abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219301687
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:24 schreef YBouncer het volgende:
Vandaag had een collega al zijn grote post in zijn piekwijk, voor alle straten, achterste voren gesorteerd.
Dus lekker plussen in de regen.
Janken.
Ik had dat alleen bij de Max magazine, ik vroeg me al af hoe dat mogelijk was, iemand enig idee?

De laatste tijd zie ik ook opvallend veel herstelstickers in de wijken die ik loop, dat soort dingen lijken ook wel in periodes te gaan, een paar jaar terug met kerst had iedere wijk tientalle fouten in de machinepost, weken lang, had echt geen zin om dat te stickeren dus lekker in de rode bus.
pi_219301717
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:24 schreef YBouncer het volgende:
Vandaag had een collega al zijn grote post in zijn piekwijk, voor alle straten, achterste voren gesorteerd.
Dus lekker plussen in de regen.
Janken.

Wordt er bij jullie wat met de meldingen over de afschuwelijk slechte sortering gedaan?
Mijn meldingen staan vanaf augustus nog steeds "in behandeling".
Nee, ze doen er niks mee. Ze blijven eerst een paar maanden op "in behandeling" staan, en daarna worden ze zonder commentaar afgesloten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219303599
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 22:50 schreef V__L_N het volgende:
ervolgens elke keer als je belt: blijf maar even wachten,
denk dat velen met mij,er nog een leven naast hebben,als ik een 2uur moet gaan zitten wachten is :doeii fijn weekend. :)
pi_219303604
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 16:31 schreef Zelva het volgende:
De ACM maakt gehakt van de plannen voor verruiming van de bezorgtijd.

Is ook volkomen bizar dat de termijn voor het bezorgen van poststukken met dagen wordt opgehoogd en dan nog 1 op de 10 poststukken (!) niet op tijd bezorgd hoeft te worden. En dat in het land waar postbezorgen het allermakkelijkst is.
ja alles voor hun eigen,je hebt een onderneming daar zitten eenmaal lusten en "lasten" aan vast, met die verruiming gaan er een heleboel wieberen,door de massale hoeveelheden op piekdagen.Nieuw aanwas,forget it.
pi_219303610
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:24 schreef YBouncer het volgende:
Vandaag had een collega al zijn grote post in zijn piekwijk, voor alle straten, achterste voren gesorteerd.
Dus lekker plussen in de regen.
Janken.

Wordt er bij jullie wat met de meldingen over de afschuwelijk slechte sortering gedaan?
Mijn meldingen staan vanaf augustus nog steeds "in behandeling".
heb dat ook al een paar keer meegemaakt,een belletje en ze mogen het op komen halen.
pi_219303619
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 00:39 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Ik maak geen meldingen meer, dat is een verspilling van mijn tijd. Soms wel een berichtje naar de lc zodat hij weet waarom ik er langer mee bezig ben geweest.
sinds een tijd is alles een beetje meer werk geworden,het ontmoedigd ook om alles te gaan invullen,en idd er niets meegedaan wordt,2 maanden non activity zegt al een hoop hoe serieus je wordt genomen.
pi_219304221
https://www.rtl.nl/nieuws(...)kketbezorgers-zetten

voor de incassodiensten worden het ook drukke tijden,veel wordt op later betalen gekocht :)
pi_219304658
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:24 schreef YBouncer het volgende:
Vandaag had een collega al zijn grote post in zijn piekwijk, voor alle straten, achterste voren gesorteerd.
Dus lekker plussen in de regen.
Janken.

Wordt er bij jullie wat met de meldingen over de afschuwelijk slechte sortering gedaan?
Mijn meldingen staan vanaf augustus nog steeds "in behandeling".
Eerst probeerde ik altijd alles netjes aan te geven en ook meldingen te maken. Na wat vervelende situaties doe ik tegenwoordig wat dat betreft niks meer. Laatst 2x kapotte band op één dag, normaal zou ik dat even laten weten dat ik extra plus onder calamiteit. Nu denk ik: "ach zal de coach een biet wezen" en plus ik gewoon. Als er iets niet goed is hoor ik het wel maar ga zelf geen moeite meer in dingen steken.
pi_219304732
Ik heb ooit eens gehoord dat PostNL aan de OR moet doorgeven hoeveel meldingen bezorgers maken over slechte sortering. Dus ik blijf melden, ook als wordt er niet gereageerd, ook al treedt er geen verbetering op. Want als ik stop met melden roept PostNL straks dat de kwaliteit van de sortering veel beter is geworden, en dat bezorgers minder klagen. Dat genoegen gun ik ze niet, dus ik maak rustig meerdere meldingen per dag. En de tijd die dat melden me kost plus ik bij onder "kwaliteit".
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219311772
Een tijdje geleden kon je in de app de kwaliteit van je voorbereide wijk melden. Dit ging door middel van een 1-5 sterren beoordeling. Ik kreeg de indruk dat dat een functie die nog in ontwikkeling was maar inmiddels is deze alweer een tijd geleden verwijderd.
pi_219312387
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:42 schreef Semargofni het volgende:
Een tijdje geleden kon je in de app de kwaliteit van je voorbereide wijk melden. Dit ging door middel van een 1-5 sterren beoordeling. Ik kreeg de indruk dat dat een functie die nog in ontwikkeling was maar inmiddels is deze alweer een tijd geleden verwijderd.
was vast in de tijd dat er gewoon nog postverdelers en TCs waren die tijd hadden op te letten en mensen nog d eer hadden om gewoon mooie bundels te makne, die mensen zijn er allemaal uitgetreiterd omdat commentaar op nieuwe plannen en kritisch....
Ik heb expres mn ontslagbrief ingedient een minuut of 5 (online dus) op mn vrije dag dat ik wist dat mijn TC dr pc zou aanzetten..... (er bestaat iets al wettelijke opzgtemijn he) 10 minuten later kreeg ik prima, je bent per nu uit dienst! ze schijnt de dag erop bij de deur (groot SCB) te hebben gestaan om te kijken of ik niet wel lzou komen..... zo raar gegaan allemaal... en ik had klachten over dr lopen, denk dat die dacht good riddence
pi_219313212
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:47 schreef liedetector het volgende:

[..]
was vast in de tijd dat er gewoon nog postverdelers en TCs waren die tijd hadden op te letten en mensen nog d eer hadden om gewoon mooie bundels te makne, die mensen zijn er allemaal uitgetreiterd omdat commentaar op nieuwe plannen en kritisch....
Ik heb expres mn ontslagbrief ingedient een minuut of 5 (online dus) op mn vrije dag dat ik wist dat mijn TC dr pc zou aanzetten..... (er bestaat iets al wettelijke opzgtemijn he) 10 minuten later kreeg ik prima, je bent per nu uit dienst! ze schijnt de dag erop bij de deur (groot SCB) te hebben gestaan om te kijken of ik niet wel lzou komen..... zo raar gegaan allemaal... en ik had klachten over dr lopen, denk dat die dacht good riddence
op het eerste oog is het best een lastige stap om ermee te stoppen(leuke onderlinge contacten opgebouwd met collega's en klanten)maar na verloop van tijd gaat het wennen,en is natuurlijk geen verkeerde beslissing geweest,als je er zelf achter staat,wil je werken,kun je overal zowat terecht en zeker tegen veel betere voorwaarden,erger dan dit bestaat volgens mij niet.(zeker gezien de laatste jaren).Toch ook jammer dat meer mensen die stap niet aandurven,dat zal ze leren (het bedrijf)
pi_219313960
Het maakt het bedrijf niet uit he of je blijft of niet. Ze weten al jaren dat ze moeten krimpen dus minder mensen is opzich niet erg. Fijne reden om in de media beetje te klagen over personeelstekort.
Ze proberen mij al bijna 2 jaar lang elke paar maanden een keer uit het werk te duwen... Joh, jammer maar zolang ik het werk leuk vind blijft ik nog wel even hangen...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219319287
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 23:01 schreef V__L_N het volgende:
zolang ik het werk leuk vind
dat heb ik dus niet,ben er wel een beetje klaar mee,heel lang gaat het niet duren.Op de 30+ jsren geleden na vind ik het uiteindelijk helemaal niks geworden,zoek eens een bedrijf,waar je zelf de gebruikte kosten moet gaan vergoeden, en 4 weken af(dat is met het zeer zware werk)echt veel te weinig,iedere keer weer gaan aanmanen om zaken goed af te handelen,carriere maken totaal onmogelijk voor de jongere collega's,etc...De betrokkenheid is hier in de regio goed te zien aan de 22e a.s. bijna alle wijken staan nog open en dat zijn er honderden :) vroeger stond er niet een open.
pi_219341351
De kwaliteitskaarten stoppen ze ook maar mee, als ik ze al kon scannen werden ze 9 van de 10 keer niet door het systeem opgepikt ( geen groen vinkje achter de scan)

Moest wel lachen om de zin in het bericht:

Sommige IT-problemen kunnen we niet oplossen...
pi_219341714
Ik dacht dat ze al lang geleden met die kaartjes gestopt waren! Ik heb al zeker 2 jaar geen kwal.kaartje meer gezien!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219342290
Ik heb er dit jaar twee keer eentje gehad, ze waren al erg zeldzaam geworden.
pi_219342515
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 15:17 schreef the_X het volgende:
Sommige IT-problemen kunnen we niet oplossen...
ja "it ers" voor 15eu per uur weten neit zo heel veel, een goede doet 150/250/uur en ook dit is weer een verkeerde besparing.
pi_219354515
De tijd van zwaarste poststuk onderop per adres is ook al lang verleden tijd. Hoe vaak ik tegenwoordig wel niet poststukken beschadigdz geplet of met een flinke snee van de sorteermachine krijg is niet leuk meer.
pi_219355958
Iemand de voorstellen van PostNL voor de nieuwe postbezorgers-cao al gezien? Vooral deze springt er uit:

quote:
Jaarurensystematiek
Voor postbezorgers geldt het principe: gewerkte tijd is betaalde tijd. Een postbezorger bouwt
wekelijks meeruren of minuren op, die maandelijks worden verrekend. Overgebleven meeruren
betalen we uit en overgebleven minuren schelden we kwijt. Door de nieuwe werktijdregeling (wtr)
van september, zijn de looptijden realistischer geworden. Toch zijn er nog steeds verschillen
tussen de geplande tijd en de daadwerkelijke inzet van postbezorgers. Dit komt mede doordat de
postvolumes tijdens het jaar variëren. Wij verwachten dat deze pieken en dalen in volumes de
komende jaren groter worden. Daarom stellen we voor om te gaan werken met een jaaruren-
systematiek, waarin we eenmaal per jaar alle meer- en minuren verrekenen. Dit systeem:
• biedt postbezorgers maandelijks een vast inkomen;
• verlaagt de druk bij postbezorgers en planners om minuren snel weg te werken;
• zorgt dat de voordelen van de huidige MIVT-regeling voor alle postbezorgers gelden;
• zorgt dat de inzet flexibeler te verdelen is over het jaar, waardoor PostNL beter kan
inspelen op pieken en dalen in het postvolume.
Dus waar nu PostNL nog een prikkel heeft om de mensen iedere week voor voldoende uren in te roosteren (anders moeten ze de minuren einde vd maand cadeau geven), is die prikkel straks volkomen weg. Integendeel, PostNL wordt dan juist gestimuleerd om de bezorgers tijdens bijv het zomerdal flink minuren te laten opbouwen, zodat ze die tegen de plusuren van de SKNJ kunnen wegstrepen!

Nu kun je nog wat extra geld verdienen tijdens de drukke dagen door wat extra werk te doen, maar straks valt dat gewoon weg tegen eerder in het jaar opgebouwde minuren. Financieel gunstig voor het bedrijf, maar voor veel bezorgers een flinke financiële aderlating. En zelfs voor de bezorgers onder ons die zo veel werken dat ze eigenlijk nooit minuren maken en alleen maar plusuren, is het ongunstig. Want die moeten straks tot wel een JAAR wachten tot die meeruren eindelijk worden uitbetaald.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219357208
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 15:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Want die moeten straks tot wel een JAAR wachten tot die meeruren eindelijk worden uitbetaald.
Ben benieuwd of de" bonden" ermee accoord gaan,het is indeed een dramatisch plan, net zo dramatisch als de voorbereiding de laatste 2 weken.Laat ze maar eens wat gaan doen voor de ouderen onder ons.Een beetje stimulans is heden ver te zoeken.
pi_219357294
https://www.postnl.nl/ove(...)e-cao-postbezorgers/

de brief een klein stukje naar onderen.
pi_219357719
Alles van het postgedeelte bij PostNL is al vakkundig gesloopt zodat het niet meer werkt.
Wat nog overblijft zijn wij.
Dus het verbaast me niets.
Ook dat moet verrot worden gemaakt.
Zodat iedereen zelf opstapt.
Dat is goedkoper dan ontslaan.
Kunnen ze beweren dat er geen personeel meer is.
pi_219359570
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 15:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Iemand de voorstellen van PostNL voor de nieuwe postbezorgers-cao al gezien? Vooral deze springt er uit:
[..]
Dus waar nu PostNL nog een prikkel heeft om de mensen iedere week voor voldoende uren in te roosteren (anders moeten ze de minuren einde vd maand cadeau geven), is die prikkel straks volkomen weg. Integendeel, PostNL wordt dan juist gestimuleerd om de bezorgers tijdens bijv het zomerdal flink minuren te laten opbouwen, zodat ze die tegen de plusuren van de SKNJ kunnen wegstrepen!

Nu kun je nog wat extra geld verdienen tijdens de drukke dagen door wat extra werk te doen, maar straks valt dat gewoon weg tegen eerder in het jaar opgebouwde minuren. Financieel gunstig voor het bedrijf, maar voor veel bezorgers een flinke financiële aderlating. En zelfs voor de bezorgers onder ons die zo veel werken dat ze eigenlijk nooit minuren maken en alleen maar plusuren, is het ongunstig. Want die moeten straks tot wel een JAAR wachten tot die meeruren eindelijk worden uitbetaald.
Ik lees het als meeruren worden niet meer betaald. Omdat er staat mivt voor alle bezorgers telt. Klinkt alsof ze zeggen. Als we je niet nodig hebben roosteren we je niet in, als we je wel willen hebben roosteren we je meer in. Maar je krijgt altijd maar 1 salaris en geen mogelijkheid meer voor overuren.

De opmaat voor weinig loonsverhoging zat er ook al weer in.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219359666
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 22:52 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik lees het als meeruren worden niet meer betaald. Omdat er staat mivt voor alle bezorgers telt. Klinkt alsof ze zeggen. Als we je niet nodig hebben roosteren we je niet in, als we je wel willen hebben roosteren we je meer in. Maar je krijgt altijd maar 1 salaris en geen mogelijkheid meer voor overuren.

De opmaat voor weinig loonsverhoging zat er ook al weer in.
Het is een beetje een onduidelijk verhaal. Er staat dat ze de min- en plusuren jaarlijks willen verrekenen ipv maandelijks. Maar wat die verrekening precies inhoudt staat er niet bij, dus ik mag er dan toch vanuit gaan dat de wijze van verrekening hetzelfde blijft. Dus bij een positief eindsaldo uitbetalen (tenzij iemand MIVT heeft: dan bijschrijven op de verlofkaart), en bij een negatief eindsaldo, kwijtschelden.

Dat de voordelen van MIVT voortaan voor elke bezorger gelden, hoeft niet te betekenen dat voortaan elke bezorger op MIVT wordt gezet. Bovendien mag je nooit meer MIVT opbouwen dan 4 maal je contractomvang per jaar, al het meerdere wordt sowieso uitbetaald. Wat ze denk ik bedoelen met dat voordeel is dat je in principe elke maand hetzelfde salaris ontvangt. Dat klinkt leuk, maar komt er in feite op neer dat meeruren (voorlopig) niet meer worden uitbetaald. In hoeverre dat een voordeel is, is maar de vraag. MIVT is alleen voordelig voor bezorgers die bijv. een aanvullende uitkering hebben, want die hebben natuurlijk liever extra verlof dan extra geld, want extra geld wordt meteen gekort op de uitkering. Een tweede (mogelijk) voordeel van MIVT is dat je over het hele jaar gerekend EXACT je contracturen werkt, niet meer en niet minder. Dus voor mensen die per se (gemiddeld) niet meer willen werken dan hun contract, om wat voor reden dan ook, is MIVT een uitkomst. Of voor mensen die graag veel langer dan die schamele 4 weekjes verlof willen hebben. Maar voor de mensen die gewoon graag extra geld willen verdienen gaan al die argumenten niet op, voor hun heeft MIVT alleen maar nadelen. Dus ieder nieuw systeem waardoor de voordelen van MIVT voor elke bezorger gelden, is juist voor veel bezorgers nadelig. En een systeem met jaarlijkse verrekening is ZELFS voor bezorgers die NU al MIVT hebben ongunstig, omdat je per saldo minder MIVT zult opbouwen. De enige die beter wordt van dit nieuwe systeem is PostNL zelf, als in directie, aandeelhouders, etc. Niet het productiepersoneel.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219359714
-dubbel-
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219366396
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 22:52 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik lees het als meeruren worden niet meer betaald. Omdat er staat mivt voor alle bezorgers telt. Klinkt alsof ze zeggen. Als we je niet nodig hebben roosteren we je niet in, als we je wel willen hebben roosteren we je meer in. Maar je krijgt altijd maar 1 salaris en geen mogelijkheid meer voor overuren.

De opmaat voor weinig loonsverhoging zat er ook al weer in.
klopt precies, dit plan was er al jaren op de de plank, mensen krijgen nummer op basis van uren en dan wordt er een rooster gegenereerd, zo klonkt het voor mij en verder kijken ze nergens naar, en dan wordt ingevuld war dat gat is en mag je dat opvullen zeg maar (voor binnen was dat het plan)
pi_219367306
Elke maand een vast bedrag vind ik niet verkeerd, Maar dan wil ik wel weten van PostNL wat ik met alle overgebleven post moet doen die ik niet meer ga wegbrengen nadat de looptijd op is en ik al aan mijn contracturen zit die week. Ik heb geen behoefte aan MIVT, dus "geen betaalde tijd, is geen gewerkte tijd".
Dit werkt gewoon niet voor dit bedrijfsconcept volgens mij.
Alles aan post is fluctuerend, dus alles moet flexibel zijn, tot aan de werknemers aan toe.
Wanneer je je als bedrijf opeens rigide gaat opstellen dan loopt alles vast.
pi_219367715
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 21:48 schreef YBouncer het volgende:
Elke maand een vast bedrag vind ik niet verkeerd, Maar dan wil ik wel weten van PostNL wat ik met alle overgebleven post moet doen die ik niet meer ga wegbrengen nadat de looptijd op is en ik al aan mijn contracturen zit die week.
Die post moet je dan gewoon bezorgen. Het idee is volgens mij ook niet dat je elke week precies je contracturen maakt, het idee is dat je over het hele jaar gemiddeld precies je contracturen maakt. Of, althans, dat PostNL gaat proberen jou precies daarop uit te laten komen. Dus stel dat jij elke week flink over je uren heen gaat en je plusuren zich opstapelen, dan zal de planner op een gegeven moment een wijk bij je weg gaan halen (of 2), net zolang tot al die plusuren weer verdampt zijn.

Dat is denk ik ook wat PostNL bedoelt met de voordelen van MIVT die voor iedereen gaan gelden. Ze bedoelen niet dat ze iedereen verplicht op MIVT gaan zetten, ze bedoelen dat ze je zo gaan inroosteren dat je over het jaar gemiddeld precies op je contracturen zit, en dus ook elke maand hetzelfde salaris ontvangt, net zoals mensen die MIVT hebben. Met dit verschil dat mensen die MIVT hebben de plusuren met extra verlof kunnen compenseren, waarbij ze dus zelf kunnen kiezen wanneer ze dat opnemen. Maar met de nieuwe methodiek compenseer je plusuren met minuren, en zal het juist PostNL zijn die bepaalt in welke periode ze jou dan minder gaan inzetten. Dat zal dan ongetwijfeld in rustige perioden zijn, of juist in die maanden dat er toevallig niemand vrij of ziek is.

Nu is het wel maar zeer de vraag of dit voorstel van PostNL het gaat halen. Iedere postbezorger die ik spreek, zelfs degenen die altijd overal positief over zijn, vinden dit een zeer slecht plan. En in tegenstelling tot zo'n OR die eigenlijk (binnen de kaders van de wet) af kan spreken met PostNL wat ze willen en daarbij niet naar de bezorgers hoeven te luisteren, kan een vakbond dat niet. Een vakbond MOET naar de leden luisteren. Dus al zouden de bonden het voorstel van PostNL overnemen (wat ik betwijfel), dan kunnen de leden het gewoon wegstemmen. En dit is zo'n gruwelijk slecht plan, dat zelfs de grootste tegenbewegingslijmjurken/postvestadepten/bvpp-fanboys- en girls dit gaan afschieten. Zo niet, dan eet ik mijn schoudertas op.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219369088
Ik heb er een beetje naar zitten google. Het lijkt idd een manier te worden om het zoet en zuur tegen elkaar weg te strepen over het jaar.

Je hebt dan bv een contract van 15 uur en werkt tijdens zomerdal 9 weken van 10 uur. En dan in de kerstperiode 9 weken 20 uur. Leuke theorie. Maar je legt de totale plancapaciteit neer bij de postnl. En je moet dus flexibel zijn in hun jaaroverzichten zonder dat je er eigenlijk iets voor terug krijgt. Plus, het werkt alleen maar als de wijktijden ook 100% kloppen. Anders roosteren ze je in op tijden die vervolgens 30% afwijken, gaat niet werken.

Onzalig idee, alleen maar tenwinste van de postnl en ter vergroting van de werknemersonzekerheid.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219370149
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 21:48 schreef YBouncer het volgende:
Elke maand een vast bedrag vind ik niet verkeerd, Maar dan wil ik wel weten van PostNL wat ik met alle overgebleven post moet doen die ik niet meer ga wegbrengen nadat de looptijd op is en ik al aan mijn contracturen zit die week. Ik heb geen behoefte aan MIVT, dus "geen betaalde tijd, is geen gewerkte tijd".
Dit werkt gewoon niet voor dit bedrijfsconcept volgens mij.
Alles aan post is fluctuerend, dus alles moet flexibel zijn, tot aan de werknemers aan toe.
Wanneer je je als bedrijf opeens rigide gaat opstellen dan loopt alles vast.
Zelf denk ik dat ze het geld in kas willen houden(immers moeten ze op voorgaande/huidige manier)maandelijks een hoop betalen,ja als bedrijf heb je niet alleen lusten,maar ook "lasten", een grote puinhoop gaat het vast wel worden,denk ook wegloop van medecollega's door deze ideeen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ophaling10 op 30-11-2025 12:09:54 ]
pi_219370700
Werd tijd om weer eens wat van mij te laten horen. Dat gedoe met de jaarlijkse verrekening van plus en minuren kenden we eigenlijk wel al in een andere vorm. Werk inmiddels een jaar zo’n 16 jaar als postbezorger. Hoe was inderijd de situatie:
Aan de wijken was een vaste looptijd toegekend, waar in het zomerdal een x-percentage vanaf ging. Meeruren werden niet uitbetaald er werd gezegd dat je er in het najaar langer over deed en in andere periodes korter. Dat zou eea compenseren. Dat was hoogst oneerlijk. In de SNKJ-periode werden er tijdelijk wat extra mensen aangeworven om ons te ontlasten. En toen die er achter kwamen dat de tijd voor die wijk in die periode heel veel te krap was en de extra uren niet uitbetaald zouden krijgen, kapten ze er meteen weer mee.
Door dit stomme systeem kreeg je ook het volgende; vrij nemen In een periode dat je ruim de tijd voor je wijk hebt is heel erg onaantrekkelijk. Dus werd er massaal vrij gevraagd in de periode september-december. Want ja, je wilde niet langer werken op dat moment dan er tijd voor staat. 1 tot 2 uur extra is dan geen uitzondering.
Beginnen met je contract van sept- tot december, en dan pas gecompenseerd krijgen in het zomerdal ofzo. Lekker dan. Nu staan de tijden voor een wijk wel goed maar krijg je straks een eindafrekening op jaarbasis. Dat duurt veel te lang. Het zoveelste monstrum wat voor ons bedacht wordt. Als je contracturen zo zijn dat je dagelijks 5,5 uur moet lopen kunnen ze je niks maken. Meer dan 5,5 uur mag toch niet, en doen we dan ook zeker niet meer. Het gemiddelde salaris uitbetalen is om het plat te zeggen “gelul”. We hebben toen de wet het toeliet zoveel mogelijk onze contracturen aan laten passen op het 3-maands gemiddelde, juist om die rare fluctuaties te voorkomen. Nu konden we onszelf in ieder geval verzekeren van een minimaal inkomen per maand. En daar bovenop eventueel wat plusuren verdienen, maar zeker niet minder uren. Het is heel makkelijk om op dit moment dit onzalige idee te tackelen. Gewoon je 3-maands gemiddelde aanvragen als contracttijd. Dat is wettelijk geregeld. Als je veel uren maakt nu, kunnen ze je straks niet verplichten om meer dan 5,5 uur per dag te werken. Maar in slappe tijden afschepen met een dalletje zoals ik bij flexibelen wel gezien heb is een gotspe. Hoog je contracturen zoveel mogelijk op. Nu is daar de beste tijd voor. Aan de vakbond (BVPP) hebben we niks. We moeten het van de wettlijke regelingen hebben.
Ze denken serieus dat we straks tijd over hebben als er langer over de post gedaan kan worden. Maar de tassen zitten te vol, niet met aantallen maar met volume. En nu hebben ze hier de wijken (en ook de bundels, want veel minder bundels, waardoor een bundel veels te groot is nu) voor de tweede keer groter gemaakt waardoor iedereen zeker moet bijladen. En bij een depot met veel wijken zijn de afstanden ook groter. En de sortering is een drama.
Er wordt hier beweerd dat er niks gedaan wordt met de meldingen in de app maar dat klopt niet. Er zijn zoveel meldingen dat dat steeds wel degelijk aan de grote sorteercentra (denk met name aan Amsterdam) doorgegeven wordt. Echter iedereen persoonlijk beantwoorden gaat gewoon niet. Het zijn te veel meldingen. En je hoeft het toch ook niet apart te melden, gewoon in je app bij de plusuren ook “kwaliteit” aankruisen. Dat is het allerbeste. Dan wordt er automatisch geregistreed in uren hoeveel tijd het de bezorging nou eigenlijk extra kost als het belabberd aangeleverd wordt. Daar moet een kostenplaatje aan gehangen worden. Aan ons ligt het niet. Maar als we het niet wegkrijgen, krijgen wij “de schuld” .
pi_219373804
Ik geloof echt niet dat er wat gedaan wordt met meldingen hoor. Als ik 5 dagen op een rij dezelfde fout voorbij zie komen bij meerdere wijken...

Werken er hier al meer mensen met Signal? Kreeg een uitnodiging in de mijnwerk app. Maar zit ik nou straks in een groepsapp met nog 100 andere mensen? Of juist alleen met die ene collega van depot (die ik geblokkeerd heb in whatsapp omdat ze alleen maar klaagt)? Vind de informatie weer zwaar ontoerijkend.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219373967
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 15:06 schreef Huettenwirt het volgende:
Werd tijd om weer eens wat van mij te laten horen. Dat gedoe met de jaarlijkse verrekening van plus en minuren kenden we eigenlijk wel al in een andere vorm. Werk inmiddels een jaar zo’n 16 jaar als postbezorger. Hoe was inderijd de situatie:
Aan de wijken was een vaste looptijd toegekend, waar in het zomerdal een x-percentage vanaf ging. Meeruren werden niet uitbetaald er werd gezegd dat je er in het najaar langer over deed en in andere periodes korter. Dat zou eea compenseren. Dat was hoogst oneerlijk. In de SNKJ-periode werden er tijdelijk wat extra mensen aangeworven om ons te ontlasten. En toen die er achter kwamen dat de tijd voor die wijk in die periode heel veel te krap was en de extra uren niet uitbetaald zouden krijgen, kapten ze er meteen weer mee.
Toen ik net bij de voormalige PTT begon, bestond plussen (en minnen) inderdaad nog niet. Je kreeg wat er voor een dienst stond, meer niet. Maar de tijden stonden toen nog wel relatief ruim, bij ons althans, en je bereidde je eigen wijk voor, waardoor het ook veel beter en sneller wegliep. Met de kerst mocht je overigens wel gewoon de uitloop schrijven. En tijdens het zomerdal deden ze ook niet aan zomerdalkorting: je kreeg gewoon dezelfde werktijd als anders doorbetaald, maar je had wel een zgn verdeelwijkje. Dat stelde weinig voor, dan moest je met het hele team 1 wijkje weglopen, wat meestal neerkwam op een kwartiertje extra werk per persoon.

Toen de postbezorgers werden geïntroduceerd, ik geloof dat dat ergens in 2003 was, was bij ons de regel dat ze op de bezorgrapportjes invulden hoe lang ze er over gedaan hadden, en die tijd kregen ze gewoon. Maar op andere vestigingen kreeg je gewoon wat er voor stond, niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kramerica-Industries op 29-11-2025 23:17:32 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219374000
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 15:06 schreef Huettenwirt het volgende:
En de sortering is een drama.
Er wordt hier beweerd dat er niks gedaan wordt met de meldingen in de app maar dat klopt niet. Er zijn zoveel meldingen dat dat steeds wel degelijk aan de grote sorteercentra (denk met name aan Amsterdam) doorgegeven wordt. Echter iedereen persoonlijk beantwoorden gaat gewoon niet. Het zijn te veel meldingen. En je hoeft het toch ook niet apart te melden, gewoon in je app bij de plusuren ook “kwaliteit” aankruisen. Dat is het allerbeste. Dan wordt er automatisch geregistreed in uren hoeveel tijd het de bezorging nou eigenlijk extra kost als het belabberd aangeleverd wordt. Daar moet een kostenplaatje aan gehangen worden. Aan ons ligt het niet. Maar als we het niet wegkrijgen, krijgen wij “de schuld” .
Ik doe regelmatig meldingen, er wordt nooit op gereageerd, en na een paar maanden wordt de melding op "afgehandeld" gezet. En er wordt ook niks mee gedaan, want de zaken waar ik over klaag worden niet opgelost. Sterker nog: De voorbereiding wordt alleen maar beroerder. Hele stapels tijdschriften voor compleet andere dorpen sta ik regelmatig uit mijn wijk te vissen, ik krijg pakjestassen waar de pakjes helemaal door elkaar liggen, pas nog 2 pakjestassen die allebei bij hetzelfde adres begonnen, stapel ongesorteerde machinepost met elastiek er omheen bovenin de tas gemikt, dat soort geintjes.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219374044
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 15:06 schreef Huettenwirt het volgende:

Ze denken serieus dat we straks tijd over hebben als er langer over de post gedaan kan worden. Maar de tassen zitten te vol, niet met aantallen maar met volume.
Dat we straks langer de tijd krijgen gaat PostNL aangrijpen om de dalwijken te schrappen. Dus loop je straks dinsdag enkel X-wijken, woensdag enkel Y, etc. Dan kan je elke dag met 10-15 tassen door je hoeven zakken ipv nu om de dag. En vervolgens gaat PostNL natuurlijk contracten niet meer verlengen, dus straks staan we dezelfde hoeveelheid werk als nu te doen, maar met veel minder mensen. Leuk dat we er langer over mogen doen, maar op deze manier gaat dat niet werken. Dat is net zoiets als wanneer de gemeente bij een kruispunt, waar veel door rood gereden wordt, het stoplicht zou weghalen om het aantal overtredingen naar beneden te krijgen. Dan heb je ongetwijfeld minder overtredingen, maar of het er veiliger van wordt?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219374806
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
ik krijg pakjestassen waar de pakjes helemaal door elkaar liggen, pas nog 2 pakjestassen die allebei bij hetzelfde adres begonnen, stapel ongesorteerde machinepost met elastiek er omheen bovenin de tas gemikt, dat soort geintjes.
komt omdat ze anders de afvoer tijd niet halen dus gewoon kast leegtrekken in de tas mikken op container gooien, anders gaat er niks mee van die wijk
pi_219376133
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:41 schreef V__L_N het volgende:
Ik geloof echt niet dat er wat gedaan wordt met meldingen hoor. Als ik 5 dagen op een rij dezelfde fout voorbij zie komen bij meerdere wijken...

Werken er hier al meer mensen met Signal? Kreeg een uitnodiging in de mijnwerk app. Maar zit ik nou straks in een groepsapp met nog 100 andere mensen? Of juist alleen met die ene collega van depot (die ik geblokkeerd heb in whatsapp omdat ze alleen maar klaagt)? Vind de informatie weer zwaar ontoerijkend.
vind dat ze dat soort dingen niet moeten opdringen,zeker niet op je eigen telefoon,en de hele tijd berichten krijgen die geen stuiver opleveren lijkt me niet totaal niets.
pi_219376139
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
maar je had wel een zgn verdeelwijkje.
ja dat was never een prob, uit jezelf ging je anderen al helpen)ook fijn voor de onderlinge relatie"s .(good old times)
pi_219376143
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
pas nog 2 pakjestassen die allebei bij hetzelfde adres begonnen, stapel ongesorteerde machinepost met elastiek er omheen bovenin de tas gemikt, dat soort geintjes.
dat is hier ook een heel drama sedert een week of 3, of je hebt 30 tassen per wijk met ieder 1 bundel.
pi_219376161
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dan kan je elke dag met 10-15 tassen door je hoeven zakken ipv nu om de dag
helemaal waar maybe more, ik blijf ook vaak zeggen ,ook bij ons, zorg dat je niet afhankelijk van ze bent,dan kun je een contract makkelijker verlagen(bijv van 5 naar 3 dagen pw), laat ze het zelf maar oplossen,ze weten alles beter(niet dus)Eerdaags kan het kantoorteam ook aan de gang met introductie van AI(die neemt grotendeels hun werk over).
pi_219376167
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 06:36 schreef liedetector het volgende:

[..]
komt omdat ze anders de afvoer tijd niet halen dus gewoon kast leegtrekken in de tas mikken op container gooien, anders gaat er niks mee van die wijk
ja lekker alles naar buiten flikkeren,die lossen het wel op met hun "topvergoeding"
pi_219377624
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:41 schreef V__L_N het volgende:

Werken er hier al meer mensen met Signal? Kreeg een uitnodiging in de mijnwerk app. Maar zit ik nou straks in een groepsapp met nog 100 andere mensen? Of juist alleen met die ene collega van depot (die ik geblokkeerd heb in whatsapp omdat ze alleen maar klaagt)? Vind de informatie weer zwaar ontoerijkend.
Wij gebruiken Signal enkel en alleen om direct contact te hebben met de planning. Je kan ook daar doorgeven dat er foute tassen op depot zijn geleverd. Hoef je gelukkig niet meer over te bellen.
Ik vind het wel handig.
Naast Signal hebben we ook een groeps app die we gebruiken voor vragen waar collega's elkaar mee kunnen helpen.
  zondag 30 november 2025 @ 22:24:58 #94
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_219383248
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 15:50 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Wij gebruiken Signal enkel en alleen om direct contact te hebben met de planning. Je kan ook daar doorgeven dat er foute tassen op depot zijn geleverd. Hoef je gelukkig niet meer over te bellen.
Ik vind het wel handig.
Naast Signal hebben we ook een groeps app die we gebruiken voor vragen waar collega's elkaar mee kunnen helpen.
Dat stond wel in de tekst. Maar als je de uitnodiging scanned komt er een verzoek voor een groepsapp die het totale gebied bestrijkt. Dus dan lijkt het alsof iedereen van alle 6 depots bij elkaar daar in zit. Ga het zien denk ik dinsdag, heb hem toch maar aangeklikt. Als er te veel gezeik van komt kan ik er altijd nog uit.

We hebben een app met alle depothouders, dat is wel heel ok. Alleen maar mensen met tig jaar ervaring, het is nuttig en er komen hooguit 10 berichtjes per dag uit. Dat is te doen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219384260
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 12:21 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja lekker alles naar buiten flikkeren,die lossen het wel op met hun "topvergoeding"
Binnen verdienen ze niet meer dat voorop gesteld, en vaak komt dat omdat sortering het te laat aanlevert en het er wel op tijd uit moet, vaak wordt het probleem dus bij voorbereiden neergepleurd
pi_219386161
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 05:47 schreef liedetector het volgende:

[..]
Binnen verdienen ze niet meer dat voorop gesteld, en vaak komt dat omdat sortering het te laat aanlevert en het er wel op tijd uit moet, vaak wordt het probleem dus bij voorbereiden neergepleurd
Volgens mij verdienen ze wel wat meer. Wellicht hebben ze een vergelijkbaar uurloon (een volwassen voorbereider start met ongeveer EUR 14,31 per uur), maar ze vallen wel onder een betere CAO. Zo hebben ze reiskostenvergoeding, 5 weken verlof, doorbetaalde koffiepauze, een fietsenplan, aftrek vakbondscontribitie, etc. Het is zeker geen vetpot, maar beter dan wij hebben.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219387264
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik doe regelmatig meldingen, er wordt nooit op gereageerd, en na een paar maanden wordt de melding op "afgehandeld" gezet. En er wordt ook niks mee gedaan, want de zaken waar ik over klaag worden niet opgelost. Sterker nog: De voorbereiding wordt alleen maar beroerder. Hele stapels tijdschriften voor compleet andere dorpen sta ik regelmatig uit mijn wijk te vissen, ik krijg pakjestassen waar de pakjes helemaal door elkaar liggen, pas nog 2 pakjestassen die allebei bij hetzelfde adres begonnen, stapel ongesorteerde machinepost met elastiek er omheen bovenin de tas gemikt, dat soort geintjes.
Hier al een hele tijd TV/tijd/ANWB/Raboschriften etc met de open kant naar boven, bloed irritant! Lading meldingen gedaan, gaat het 2,3 dagen goed en daarna weer alles op de kop... |:( :r
pi_219387269
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 12:15 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja dat was never een prob, uit jezelf ging je anderen al helpen)ook fijn voor de onderlinge relatie"s .(good old times)
Oh ja, 1 straatje lopen, dat was de "opvulling" voor het zomerdal! Opdeelwijken heten ze hier :Y

Toen hielpen we elkaar inderdaad nog bv tijdens de kerstperiode...

[ Bericht 1% gewijzigd door the_X op 01-12-2025 17:18:51 ]
pi_219387297
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 15:08 schreef the_X het volgende:

[..]
Hier al een hele tijd TV/tijd/ANWB/Raboschriften etc met de open kant naar boven, bloed irritant! Lading meldingen gedaan, gaat het 2,3 dagen goed en daarna weer alles op de kop... |:( :r
Van iemand gehoord die op het sorteercentrum werkt: dit is omdat de machine ze anders niet kan sorteren.
pi_219387592
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 12:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
5 weken verlof
heb ik nooit gehad, en dat ik begon was het 11 euro denk ik, maar goed je hebt het over mensen die nu starten..... Reiskostenvergoeding vond ik ook niet echt veel, maar meer dan niks dat is waar.
Koffiepauze was q0 minuten en in nieuwegein was het ook nog eens zo voor je op de plek van een koffiemachine was kon je terug, want met een beetje pecht liep je er 10 minuten over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')