Hoop je niet dat de kiezers de VVD hiervoor zouden afstraffen?quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat zal wel een heel grote afgang voor Jetten zijn. Denk niet dat hij dat gaat doen.
Het wordt dan eerder de vraag welke kant ze op willen. Willen ze doorgaan met deze ingeslagen weg om zichzelf te positioneren als populistisch PVV light of willen ze weer de klassieke liberale kiezers binden en verantwoording nemenquote:Op zaterdag 1 november 2025 10:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Met de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar en provinciale staten (dus eerste Kamer) het jaar erop, lijkt me de kans vrij klein dat de vvd in een kabinet met GlPvdA stapt.
Tenzij ze graag willen halveren in zetels. 😆
Ik zei ook de democratie beschermen moet het doel zijn. De democratie is inderdaad kwetsbaar, maar moet ten allen tijden verdedigd worden. Zeker door de volksvertegenwoordigers. Democratie beschermen is juist het belangrijkste doel, omdat het de enige redelijke manier van bestuursvorming is.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:05 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Oneens. Adolf Hitler is formeel via democratische middelen aan de macht gekomen maar het proces was slechts gedeeltelijk democratisch en sterk beïnvloed door politieke manipulatie, intimidatie en machtsmisbruik. Zo zijn er nog vele andere voorbeelden te geven. Democratie beschermt dus helemaal niks.
Dat het nu eenmaal het nadeel van de grootste worden: zij mogen dit zelf oplossen. De bal ligt bij hun.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo kun je net zo goed redeneren dat D66, die nu won in veel GL-PvdA bolwerken, gek is als ze in een puur rechts kabinet stappen, dan gooien ze de kans op dit resultaat doortrekken in de gemeenteraadsverkiezingen gewoon weg. Die hebben wat dat betreft gewoon GL-PvdA nodig.
Nee hoor. Dat is helemaal geen afgang. Gaan regeren in een kansloos kabinet en dan gedecimeerd worden, dat is een afgang. NSC heeft daarvan het goede voorbeeld gegeven.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat zal wel een heel grote afgang voor Jetten zijn. Denk niet dat hij dat gaat doen.
Joh....quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat het nu eenmaal het nadeel van de grootste worden: zij mogen dit zelf oplossen. De bal ligt bij hun.
Verantwoording nemen is natuurlijk niet wat ze populair heeft gemaakt. Juist omdat ze nooit enige verantwoordelijkheid nemen werkt het voor de VVD. Teflon Mark was geen bijnaam omdat Rutte verantwoordelijkheid voor zaken nam.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Het wordt dan eerder de vraag welke kant ze op willen. Willen ze doorgaan met deze ingeslagen weg om zichzelf te positioneren als populistisch PVV light of willen ze weer de klassieke liberale kiezers binden en verantwoording nemen
En ze leggen die bal bij een breed middenkabinet. Mag VVD het uitleggen als ze niet komen opdagen. Leg maar aan ondernemers uit dat je het land niet van het slot wil halen, maar de demissionaire Wiersma nog langer het land laat frustreren. Ondertussen is er een meerderheid via D66-GLPvdA-CDA-SP-CU-PvdD-Denk-Volt in de Kamer, dus de demissionaire VVD ministers zullen ook weinig gedaan krijgen wat ze nog willen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat het nu eenmaal het nadeel van de grootste worden: zij mogen dit zelf oplossen. De bal ligt bij hun.
Dan vormen ze die meerderheid toch.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
En ze leggen die bal bij een breed middenkabinet. Mag VVD het uitleggen als ze niet komen opdagen. Leg maar aan ondernemers uit dat je het land niet van het slot wil halen, maar de demissionaire Wiersma nog langer het land laat frustreren. Ondertussen is er een meerderheid via D66-GLPvdA-CDA-SP-CU-PvdD-Denk-Volt in de Kamer, dus de demissionaire VVd ministers zullen ook weinig gedaan krijgen wat ze nog willen.
Lees je wel wat ik schrijf? Want ik noemde het niet als coalitie, ik zie wel dat die partijen maar heel weinig plannen van het huidige kabinet Schoof, waar VVD kopstukken minister zijn, gaan goedkeuren. En dat gaat dus afstralen op Heinen, Karremans, Brekelmans en co. En dus schade toebrengen aan de VVD.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:15 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dan vormen ze die meerderheid toch.
D66 en de zeven dwergen.
Krijgen we snel genoeg weer verkiezingen. Want echt stabiel lijkt me dat niet.
teflon mark kwam er vooral omdat hij er ondanks wat schandalen weinig fout leek te kunnen doen, het bleef niet aan hem plakken. Dat is wat andersquote:Op zaterdag 1 november 2025 10:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Verantwoording nemen is natuurlijk niet wat ze populair heeft gemaakt. Juist omdat ze nooit enige verantwoordelijkheid nemen werkt het voor de VVD. Teflon Mark was geen bijnaam omdat Rutte verantwoordelijkheid voor zaken nam.
Welke huidige regering doel je precies op?quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:17 schreef PieterDeRijcke het volgende:
De huidige regering gaat sws een probleem krijgen bij de eerste dag van de installatie van de nieuwe Tweede Kamer.
Alle Gaza moties gaan namelijk weer opnieuw in stemming gebracht worden door DENK en de PvdD.
Omdat ze verwachten dan wel een meerderheid te halen.
De demissionaire die er nu zit. De VVD/BBB regering.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Welke huidige regering doel je precies op?
Je hebt gemist dat er inmiddels een staakt-het-vuren is, dus dat die moties nu nogal onzinnig zouden zijn? Sowieso is Gaza een niet relevant onderwerp wat ook in Den Haag nauwelijks meer zal spelen. En kun je dergelijke moties alleen indienen bij een Gaza-debat.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:17 schreef PieterDeRijcke het volgende:
De huidige regering gaat sws een probleem krijgen bij de eerste dag van de installatie van de nieuwe Tweede Kamer.
Alle Gaza moties gaan namelijk weer opnieuw in stemming gebracht worden door DENK en de PvdD.
Volgens mij heb je niet echt door hoe het werktquote:Op zaterdag 1 november 2025 10:20 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De demissionaire die er nu zit. De VVD/BBB regering.
En het demissionaire kabinet kan die moties ontraden en naast zich neerleggen als ze toch worden aangenomen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:17 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Dat gaan ze denk ik ook doen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:23 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
En het demissionaire kabinet kan die moties ontraden en naast zich neerleggen als ze toch worden aangenomen.
Je overschat de Nederlandse kiezer schromelijk als je denkt dat het frustreren van een demissionair kabinet gaat afstralen op de VVD. Men zal alleen bevestigd worden in het idee dat de politiek er niks van bakt en het zal de populisten in de kaart spelen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lees je wel wat ik schrijf? Want ik noemde het niet als coalitie, ik zie wel dat die partijen maar heel weinig plannen van het huidige kabinet Schoof, waar VVD kopstukken minister zijn, gaan goedkeuren. En dat gaat dus afstralen op Heinen, Karremans, Brekelmans en co. En dus schade toebrengen aan de VVD.
Het leek er even op alsof de VVD over dit soort vragen echt zou gaan verkennen. Een forse afstraffing door de kiezer, even uitblazen in de oppositie en dan samen verkennen: Wat voor partij zijn we nu eigenlijk, waarvoor zijn we op aarde?quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Het wordt dan eerder de vraag welke kant ze op willen. Willen ze doorgaan met deze ingeslagen weg om zichzelf te positioneren als populistisch PVV light of willen ze weer de klassieke liberale kiezers binden en verantwoording nemen
Stukje herverdeling van belastinggeld naar boven. Reverse Robin Hood enzo.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:28 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)het-kabinet-a4911376
Wat een verschrikkelijk plan. Rechts op zijn best.
Dat lijkt me wat overdreven. Democratie an sich is bepaald niet heilig, de versterking en bestendiging van de liberaal- democratische waarden door het democratisch proces is wel heel waardevol.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:00 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dan tief je toch lekker op naar een dictatuur met je “democratie mag nooit een doel zijn”. In mijn land hoor je duidelijk niet thuis.
"Gratis" is sowieso een slecht idee. Bovendien is er nu al een tekort aan opvang en mensen die in de kinderopvang werken. Dit gaat het tekort alleen maar erger maken.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:28 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)het-kabinet-a4911376
Wat een verschrikkelijk plan. Rechts op zijn best.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |