Omdat er over de definitie rechts links nogal veel verschillende meningen bestaan. Ken genoeg lui, die zelfs de VVD links vinden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Volgens mij staan die partijen die genoemd werden gewoon links, terwijl jij stelde dat ze dat niet zijn.
Overigens niet alleen jij, ik lees de hele dag al in het topic dat sommige partijen niet links of rechts zijn, terwijl ze dat wel zijn.
Ik lees hier nu zelfs dat het CDA links is.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Omdat er over de definitie rechts links nogal veel verschillende meningen bestaan. Ken genoeg lui, die zelfs de VVD links vinden.
Ja, en dan haal ik weer eens een klassieker uit de kast:quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Omdat er over de definitie rechts links nogal veel verschillende meningen bestaan. Ken genoeg lui, die zelfs de VVD links vinden.
Mooi plaatje.quote:
Andersom ookquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, en dan haal ik weer eens een klassieker uit de kast:
Als iemand helemaal rechts op een bankje zit, dan zit de rest links van hem.
En dat niet alleen, partijen die net links van het midden staan zijn natuurlijk niet links. Dat zijn middenpartijen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Op dat kieskompas valt dan ook behoorlijk wat aan te merken. Is geen absolute wiskunde ofzo.
Daarom vind ik het ook een hol begrip, dat rechts of links.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, en dan haal ik weer eens een klassieker uit de kast:
Als iemand helemaal rechts op een bankje zit, dan zit de rest links van hem.
Dat is het oude kieskompas, dit is het nieuwequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
Vraag maar aan een willekeurige Amerikaan inderdaad.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is het oude kieskompas, dit is het nieuweD66SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is
niet
links.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Stuur die onderzoekers een mail dan zou ik zeggen.quote:
Of, lees gewoon hun eigen programma.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Stuur die onderzoekers een mail dan zou ik zeggen.
Alsof die de VVD kennen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vraag maar aan een willekeurige Amerikaan inderdaad.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of, lees gewoon hun eigen programma.
Of is dat heel raar
quote:Is D66 links of rechts?
D66 positioneert zichzelf doorgaans als een liberaal-progressieve middenpartij: niet (radicaal) links, maar zeker niet rechts.
Zij zelf, meneer.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh toe, welke professor schreef dit?
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is het oude kieskompas, dit is het nieuweDit plaatje is echt totale kul. D66 is absoluut niet linkser geworden in de afgelopen jaren, eerder het tegendeel. En ook de beweging van Volt klopt niet met het partijprogramma. Geen idee waar ze dit op baseren, maar het is erg random.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals de PVV net rechts van het midden staat?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En dat niet alleen, partijen die net links van het midden staan zijn natuurlijk niet links. Dat zijn middenpartijen.
Ook logisch, want dat is een one-issue partij en brult wat linkse troep dat totaal niet haalbaar is, ben je vergeten wat Wilders allemaal beloofde?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Zoals de PVV net rechts van het midden staat?
[ afbeelding ]
Dan staat D66 verder van het CDA vandaan dan van DENK en BIJ1.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:13 schreef Vis1980 het volgende:
Uiteindelijk gaat het dus niet om links en rechts, maar om progressief en conservatief.
Op heel veel vlakken is het partijprogramma van de PVV hartstikke links. Dat zij in de balans in het midden uit komen, op basis van hun partijprogramma, is eigenlijk niet eens zo gek.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Zoals de PVV net rechts van het midden staat?
Ik.post het plaatje nogmaals;
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |