Reageer even onder haar Tweet makker.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:14 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zou Raisa vinden van de tweets van Geert?
Vooral de VVD toch? En D66 kon zich daar goed in vinden en heeft de VVD op heel veel vlakken gesteund en is later ook coalitie partner geworden. Dus die reken ik het ook zeker aan dat ze meegewerkt hebben aan het slopen van de verzorgingsstaat, maar VVD blijft wel hoofdverantwoordelijk imho.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het mooi-weer progressivisme van D66 zit me dwars, de partij die al decennia de Amerikaanse toer op wil zowel sociaal - qua woke - als economisch - kneiterhard kapitalisme.
Wil je weten wie de grootste aanjager van heel dat 'participatiesamenleving'-idee, compleet met criminalisering van armen, werklozen, zieken en ouderen is geweest?
D66
Ja daarom zei ik al: D66 is VVD met een regenboogvlagje.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:20 schreef vPlien het volgende:
[..]
Vooral de VVD toch? En D66 kon zich daar goed in vinden en heeft de VVD op heel veel vlakken gesteund en is later ook coalitie partner geworden. Dus die reken ik het ook zeker aan dat ze meegewerkt hebben aan het slopen van de verzorgingsstaat, maar VVD blijft wel hoofdverantwoordelijk imho.
PvdA toendertijd ook.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het mooi-weer progressivisme van D66 zit me dwars, de partij die al decennia de Amerikaanse toer op wil zowel sociaal - qua woke - als economisch - kneiterhard kapitalisme.
Wil je weten wie de grootste aanjager van heel dat 'participatiesamenleving'-idee, compleet met criminalisering van armen, werklozen, zieken en ouderen is geweest?
D66
Daarom stem ik dus ook geen PvdA meer.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
PvdA toendertijd ook.
Pak daar nog stufi lening, en sluiten behaardentehuizen bij.
Jep. En daar zijn ze flink voor afgerekend. Daarom denk ik ook dat ze niet nog een keer dezelfde fout maken door nu weer met vergelijkbare plannen in zee te gaan, zeker nu ook met GL erbij. Al houd ik er rekening mee dat dat wel gebeurd maar dat zou echt heel treurig zijnquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
PvdA toendertijd ook.
Pak daar nog stufi lening, en sluiten behaardentehuizen bij.
Denk, Volt, SP, Christenunie, D66, PvdaGLquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wie reken jij in hemelsnaam allemaal tot linkse partijen?
Echt ouderwets links alleen de SP. De rest echt niet alleen links.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Denk, Volt, SP, Christenunie, D66, PvdaGL
Dat is toch geen openbaring?
Hoe kom je dan bij 77 zetels?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
CDA erbij. 77quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hoe kom je dan bij 77 zetels?
En D66 is natuurlijk absoluut niet links. Sociaal economisch kneiter rechts en ook qua migratie allang niet meer links.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Echt ouderwets links alleen de SP. De rest echt niet alleen links.
Je had het over links heeft 77 zetels. CDA en D66 zijn op zijn positiefst midden partijen, maar eigenlijk kun je dat al niet eens meer verdedigen. Gewoon rechts van het midden, niks links aan.quote:
D66, CU en Volt vallen onder de middenpartijen. Ze zijn wel ‘left-friendly’ als het ware maar niet echt links.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is toch geen openbaring?
Die mensen worden nog wel wakker.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hoe kom je dan bij 77 zetels?
En D66 is natuurlijk absoluut niet links. Sociaal economisch kneiter rechts en ook qua migratie allang niet meer links.
Volgens mij staan die partijen die genoemd werden gewoon links, terwijl jij stelde dat ze dat niet zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Klopt toch? De oudste partij op links.
Alleen op klimaat zijn ze redelijk links en sociaal-economisch zijn ze op een aantal punten een mengelmoesje. Maar grotendeels economisch rechts, al zijn ze wat kritischer richting het grootbedrijf.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:54 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Die mensen worden nog wel wakker.
Het is economisch gewoon de VVD.
Op dat kieskompas valt dan ook behoorlijk wat aan te merken. Is geen absolute wiskunde ofzo.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Volgens mij staan die partijen die genoemd werden gewoon links, terwijl jij stelde dat ze dat niet zijn.
Overigens niet alleen jij, ik lees de hele dag al in het topic dat sommige partijen niet links of rechts zijn, terwijl ze dat wel zijn.
Klopt. En mensen die denken dat het een linkse partij is, gaan straks denken dat het links economisch beleid is. Wat bezuinigt op de zorg etc.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Alleen op klimaat zijn ze redelijk links en sociaal-economisch zijn ze op een aantal punten een mengelmoesje. Maar grotendeels economisch rechts, al zijn ze wat kritischer richting het grootbedrijf.
Helemaal waar, tegelijkertijd is het ook allemaal niet absolute onzin.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Op dat kieskompas valt dan ook behoorlijk wat aan te merken. Is geen absolute wiskunde ofzo.
Omdat er over de definitie rechts links nogal veel verschillende meningen bestaan. Ken genoeg lui, die zelfs de VVD links vinden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Volgens mij staan die partijen die genoemd werden gewoon links, terwijl jij stelde dat ze dat niet zijn.
Overigens niet alleen jij, ik lees de hele dag al in het topic dat sommige partijen niet links of rechts zijn, terwijl ze dat wel zijn.
Ik lees hier nu zelfs dat het CDA links is.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Omdat er over de definitie rechts links nogal veel verschillende meningen bestaan. Ken genoeg lui, die zelfs de VVD links vinden.
Ja, en dan haal ik weer eens een klassieker uit de kast:quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Omdat er over de definitie rechts links nogal veel verschillende meningen bestaan. Ken genoeg lui, die zelfs de VVD links vinden.
Mooi plaatje.quote:
Andersom ookquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, en dan haal ik weer eens een klassieker uit de kast:
Als iemand helemaal rechts op een bankje zit, dan zit de rest links van hem.
En dat niet alleen, partijen die net links van het midden staan zijn natuurlijk niet links. Dat zijn middenpartijen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Op dat kieskompas valt dan ook behoorlijk wat aan te merken. Is geen absolute wiskunde ofzo.
Daarom vind ik het ook een hol begrip, dat rechts of links.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, en dan haal ik weer eens een klassieker uit de kast:
Als iemand helemaal rechts op een bankje zit, dan zit de rest links van hem.
Dat is het oude kieskompas, dit is het nieuwequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
Vraag maar aan een willekeurige Amerikaan inderdaad.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is het oude kieskompas, dit is het nieuweD66SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is
niet
links.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Stuur die onderzoekers een mail dan zou ik zeggen.quote:
Of, lees gewoon hun eigen programma.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Stuur die onderzoekers een mail dan zou ik zeggen.
Alsof die de VVD kennen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vraag maar aan een willekeurige Amerikaan inderdaad.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of, lees gewoon hun eigen programma.
Of is dat heel raar
quote:Is D66 links of rechts?
D66 positioneert zichzelf doorgaans als een liberaal-progressieve middenpartij: niet (radicaal) links, maar zeker niet rechts.
Zij zelf, meneer.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh toe, welke professor schreef dit?
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is het oude kieskompas, dit is het nieuweDit plaatje is echt totale kul. D66 is absoluut niet linkser geworden in de afgelopen jaren, eerder het tegendeel. En ook de beweging van Volt klopt niet met het partijprogramma. Geen idee waar ze dit op baseren, maar het is erg random.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals de PVV net rechts van het midden staat?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En dat niet alleen, partijen die net links van het midden staan zijn natuurlijk niet links. Dat zijn middenpartijen.
Ook logisch, want dat is een one-issue partij en brult wat linkse troep dat totaal niet haalbaar is, ben je vergeten wat Wilders allemaal beloofde?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Zoals de PVV net rechts van het midden staat?
[ afbeelding ]
Dan staat D66 verder van het CDA vandaan dan van DENK en BIJ1.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:13 schreef Vis1980 het volgende:
Uiteindelijk gaat het dus niet om links en rechts, maar om progressief en conservatief.
Op heel veel vlakken is het partijprogramma van de PVV hartstikke links. Dat zij in de balans in het midden uit komen, op basis van hun partijprogramma, is eigenlijk niet eens zo gek.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Zoals de PVV net rechts van het midden staat?
Ik.post het plaatje nogmaals;
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |