abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 november 2025 @ 12:34:13 #276
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219190873
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 12:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor de duidelijkheid, de column is allesbehalve anti-homo:
[..]
Wat de post @:klopkoek zelf ook walgelijk maakt, dat hij dat zelf niet vermeldt. Vind je jezelf niet om te kotsen als je zulke dingen insinueert?
Maar dat deel van de column (als je even verder zou quoten) is vooral weer bedoeld om buitenlanders te bashen - en het probleem zit volgens haar heus niet bij de gereformeerde scholen (aldus de mevrouw die zelf middenin de zwarte kousenkerk is opgegroeid).

Het is gewoon weer het vaste rechtse stramien. Homo's verdedigen als instrument om een andere groep onderuit en naar beneden te halen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219190875
De belangrijkste knelpunten die momenteel breed gevoeld worden:

Knelpunten:
Stikstof
Woningbouw
Netcongestie / energietransitie / infrastructuur
Immigratie
Veiligheid
(De zorg groeit verder, maar daar komen op korte termijn geen structurele oplossingen voor.)

De eerste vijf vragen dus om politieke focus in deze regeerperiode.

Mogelijke coalities:
Er zijn grofweg drie reële combinaties denkbaar:
PvdA/GL – D66 – CDA – VVD
D66 – CDA – VVD – JA21 – BBB (eventueel met CU i.p.v. BBB)
PvdA/GL – D66 – CDA – JA21 – BBB (eventueel met CU i.p.v. BBB)

Alle varianten delen een basiscommitment aan:
De NAVO-norm (3,5%),
Het Europees migratiepact,
De commissie Demografische Ontwikkeling 2050.

De echte discussie gaat dus niet meer over die kaders, maar over de uitvoering binnenlands — met name stikstof, woningbouw en energie/infrastructuur.
Voorstel voor de politieke aanpak

D66 zou in de onderhandelingen de bal bij VVD, BBB, JA21 of eventueel CU kunnen leggen, van jullie zijn doeners kom met concrete, onderbouwde voorstellen die we laten toetsen (bijv. door PBL, CPB, RIVM). Dan kunnen we samen verder werken aan de grote thema’s in dit land.

Zo legt D66 de bal bij de partijen die claimen dat het anders en beter kan, zonder zelf de deur dicht te gooien. Het is een uitnodiging tot constructief realisme: minder ideologie, meer uitvoerbaarheid.
pi_219190893
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 12:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Maar dat deel van de column (als je even verder zou quoten) is vooral weer bedoeld om buitenlanders te bashen - en het probleem zit volgens haar heus niet bij de gereformeerde scholen (aldus de mevrouw die zelf middenin de zwarte kousenkerk is opgegroeid).

Het is gewoon weer het vaste rechtse stramien. Homo's verdedigen als instrument om een andere groep onderuit en naar beneden te halen.
Jij doet hier alsof ze een anti-homo column schrijft, dat is gewoon een walgelijke actie van je en valt niet nu wat een enorme u-bocht goed te praten. Jij zit hier fout.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_219190900
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 12:34 schreef KaheemSaid het volgende:
De belangrijkste knelpunten die momenteel breed gevoeld worden:

Knelpunten:
Stikstof
Woningbouw
Netcongestie / energietransitie / infrastructuur
Immigratie
Veiligheid
(De zorg groeit verder, maar daar komen op korte termijn geen structurele oplossingen voor.)

De eerste vijf vragen dus om politieke focus in deze regeerperiode.

Mogelijke coalities:
Er zijn grofweg drie reële combinaties denkbaar:
PvdA/GL – D66 – CDA – VVD
D66 – CDA – VVD – JA21 – BBB (eventueel met CU i.p.v. BBB)

Alle varianten delen een basiscommitment aan:
De NAVO-norm (3,5%),
Het Europees migratiepact,
De commissie Demografische Ontwikkeling 2050.

De echte discussie gaat dus niet meer over die kaders, maar over de uitvoering binnenlands — met name stikstof, woningbouw en energie/infrastructuur.
Voorstel voor de politieke aanpak

D66 zou in de onderhandelingen de bal bij VVD, BBB, JA21 of eventueel CU kunnen leggen, van jullie zijn doeners kom met concrete, onderbouwde voorstellen die we laten toetsen (bijv. door PBL, CPB, RIVM). Dan kunnen we samen verder werken aan de grote thema’s in dit land.

Zo legt D66 de bal bij de partijen die claimen dat het anders en beter kan, zonder zelf de deur dicht te gooien. Het is een uitnodiging tot constructief realisme: minder ideologie, meer uitvoerbaarheid.
BBB ligt echt verder van D66 dan de PVV, dat gaat hem echt niet worden. BBB is opgericht als anti-D66. Journalisten vroegen Bikker al naar de CU variant (en was niet gelijk enthousiast, maar ook niet afwijzend als ik het zo las).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_219190906
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
BBB ligt echt verder van D66 dan de PVV, dat gaat hem echt niet worden. BBB is opgericht als anti-D66.
Daarom moeten ze het VVD probleem toch ook vooral het VVD probleem maken?
pi_219190917
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 12:41 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Daarom moeten ze het VVD probleem toch ook vooral het VVD probleem maken?
Ik geef vooral aan dat de BBB optie niet logisch is, zeker niet als CU dat heel dicht tegen CDA aan zit ook genoeg is.

Je hebt trouwens D66-GLPvdA-CDA-CU-JA21 gemist. Beide zekere coalitiepartners een partij die goed bij ze past en met JA21 een partij die graag zal regeren.
  dinsdag 4 november 2025 @ 12:43:34 #282
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219190921
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 12:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Kunnen we niet iedereen die VI kijkt of het AD leest het land uit flikkeren? Woningnood opgelost, sociale zekerheid geen probleem meer en ziektekosten de zorg ook in één klap betaalbaar.
Ik vind dus dat je werk moet maken van 'verheffen'. Breng de publieke omroep weer op orde; haal inspiratie uit andere landen vwb de kranten (en inrichting van de subsidies).

Dat Algemeen Dagblad nu de grootste krant is en niet meer De Telegraaf zie ik als winst.

Zoals gezegd: Nederland was zeker tot eind jaren 60 een standenstaat. Niet heel anders dan het Verenigd Koninkrijk (wél anders dan de Verenigde Staten). Na het afbrokkelen daarvan is door de maatschappij, het individualisme en de overheid nooit echt werk gemaakt van algemene vorming en lange leertrajecten voor iedereen (decennia aan VVD lobby: onderwijs moet vooral nuttig zijn voor bedrijfsleven en slaafs zijn aan het bedrijfsleven - "I don't want a nation of thinkers, I want a nation of workers"). De kansenongelijkheid is in Nederland groter dan de meeste andere Europese landen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 4 november 2025 @ 12:47:28 #283
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219190952
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 12:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij doet hier alsof ze een anti-homo column schrijft, dat is gewoon een walgelijke actie van je en valt niet nu wat een enorme u-bocht goed te praten. Jij zit hier fout.
Het is een anti-homo column. Iets wat anno 2025 volstrekt normaal zou moeten zijn wordt gethematiseerd, met een verwijzing naar de stereotype nicht Fortuyn en zijn escapades als uitsmijter.

Het is een heel smerig stuk, met rolbevestigende vooroordelen en stereotypen over homo's, uithalen naar links (Klaver is AliExpress versie van Jetten) en de buitenlanders erbij slepen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219190957
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 12:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik geef vooral aan dat de BBB optie niet logisch is, zeker niet als CU dat heel dicht tegen CDA aan zit ook genoeg is.

Je hebt trouwens D66-GLPvdA-CDA-CU-JA21 gemist. Beide zekere coalitiepartners een partij die goed bij ze past en met JA21 een partij die graag zal regeren.
quote:
Iedereen ziet natuurlijk dat de combi D66-CDA-VVD-JA21-BBB niet logisch is, tegelijk ben ik wel bang dat Yesilgöz hier lang aan vast gaat houden. Volgens mij heb je dan grofweg 3 opties: een minderheidskabinet, ze comfort bieden in de combi PvdA/GL-D66-CDA-VVD of zo snel mogelijk de pleister van de VVD-JA21-BBB weg af.

Eerdmans stelt 'Wij willen gaan regeren', Yesilgöz vind dat er beleid gemaakt moet worden voor die hardwerkende Nederlander en BBB levert. Iedereen wil dat er tempo, tempo, tempo geleverd wordt, nou dan eerst deze weg maar afsnijden.

Tegelijk ben ik ook bang dat Yesilgöz hier lang aan gaat vasthouden.

[ Bericht 26% gewijzigd door KaheemSaid op 04-11-2025 13:12:52 ]
pi_219191097
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 12:48 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Iedereen ziet natuurlijk dat de combi D66-CDA-VVD-JA21-BBB niet logisch is, tegelijk ben ik wel bang dat Yesilgöz hier lang aan vast gaat houden. Volgens mij heb je dan grofweg 3 opties: een minderheidskabinet, ze comfort bieden in de combi PvdA/GL-D66-CDA-VVD of zo snel mogelijk de pleister van de VVD-JA21-BBB weg af.

Eerdmans stelt 'Wij willen gaan regeren', Yesilgöz vind dat er beleid gemaakt moet worden voor die hardwerkende Nederlander en BBB levert. Iedereen wil dat er tempo, tempo, tempo geleverd wordt, nou dan eerst deze weg maar afsnijden.

VVD is zelf de BBB ook spuugzat (zie de ruzies in het huidige 2 partijen, 26 zetels kabinet), die prefereren zelf waarschijnlijk ook CU. Journalisten noemen ook de CU variant, de BBB variant heb ik nog niet in een serieus medium gezien.
pi_219191229
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 12:48 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]

Kan toch heel makkelijk zijn?

Jetten: "Dilan, de enige manier waarop de VVD in een regering komt met D66 is met de PvdA. Want we gaan niet de enige linkse partij in een D66 – CDA – VVD – JA21 – BBB coalitie zijn. Denk er maar over na en app je antwoord. Fijne dag!"

En dan mag Dilan inschikken of passen.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 4 november 2025 @ 13:30:09 #287
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219191235
Minister Paul sprak alleen met uitzendlobby voor ze plan introk dat arbeidsmigranten moest beschermen
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-beschermen-a4911718

Heel erg vies dit. Vooral omdat tijdens campagnes de VVD aan double speak doet. Dan verwijst Yesilgöz steeds naar een plan van Thierry Aartsen en dat de VVD heus kritisch naar (laagbetaalde) arbeidsmigratie wil kijken. "Het loopt uit de klauwen", zei Yesilgöz in debatten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219191245
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 13:30 schreef Klopkoek het volgende:
Minister Paul sprak alleen met uitzendlobby voor ze plan introk dat arbeidsmigranten moest beschermen
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-beschermen-a4911718

Heel erg vies dit. Vooral omdat tijdens campagnes de VVD aan double speak doet. Dan verwijst Yesilgöz steeds naar een plan van Thierry Aartsen en dat de VVD heus kritisch naar (laagbetaalde) arbeidsmigratie wil kijken.
Totaal niet verrassend.
"Pools are perfect for holding water"
  Forum Admin dinsdag 4 november 2025 @ 13:32:06 #289
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219191254
Rullevant : wet en regelgeving omtrent invasieve en opdringerige (digitale) reclame.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219191296
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 11:54 schreef Klopkoek het volgende:
Sorry lieve homo’s, ik weet dat ik ‘gewoon’ moet doen over Jetten als premier, maar dat lukt me niet
https://www.ad.nl/binnenl(...)kt-me-niet~ab41a2d9/

Angela de Jong :r De grote stercolumnist van DPG
WIe?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_219191299
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 13:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Rullevant : wet en regelgeving omtrent invasieve en opdringerige (digitale) reclame.
Essentreclame toevallig?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219191304
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 13:39 schreef Sabata het volgende:

[..]
WIe?
Die mevrouw die er uitziet of dat ze nogal veel zit.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219191312
als ze bij talkshows zit, dan weet ik idd niet wie ze is, kijk die al jaren niet meer
pi_219191353

[ Bericht 71% gewijzigd door Wienerschnitzels op 04-11-2025 13:45:11 ]
pi_219191368
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 13:39 schreef Sabata het volgende:

[..]
WIe?
De persoon die tot voor kort nog wel vermakelijke columns over tvprogramma's schreef, maar nu om 1 of andere reden een soort politiek commentator is geworden.
pi_219191372
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 12:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is een anti-homo column. Iets wat anno 2025 volstrekt normaal zou moeten zijn wordt gethematiseerd, met een verwijzing naar de stereotype nicht Fortuyn en zijn escapades als uitsmijter.

Het is een heel smerig stuk, met rolbevestigende vooroordelen en stereotypen over homo's, uithalen naar links (Klaver is AliExpress versie van Jetten) en de buitenlanders erbij slepen.
:') , jij wordt ook steeds meer een karikatuur.
  Forum Admin dinsdag 4 november 2025 @ 13:54:13 #297
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219191426
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 november 2025 13:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Essentreclame toevallig?
Essent :r
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219191523
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 13:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
De persoon die tot voor kort nog wel vermakelijke columns over tvprogramma's schreef, maar nu om 1 of andere reden een soort politiek commentator is geworden.
Thnx, niks aan gemist dus
  dinsdag 4 november 2025 @ 14:14:42 #299
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219191538
Misschien kan Angela een duo-column gaan schrijven met ome Roon, ongeveer hetzelfde niveau.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219191645
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 13:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
VVD is zelf de BBB ook spuugzat (zie de ruzies in het huidige 2 partijen, 26 zetels kabinet), die prefereren zelf waarschijnlijk ook CU. Journalisten noemen ook de CU variant, de BBB variant heb ik nog niet in een serieus medium gezien.
Dilan Yesilgöz (VVD) Ideale coalitie met D66, CDA, BBB en JA21
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')