abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:08:34 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219212855
quote:
Raadsvergadering Uitgeest tijdelijk geschorst door vuurwerkbom, lawaaiprotest tegen komst azc trekt zo’n vierhonderd demonstranten.

UitgeestHet college van Uitgeest kijkt terug op een onrustig verlopen demonstratie tegen het voorgenomen asielzoekerscentrum (AZC). Het protest begon rustig en beschaafd, maar eindigde grimmig en luid.
Zo’n vierhonderd personen hebben donderdagavond bij het gemeentehuis van Uitgeest deelgenomen aan een lawaaiprotest tegen de komst van een asielzoekerscentrum in Uitgeest/Heemskerk.

De groepering Defend Netherlands meldde een demonstratie aan, tegen de komst het azc, en liet zich luid en duidelijk horen.

Er werd gezwaaid met vlaggen, spandoeken werden ontvouwen, er werden leuzen geroepen en er werden rookbommen afgestoken.

De organisatie ’Zeg NEE tegen AZC Heemskerk/Uitgeest’ had niet gemeld dat zij zou demonstreren, maar was er wel op het plein voor het gemeentehuis van Uitgeest.

Zij nodigde het niet onomstreden Tweede Kamerlid Pepijn van Houwelingen (Forum voor Democratie) uit om het publiek toe te spreken.

Ook andere groeperingen sloten zich bij de actie aan. De gemeente Uitgeest stond het gebruik van geluidsversterkende apparatuur niet toe. Een megafoon, om het protest te leiden, mocht wel.

De demonstratie, op een stampvol plein, begon om 19 uur en om 19.30 uur wilde het college van burgemeester en wethouders met de demonstranten in gesprek. Op advies van de politie gebeurde dat niet.

Rond de klok van 20 uur ging de geplande raadsvergadering over de begroting van start. Vier insprekers hadden zich gemeld. Drie tegenstanders van de komst van een azc, één inwoner van Uitgeest die zich uitsprak voor een asielzoekerscentrum. Op dat moment liep het buiten uit de hand. Er werd geschreeuwd en op de ramen geslagen.

Een raam van het gemeentehuis sneuvelde door een vuurwerkbom.

Na het afgaan van de vuurwerkbom werd de raadsvergadering over de begroting bijna een uur geschorst. Burgemeester Sebastiaan Nieuwland: „De demonstratie voor het gemeentehuis van Uitgeest begon beheerst. De meeste deelnemers hebben op een nette manier gedemonstreerd tegen de komst van een azc. Helaas moest de politie vanaf 20.15 uur toch optreden, omdat er een vuurwerkbom werd afgestoken. Hierbij is een raam van de hal van het gemeentehuis vernield.’’

Uitgeest onwaardig, vindt Nieuwland. ,,Zo gaan wij niet met elkaar om. Dit kunnen en mogen we nooit accepteren. Het recht op demonstratie geeft mensen die hun zorgen willen uiten en hun stem willen laten horen alle ruimte om dit te doen. Dat hoort bij de rechtsstaat zoals wij die kennen. Vernielingen horen daar nooit bij. Ik wil mijn dank en waardering uitspreken naar alle betrokken partners. Door hun inzet is de rust deze avond hersteld en konden we de raadsvergadering weer voortzetten.’’

https://www.noordhollands(...)nten./103011412.html
quote:
Raadsvergadering Uitgeest opgeschort na kapot raam door vuurwerkbom

De raadsvergadering in Uitgeest is stilgelegd nadat een ruit van het gemeentehuis sneuvelde door een vuurwerkbom. Buiten demonstreerden zo’n 350 mensen tegen de komst van een asielzoekerscentrum, hoewel dat onderwerp niet op de agenda stond. Niemand raakte gewond. De politie heeft de demonstratie beëindigd. Er zijn geen aanhoudingen verricht.

De gemeente wilde vanavond eerst publiek toelaten tijdens de raadsvergadering, maar de politie verbood dat om veiligheidsredenen. De sfeer was, ondanks de luide muziek, niet heel vijandig. Totdat een harde knal de rust bruut verstoorde.

Een raam van het gemeentehuis raakte aan diggelen en een lantaarnpaal staat er krom bij. Daarna slaat de sfeer om. Een groepje van zo'n twintig personen met Defend-, Prinsenvlaggen beginnen te roepen: 'Azc, weg ermee'.

Al snel na het afsteken van het vuurwerk verliet een groot deel van de demonstranten het plein voor het gemeentehuis. De vergadering wordt later hervat. De politie heeft zojuist de demonstratie beëindigd.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)aam-door-vuurwerkbom
--------------------

Wat een walgelijke vertoning weer. Een demonstratie tegen een AZC met weer allemaal extremisten met prinsenvlaggen, Defend en zelfs Pepijn van Houwelingen die zijn haat mag spuien. En dan ook nog vuurwerkbommen en vernielingen bij het gemeentehuis :') Ik vraag mij af of dit volk wel uit Uitgeest komt? Volgens mij is dit gewoon een vast clubje die verschillende gemeentevergaderingen afloopt om onrust te zaaien
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:12:38 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219212883
quote:
81s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[..]
--------------------

Wat een walgelijke vertoning weer. Een demonstratie tegen een AZC met weer allemaal extremisten met prinsenvlaggen, Defend en zelfs Pepijn van Houwelingen die zijn haat mag spuien. En dan ook nog vuurwerkbommen en vernielingen bij het gemeentehuis :') Ik vraag mij af of dit volk wel uit Uitgeest komt? Volgens mij is dit gewoon een vast clubje die verschillende gemeentevergaderingen afloopt om onrust te zaaien
:')
pi_219212885
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:12 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:21:51 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219212962
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:13 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
? Niet mee eens?
pi_219213051
Het zijn gewoon bezorgde burgers
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:33:58 #6
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219213085
De mensen met de prinsenvlaggen moeten ze snel oppakken.

Verder gewoon een logisch gevolg daar dit gewoon beleid is van de overheid om alles uit de hand te laten lopen rond AZC's.
Ik zou er ook niet op vertrouwen dat dat zooitje opruiers in the 2de kamer de komst van een AZC vredig en goed kan opstellen.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219213106
Iedereen die links heeft gestemd mag ze in huis nemen. Probleem rondom azc opgelost
pi_219213138
Ze hebben gelijk!
Alles slopen! Vuurwerkbommen afsteken! Mensen bedreigen!

Allemaal gerechtvaardigd in dit geval!

Want voor je het weet laten ze allemaal criminelen binnen! En dat is iets waar deze mensen beel bezorgd over zijn!
pi_219213173
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:37 schreef Vjenne12345 het volgende:
Iedereen die links heeft gestemd mag ze in huis nemen. Probleem rondom azc opgelost
En iedereen die rechts heeft gestemd? Want die hebben voor dit beleid gezorgd.
pi_219213181
quote:
En iedereen die rechts stemt, mag geen gebruik maken van alles wat ook maar door arbeidsmigranten of mensen met een buitenlands achtergrond gemaakt of geleverd wordt. Dus dat betekent:
- geen pakketjes meer ontvangen thuis
- geen vlees meer eten
- geen tandartsbehandelingen meer krijgen
- geen gebruikmaken van verschoonde, openbare ruimtes
- etc. etc. etc.

Zodra je bovenstaande gelul vindt (en dat is het ook), stop dan ook met die kinderlijke redenering dat 'links asielzoekers in huis moet nemen'.
pi_219213190
quote:
De werkgevers lokken toch goedkope arbeidskrachten? Dat de werkgevers dan ook maar voor huisvesting zorgen voor die goedkope arbeidskrachten.
pi_219213211
Top.
Oprotten met die kut azc's welke alleen nadelige effecten hebben op de maatschappij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:54:44 #13
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219213228
Ik heb liever nog een AZC bij ons dan deze "bezorgde burgers"
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_219213242
De grootste fout van links is geweest om dit soort proleten te verheffen. Nu zijn ze het vocaalst van iedereen en komt er niks zinnigs uit. Terug in je bestelbus en mavoklusjes uitvoeren zou ik zeggen.
pi_219213305
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:41 schreef koemleit het volgende:
Ze hebben gelijk!
Alles slopen! Vuurwerkbommen afsteken! Mensen bedreigen!

Allemaal gerechtvaardigd in dit geval!

Want voor je het weet laten ze allemaal criminelen binnen! En dat is iets waar deze mensen beel bezorgd over zijn!
De criminelen zijn al binnen. Lees het artikel maar.
pi_219213328
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
En iedereen die rechts stemt, mag geen gebruik maken van alles wat ook maar door arbeidsmigranten of mensen met een buitenlands achtergrond gemaakt of geleverd wordt. Dus dat betekent:
- geen vlees meer eten
- etc. etc. etc.

Zodra je bovenstaande gelul vindt (en dat is het ook), stop dan ook met die kinderlijke redenering dat 'links asielzoekers in huis moet nemen'.
Nee, prima als ze werken en wat bijdragen. Wat doen we met die lui die de rest van hun leven een uitkering trekken en niet willen inburgeren?
pi_219213402
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:06 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]
Nee, prima als ze werken en wat bijdragen. Wat doen we met die lui die de rest van hun leven een uitkering trekken en niet willen inburgeren?
Dus van een probleem met een AZC ga jij over tot asielzoekers die niet werken. Ga ik daar op in, dan ga je waarschijnlijk los over het gevoel van onveiligheid bij asielzoekers.

Wees eens duidelijk: wat is nu exact jouw probleem met AZC's?
pi_219213432
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
- geen vlees meer eten
- etc. etc. etc.

Ja want dat zijn allemaal mensen die uit het AZC komen?
pi_219213448
Komt natuurlijk ook voor uit onmacht, want bezwaar aantekenen heeft geen zin ze drukken het door en verpesten je leefgenot. Alhoewel ik er bij westerlingen minder medelijden mee heb. Ze stemmen er zelf voor, als die AZC's ergens moeten staan dan is het daar.
pi_219213454
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:21 schreef Horzula het volgende:

[..]
Ja want dat zijn allemaal mensen die uit het AZC komen?
Voor een groot gedeelte wel ja. Voor de rest zijn het arbeidsmigranten waar dat soort losers net zoveel problemen mee heeft.
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 12:30:09 #21
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_219213513
What can change the nature of a man?
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:31:05 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219213523
AZC-protesten zorgen voor meer ellende en overlast dan de AZC's waartegen geprotesteerd wordt :')
Huilen dan.
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:46:54 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219213669
Stel zwakzinnige tokkies bij elkaar joh. Wat een tuig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:47:20 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219213674
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:31 schreef Isdatzo het volgende:
AZC-protesten zorgen voor meer ellende en overlast dan de AZC's waartegen geprotesteerd wordt :')
Dit.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_219213691
Een uitgeestig evenement voor uitgeestelijken.
pi_219213698
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dus van een probleem met een AZC ga jij over tot asielzoekers die niet werken. Ga ik daar op in, dan ga je waarschijnlijk los over het gevoel van onveiligheid bij asielzoekers.

Wees eens duidelijk: wat is nu exact jouw probleem met AZC's?
Benieuwd waar jij de link niet ziet?
pi_219213753
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:52 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]
Benieuwd waar jij de link niet ziet?
Nogmaals: wat is nu exact jouw probleem met AZC's?
pi_219213781
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
:D

Doe niet zo onwetend; diezelfde figuren hebben net zoveel problemen met arbeidsmigranten en hun huisvesting als met asielzoekers. En dat weet jij zelf ook wel, je ontkent het alleen voor jezelf.
Geen idee, ik beweeg me niet in die kringen. Jij kennelijk wel.

Ik zou niet weten wat je op mensen tegen kunt hebben die als EU burger gebruik maken van hun recht om zich vrij te bewegen in de EU en op een eerlijke manier de kost verdienen. Ik heb er alleen maar respect voor, dus lazer ajb op met dingen voor mij in te vullen.
-
pi_219213821
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 13:05 schreef quo_ het volgende:

[..]
Geen idee, ik beweeg me niet in die kringen. Jij kennelijk wel.
Klopt. In mijn omgeving zijn er ruim voldoende klachten over arbeidsmigranten. Dezelfde soort figuren die ook klagen over AZC's.
quote:
Ik zou niet weten wat je op mensen tegen kunt hebben die als EU burger gebruik maken van hun recht om zich vrij te bewegen in de EU en op een eerlijke manier de kost verdienen. Ik heb er alleen maar respect voor, dus lazer ajb op met dingen voor mij in te vullen.
Waar staat dat ik denk dat jij ook zo denkt over arbeidsmigranten? Ik heb het over figuren die dit soort anti-AZC-protesten doen. Geen idee of jij dat ook doet.
pi_219213840
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 13:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ik heb het over figuren die dit soort anti-AZC-protesten doen. Geen idee of jij dat ook doet.
Lezen !

quote:
Geen idee, ik beweeg me niet in die kringen
Of beleef je er lol aan om bij herhaling dingen te insinueren en mensen in een hoek te drukken.
-
  vrijdag 7 november 2025 @ 13:27:11 #31
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219213944
Het lijkt wel alsof steeds meer mensen niet zitten te wachten op de verloedering van ons Nederland.
pi_219213949
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 13:27 schreef Tengano het volgende:
Het lijkt wel alsof steeds meer mensen niet zitten te wachten op de verloedering van ons Nederland.
Als je ziet wat voor lokale ellende een azc meebrengt, is dat wel te begrijpen ja.
1947-2016
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 7 november 2025 @ 13:28:26 #33
485843 crew  Jippie
pi_219213950
Afkoelslotje, tot atraks!
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 7 november 2025 @ 20:40:32 #34
485843 crew  Jippie
pi_219217797
Geveegd, dom-links, bruinhemden en ander off-policy gedoe is weg.

Tip: blijf weg van persoonlijk gesneer of onderling gezuig.

Jullie mogen weer..
  vrijdag 7 november 2025 @ 21:14:47 #35
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219218156
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:51 schreef Cockwhale het volgende:
Een uitgeestig evenement voor uitgeestelijken.
Uitgeestelijk gestoorden bedoel je.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 7 november 2025 @ 21:21:12 #36
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219218217
De wil van het volk.
pi_219218308
Dit krijg je dus als je een jaar of 20 net doet alsof er niks aan de hand is.
  vrijdag 7 november 2025 @ 21:36:20 #38
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219218336
Nederland zit misschien niet op nog meer mannenproblemen te wachten.
  FOK!fotograaf vrijdag 7 november 2025 @ 21:37:20 #39
842 Zorro
Z
pi_219218348
De spreidingswet zou dit oplossen!

Of zo.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Redactie Sport vrijdag 7 november 2025 @ 21:43:05 #40
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219218403
quote:
Oortering gepakt
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219218438
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:54 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb liever nog een AZC bij ons dan deze "bezorgde burgers"
Dat kan geregeld worden. In welke gemeente / wijk woont u?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_219218441
quote:
81s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[..]
--------------------

Valt me wel op dat er in steeds meer gemeenten AZC's komen. Wat zijn dan de capaciteiten van die AZC's? Dat betekent dus dat je er steeds meer kan en gaat herbergen en dus ook steeds meer geld ertegenaan moet slaan.
Dit is een onhoudbare situatie als dit zo doorgaat, in alle opzichten.
  vrijdag 7 november 2025 @ 21:55:36 #43
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_219218506
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:31 schreef Isdatzo het volgende:
Is dat zo?

https://en.wikipedia.org/wiki/Killing_of_Lisa_from_Abcoude
  vrijdag 7 november 2025 @ 23:51:50 #44
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219219090
Politiedrone met mini-traangasbommetjes precisiebombardementen laten uitvoeren is vrij goedkoop te regelen. :)
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219219191
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 21:33 schreef havanagila het volgende:
Dit krijg je dus als je een jaar of 20 net doet alsof er niks aan de hand is.
En kritiek in een bepaald hoekje duwt.
1947-2016
  zaterdag 8 november 2025 @ 00:56:21 #46
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219219231
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:33 schreef Mikeytt het volgende:
De mensen met de prinsenvlaggen moeten ze snel oppakken.

Dat is gewoon de vlag van de Nederlandse republiek.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 8 november 2025 @ 00:58:58 #47
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219219233
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 00:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]
1. We zijn een Koninkrijk;
2. Wordt symbolisch door neonazi's gedragen.

Nu jij weer.
  zaterdag 8 november 2025 @ 00:59:29 #48
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219219235
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 00:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, daarom heet hij natuurlijk de 'Princenvlag'

Onbetwistbare logica.

Bovendien is die vlag toegeëigend door heel enge groeperingen uit het verleden, die wij hier niet bij naam mogen noemen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 8 november 2025 @ 01:02:12 #49
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219219238
quote:
18s.gif Op zaterdag 8 november 2025 00:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, daarom heet hij natuurlijk de 'Princenvlag'

Onbetwistbare logica.

Bovendien is die vlag toegeëigend door heel enge groeperingen uit het verleden, die wij hier niet bij naam mogen noemen.
Natuurlijk mag dat wel. De NSB liep er ook mee rond.
  zaterdag 8 november 2025 @ 01:04:40 #50
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219219241
AI:

De prinsenvlag (oranje-wit-blauw) werd in de 20e eeuw door de rechts-extremistische Nationaal-Socialistische Beweging (NSB) gebruikt als symbool. Daardoor heeft de vlag tegenwoordig een negatieve connotatie en wordt hij vaak geassocieerd met extreemrechtse groeperingen, hoewel het een historische Nederlandse vlag is die mogelijk al sinds 1590 wordt gebruikt.

Gaan we niet ontkennen en ook niet censureren op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')