kunnen we niet beoordelen. Maar ik denk dat als je in staat bent een 2 jarig kind zo hard te slaan dat je hand er pijn van doet, er echt was mis is in het brein en het is maar de vraag of dat dat ooit beter gaat worden. En laten we uiteraard de andere details niet vergeten.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe kunnen wij dat beoordelen? Dat moet nog blijken. En als ze geen TBS krijgen kunnen ze onbehandeld terugkeren in de samenleving. Niet echt fijn.
Ik vraag me een beetje af of gezinsvervangende huizen niet beter zijn. Waar professionals werken, en dat het geen club is die het uiteindelijk om de winst gaat.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:54 schreef ZarB het volgende:
[..]
Het begint al met dat elke idioot kinderen mag krijgen. Daarom zijn pleegouders uberhaupt nodig.
Altijd wel bijzonder dat ze elkaar hebben gevonden, of heeft 1 zoveel invloed op de ander, dat ze dit soort mishandelingen gaat goed praten in je hoofd.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:47 schreef Fok-it het volgende:
Bij mishandeling of seksuele delicten of wat dan ook ligt daar ook, zonder iets goed te praten, bijna altijd trauma vanuit de dader ten grondslag.
Maar dit is qua gradatie zo excessief gruwelijk en sadistisch dat het trauma ver overstijgt. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze mensen al verloren waren bij geboorte.
Veel buren negeren het gewoon. Niet mijn probleem. Spreek uit ervaring.quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik me ook af vraag, hebben de buren nooit iets gehoord? Huilende en of schreeuwende kinderen? Schreeuwende pleegouders? Zo te zien woonden ze in een oudere woning en vaak zijn die toch wat gehorig denk ik?
Of misschien durven ze niet omdat ze de tokkie ouders niet achter zich aan willen?quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:55 schreef roos94 het volgende:
[..]
Veel buren negeren het gewoon. Niet mijn probleem. Spreek uit ervaring.
Dat is ook zeker een mogelijkheid.quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Of misschien durven ze niet omdat ze de tokkie ouders niet achter zich aan willen?
Maar goed, triest is het wel. Als je samenpakt met meerdere mensen om ze aan te spreken of een melding te maken zou dan ook nog kunnen.
Of misschien hebben ze wel iets laten weten en dat daar ook gewoon niks mee gedaan is.quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Of misschien durven ze niet omdat ze de tokkie ouders niet achter zich aan willen?
Maar goed, triest is het wel. Als je samenpakt met meerdere mensen om ze aan te spreken of een melding te maken zou dan ook nog kunnen.
Er is een goede docu hierover met medewerking van ervaren kinderrechters die vertellen hoe ze soms generaties aan ellende voor zich krijgen, mensen die op geen enkele manier geschikt zijn voor het ouderschap. Daarin wordt verkend of gedwongen anticonceptie in die gevallen verdedigbaar zou zijn.quote:Op zaterdag 8 november 2025 10:54 schreef ZarB het volgende:
[..]
Het begint al met dat elke idioot kinderen mag krijgen. Daarom zijn pleegouders uberhaupt nodig.
Vraag me wel af hoe die buren zich nu voelen, nu alles naar buiten is gekomen. Enorme spijt van niet ingrijpen?quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:07 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat is ook zeker een mogelijkheid.
Als die pleegouders de bak ingaan, zijn ze meteen het doelwit van de gevangenis.quote:Op zaterdag 8 november 2025 15:15 schreef Diabool het volgende:
Die pleegouders moeten zelf eerst afgetuigd worden en dan 11 jaar cel krijgen.
Als ik het goed begrepen heb hadden buren al de instanties geïnformeerd maar deden die niks.quote:Op zaterdag 8 november 2025 15:16 schreef Homey het volgende:
[..]
Vraag me wel af hoe die buren zich nu voelen, nu alles naar buiten is gekomen. Enorme spijt van niet ingrijpen?
Onbegrijpelijk hoe alleen de pleegouders berecht worden.quote:Op zaterdag 8 november 2025 15:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb hadden buren al de instanties geïnformeerd maar deden die niks.
Zelf iets proberen is zeker bij zulke mensen vaak niet handig, en ook juridisch niet slim.
Wat een ongelooflijk bizarre situatie. Zoveel tekens, van diverse mensen een melding en nog gebeurde er niks. Het is haast niet te geloven.quote:Op zaterdag 8 november 2025 15:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb hadden buren al de instanties geïnformeerd maar deden die niks.
Zelf iets proberen is zeker bij zulke mensen vaak niet handig, en ook juridisch niet slim.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |