Normaal had je BBB als regeringspartij erbij uitgenodigd. Alleen het was juist D66 die destijds voor het eerst zomaar uit het niets voor de halvering van de rundveestapel pleitte.quote:Op zondag 2 november 2025 19:02 schreef borisz het volgende:
Wil je breed wat voor elkaar krijgen moet het door het centrum. Daar is nog tot juli 2027 een meerderheid in de EK
Kortom D66, VVD, PVDA/GL, CDA.
Dat was nou echt een goed voorstel.quote:Op zondag 2 november 2025 20:11 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Normaal had je BBB als regeringspartij erbij uitgenodigd. Alleen het was juist D66 die destijds voor het eerst zomaar uit het niets voor de halvering van de rundveestapel pleitte.
Ga mij een regering opnoemen die niet bezuinigde..quote:Op zondag 2 november 2025 20:14 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb eerder gepleit dat PvdAGL hopelijk gaat meeregeren maar erg verstandig is het volgens mij toch niet.
Er gaat flink bezuinigd worden en VVD gaat heel veel bepalen in zowel een midden of rechtse coalitie. Dus er gaat flink bezuinigd worden op bijvoorbeeld de zorg en soc zekerheid. Daar wil je als PvdAGL ook niet medeverantwoordelijk voor zijn, dan worden ze zwaar afgestraft, net zoals in 2017.
Nou de vraag is waar ga je op bezuinigen.quote:Op zondag 2 november 2025 20:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ga mij een regering opnoemen die niet bezuinigde..
Voor de democratische stabiliteit is dat misschien ook wel beter. Want Wilders en (media)vrienden gaan echt helemaal los in de oppositie straks.quote:Op zondag 2 november 2025 20:14 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb eerder gepleit dat PvdAGL hopelijk gaat meeregeren maar erg verstandig is het volgens mij toch niet.
Er gaat flink bezuinigd worden en VVD gaat heel veel bepalen in zowel een midden of rechtse coalitie. Dus er gaat flink bezuinigd worden op bijvoorbeeld de zorg en soc zekerheid. Daar wil je als PvdAGL ook niet medeverantwoordelijk voor zijn, dan worden ze zwaar afgestraft, net zoals in 2017.
Juist als er bezuinigd moet worden, moet je meeregeren. En die angst voor zetelverlies moeten we eens vanaf. Je bent geen partij om alleen aan verkiezingen mee te doen, maar om wat te bereiken. Waarom 4 jaar niks bereiken in de hoop op zetelwinst, als je nu al met D66 samen best veel kunt bereiken?quote:Op zondag 2 november 2025 20:14 schreef Harvest89 het volgende:
Die komt op voor de apothekers, snap haar standpunt wel.quote:Op zondag 2 november 2025 20:20 schreef Klopkoek het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
"Jaren niks aan kostenbeheersing gedaan!!!", aldus VVD-liegbeest Edith Schippers
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Normaal zet je BBB in dezelfde hoek als FvD, erger dan PVV. Die zijn niet alleen incompetent gebleken, maar willen ook echt bewust het land slopen in de belangen van hun geldschieters (niet de boeren).quote:Op zondag 2 november 2025 20:11 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Normaal had je BBB als regeringspartij erbij uitgenodigd. Alleen het was juist D66 die destijds voor het eerst zomaar uit het niets voor de halvering van de rundveestapel pleitte.
Er zitten echt lichtjaren tussen deze houding en zeggen dat je voorkeur bij de PvdA ligt. Ze heeft ook persoonlijke verhoudingen kapot gemaakt. Die paar extra zetels blijken niet eens nodig.quote:Op zondag 2 november 2025 19:38 schreef quo_ het volgende:
[..]
Jij denkt kennelijk dat het slimmer was geweest om Timmermans te omarmen om vervolgens met 12 zetels voor de VVD met pek en veren de zaal uitgejaagd te worden.
Ze heeft precies de goeie dingen gedaan voor haar partij en haar eigen positie als leider.
Reden kan zijn dat er dan geen linkse oppositie meer is en ook min of meer genegeerd kan worden door de overwegend rechtse media.quote:Op zondag 2 november 2025 20:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist als er bezuinigd moet worden, moet je meeregeren. En die angst voor zetelverlies moeten we eens vanaf. Je bent geen partij om alleen aan verkiezingen mee te doen, maar om wat te bereiken. Waarom 4 jaar niks bereiken in de hoop op zetelwinst, als je nu al met D66 samen best veel kunt bereiken?
Gewoon CU en JA21 ipv VVDquote:Op zondag 2 november 2025 20:14 schreef Harvest89 het volgende:
Zeker, dat zou prachtig zijn alleen wil de VVD dat niet. PvdAGL kan zich dus nu prima gewonnen geven, een nieuw verhaal in de oppositie opbouwen, slim meedeinen op asiel, hard hameren op werkgever vs werknemer met een van de kernpunten "in de voorzienbare tijd nooit meer met de VVD regeren".quote:Op zondag 2 november 2025 20:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist als er bezuinigd moet worden, moet je meeregeren. En die angst voor zetelverlies moeten we eens vanaf. Je bent geen partij om alleen aan verkiezingen mee te doen, maar om wat te bereiken. Waarom 4 jaar niks bereiken in de hoop op zetelwinst, als je nu al met D66 samen best veel kunt bereiken?
De angst voor zetelverlies, dus. En VVD gaat nooit met FvD, SGP gaat nooit regeren, en dat VVD nog eens met BBB en PVV tegelijk gaat geloof ik ook niks van. Dus die rechtse coalitie is voorlopig nog ver weg.quote:Op zondag 2 november 2025 20:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Reden kan zijn dat er dan geen linkse oppositie meer is en ook min of meer genegeerd kan worden door de overwegend rechtse media.
De oppositie bestaat dan uit anti-democraten. Groot gemaakt door SBS6, WNL, Telegraaf, Jinek en zo verder. Het wordt prijsschieten op impopulaire bezuinigingen.
Met een beetje pech trekt de VVD er weer de stekker uit en is na nieuwe verkiezingen de rechtse machtsgreep compleet (VVD en alles rechts daarvan is nu 71 zetels).
Haha, die Klassiek Liberale vleugel wil gewoon weer met PVV; de directeur van de Telders Stichting wil door met PVV; 55-60% van de VVD-kiezers wil door met PVV (iets dat natuurlijk verder kan stijgen in de toekomst, wanneer weglopende Wilders is vergeten)quote:Op zondag 2 november 2025 20:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
De angst voor zetelverlies, dus. En VVD gaat nooit met FvD, SGP gaat nooit regeren, en dat VVD nog eens met BBB en PVV tegelijk gaat geloof ik ook niks van. Dus die rechtse coalitie is voorlopig nog ver weg.
Die slachtofferrol van links heeft hen bijna de nek omgedraaid, jij bent daar ook een voorbeeld van. Jetten heeft dat heel slim omgedraaid, jij nu nog.quote:Op zondag 2 november 2025 20:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Reden kan zijn dat er dan geen linkse oppositie meer is en ook min of meer genegeerd kan worden door de overwegend rechtse media.
De oppositie bestaat dan uit anti-democraten. Groot gemaakt door SBS6, WNL, Telegraaf, Jinek en zo verder. Het wordt prijsschieten op impopulaire bezuinigingen.
Met een beetje pech trekt de VVD er weer de stekker uit en is na nieuwe verkiezingen de rechtse machtsgreep compleet (VVD en alles rechts daarvan is nu 71 zetels).
Je vergeet alleen JA21.quote:Op zondag 2 november 2025 20:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
De angst voor zetelverlies, dus. En VVD gaat nooit met FvD, SGP gaat nooit regeren, en dat VVD nog eens met BBB en PVV tegelijk gaat geloof ik ook niks van. Dus die rechtse coalitie is voorlopig nog ver weg.
Nooit meer met VVD willen regeren is feitelijk nooit meer willen regeren. CDA+D66+links komt niet snel echt boven de 80 waarschijnlijk en dan zit je dus met een hele rij kleine partijen, tot Denk en PvdD aan toe.quote:Op zondag 2 november 2025 20:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zeker, dat zou prachtig zijn alleen wil de VVD dat niet. PvdAGL kan zich dus nu prima gewonnen geven, een nieuw verhaal in de oppositie opbouwen, slim meedeinen op asiel met een van de kernpunten "in de voorzienbare tijd nooit meer met de VVD regeren".
Timmermans was de bliksemafleider voor Jetten.quote:Op zondag 2 november 2025 20:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Die slachtofferrol van links heeft hen bijna de nek omgedraaid, jij bent daar ook een voorbeeld van. Jetten heeft dat heel slim omgedraaid, jij nu nog.
Nee, Klopkoek had het over een coalitie VVD+alles rechts daarvan, dus zonder D66 en CDA.quote:Op zondag 2 november 2025 20:30 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Je vergeet alleen JA21.
En als de restzetel naar D66 gaat (wat niet ondenkbaar is), dan is een centrumrechtse coalitie niet zo heel ver weg meer.
Dat kan prima, eventueel zou je een groter wordend JA21 er ook nog bij kunnen halen.quote:Op zondag 2 november 2025 20:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nooit meer met VVD willen regeren is feitelijk nooit meer willen regeren. CDA+D66+links komt niet snel echt boven de 80 waarschijnlijk en dan zit je dus met een hele rij kleine partijen, tot Denk en PvdD aan toe.
Kan ook omgekeerd he: eerst met JA21 omdat PvdA/GL zich vanwege het verlies niet geroepen voelt.quote:Op zondag 2 november 2025 19:07 schreef Bluesdude het volgende:
Ik vemoed dat de VVD meedoet met het overleg voor een middenkabinet olv Jetten, maar met de opzet dat dit overleg mislukt, GL/PvdA de schuld opdringen, en dan D66 en CDA dwingen een rechts kabinet te vormen.
Vooraf stellen niet meedoen met het middenkabinetoverleg zou het meest eerlijks zijn, maar ja... met de kans dat D66 , CDA en GL/PvdA kiezen voor een middenkabinet wat geen meerderheid heeft.
Wat verschrikkelijk dat PvdD en DENK. Valt niet mee te werken.quote:Op zondag 2 november 2025 20:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nooit meer met VVD willen regeren is feitelijk nooit meer willen regeren. CDA+D66+links komt niet snel echt boven de 80 waarschijnlijk en dan zit je dus met een hele rij kleine partijen, tot Denk en PvdD aan toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |