Veel post wordt in de pakjes tassen ertussen gefrommeld. Die post raakt beschadigd bij het eruit trekken van pakketten. Maar blijkbaar is het voor binnen weer tijdbesparend, want ze blijven er mee doorgaan, ook na klachten van ons.quote:Op donderdag 6 november 2025 11:26 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Valt me trouwens wel op dat er steeds vaker poststukken beschadigd aankomen. Flink verkreukeld, plastic seal kapot of afgeraffeld. Neem aan dat ze gewoon normaal worden aangeleverd door de afzender. Dus geen idee weer het mis gaat tijdens sortering of bij bezorger met te strakke elastiek?
dacht dat het niet mocht,en de kans dat het op straat komt de liggen is 100%, hier i elke tas 2 bundels dus 24 tassen vandaag,zo straks met de najaarsdrukte kun je lachen.quote:Op donderdag 6 november 2025 17:09 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Veel post wordt in de pakjes tassen ertussen gefrommeld. Die post raakt beschadigd bij het eruit trekken van pakketten. Maar blijkbaar is het voor binnen weer tijdbesparend, want ze blijven er mee doorgaan, ook na klachten van ons.
Klinkt mooi voor de buitenwacht, sowieso zijn de tassen volgens mij (de nieuwe) ook weer net een maatje groter gewordenquote:Op donderdag 6 november 2025 17:42 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dacht dat het niet mocht,en de kans dat het op straat komt de liggen is 100%, hier i elke tas 2 bundels dus 24 tassen vandaag,zo straks met de najaarsdrukte kun je lachen.
Ook uit het krantje:
Onze postbezorgers lopen hun
rondes … met steeds minder post
in de tas”, zegt Maurice Unck, directeur van de brievenbuspostafdeling van PostNL’
Hij jokt, want hij weet dat steeds
minder mensen steeds meer
moeten doen.
ja dat was te zien de laatste 3,5 week.
Verkeerd geciteerd is sowieso bullshit, want het betrof geen geschreven interview (waarbij je mensen uitspraken in de mond zou kunnen leggen die nooit gedaan zijn), maar een tv-interview, waarbij heel Nederland letterlijk kon horen wat hij zei. Dus er was helemaal geen sprake van citeren. De letterlijk door hem uitgesproken tekst luidde als volgt:quote:Op woensdag 5 november 2025 22:49 schreef V__L_N het volgende:
Die titel mag wel zijn: wij willen van unck weg...
Mijn hemel, de manier waarop die met mensen omgaat. Tal van bezorgers hebben hem een berichtje gestuurd. Ze krijgen allemaal de zelfde reactie terug. Ja ik ben verkeerd gequote... Ze kunnen je alleen verkeerd quoten als je de zin uberhaupt in je mond hebt genomen. Wat al minachting is aan je mensen.
Ik vind het een vreemde zin. Dat de post op het sorteercentrum is binnengekomen DUS al het voorbereiden is goed gegaan. Dat heeft niks met elkaar te maken! Post kan op het sorteercentrum binnenkomen en vervolgens toch door een voorbereider in een verkeerde tas gegooid worden, of achter/onder een sorteerkast vallen. Ook in het vervoer van de tassen naar de depots kan nog van alles mis gaan. En daar gaat meneer Unck nu aan voorbij. Op ons depot wordt regelmatig, tegelijk met de oranje tassen, nog een krat met rouwkaarten en medische post meegeleverd, en het komt voor dat daar post voor een heel ander gebied tussen zit. Vroeger moest je dan de TC bellen die meteen in actie kwam, maar tegenwoordig luidt de instructie "herstelsticker er op en in de oranje bus gooien". Ook gebeurt het dat wijken niet gelopen worden, wegens gebrek aan personeel. Maar dan worden wel de rouwkaarten op het depot gezet voor die wijken. Helaas "vergeet" het SCO dan wel om iemand in te roosteren die dat dan wegloopt, dus daar kan het ook misgaan. Maar nee, sorteerders maken geen fouten volgens meneer Unck, chauffeurs die de depots beleveren zijn ook feilloos evenals de planners, dus dan moet de bezorger wel de schuldige zijn.quote:.....er zijn 3 verzamelenveloppen binnengekomen bij ons, dus al het voorbereiden is goed gegaan. Dan komt het in de tas bij de bezorger, en een paar bezorgers hebben het niet of te laat bezorgd, maar dat kunnen we dus niet meer achterhalen
Wat wel en niet mag daar heeft Voorbereiden sowieso 7 kleuren schijt aan. Alle afspraken die gemaakt zijn bij de invoering van het driebundelsysteem worden op grote schaal geschonden. Er zit kleine post tussen de grote post in de G-tas, er zitten tijdschriften en folderpakketten in de BP-tas, en er zitten buspakjes tussen de kleine post in de K-tas. Ze doen maar wat!quote:Op donderdag 6 november 2025 17:42 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dacht dat het niet mocht,en de kans dat het op straat komt de liggen is 100%, hier i elke tas 2 bundels dus 24 tassen vandaag,zo straks met de najaarsdrukte kun je lachen.
Ook uit het krantje:
Onze postbezorgers lopen hun
rondes … met steeds minder post
in de tas”, zegt Maurice Unck, directeur van de brievenbuspostafdeling van PostNL’
Hij jokt, want hij weet dat steeds
minder mensen steeds meer
moeten doen.
ja dat was te zien de laatste 3,5 week.
die kerel heeft echt geen flauw benul van de uitvoering,misschien dat er bij de appie wel iets voor hem is als vakkenvuller.Ja dat van die verkeerde tassen gebeurd hier dagelijks ,soms 2 keer per dag.Las net over die agenda's waarom pleuren ze die niet bij een pakketpunt o.i.d. neer. Het houdt een keer op bij ons.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Verkeerd geciteerd is sowieso bullshit, want het betrof geen geschreven interview (waarbij je mensen uitspraken in de mond zou kunnen leggen die nooit gedaan zijn), maar een tv-interview, waarbij heel Nederland letterlijk kon horen wat hij zei. Dus er was helemaal geen sprake van citeren. De letterlijk door hem uitgesproken tekst luidde als volgt:
[..]
Ik vind het een vreemde zin. Dat de post op het sorteercentrum is binnengekomen DUS al het voorbereiden is goed gegaan. Dat heeft niks met elkaar te maken! Post kan op het sorteercentrum binnenkomen en vervolgens toch door een voorbereider in een verkeerde tas gegooid worden, of achter/onder een sorteerkast vallen. Ook in het vervoer van de tassen naar de depots kan nog van alles mis gaan. En daar gaat meneer Unck nu aan voorbij. Op ons depot wordt regelmatig, tegelijk met de oranje tassen, nog een krat met rouwkaarten en medische post meegeleverd, en het komt voor dat daar post voor een heel ander gebied tussen zit. Vroeger moest je dan de TC bellen die meteen in actie kwam, maar tegenwoordig luidt de instructie "herstelsticker er op en in de oranje bus gooien". Ook gebeurt het dat wijken niet gelopen worden, wegens gebrek aan personeel. Maar dan worden wel de rouwkaarten op het depot gezet voor die wijken. Helaas "vergeet" het SCO dan wel om iemand in te roosteren die dat dan wegloopt, dus daar kan het ook misgaan. Maar nee, sorteerders maken geen fouten volgens meneer Unck, chauffeurs die de depots beleveren zijn ook feilloos evenals de planners, dus dan moet de bezorger wel de schuldige zijn.
ja ook rouwkaarten tussen de pakketten= not donequote:Op donderdag 6 november 2025 18:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat wel en niet mag daar heeft Voorbereiden sowieso 7 kleuren schijt aan. Alle afspraken die gemaakt zijn bij de invoering van het driebundelsysteem worden op grote schaal geschonden. Er zit kleine post tussen de grote post in de G-tas, er zitten tijdschriften en folderpakketten in de BP-tas, en er zitten buspakjes tussen de kleine post in de K-tas. Ze doen maar wat!
ik herinner me dat er een pilot was in nieuwegein waar ze dat expres deden want dat was een goed idee...duurde geloof ik 3 wekenquote:Op donderdag 6 november 2025 20:48 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja ook rouwkaarten tussen de pakketten= not done
Hij laat hier ook duidelijk zien dat ie geen verstand heeft van zijn eigen processen. Ik heb vandaag 30 poststukken gestickerd voor allerlei plaatsen in de regio. Het is iedereen echt wel duidelijk dat bij sorteren het al lang niet meer gaat om elk poststuk op de juiste plek te krijgen. Nee het gaat om snelheid en dat het met zo min mogelijk mensen kan. En als er dan toevallig kwaliteit sneuvelt...quote:Op donderdag 6 november 2025 18:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Verkeerd geciteerd is sowieso bullshit, want het betrof geen geschreven interview (waarbij je mensen uitspraken in de mond zou kunnen leggen die nooit gedaan zijn), maar een tv-interview, waarbij heel Nederland letterlijk kon horen wat hij zei. Dus er was helemaal geen sprake van citeren. De letterlijk door hem uitgesproken tekst luidde als volgt:
[..]
Ik vind het een vreemde zin. Dat de post op het sorteercentrum is binnengekomen DUS al het voorbereiden is goed gegaan. Dat heeft niks met elkaar te maken! Post kan op het sorteercentrum binnenkomen en vervolgens toch door een voorbereider in een verkeerde tas gegooid worden, of achter/onder een sorteerkast vallen. Ook in het vervoer van de tassen naar de depots kan nog van alles mis gaan. En daar gaat meneer Unck nu aan voorbij. Op ons depot wordt regelmatig, tegelijk met de oranje tassen, nog een krat met rouwkaarten en medische post meegeleverd, en het komt voor dat daar post voor een heel ander gebied tussen zit. Vroeger moest je dan de TC bellen die meteen in actie kwam, maar tegenwoordig luidt de instructie "herstelsticker er op en in de oranje bus gooien". Ook gebeurt het dat wijken niet gelopen worden, wegens gebrek aan personeel. Maar dan worden wel de rouwkaarten op het depot gezet voor die wijken. Helaas "vergeet" het SCO dan wel om iemand in te roosteren die dat dan wegloopt, dus daar kan het ook misgaan. Maar nee, sorteerders maken geen fouten volgens meneer Unck, chauffeurs die de depots beleveren zijn ook feilloos evenals de planners, dus dan moet de bezorger wel de schuldige zijn.
En rouwkaarten tussen de grote post en in losse kratten. Ga tegenwoordig maar is een wijk vlooien. Ik weet zeker dat er aardig wat gemist worden. Plus dat ze de helft van de tijd vergeten te zeggen dat ze een wijk toch sturen of juist niet. En dan vergeten ze dus dat er ook iets gedaan moet worden met de spoedpost.quote:Op donderdag 6 november 2025 20:48 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja ook rouwkaarten tussen de pakketten= not done
Hier mogen we daar niet eens meer voor bellen. Gewoon stikker en kijken of je hem in een brievenbus met late lichting kan gooien. Lukt dat niet, dan maar een gewone.quote:Op donderdag 6 november 2025 22:55 schreef YBouncer het volgende:
Vandaag tijdens werkoverleg is ook het Unck Radar gesprek opgehaald.
De vraag werd gesteld: "wat is het protocol met verkeerd aangeleverde rouwkaarten?"
Antwoord: "herstelsticker".
Vraag: "PostNL heeft 60% van de brievenbussen weggehaald, waardoor er vertraging soms van een week ontstaat met post met herstelsticker."
Antwoord: "Ja, klopt."
Het gaat echt nergens meer over.
vandaar dat vakkenvullen,zelfs dat kan ie vast nietquote:Op vrijdag 7 november 2025 16:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
In de PostNL-nieuwbrief probeert meneer Unck nog een beetje aan damage control te doen, maar het lukt hem niet erg goed. Hij geeft toe dat hij zijn woorden "wat onzorgvuldig heeft gebruikt" en dat dit bij collega's "gevoelens heeft opgeroepen".
Maar z'n woorden neemt ie dus niet terug, hij staat nog steeds achter de beschuldiging die hij aan het adres van de postbezorgers gericht heeft, hij had het alleen achteraf gezien iets anders willen formuleren.
Hij heeft zo veel minachting voor bezorgers. Net als dat gebeuren met salarissen, dat bezorgers te duur zijn Hij stapelt de beledigingen voor de werkendeklasse in zijn bedrijf lekker opquote:Op vrijdag 7 november 2025 16:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
In de PostNL-nieuwbrief probeert meneer Unck nog een beetje aan damage control te doen, maar het lukt hem niet erg goed. Hij geeft toe dat hij zijn woorden "wat onzorgvuldig heeft gebruikt" en dat dit bij collega's "gevoelens heeft opgeroepen".
Maar z'n woorden neemt ie dus niet terug, hij staat nog steeds achter de beschuldiging die hij aan het adres van de postbezorgers gericht heeft, hij had het alleen achteraf gezien iets anders willen formuleren.
Misschien moet ie gewoon eens een maandje meelopen voor hetzelfde salaris!quote:Op vrijdag 7 november 2025 23:17 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hij heeft zo veel minachting voor bezorgers. Net als dat gebeuren met salarissen, dat bezorgers te duur zijn Hij stapelt de beledigingen voor de werkendeklasse in zijn bedrijf lekker op
Gewoon allemaal de app een kwartiertje langer laten doorlopen. Makkelijk zat.quote:Op donderdag 13 november 2025 18:06 schreef YBouncer het volgende:
Nog niet zo lang geleden kregen we het bericht dat er extra mensen zouden worden ingezet rond de Sint en Kerst periode om de drukte op te vangen.
Nou ontvangen we vandaag een bericht dat de post, tot 18 januari, een kwartier later aangeleverd kan gaan worden ivm drukte. Een beetje tegenstrijdig is het wel weer.
Bij ons is de levering pas om 11:00 uur, dus wordt nu 11:15 dat je app pas mag starten volgens PostNL.
Alvast er voor zorgen dat niet hele depots hun klok gaan aanzetten, omdat PostNL de zaakjes weer niet op orde heeft. Snel de plusminuutjes alvast voor zijn en in de kiem smoren. .
Een nieuwe list uit de oneindige trukendoos van PostNL. Haha!
ja en de bezorgers moeten dan voor een dubbeltje gaan rondrennen.quote:Op donderdag 13 november 2025 18:50 schreef the_X het volgende:
Ah joh, binnenkort hebben wij het hartstikke rustig, Spotta en Business Post denken dat ze het beter kunnen...![]()
![]()
https://www.ad.nl/economi(...)overnemen~a2cbec9ce/
ja op z'n elf en dertigste speedquote:Op donderdag 13 november 2025 18:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Gewoon allemaal de app een kwartiertje langer laten doorlopen. Makkelijk zat.
Spotta was toch met VSP ook onderdeel van TNT/TPG/PostNL? Overigens als ze het van de huidige Spotta bezorgers moeten hebben kan het nooit lang durenquote:Op donderdag 13 november 2025 18:50 schreef the_X het volgende:
Ah joh, binnenkort hebben wij het hartstikke rustig, Spotta en Business Post denken dat ze het beter kunnen...![]()
![]()
https://www.ad.nl/economi(...)overnemen~a2cbec9ce/
In het bericht staat dat de post een kwartier later kan komen, niet dat de uiterste aanlevertijd is veranderd, tenminste zo lees ik het.quote:Op donderdag 13 november 2025 18:06 schreef YBouncer het volgende:
Bij ons is de levering pas om 11:00 uur, dus wordt nu 11:15 dat je app pas mag starten volgens PostNL.
Dat gaat ze nooit lukken. Om te beginnen bevat de UPD niet alleen de briefpost van particulieren, maar ook die van kleine bedrijven, EN de aangetekende post EN pakjes tot 10 kg van particuliere en kleinzakelijke afzenders. Daarnaast moeten ze brievenbussen gaan plaatsen en dagelijks lichten, en ze moeten overal postagentschappen gaan openen. En ze moeten 5 dagen per week bezorgen (6 dagen voor rouw en medisch).quote:Op donderdag 13 november 2025 18:50 schreef the_X het volgende:
Ah joh, binnenkort hebben wij het hartstikke rustig, Spotta en Business Post denken dat ze het beter kunnen...![]()
![]()
https://www.ad.nl/economi(...)overnemen~a2cbec9ce/
Het is inmiddels al lekker druk. En het sorteercentrum zakt compleet al door het ijs. Pakketjes van 2/3 dagen zijn nu al geen uitzondering. Er zit weer constant post tussen de pakketjes en ik heb al 2 weken hele slingers aan herstelstikkers nodig. Dat kwartiertje gaat ze niet redden binnen...quote:Op donderdag 13 november 2025 18:06 schreef YBouncer het volgende:
Nog niet zo lang geleden kregen we het bericht dat er extra mensen zouden worden ingezet rond de Sint en Kerst periode om de drukte op te vangen.
Nou ontvangen we vandaag een bericht dat de post, tot 18 januari, een kwartier later aangeleverd kan gaan worden ivm drukte. Een beetje tegenstrijdig is het wel weer.
Bij ons is de levering pas om 11:00 uur, dus wordt nu 11:15 dat je app pas mag starten volgens PostNL.
Alvast er voor zorgen dat niet hele depots hun klok gaan aanzetten, omdat PostNL de zaakjes weer niet op orde heeft. Snel de plusminuutjes alvast voor zijn en in de kiem smoren. .
Een nieuwe list uit de oneindige trukendoos van PostNL. Haha!
Je hebt gelijk. Er staat niet zwart op wit dat de uiterste aanlevertijd een kwartier verschuifd wordt.quote:Op donderdag 13 november 2025 21:53 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
In het bericht staat dat de post een kwartier later kan komen, niet dat de uiterste aanlevertijd is veranderd, tenminste zo lees ik het.
Hier ook een enorme bende al weken lang. Verkeerde labels op tassen. Bundels op zijn kop in de tassen. Gidsen en bladen met de achterkant in de bundel. Mailings PCL van compleet andere gebieden bovenop het groot, dus nog geen eens ertussen gesorteerd. Veel bladen tussen de pakketten. Kleine post, wat niet in een tas past, toch doorstapelen erbovenop in allerlei richtingen tot aan de rand toe van de tas, terwijl je ook gewoon een 2e tas had kunnen pakken.quote:Het is inmiddels al lekker druk. En het sorteercentrum zakt compleet al door het ijs. Pakketjes van 2/3 dagen zijn nu al geen uitzondering. Er zit weer constant post tussen de pakketjes en ik heb al 2 weken hele slingers aan herstelstikkers nodig. Dat kwartiertje gaat ze niet redden binnen...
ze kunnen het allemaal mooi vertellen,maar het blijft een onderbetaald baantje,momenteel is het wel een baan(>ruim boven contracturen)verder de animo hier voor 22-12 is enorm(niet dus)dat zegt alweer genoeg.quote:Op donderdag 13 november 2025 23:59 schreef YBouncer het volgende:
Maar tijdens het werkoverleg werd tegen ons gezegd dat je er niet over mocht klagen
Klagen heeft ook geen zin. Als depot krijgen we echt meerdere keren per week tassen van verkeerde depots. Soms gewoon verkeerd op de kar, maar regelmatig verkeerd gelabeld of nog erger. Sectie gele kaart gemist, en dan zit het dus achter de post van een andere wijk.quote:Op donderdag 13 november 2025 23:59 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Hier ook een enorme bende al weken lang. Verkeerde labels op tassen. Bundels op zijn kop in de tassen. Gidsen en bladen met de achterkant in de bundel. Mailings PCL van compleet andere gebieden bovenop het groot, dus nog geen eens ertussen gesorteerd. Veel bladen tussen de pakketten. Kleine post, wat niet in een tas past, toch doorstapelen erbovenop in allerlei richtingen tot aan de rand toe van de tas, terwijl je ook gewoon een 2e tas had kunnen pakken.
Maar tijdens het werkoverleg werd tegen ons gezegd dat je er niet over mocht klagen, want de TL kon er niets mee. Die kon de klachten niet doorgeven of doorsturen. Dus we waren aan de goden overgeleverd.
Uiteraard.
komt ook omdat binnen ze ook niemand kunnen krijgen en kwaliteit echt niet telt want mag niks kosten! meeste mensen die nieuw binnenkomen is gewoon soort uitzendkracht dat met 12 mensen in een huis wonen zeg maar en opleiding binnen bestaat ook niet meer, kan je tot 10 tellen wensen ze je een prettige loopbaan....quote:Op vrijdag 14 november 2025 19:06 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Klagen heeft ook geen zin. Als depot krijgen we echt meerdere keren per week tassen van verkeerde depots. Soms gewoon verkeerd op de kar, maar regelmatig verkeerd gelabeld of nog erger. Sectie gele kaart gemist, en dan zit het dus achter de post van een andere wijk.
Echt binnen gaat het totaal mis en buiten moeten we er maar mee dealen is het signaal. Het wordt denk ik ook nog erger omdat die 8 miljoen stuks van de overheid er ook nog bij zit.
Het hele werk gaat ze nog meer kosten:quote:Op zaterdag 15 november 2025 09:37 schreef liedetector het volgende:
[..]
komt ook omdat binnen ze ook niemand kunnen krijgen en kwaliteit echt niet telt want mag niks kosten! meeste mensen die nieuw binnenkomen is gewoon soort uitzendkracht dat met 12 mensen in een huis wonen zeg maar en opleiding binnen bestaat ook niet meer, kan je tot 10 tellen wensen ze je een prettige loopbaan....
eventueel dusquote:Op zaterdag 15 november 2025 10:33 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Het hele werk gaat ze nog meer kosten:
https://brusselsenieuwe.n(...)t-hoger-minimumloon/
Naja de lonen moeten omhoog. De tweede kamer heeft er ook al over gestemd, maar besloten het uit te stellen in afwachting van de uitspraak van deze rechtzaak. Er is geen weg meer omheen, voor bezorgers is het gunstig dat het bedrijf pas begin volgend jaar wil onderhandelen over het nieuwe salaris. Dan zitten we al weer stukje verder in dit proces.quote:
waar ze al hard mee bezig zijn, lonen zijn al aardig gestegen dat ik 10 jaar bij de post werkte kreeg ik ongeveer 10 cent meer dan huidige minimum, wat toen echt lager lag, dus we gaan zienquote:Op zaterdag 15 november 2025 10:47 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Naja de lonen moeten omhoog. De tweede kamer heeft er ook al over gestemd, maar besloten het uit te stellen in afwachting van de uitspraak van deze rechtzaak. Er is geen weg meer omheen, voor bezorgers is het gunstig dat het bedrijf pas begin volgend jaar wil onderhandelen over het nieuwe salaris. Dan zitten we al weer stukje verder in dit proces.
