abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219301687
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:24 schreef YBouncer het volgende:
Vandaag had een collega al zijn grote post in zijn piekwijk, voor alle straten, achterste voren gesorteerd.
Dus lekker plussen in de regen.
Janken.
Ik had dat alleen bij de Max magazine, ik vroeg me al af hoe dat mogelijk was, iemand enig idee?

De laatste tijd zie ik ook opvallend veel herstelstickers in de wijken die ik loop, dat soort dingen lijken ook wel in periodes te gaan, een paar jaar terug met kerst had iedere wijk tientalle fouten in de machinepost, weken lang, had echt geen zin om dat te stickeren dus lekker in de rode bus.
pi_219301717
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:24 schreef YBouncer het volgende:
Vandaag had een collega al zijn grote post in zijn piekwijk, voor alle straten, achterste voren gesorteerd.
Dus lekker plussen in de regen.
Janken.

Wordt er bij jullie wat met de meldingen over de afschuwelijk slechte sortering gedaan?
Mijn meldingen staan vanaf augustus nog steeds "in behandeling".
Nee, ze doen er niks mee. Ze blijven eerst een paar maanden op "in behandeling" staan, en daarna worden ze zonder commentaar afgesloten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219303599
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 22:50 schreef V__L_N het volgende:
ervolgens elke keer als je belt: blijf maar even wachten,
denk dat velen met mij,er nog een leven naast hebben,als ik een 2uur moet gaan zitten wachten is :doeii fijn weekend. :)
pi_219303604
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 16:31 schreef Zelva het volgende:
De ACM maakt gehakt van de plannen voor verruiming van de bezorgtijd.

Is ook volkomen bizar dat de termijn voor het bezorgen van poststukken met dagen wordt opgehoogd en dan nog 1 op de 10 poststukken (!) niet op tijd bezorgd hoeft te worden. En dat in het land waar postbezorgen het allermakkelijkst is.
ja alles voor hun eigen,je hebt een onderneming daar zitten eenmaal lusten en "lasten" aan vast, met die verruiming gaan er een heleboel wieberen,door de massale hoeveelheden op piekdagen.Nieuw aanwas,forget it.
pi_219303610
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:24 schreef YBouncer het volgende:
Vandaag had een collega al zijn grote post in zijn piekwijk, voor alle straten, achterste voren gesorteerd.
Dus lekker plussen in de regen.
Janken.

Wordt er bij jullie wat met de meldingen over de afschuwelijk slechte sortering gedaan?
Mijn meldingen staan vanaf augustus nog steeds "in behandeling".
heb dat ook al een paar keer meegemaakt,een belletje en ze mogen het op komen halen.
pi_219303619
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 00:39 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Ik maak geen meldingen meer, dat is een verspilling van mijn tijd. Soms wel een berichtje naar de lc zodat hij weet waarom ik er langer mee bezig ben geweest.
sinds een tijd is alles een beetje meer werk geworden,het ontmoedigd ook om alles te gaan invullen,en idd er niets meegedaan wordt,2 maanden non activity zegt al een hoop hoe serieus je wordt genomen.
pi_219304221
https://www.rtl.nl/nieuws(...)kketbezorgers-zetten

voor de incassodiensten worden het ook drukke tijden,veel wordt op later betalen gekocht :)
pi_219304658
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:24 schreef YBouncer het volgende:
Vandaag had een collega al zijn grote post in zijn piekwijk, voor alle straten, achterste voren gesorteerd.
Dus lekker plussen in de regen.
Janken.

Wordt er bij jullie wat met de meldingen over de afschuwelijk slechte sortering gedaan?
Mijn meldingen staan vanaf augustus nog steeds "in behandeling".
Eerst probeerde ik altijd alles netjes aan te geven en ook meldingen te maken. Na wat vervelende situaties doe ik tegenwoordig wat dat betreft niks meer. Laatst 2x kapotte band op één dag, normaal zou ik dat even laten weten dat ik extra plus onder calamiteit. Nu denk ik: "ach zal de coach een biet wezen" en plus ik gewoon. Als er iets niet goed is hoor ik het wel maar ga zelf geen moeite meer in dingen steken.
pi_219304732
Ik heb ooit eens gehoord dat PostNL aan de OR moet doorgeven hoeveel meldingen bezorgers maken over slechte sortering. Dus ik blijf melden, ook als wordt er niet gereageerd, ook al treedt er geen verbetering op. Want als ik stop met melden roept PostNL straks dat de kwaliteit van de sortering veel beter is geworden, en dat bezorgers minder klagen. Dat genoegen gun ik ze niet, dus ik maak rustig meerdere meldingen per dag. En de tijd die dat melden me kost plus ik bij onder "kwaliteit".
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219311772
Een tijdje geleden kon je in de app de kwaliteit van je voorbereide wijk melden. Dit ging door middel van een 1-5 sterren beoordeling. Ik kreeg de indruk dat dat een functie die nog in ontwikkeling was maar inmiddels is deze alweer een tijd geleden verwijderd.
pi_219312387
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:42 schreef Semargofni het volgende:
Een tijdje geleden kon je in de app de kwaliteit van je voorbereide wijk melden. Dit ging door middel van een 1-5 sterren beoordeling. Ik kreeg de indruk dat dat een functie die nog in ontwikkeling was maar inmiddels is deze alweer een tijd geleden verwijderd.
was vast in de tijd dat er gewoon nog postverdelers en TCs waren die tijd hadden op te letten en mensen nog d eer hadden om gewoon mooie bundels te makne, die mensen zijn er allemaal uitgetreiterd omdat commentaar op nieuwe plannen en kritisch....
Ik heb expres mn ontslagbrief ingedient een minuut of 5 (online dus) op mn vrije dag dat ik wist dat mijn TC dr pc zou aanzetten..... (er bestaat iets al wettelijke opzgtemijn he) 10 minuten later kreeg ik prima, je bent per nu uit dienst! ze schijnt de dag erop bij de deur (groot SCB) te hebben gestaan om te kijken of ik niet wel lzou komen..... zo raar gegaan allemaal... en ik had klachten over dr lopen, denk dat die dacht good riddence
pi_219313212
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 19:47 schreef liedetector het volgende:

[..]
was vast in de tijd dat er gewoon nog postverdelers en TCs waren die tijd hadden op te letten en mensen nog d eer hadden om gewoon mooie bundels te makne, die mensen zijn er allemaal uitgetreiterd omdat commentaar op nieuwe plannen en kritisch....
Ik heb expres mn ontslagbrief ingedient een minuut of 5 (online dus) op mn vrije dag dat ik wist dat mijn TC dr pc zou aanzetten..... (er bestaat iets al wettelijke opzgtemijn he) 10 minuten later kreeg ik prima, je bent per nu uit dienst! ze schijnt de dag erop bij de deur (groot SCB) te hebben gestaan om te kijken of ik niet wel lzou komen..... zo raar gegaan allemaal... en ik had klachten over dr lopen, denk dat die dacht good riddence
op het eerste oog is het best een lastige stap om ermee te stoppen(leuke onderlinge contacten opgebouwd met collega's en klanten)maar na verloop van tijd gaat het wennen,en is natuurlijk geen verkeerde beslissing geweest,als je er zelf achter staat,wil je werken,kun je overal zowat terecht en zeker tegen veel betere voorwaarden,erger dan dit bestaat volgens mij niet.(zeker gezien de laatste jaren).Toch ook jammer dat meer mensen die stap niet aandurven,dat zal ze leren (het bedrijf)
pi_219313960
Het maakt het bedrijf niet uit he of je blijft of niet. Ze weten al jaren dat ze moeten krimpen dus minder mensen is opzich niet erg. Fijne reden om in de media beetje te klagen over personeelstekort.
Ze proberen mij al bijna 2 jaar lang elke paar maanden een keer uit het werk te duwen... Joh, jammer maar zolang ik het werk leuk vind blijft ik nog wel even hangen...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219319287
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 23:01 schreef V__L_N het volgende:
zolang ik het werk leuk vind
dat heb ik dus niet,ben er wel een beetje klaar mee,heel lang gaat het niet duren.Op de 30+ jsren geleden na vind ik het uiteindelijk helemaal niks geworden,zoek eens een bedrijf,waar je zelf de gebruikte kosten moet gaan vergoeden, en 4 weken af(dat is met het zeer zware werk)echt veel te weinig,iedere keer weer gaan aanmanen om zaken goed af te handelen,carriere maken totaal onmogelijk voor de jongere collega's,etc...De betrokkenheid is hier in de regio goed te zien aan de 22e a.s. bijna alle wijken staan nog open en dat zijn er honderden :) vroeger stond er niet een open.
pi_219341351
De kwaliteitskaarten stoppen ze ook maar mee, als ik ze al kon scannen werden ze 9 van de 10 keer niet door het systeem opgepikt ( geen groen vinkje achter de scan)

Moest wel lachen om de zin in het bericht:

Sommige IT-problemen kunnen we niet oplossen...
pi_219341714
Ik dacht dat ze al lang geleden met die kaartjes gestopt waren! Ik heb al zeker 2 jaar geen kwal.kaartje meer gezien!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219342290
Ik heb er dit jaar twee keer eentje gehad, ze waren al erg zeldzaam geworden.
pi_219342515
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 15:17 schreef the_X het volgende:
Sommige IT-problemen kunnen we niet oplossen...
ja "it ers" voor 15eu per uur weten neit zo heel veel, een goede doet 150/250/uur en ook dit is weer een verkeerde besparing.
pi_219354515
De tijd van zwaarste poststuk onderop per adres is ook al lang verleden tijd. Hoe vaak ik tegenwoordig wel niet poststukken beschadigdz geplet of met een flinke snee van de sorteermachine krijg is niet leuk meer.
pi_219355958
Iemand de voorstellen van PostNL voor de nieuwe postbezorgers-cao al gezien? Vooral deze springt er uit:

quote:
Jaarurensystematiek
Voor postbezorgers geldt het principe: gewerkte tijd is betaalde tijd. Een postbezorger bouwt
wekelijks meeruren of minuren op, die maandelijks worden verrekend. Overgebleven meeruren
betalen we uit en overgebleven minuren schelden we kwijt. Door de nieuwe werktijdregeling (wtr)
van september, zijn de looptijden realistischer geworden. Toch zijn er nog steeds verschillen
tussen de geplande tijd en de daadwerkelijke inzet van postbezorgers. Dit komt mede doordat de
postvolumes tijdens het jaar variëren. Wij verwachten dat deze pieken en dalen in volumes de
komende jaren groter worden. Daarom stellen we voor om te gaan werken met een jaaruren-
systematiek, waarin we eenmaal per jaar alle meer- en minuren verrekenen. Dit systeem:
• biedt postbezorgers maandelijks een vast inkomen;
• verlaagt de druk bij postbezorgers en planners om minuren snel weg te werken;
• zorgt dat de voordelen van de huidige MIVT-regeling voor alle postbezorgers gelden;
• zorgt dat de inzet flexibeler te verdelen is over het jaar, waardoor PostNL beter kan
inspelen op pieken en dalen in het postvolume.
Dus waar nu PostNL nog een prikkel heeft om de mensen iedere week voor voldoende uren in te roosteren (anders moeten ze de minuren einde vd maand cadeau geven), is die prikkel straks volkomen weg. Integendeel, PostNL wordt dan juist gestimuleerd om de bezorgers tijdens bijv het zomerdal flink minuren te laten opbouwen, zodat ze die tegen de plusuren van de SKNJ kunnen wegstrepen!

Nu kun je nog wat extra geld verdienen tijdens de drukke dagen door wat extra werk te doen, maar straks valt dat gewoon weg tegen eerder in het jaar opgebouwde minuren. Financieel gunstig voor het bedrijf, maar voor veel bezorgers een flinke financiële aderlating. En zelfs voor de bezorgers onder ons die zo veel werken dat ze eigenlijk nooit minuren maken en alleen maar plusuren, is het ongunstig. Want die moeten straks tot wel een JAAR wachten tot die meeruren eindelijk worden uitbetaald.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219357208
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 15:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Want die moeten straks tot wel een JAAR wachten tot die meeruren eindelijk worden uitbetaald.
Ben benieuwd of de" bonden" ermee accoord gaan,het is indeed een dramatisch plan, net zo dramatisch als de voorbereiding de laatste 2 weken.Laat ze maar eens wat gaan doen voor de ouderen onder ons.Een beetje stimulans is heden ver te zoeken.
pi_219357294
https://www.postnl.nl/ove(...)e-cao-postbezorgers/

de brief een klein stukje naar onderen.
pi_219357719
Alles van het postgedeelte bij PostNL is al vakkundig gesloopt zodat het niet meer werkt.
Wat nog overblijft zijn wij.
Dus het verbaast me niets.
Ook dat moet verrot worden gemaakt.
Zodat iedereen zelf opstapt.
Dat is goedkoper dan ontslaan.
Kunnen ze beweren dat er geen personeel meer is.
pi_219359570
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 15:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Iemand de voorstellen van PostNL voor de nieuwe postbezorgers-cao al gezien? Vooral deze springt er uit:
[..]
Dus waar nu PostNL nog een prikkel heeft om de mensen iedere week voor voldoende uren in te roosteren (anders moeten ze de minuren einde vd maand cadeau geven), is die prikkel straks volkomen weg. Integendeel, PostNL wordt dan juist gestimuleerd om de bezorgers tijdens bijv het zomerdal flink minuren te laten opbouwen, zodat ze die tegen de plusuren van de SKNJ kunnen wegstrepen!

Nu kun je nog wat extra geld verdienen tijdens de drukke dagen door wat extra werk te doen, maar straks valt dat gewoon weg tegen eerder in het jaar opgebouwde minuren. Financieel gunstig voor het bedrijf, maar voor veel bezorgers een flinke financiële aderlating. En zelfs voor de bezorgers onder ons die zo veel werken dat ze eigenlijk nooit minuren maken en alleen maar plusuren, is het ongunstig. Want die moeten straks tot wel een JAAR wachten tot die meeruren eindelijk worden uitbetaald.
Ik lees het als meeruren worden niet meer betaald. Omdat er staat mivt voor alle bezorgers telt. Klinkt alsof ze zeggen. Als we je niet nodig hebben roosteren we je niet in, als we je wel willen hebben roosteren we je meer in. Maar je krijgt altijd maar 1 salaris en geen mogelijkheid meer voor overuren.

De opmaat voor weinig loonsverhoging zat er ook al weer in.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219359666
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 22:52 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik lees het als meeruren worden niet meer betaald. Omdat er staat mivt voor alle bezorgers telt. Klinkt alsof ze zeggen. Als we je niet nodig hebben roosteren we je niet in, als we je wel willen hebben roosteren we je meer in. Maar je krijgt altijd maar 1 salaris en geen mogelijkheid meer voor overuren.

De opmaat voor weinig loonsverhoging zat er ook al weer in.
Het is een beetje een onduidelijk verhaal. Er staat dat ze de min- en plusuren jaarlijks willen verrekenen ipv maandelijks. Maar wat die verrekening precies inhoudt staat er niet bij, dus ik mag er dan toch vanuit gaan dat de wijze van verrekening hetzelfde blijft. Dus bij een positief eindsaldo uitbetalen (tenzij iemand MIVT heeft: dan bijschrijven op de verlofkaart), en bij een negatief eindsaldo, kwijtschelden.

Dat de voordelen van MIVT voortaan voor elke bezorger gelden, hoeft niet te betekenen dat voortaan elke bezorger op MIVT wordt gezet. Bovendien mag je nooit meer MIVT opbouwen dan 4 maal je contractomvang per jaar, al het meerdere wordt sowieso uitbetaald. Wat ze denk ik bedoelen met dat voordeel is dat je in principe elke maand hetzelfde salaris ontvangt. Dat klinkt leuk, maar komt er in feite op neer dat meeruren (voorlopig) niet meer worden uitbetaald. In hoeverre dat een voordeel is, is maar de vraag. MIVT is alleen voordelig voor bezorgers die bijv. een aanvullende uitkering hebben, want die hebben natuurlijk liever extra verlof dan extra geld, want extra geld wordt meteen gekort op de uitkering. Een tweede (mogelijk) voordeel van MIVT is dat je over het hele jaar gerekend EXACT je contracturen werkt, niet meer en niet minder. Dus voor mensen die per se (gemiddeld) niet meer willen werken dan hun contract, om wat voor reden dan ook, is MIVT een uitkomst. Of voor mensen die graag veel langer dan die schamele 4 weekjes verlof willen hebben. Maar voor de mensen die gewoon graag extra geld willen verdienen gaan al die argumenten niet op, voor hun heeft MIVT alleen maar nadelen. Dus ieder nieuw systeem waardoor de voordelen van MIVT voor elke bezorger gelden, is juist voor veel bezorgers nadelig. En een systeem met jaarlijkse verrekening is ZELFS voor bezorgers die NU al MIVT hebben ongunstig, omdat je per saldo minder MIVT zult opbouwen. De enige die beter wordt van dit nieuwe systeem is PostNL zelf, als in directie, aandeelhouders, etc. Niet het productiepersoneel.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')