abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219259155
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 18:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Gewoon allemaal de app een kwartiertje langer laten doorlopen. Makkelijk zat. ;)

ja op z'n elf en dertigste speed
pi_219259424
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 18:50 schreef the_X het volgende:
Ah joh, binnenkort hebben wij het hartstikke rustig, Spotta en Business Post denken dat ze het beter kunnen... :') _O-

https://www.ad.nl/economi(...)overnemen~a2cbec9ce/
Spotta was toch met VSP ook onderdeel van TNT/TPG/PostNL? Overigens als ze het van de huidige Spotta bezorgers moeten hebben kan het nooit lang duren ;) gok dat ze zich eerst weer op de zakelijke afzenders gaan richten. Wellicht DPG met de tijdschriften als grootste klant? Beetje Media Express vibes.
pi_219260354
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 18:06 schreef YBouncer het volgende:
Bij ons is de levering pas om 11:00 uur, dus wordt nu 11:15 dat je app pas mag starten volgens PostNL.
In het bericht staat dat de post een kwartier later kan komen, niet dat de uiterste aanlevertijd is veranderd, tenminste zo lees ik het.
pi_219260369
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 18:50 schreef the_X het volgende:
Ah joh, binnenkort hebben wij het hartstikke rustig, Spotta en Business Post denken dat ze het beter kunnen... :') _O-

https://www.ad.nl/economi(...)overnemen~a2cbec9ce/
Dat gaat ze nooit lukken. Om te beginnen bevat de UPD niet alleen de briefpost van particulieren, maar ook die van kleine bedrijven, EN de aangetekende post EN pakjes tot 10 kg van particuliere en kleinzakelijke afzenders. Daarnaast moeten ze brievenbussen gaan plaatsen en dagelijks lichten, en ze moeten overal postagentschappen gaan openen. En ze moeten 5 dagen per week bezorgen (6 dagen voor rouw en medisch).

Als ik Google mag geloven, bezorgt PostNL momenteel 6 miljoen poststukken per dag, waarvan 15% (900.000 stuks) onder de UPD valt.

Business Post bezorgt momenteel 1,8 miljoen brieven per week, oftewel 360.000 brieven per dag. Ik zie die er niet eventjes 900.000 poststukken bij pakken, dan neemt hun werklast met een factor 3,5 toe. En, laten we eerlijk zijn, die bezorgers van hun zijn over het algemeen erg traag en kunnen maar kleine wijken aan.

Daar komt bij dat een tijdje geleden sprake was van een wijziging in de postwet, waardoor PostNL straks niet meer verplicht is post van regionale postbedrijven, die geen landelijke dekking hebben, over te nemen voor 40 cent per stuk. Toen dat bericht naar buiten kwam was Leiden in last, en onder andere Business Post klaagde daarover, want dan zouden hun prijzen flink stijgen omdat zij veel post naar PostNL doorschuiven.

Dus Business Post dat eerst nog beweerde PostNL nodig te hebben omdat ze zelf de capaciteit en mankracht niet hebben om overal zelf te bezorgen, heeft PostNL nu ineens niet meer nodig? Sterker nog: ze willen nu 15% van onze post erbij nemen? Dat gaat echt never nooit goed komen.

En Spotta zelf werkt met 14 en 15 jarige pubers die 1x per week folders bezorgen. Die zie ik ook echt geen 5 dagen per week met briefpost lopen.

En geen van beiden hebben voor zover ik weet sorteermachines om geadresseerde post (en pakjes) te sorteren. Hebben ze zo veel geld dat ze die even kunnen aanschaffen? Of gaan ze het met de hand sorteren?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219260811
Ik vermoed dat die in een theorie gaan geloven van die rare prof. Dat ze dan ook recht krijgen op de sorteermachines en brievenbussen, dat ze dat dus moeten overnemen. Of dat ze daar op willen gaan aanbesteden.

Punt is, upd zonder zakelijke post is helemaal niet winstgevend te maken. Tenzij je die bezorgers voor 10 cent per poststuk gaat laten lopen en sorteren... Maar dat is bij sandd ook al snel onder de tafel door gegaan omdat werknemers ook rechten hebben. Zelfs als ze een afstand hebben tot de arbeidsmarkt.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 18:06 schreef YBouncer het volgende:
Nog niet zo lang geleden kregen we het bericht dat er extra mensen zouden worden ingezet rond de Sint en Kerst periode om de drukte op te vangen.
Nou ontvangen we vandaag een bericht dat de post, tot 18 januari, een kwartier later aangeleverd kan gaan worden ivm drukte. Een beetje tegenstrijdig is het wel weer.
Bij ons is de levering pas om 11:00 uur, dus wordt nu 11:15 dat je app pas mag starten volgens PostNL.
Alvast er voor zorgen dat niet hele depots hun klok gaan aanzetten, omdat PostNL de zaakjes weer niet op orde heeft. Snel de plusminuutjes alvast voor zijn en in de kiem smoren. .
Een nieuwe list uit de oneindige trukendoos van PostNL. Haha!
Het is inmiddels al lekker druk. En het sorteercentrum zakt compleet al door het ijs. Pakketjes van 2/3 dagen zijn nu al geen uitzondering. Er zit weer constant post tussen de pakketjes en ik heb al 2 weken hele slingers aan herstelstikkers nodig. Dat kwartiertje gaat ze niet redden binnen...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219261196
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 21:53 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
In het bericht staat dat de post een kwartier later kan komen, niet dat de uiterste aanlevertijd is veranderd, tenminste zo lees ik het.
Je hebt gelijk. Er staat niet zwart op wit dat de uiterste aanlevertijd een kwartier verschuifd wordt.
En toch heb ik het gevoel dat PostNL met dat bericht denkt dat iedereen nu zijn app een kwartier later aan gaat zetten. Bedankt voor je oplettendheid. :D
pi_219261261
quote:
Het is inmiddels al lekker druk. En het sorteercentrum zakt compleet al door het ijs. Pakketjes van 2/3 dagen zijn nu al geen uitzondering. Er zit weer constant post tussen de pakketjes en ik heb al 2 weken hele slingers aan herstelstikkers nodig. Dat kwartiertje gaat ze niet redden binnen...
Hier ook een enorme bende al weken lang. Verkeerde labels op tassen. Bundels op zijn kop in de tassen. Gidsen en bladen met de achterkant in de bundel. Mailings PCL van compleet andere gebieden bovenop het groot, dus nog geen eens ertussen gesorteerd. Veel bladen tussen de pakketten. Kleine post, wat niet in een tas past, toch doorstapelen erbovenop in allerlei richtingen tot aan de rand toe van de tas, terwijl je ook gewoon een 2e tas had kunnen pakken.

Maar tijdens het werkoverleg werd tegen ons gezegd dat je er niet over mocht klagen, want de TL kon er niets mee. Die kon de klachten niet doorgeven of doorsturen. Dus we waren aan de goden overgeleverd.
Uiteraard.
pi_219262040
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 23:59 schreef YBouncer het volgende:
Maar tijdens het werkoverleg werd tegen ons gezegd dat je er niet over mocht klagen
ze kunnen het allemaal mooi vertellen,maar het blijft een onderbetaald baantje,momenteel is het wel een baan(>ruim boven contracturen)verder de animo hier voor 22-12 is enorm(niet dus)dat zegt alweer genoeg.
pi_219266593
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 23:59 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Hier ook een enorme bende al weken lang. Verkeerde labels op tassen. Bundels op zijn kop in de tassen. Gidsen en bladen met de achterkant in de bundel. Mailings PCL van compleet andere gebieden bovenop het groot, dus nog geen eens ertussen gesorteerd. Veel bladen tussen de pakketten. Kleine post, wat niet in een tas past, toch doorstapelen erbovenop in allerlei richtingen tot aan de rand toe van de tas, terwijl je ook gewoon een 2e tas had kunnen pakken.

Maar tijdens het werkoverleg werd tegen ons gezegd dat je er niet over mocht klagen, want de TL kon er niets mee. Die kon de klachten niet doorgeven of doorsturen. Dus we waren aan de goden overgeleverd.
Uiteraard.
Klagen heeft ook geen zin. Als depot krijgen we echt meerdere keren per week tassen van verkeerde depots. Soms gewoon verkeerd op de kar, maar regelmatig verkeerd gelabeld of nog erger. Sectie gele kaart gemist, en dan zit het dus achter de post van een andere wijk.

Echt binnen gaat het totaal mis en buiten moeten we er maar mee dealen is het signaal. Het wordt denk ik ook nog erger omdat die 8 miljoen stuks van de overheid er ook nog bij zit.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219270909
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:06 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Klagen heeft ook geen zin. Als depot krijgen we echt meerdere keren per week tassen van verkeerde depots. Soms gewoon verkeerd op de kar, maar regelmatig verkeerd gelabeld of nog erger. Sectie gele kaart gemist, en dan zit het dus achter de post van een andere wijk.

Echt binnen gaat het totaal mis en buiten moeten we er maar mee dealen is het signaal. Het wordt denk ik ook nog erger omdat die 8 miljoen stuks van de overheid er ook nog bij zit.
komt ook omdat binnen ze ook niemand kunnen krijgen en kwaliteit echt niet telt want mag niks kosten! meeste mensen die nieuw binnenkomen is gewoon soort uitzendkracht dat met 12 mensen in een huis wonen zeg maar en opleiding binnen bestaat ook niet meer, kan je tot 10 tellen wensen ze je een prettige loopbaan....
pi_219271320
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 09:37 schreef liedetector het volgende:

[..]
komt ook omdat binnen ze ook niemand kunnen krijgen en kwaliteit echt niet telt want mag niks kosten! meeste mensen die nieuw binnenkomen is gewoon soort uitzendkracht dat met 12 mensen in een huis wonen zeg maar en opleiding binnen bestaat ook niet meer, kan je tot 10 tellen wensen ze je een prettige loopbaan....
Het hele werk gaat ze nog meer kosten:

https://brusselsenieuwe.n(...)t-hoger-minimumloon/
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219271332
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:33 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Het hele werk gaat ze nog meer kosten:

https://brusselsenieuwe.n(...)t-hoger-minimumloon/
eventueel dus
pi_219271410
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:36 schreef liedetector het volgende:

[..]
eventueel dus
Naja de lonen moeten omhoog. De tweede kamer heeft er ook al over gestemd, maar besloten het uit te stellen in afwachting van de uitspraak van deze rechtzaak. Er is geen weg meer omheen, voor bezorgers is het gunstig dat het bedrijf pas begin volgend jaar wil onderhandelen over het nieuwe salaris. Dan zitten we al weer stukje verder in dit proces.

Enige manier om het goedkoper te laten worden is minder mensen...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219271632
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 10:47 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Naja de lonen moeten omhoog. De tweede kamer heeft er ook al over gestemd, maar besloten het uit te stellen in afwachting van de uitspraak van deze rechtzaak. Er is geen weg meer omheen, voor bezorgers is het gunstig dat het bedrijf pas begin volgend jaar wil onderhandelen over het nieuwe salaris. Dan zitten we al weer stukje verder in dit proces.

Enige manier om het goedkoper te laten worden is minder mensen...
waar ze al hard mee bezig zijn, lonen zijn al aardig gestegen dat ik 10 jaar bij de post werkte kreeg ik ongeveer 10 cent meer dan huidige minimum, wat toen echt lager lag, dus we gaan zien
pi_219273119
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 23:46 schreef YBouncer het volgende:

[..]
Je hebt gelijk. Er staat niet zwart op wit dat de uiterste aanlevertijd een kwartier verschuifd verschoven wordt.
En toch heb ik het gevoel dat PostNL met dat bericht denkt dat iedereen nu zijn app een kwartier later aan gaat zetten. Bedankt voor je oplettendheid. :D
Je mag je app starten als op de uiterste belevertijd je post er nog niet is. Zo staat het in het bericht:

* Op de meeste depots komt de post nog steeds voor de uiterste aanlevertijd aan. Deze tijd verandert niet.
* De depots die hun post na de uiterste aanlevertijd ontvangen, krijgen hierover een apart bericht.
* Als jouw post niet klaar staat op de uiterste aanlevertijd, mag je je loop starten in de Mijn Werk-app.

Dus op geen enkel depot verandert de uiterste aanlevertijd, maar op een deel van de depots komt straks de post LATER dan de uiterste aanlevertijd. Dus dan mag je dat kwartier wachten gewoon schrijven.

Nu kun je je natuurlijk afvragen of als de post na de uiterste aanlevertijd komt, de uiterste aanlevertijd nog wel de uiterste aanlevertijd is. Het woord "uiterste" suggereert immers dat de aanlevering niet later KAN zijn. Maar dat is natuurlijk hogere PostNL-semantiek.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219273512
Ik meen mij te herinneren dat PostNL in vroegere tijden beweerde dat wanneer ze zelf op tijd aangaven dat de uiterste levertijd niet gehaald ging worden, je de app pas aan mocht zetten wanneer de post er was.
Maar ik geloof dat de OR daar later een stokje voor heeft gestoken.
Daarom voelde dat bericht voor mij als deja-vu. :D
pi_219273814
Het was geloof ik zo dat wanneer PostNL minimaal een uur VOOR de uiterste aanlevertijd doorgaf dat de post later zou komen, het eerste halfuur wachten voor eigen rekening was. Maar op een gegeven moment is die regel afgeschaft. Niet dat het in de praktijk veel uitmaakte, want meestal werd er überhaupt niet doorgegeven als de post te laat was, en als ze het wel doorgaven was het nooit minstens een uur van tevoren.

Maar de aanpassing van die regel heeft er gelukkig wel voor gezorgd dat PostNL de regel "tijdigheid voor volledigheid" ging hanteren. Dat was mooi, want ik kan me nog wel de KNJ's herinneren dat je tot half 3 kwart voor 3 op het depot stond te wachten met z'n allen (lekker blauwbekken in een onverwarmde enkelsteens garagebox) voordat de chauffeur eindelijk aan kwam rijden.

Maar PostNL is nu blijkbaar toch weer een beetje aan het terugkomen op "tijdigheid voor volledigheid". Geen goede ontwikkeling.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219275927
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het was geloof ik zo dat wanneer PostNL minimaal een uur VOOR de uiterste aanlevertijd doorgaf dat de post later zou komen, het eerste halfuur wachten voor eigen rekening was. Maar op een gegeven moment is die regel afgeschaft. Niet dat het in de praktijk veel uitmaakte, want meestal werd er überhaupt niet doorgegeven als de post te laat was, en als ze het wel doorgaven was het nooit minstens een uur van tevoren.

Maar de aanpassing van die regel heeft er gelukkig wel voor gezorgd dat PostNL de regel "tijdigheid voor volledigheid" ging hanteren. Dat was mooi, want ik kan me nog wel de KNJ's herinneren dat je tot half 3 kwart voor 3 op het depot stond te wachten met z'n allen (lekker blauwbekken in een onverwarmde enkelsteens garagebox) voordat de chauffeur eindelijk aan kwam rijden.

Maar PostNL is nu blijkbaar toch weer een beetje aan het terugkomen op "tijdigheid voor volledigheid". Geen goede ontwikkeling.
Dat doen we nu anders wel weer hoor. Omdat het bedrijf nu betaald voor de tijd die we krijgen als er iets niet geleverd wordt, laten ze je gewoon wachten.

Dus ik had paar weken geleden op zaterdag, geen wijken geleverd. Chauffeur was "kwijt". Dus wij bellen. Ja we gaan het uitzoeken. Vervolgens elke keer als je belt: blijf maar even wachten, je wordt toch betaald...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 17 november 2025 @ 16:31:24 #44
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_219286188
De ACM maakt gehakt van de plannen voor verruiming van de bezorgtijd.

Is ook volkomen bizar dat de termijn voor het bezorgen van poststukken met dagen wordt opgehoogd en dan nog 1 op de 10 poststukken (!) niet op tijd bezorgd hoeft te worden. En dat in het land waar postbezorgen het allermakkelijkst is.
pi_219286350
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 16:31 schreef Zelva het volgende:
De ACM maakt gehakt van de plannen voor verruiming van de bezorgtijd.

Is ook volkomen bizar dat de termijn voor het bezorgen van poststukken met dagen wordt opgehoogd en dan nog 1 op de 10 poststukken (!) niet op tijd bezorgd hoeft te worden. En dat in het land waar postbezorgen het allermakkelijkst is.
quote:
De voorgestelde verruiming is volgens de ACM zelfs in strijd met de Europese eisen voor postbezorging. Daarom stelt de ACM voor om een tweede eis toe te voegen aan de bezorging, namelijk dat 99 procent van de brieven binnen vijf dagen moet worden bezorgd. Daarmee kan worden voorkomen dat mensen straks in het ergste geval negen dagen wachten op een kaart.
Het lekker breed interpreteren begint nu al.. conclusie over 5 jaar: post is duurder en trager. Ontvanger de huilende derde... *Zet alvast notificatie over 5 jaar voor dit bericht*
pi_219288639
ACM heeft gelijk. Je ziet het nu al met herstelpost. Dat omdat we zakelijk nog maar op 2 dagen doen dat het veel te veel tijd kost om te herstellen. Probleem alleen is dat we geen manier hebben om te tracken hoe lang heet precies duurt. We zouden eigenlijk voor postzegelpost wel zo iets moeten hebben, dan pas kun je zorgen dat het ook echt optijd komt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219288862
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 22:38 schreef V__L_N het volgende:
ACM heeft gelijk. Je ziet het nu al met herstelpost. Dat omdat we zakelijk nog maar op 2 dagen doen dat het veel te veel tijd kost om te herstellen. Probleem alleen is dat we geen manier hebben om te tracken hoe lang heet precies duurt. We zouden eigenlijk voor postzegelpost wel zo iets moeten hebben, dan pas kun je zorgen dat het ook echt optijd komt.
In bijvoorbeeld Duitsland heb je tegenwoordig barcodes op postzegels, welke je dan ook in het sorteerproces kunt volgen.
pi_219298639
Het boekje wat we binnenkort bij iedereen rond mogen gaan brengen:

https://www.denkvooruit.n(...)een-noodsituatie.pdf
pi_219300208
Vandaag had een collega al zijn grote post in zijn piekwijk, voor alle straten, achterste voren gesorteerd.
Dus lekker plussen in de regen.
Janken.

Wordt er bij jullie wat met de meldingen over de afschuwelijk slechte sortering gedaan?
Mijn meldingen staan vanaf augustus nog steeds "in behandeling".
pi_219300513
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:24 schreef YBouncer het volgende:
Mijn meldingen staan vanaf augustus nog steeds "in behandeling".
Ik maak geen meldingen meer, dat is een verspilling van mijn tijd. Soms wel een berichtje naar de lc zodat hij weet waarom ik er langer mee bezig ben geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')