Enige manier om het goedkoper te laten worden is minder mensen...
Je mag je app starten als op de uiterste belevertijd je post er nog niet is. Zo staat het in het bericht:quote:Op donderdag 13 november 2025 23:46 schreef YBouncer het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Er staat niet zwart op wit dat de uiterste aanlevertijd een kwartier verschuifd verschoven wordt.
En toch heb ik het gevoel dat PostNL met dat bericht denkt dat iedereen nu zijn app een kwartier later aan gaat zetten. Bedankt voor je oplettendheid.
Dat doen we nu anders wel weer hoor. Omdat het bedrijf nu betaald voor de tijd die we krijgen als er iets niet geleverd wordt, laten ze je gewoon wachten.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het was geloof ik zo dat wanneer PostNL minimaal een uur VOOR de uiterste aanlevertijd doorgaf dat de post later zou komen, het eerste halfuur wachten voor eigen rekening was. Maar op een gegeven moment is die regel afgeschaft. Niet dat het in de praktijk veel uitmaakte, want meestal werd er überhaupt niet doorgegeven als de post te laat was, en als ze het wel doorgaven was het nooit minstens een uur van tevoren.
Maar de aanpassing van die regel heeft er gelukkig wel voor gezorgd dat PostNL de regel "tijdigheid voor volledigheid" ging hanteren. Dat was mooi, want ik kan me nog wel de KNJ's herinneren dat je tot half 3 kwart voor 3 op het depot stond te wachten met z'n allen (lekker blauwbekken in een onverwarmde enkelsteens garagebox) voordat de chauffeur eindelijk aan kwam rijden.
Maar PostNL is nu blijkbaar toch weer een beetje aan het terugkomen op "tijdigheid voor volledigheid". Geen goede ontwikkeling.
quote:Op maandag 17 november 2025 16:31 schreef Zelva het volgende:
De ACM maakt gehakt van de plannen voor verruiming van de bezorgtijd.
Is ook volkomen bizar dat de termijn voor het bezorgen van poststukken met dagen wordt opgehoogd en dan nog 1 op de 10 poststukken (!) niet op tijd bezorgd hoeft te worden. En dat in het land waar postbezorgen het allermakkelijkst is.
Het lekker breed interpreteren begint nu al.. conclusie over 5 jaar: post is duurder en trager. Ontvanger de huilende derde... *Zet alvast notificatie over 5 jaar voor dit bericht*quote:De voorgestelde verruiming is volgens de ACM zelfs in strijd met de Europese eisen voor postbezorging. Daarom stelt de ACM voor om een tweede eis toe te voegen aan de bezorging, namelijk dat 99 procent van de brieven binnen vijf dagen moet worden bezorgd. Daarmee kan worden voorkomen dat mensen straks in het ergste geval negen dagen wachten op een kaart.
In bijvoorbeeld Duitsland heb je tegenwoordig barcodes op postzegels, welke je dan ook in het sorteerproces kunt volgen.quote:Op maandag 17 november 2025 22:38 schreef V__L_N het volgende:
ACM heeft gelijk. Je ziet het nu al met herstelpost. Dat omdat we zakelijk nog maar op 2 dagen doen dat het veel te veel tijd kost om te herstellen. Probleem alleen is dat we geen manier hebben om te tracken hoe lang heet precies duurt. We zouden eigenlijk voor postzegelpost wel zo iets moeten hebben, dan pas kun je zorgen dat het ook echt optijd komt.
Ik maak geen meldingen meer, dat is een verspilling van mijn tijd. Soms wel een berichtje naar de lc zodat hij weet waarom ik er langer mee bezig ben geweest.quote:Op woensdag 19 november 2025 22:24 schreef YBouncer het volgende:
Mijn meldingen staan vanaf augustus nog steeds "in behandeling".
Ik had dat alleen bij de Max magazine, ik vroeg me al af hoe dat mogelijk was, iemand enig idee?quote:Op woensdag 19 november 2025 22:24 schreef YBouncer het volgende:
Vandaag had een collega al zijn grote post in zijn piekwijk, voor alle straten, achterste voren gesorteerd.
Dus lekker plussen in de regen.
Janken.
Nee, ze doen er niks mee. Ze blijven eerst een paar maanden op "in behandeling" staan, en daarna worden ze zonder commentaar afgesloten.quote:Op woensdag 19 november 2025 22:24 schreef YBouncer het volgende:
Vandaag had een collega al zijn grote post in zijn piekwijk, voor alle straten, achterste voren gesorteerd.
Dus lekker plussen in de regen.
Janken.
Wordt er bij jullie wat met de meldingen over de afschuwelijk slechte sortering gedaan?
Mijn meldingen staan vanaf augustus nog steeds "in behandeling".
denk dat velen met mij,er nog een leven naast hebben,als ik een 2uur moet gaan zitten wachten is :doeii fijn weekend.quote:Op zaterdag 15 november 2025 22:50 schreef V__L_N het volgende:
ervolgens elke keer als je belt: blijf maar even wachten,
ja alles voor hun eigen,je hebt een onderneming daar zitten eenmaal lusten en "lasten" aan vast, met die verruiming gaan er een heleboel wieberen,door de massale hoeveelheden op piekdagen.Nieuw aanwas,forget it.quote:Op maandag 17 november 2025 16:31 schreef Zelva het volgende:
De ACM maakt gehakt van de plannen voor verruiming van de bezorgtijd.
Is ook volkomen bizar dat de termijn voor het bezorgen van poststukken met dagen wordt opgehoogd en dan nog 1 op de 10 poststukken (!) niet op tijd bezorgd hoeft te worden. En dat in het land waar postbezorgen het allermakkelijkst is.
heb dat ook al een paar keer meegemaakt,een belletje en ze mogen het op komen halen.quote:Op woensdag 19 november 2025 22:24 schreef YBouncer het volgende:
Vandaag had een collega al zijn grote post in zijn piekwijk, voor alle straten, achterste voren gesorteerd.
Dus lekker plussen in de regen.
Janken.
Wordt er bij jullie wat met de meldingen over de afschuwelijk slechte sortering gedaan?
Mijn meldingen staan vanaf augustus nog steeds "in behandeling".
sinds een tijd is alles een beetje meer werk geworden,het ontmoedigd ook om alles te gaan invullen,en idd er niets meegedaan wordt,2 maanden non activity zegt al een hoop hoe serieus je wordt genomen.quote:Op donderdag 20 november 2025 00:39 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Ik maak geen meldingen meer, dat is een verspilling van mijn tijd. Soms wel een berichtje naar de lc zodat hij weet waarom ik er langer mee bezig ben geweest.
Eerst probeerde ik altijd alles netjes aan te geven en ook meldingen te maken. Na wat vervelende situaties doe ik tegenwoordig wat dat betreft niks meer. Laatst 2x kapotte band op één dag, normaal zou ik dat even laten weten dat ik extra plus onder calamiteit. Nu denk ik: "ach zal de coach een biet wezen" en plus ik gewoon. Als er iets niet goed is hoor ik het wel maar ga zelf geen moeite meer in dingen steken.quote:Op woensdag 19 november 2025 22:24 schreef YBouncer het volgende:
Vandaag had een collega al zijn grote post in zijn piekwijk, voor alle straten, achterste voren gesorteerd.
Dus lekker plussen in de regen.
Janken.
Wordt er bij jullie wat met de meldingen over de afschuwelijk slechte sortering gedaan?
Mijn meldingen staan vanaf augustus nog steeds "in behandeling".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |