Misschien dan weer tijd voor Balkenendequote:Op maandag 3 november 2025 23:53 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
In het Nederland der blinden, zijn de balken niet aan te slepen door eenoog
Mona was ook een CDA-er, he.quote:Op maandag 3 november 2025 23:56 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Misschien dan weer tijd voor Balkenende
Om dit standpunt uitgerekend in POL uit te spreken is ergens wel grappigquote:Op maandag 3 november 2025 23:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Waarom? Omdat ik het hier fundamenteel mee oneens ben. Maar veel VVD-leden (en VVD stemmers) zijn het ook fundamenteel oneens met PvdA/GL gedachtegoed. Dus op basis daarvan kun je zo een uitsluiting ook uitleggen.
Dus óf je sluit niemand uit, maar als je dat wel doet, neem dan niet andere de maat dat ze zich schuldig maken aan uitsluitspelletjes.
Of nog een keer Schoof met Faber?quote:Op maandag 3 november 2025 23:56 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Misschien dan weer tijd voor Balkenende
quote:
Balkenende sloeg op de balken die niet aan te slepen waren.quote:Op dinsdag 4 november 2025 00:20 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Of nog een keer Schoof met Faber?
Laat hen varen, zij zijn blinde leidslieden der blinden. Dit alles omdat de blinden zich moeten en zullen blindstaren op al dat zwart is
Balkenende deed het in verhouding na die misere met de LPF achteraf best prima.quote:Op dinsdag 4 november 2025 00:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
[..]
Balkenende sloeg op de balken die niet aan te slepen waren.
Het was een woordspeling....moet ik dit echt nog verder uitleggen?quote:Op dinsdag 4 november 2025 00:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Balkenende deed het in verhouding na die misere met de LPF achteraf best prima.
Haha, sorry dan.quote:Op dinsdag 4 november 2025 00:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het was een woordspeling....moet ik dit echt nog verder uitleggen?
Zal een enorme verademing zijn als de rechtstaat eens een periode njet wordt ondermijnd.quote:Op dinsdag 4 november 2025 05:18 schreef Geldprintkabouter het volgende:
Laten d66, CDA en GroenLinks het maar doen. Een lekker links kabinet terwijl Nederland duidelijk een rechts land is. Dat geeft rust en regelmaat in dit land.
Hoe rechts is een land waar D66 de grootste is en sociaal-links (CDA, D66, GL-PvdA, SP, CU, PvdD, Denk, Volt) 77 zetels heeft en rechts (VVD, PVV, FvD, SGP, BBB) 71 zetels? In elk geval niet echt heel erg rechts. Zeker niet als je bedenkt dat de grootste rechtse partij in haar programma doet alsof ze grotendeels links zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2025 05:18 schreef Geldprintkabouter het volgende:
Laten d66, CDA en GroenLinks het maar doen. Een lekker links kabinet terwijl Nederland duidelijk een rechts land is. Dat geeft rust en regelmaat in dit land.
Als je D66 en CDA links van het spectrum plaatst dan verteken je het beeld natuurlijk wel enorm.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe rechts is een land waar D66 de grootste is en sociaal-links (CDA, D66, GL-PvdA, SP, CU, PvdD, Denk, Volt) 77 zetels heeft en rechts (VVD, PVV, FvD, SGP, BBB) 71 zetels? In elk geval niet echt heel erg rechts. Zeker niet als je bedenkt dat de grootste rechtse partij in haar programma doet alsof ze grotendeels links zijn.
Juist het naar sociaal-links opschuiven deze verkiezingen is één van de meest opvallende zaken. De genoemde rechtse combinatie had 75 zetels en NSC was ook in haar verkiezingsprogramma al veel rechtser dan alle genoemde partijen onder sociaal-links (die had ik daar nooit onder durven zetten).
Ik noem niet voor niets sociaal-links. Ze zijn niet links, maar vallen wel onder wat Dijk ook steeds noemde de 'sociale partijen'. Ze zijn ook veel linkser dan alle rechtse partijen, die enorm naar rechts zijn opgeschoven.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je D66 en CDA links van het spectrum plaatst dan verteken je het beeld natuurlijk wel enorm.
Ben je nu niet gewoon als een blok gevallen voor de retoriek van radicaal rechts?quote:Op maandag 3 november 2025 23:16 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Partijen veranderen, de PvdA was onder Bos, Asscher en Samsom nog best een redelijke partij. Na de fusie met GroenLinks is het een links bolwerk geworden en een samenwerking met deze partij is heel anders dan met de PvdA van een aantal jaar terug, zeker als (voormalig GroenLinks lijsttrekker) Klaver de onderhandelingen gaat doen.
De verhoudingen zijn niet 90-10, maar bijna 50-50 en dit is een democratie met coalities. Niet een winner-takes-all systeem. Dan moeten die linker- en rechter hersenhelft zien dat ze kunnen samenwerken.quote:Op dinsdag 4 november 2025 05:18 schreef Geldprintkabouter het volgende:
Zo kun je de werkelijkheid mooi in je eigen straatje vormen. Ik waardeer je optimisme hoor, maar sociaal-economisch is D66 gewoon rechts. Dat ze een fatsoenlijke partij zijn en ageren tegen de PVV maakt ze niet links. Ook niet op sociaal vlak.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik noem niet voor niets sociaal-links. Ze zijn niet links, maar vallen wel onder wat Dijk ook steeds noemde de 'sociale partijen'. Ze zijn ook veel linkser dan alle rechtse partijen, die enorm naar rechts zijn opgeschoven.
Het is in elk geval zo dat dit zogenaamde rechtse land, geen rechtse meerderheid heeft. Ondanks dat 1 van die rechtse partijen kiezers lokt met linkse beloftes.
Sommige mensen herhalen gewoon braaf wat hen verteld wordt.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ben je nu niet gewoon als een blok gevallen voor de retoriek van radicaal rechts?
Wat is er daadwerkelijk nou zoveel radicaler geworden?
De definitie die ik gebruik, werd tijdens de campagne heel veel gebruikt.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zo kun je de werkelijkheid mooi in je eigen straatje vormen. Ik waardeer je optimisme hoor, maar sociaal-economisch is D66 gewoon rechts. Dat ze een fatsoenlijke partij zijn en ageren tegen de PVV maakt ze niet links. Ook niet op sociaal vlak.
CDA kan dan voor Christelijke waarden staan, maar heeft al heel vaak een rechts kabinet mogelijk gemaakt en volgt dan keurig de VVD, ook in stemgedrag in de kamer gewoon een rechtse partij.
Is ook zo. Uit werkelijk niets blijkt die radicalisering van GroenLinks / PvdA. Niet als je het verkiezingsprogramma leest en niet als je naar het stemgedrag in de Tweede Kamer kijkt.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ben je nu niet gewoon als een blok gevallen voor de retoriek van radicaal rechts?
VVD moet weer een stukje wegschuiven van populistisch conservatisme, dan komt dat wel goed.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:49 schreef -XOR- het volgende:
D66 staat financieel-economisch veel dichter bij PvdAGL dan bij VVD. Gaat nog een behoorlijke klus worden om D66 en VVD op één lijn te krijgen op economisch gebied.
[ afbeelding ]
Niks. De focus is gewoon verschoven naar andere zaken die op dit moment belangrijk zijn, zoals klimaatverandering. Maar als je daarin niet wenst te geloven ondanks alle wetenschappelijke bewijzen, dan beschouw je dat als ‘meer extremistisch’ worden.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |