Pvda bestaat niet meerquote:Op zondag 2 november 2025 17:18 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als we net zoals in duitsland een kiesdrempel van 5% hadden zouden we op 6 partijen uitkomen, alles beneden JA21 kan dan wieberen.
En dan had er voor Sinterklaas al een kabinet D66-PvdA-CDA kunnen zijn.
Maar omdat we zonodig al die flutsplinters in leven moeten houden komen we in oeverloze formatiebesprekingen terecht. Hoogstwaarschijnlijk nu wel zonder de PvdA wat dan deze keer een meevaller is.
Tegen beter weten in stel ik deze vraag;quote:Op zondag 2 november 2025 17:18 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als we net zoals in duitsland een kiesdrempel van 5% hadden zouden we op 6 partijen uitkomen, alles beneden JA21 kan dan wieberen.
En dan had er voor Sinterklaas al een kabinet D66-PvdA-CDA kunnen zijn.
Maar omdat we zonodig al die flutsplinters in leven moeten houden komen we in oeverloze formatiebesprekingen terecht. Hoogstwaarschijnlijk nu wel zonder de PvdA wat dan deze keer een meevaller is.
SP.quote:Op zondag 2 november 2025 17:48 schreef Idisrom het volgende:
Even een vraag. Ik hoor de laatste dagen in het nieuws dat D66 misschien nog een restzetel zal kunnen krijgen.
Maar ik heb nog niet gehoord, ten koste van welke partij dat dan gaat.
Weet iemand dat?
https://x.com/HaagseInsid(...)F8AylUXCK-TVduQ&s=19quote:Bij GroenLinks-PvdA valt op dat Timmermans voor een lijsttrekker relatief minder stemmen krijgt, maar dat is bij deze partijen niet ongebruikelijk gezien lijsttrekker man was.
Veel stemmen naar @MarjoleinMoor. Meer dan, lijkt her, naar @jesseklaver zijn gegaan.
Sowieso wel interessant dat ze bij die partij mogelijk drie vrouwen met voorkeurstemmen in het parlement krijgen.quote:Op zondag 2 november 2025 17:59 schreef capricia het volgende:
Deze over de voorkeurstemmen bij GL-PvdA is wel interessant met het licht op maandag:
[..]
https://x.com/HaagseInsid(...)F8AylUXCK-TVduQ&s=19
Edit: zie het bericht hierboven. Moorman steunt Klaver.
Wie nog meer behalve kathmann?quote:Op zondag 2 november 2025 18:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Sowieso wel interessant dat ze bij die partij mogelijk drie vrouwen met voorkeurstemmen in het parlement krijgen.
quote:Op zondag 2 november 2025 18:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wie nog meer behalve kathmann?
Edit: ah ik zie het, Lisa Vliegenthart en Fatihya Abdi
https://www.volkskrant.nl(...)nen-tellen~b8978a5b/quote:Dagblad Trouw bestudeerde de uitslag in honderd gemeenten en concludeert dat Fatihya Abdi (nummer 24), Lisa Vliegenthart (27) en Barbara Kathmann (32) alsnog een zetel behalen.
Wel echt een totale flop dat vrouwen bewust op vrouwen gaan stemmen die mogelijk met niet in de kamer komen. Dan ben je als man gewoon fucked. Alleen omdat ze zoveel mogelijk vrouwen in de kamer willen.quote:Op zondag 2 november 2025 18:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)nen-tellen~b8978a5b/
In deze situatie is het wel te begrijpen dat je voor ervaring kiest.quote:Op zondag 2 november 2025 17:55 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/tweede-(...)n-steunt-klaver.html
Moorman haakt af dus Klaver gaat het worden.
Intern zal hij daar vast goed werk verrichten, maar nu weer met Klaver aankomen is wel een stukje armoede hoor.
Dit is voor het fractievoorzitterschap hé, niet perse de nieuwe partijleider bij de volgende verkiezingen.quote:Op zondag 2 november 2025 17:55 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/tweede-(...)n-steunt-klaver.html
Moorman haakt af dus Klaver gaat het worden.
Intern zal hij daar vast goed werk verrichten, maar nu weer met Klaver aankomen is wel een stukje armoede hoor.
Zo stem ik (als man) ook.quote:Op zondag 2 november 2025 18:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wel echt een totale flop dat vrouwen bewust op vrouwen gaan stemmen die mogelijk met niet in de kamer komen. Dan ben je als man gewoon fucked. Alleen omdat ze zoveel mogelijk vrouwen in de kamer willen.
Heb niet het idee dat er te weinig vrouwen in de kamer zitten.
In het geval van Kathmann komt het doordat zij echt supergoed op het dossier digitalisering is. Zij werd juist gepushed door mensen o.a. in de techsector om haar kennis en kunde en niet omdat het een vrouw is.quote:Op zondag 2 november 2025 18:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wel echt een totale flop dat vrouwen bewust op vrouwen gaan stemmen die mogelijk met niet in de kamer komen. Dan ben je als man gewoon fucked. Alleen omdat ze zoveel mogelijk vrouwen in de kamer willen.
Heb niet het idee dat er te weinig vrouwen in de kamer zitten.
Jawel, hij heetf menig deal gesloten met de VVD.quote:Op zondag 2 november 2025 18:49 schreef Fokfluencer het volgende:
Klaver lijkt me een goede keuze vanwege de ervaring. Met oog op coalitieonderhandelingen juist niet. Volgens mij kunnen veel rechtsen hem niet luchten.
Met Jetten zal het geen probleem zijn neequote:Op zondag 2 november 2025 18:49 schreef Fokfluencer het volgende:
Klaver lijkt me een goede keuze vanwege de ervaring. Met oog op coalitieonderhandelingen juist niet. Volgens mij kunnen veel rechtsen hem niet luchten.
Dat was mij wel duidelijk. Dat is ook mijn probleem niet.quote:Op zondag 2 november 2025 18:48 schreef Fokfluencer het volgende:
[..]
In het geval van Kathmann komt het doordat zij echt supergoed op het dossier digitalisering is. Zij werd juist gepushed door mensen o.a. in de techsector om haar kennis en kunde en niet omdat het een vrouw is.
D66 zal met alle plezier die restzetel aan de SP gunnen, met geld toe zelfs. Wanneer ik het goed begrepen heb is de kans dat SP deze zetel krijgt ook groter dan D66.quote:Op zondag 2 november 2025 17:48 schreef Idisrom het volgende:
Even een vraag. Ik hoor de laatste dagen in het nieuws dat D66 misschien nog een restzetel zal kunnen krijgen.
Maar ik heb nog niet gehoord, ten koste van welke partij dat dan gaat.
Weet iemand dat?
Aan de andere kant is een meerderheid van 1 zetel geen meerderheid (om op te bouwen). Daar moet sowieso een kleine partij bij.quote:Op zondag 2 november 2025 18:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
D66 zal met alle plezier die restzetel aan de SP gunnen, met geld toe zelfs. Wanneer ik het goed begrepen heb is de kans dat SP deze zetel krijgt ook groter dan D66.
Zonder restzetel zijn onderhandelingen door het midden logisch, met restzetel komt over rechts daar opeens bij.
En een rechts/conservatief kabinet met slechts 1 progressieve partij gaat echt geen feest voor D66 zijn. Wel de schuld voor alle mislukkingen, geen breekijzers om iets te bereiken. Terug naar 3 zeteltjes in 2026 wanneer ook dat kabinet weer geïmplodeerd is.
Die vele rechtsen zijn altijd verbeten op linkse leiders.quote:Op zondag 2 november 2025 18:49 schreef Fokfluencer het volgende:
Mja. 1 zetel marge is hoe dan ook zeer mager. Komt de Eerste Kamer nog bij (hoewel de relevante wetgeving door een andere samenstelling behandeld zal worden).quote:Op zondag 2 november 2025 18:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
D66 zal met alle plezier die restzetel aan de SP gunnen, met geld toe zelfs. Wanneer ik het goed begrepen heb is de kans dat SP deze zetel krijgt ook groter dan D66.
Zonder restzetel zijn onderhandelingen door het midden logisch, met restzetel komt over rechts daar opeens bij.
En een rechts/conservatief kabinet met slechts 1 progressieve partij gaat echt geen feest voor D66 zijn. Wel de schuld voor alle mislukkingen, geen breekijzers om iets te bereiken. Terug naar 3 zeteltjes in 2026 wanneer ook dat kabinet weer geïmplodeerd is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |