abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:39:09 #226
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219165928
https://www.volkskrant.nl(...)ms-zich-af~bd64dab3/

Uitstekende column dit! De Nederlandse democratie loopt groot gevaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219165930
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Stukje herverdeling van belastinggeld naar boven. Reverse Robin Hood enzo.

En geef ze eens ongelijk, bovenmodaal betaalt zich blauw aan kinderopvang.

Dat krijg je als je rechts stemt hè.
Dat ligt eraan hoe je de financiering regelt. Het plan staat niet voor niets ook in het partijprogramma van de PvdA.

Op zich vind ik gratis kinderopvang een prima plan. Weg met de deeltijdprinsesjes die thuis boterhammetjes smeren. Werken zal je!
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:39:21 #228
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219165931
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:11 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Er is geen enkele wet of regel die D66 dwingt om zelfmoord te plegen
Serieus? Jij hebt wel vakkenis zeg 🙏
"Hoka Hey!"
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:39:52 #229
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219165944
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:29 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het leek er even op alsof de VVD over dit soort vragen echt zou gaan verkennen. Een forse afstraffing door de kiezer, even uitblazen in de oppositie en dan samen verkennen: Wat voor partij zijn we nu eigenlijk, waarvoor zijn we op aarde?

Maar nu, met weinig zetelverlies en Yesilgoz stevig in het zadel, gaan ze gewoon door op de ingeslagen populistische weg.
Dat denk ik ook
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:41:44 #230
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219165993
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Stukje herverdeling van belastinggeld naar boven. Reverse Robin Hood enzo.

En geef ze eens ongelijk, bovenmodaal betaalt zich blauw aan kinderopvang.

Dat krijg je als je rechts stemt hè.
Nu hoor je ze opeens niet over compenseren met de belastingtarieven en dat er compensatie moet komen.

Nogmaals, de herverdeling in Nederland valt echt wel mee (tov buurlanden en Scandinavië)

https://ourworldindata.or(...)nd-transfers-scatter

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:41:48 #231
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219165995
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:39 schreef Klopkoek het volgende:

Paywall.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:41:53 #232
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219165999
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:39 schreef Klopkoek het volgende:

Prima column, dit wordt hier op de foks ook keer op keer betoogd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:42:56 #233
38496 Perrin
pi_219166024
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nu hoor je ze opeens niet over compenseren met de belastingtarieven en dat er compensatie moet komen.

Nogmaals, de herverdeling in Nederland valt echt wel mee (tov buurlanden en Scandinavië)

[ afbeelding ]
Eens hoor, ik ben ook geen voorstander van het plan. Was een poging tot cynisch sarcasme mijnerzijds.
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:44:37 #234
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219166039
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:39 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Dat ligt eraan hoe je de financiering regelt. Het plan staat niet voor niets ook in het partijprogramma van de PvdA.

Op zich vind ik gratis kinderopvang een prima plan. Weg met de deeltijdprinsesjes die thuis boterhammetjes smeren. Werken zal je!
Het is dus niet meer gratis als het voor de lage inkomens onbetaalbaar wordt en de tarieven de lucht in schieten.

Dan ben je als overheid willens en wetens de (kansen)ongelijkheid en segregatie aan het vergroten, met een heel duur plan.

Nederland op weg naar Apartheid, neofeodalisme, institutioneel racisme en standenstaat.

https://vu.nl/nl/nieuws/2(...)dere-westerse-landen
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:46:38 #235
38496 Perrin
pi_219166053
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is dus niet meer gratis als het voor de lage inkomens onbetaalbaar wordt en de tarieven de lucht in schieten.

Dan ben je als overheid willens en wetens de (kansen)ongelijkheid en segregatie aan het vergroten, met een heel duur plan.

Nederland op weg naar Apartheid, neofeodalisme, institutioneel racisme en standenstaat.

Die kunnen dan mooi in de kinderopvang gaan werken zodat ze genoeg geld kunnen verdienen om de kinderopvang van hun kind te betalen.
pi_219166082
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In Zweden is kinderopvang ook (bijna) gratis, is dat een neofeodale staat?

Wat een aanstellerij, al die groteske termen. Apartheid nog wel :')
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:53:28 #237
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219166095
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:50 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
In Zweden is kinderopvang ook (bijna) gratis, is dat een neofeodale staat?

Wat een aanstellerij, al die groteske termen. Apartheid nog wel :')
Zweden maakt het naar mijn idee niet onbetaalbaar voor lage inkomens. Nederland bewust wel.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:01:32 #238
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219166144
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit soort staatjes zijn best wel problematisch. Het gaat erom wat je wel niet meeneemt in zo'n tabel.
Veel landen hebben geen private pensioenen zoals wij, maar hebben het zgn omslagstelsel. Als je dat dan meerekent in de sociale uitgaven dan lijkt het inderdaad dat wij minder uitgeven.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219166173
Gratis kinderopvang is net zo'n luchtkasteel als gratis OV, allebei zal het door capaciteitsproblemen nooit worden uitgevoerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:08:44 #240
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219166195
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:06 schreef Hanca het volgende:
Gratis kinderopvang is net zo'n luchtkasteel als gratis OV, allebei zal het door capaciteitsproblemen nooit worden uitgevoerd.
het kan beiden. Als je maar wil. Met het intensiveren en extensiveren van middelen kun je capaciteit op X verminderen, en op Y verhogen.

Maar het is volstrekt ongewenst om als overheid bewust te stimuleren dat kinderen van kleins af aan al gelijk naar de creche/opvang gaan zodat moeders kan werken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator zaterdag 1 november 2025 @ 11:13:37 #241
236264 crew  capricia
pi_219166250
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:06 schreef Hanca het volgende:
Ik vind het zelf geen taak van de overheid.

Dan verhoogt de overheid toch gewoon de tarieven / de salarissen. Betaalt uit de algemene middelen. What could go wrong? :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:15:03 #242
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219166270
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
het kan beiden. Als je maar wil. Met het intensiveren en extensiveren van middelen kun je capaciteit op X verminderen, en op Y verhogen.

Maar het is volstrekt ongewenst om als overheid bewust te stimuleren dat kinderen van kleins af aan al gelijk naar de creche/opvang gaan zodat moeders kan werken.
Dat gebeurt feitelijk nu ook al, eenverdieners zijn er nauwelijks meer.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:15:09 #243
38496 Perrin
pi_219166271
quote:

[..]

Waarom? Veel kinderen krijgen daar een betere opvoeding en meer blootstelling aan ABN dan thuis. Mevrouw Perrin werkt in een tak van de kinderopvang waar kinderen met een taalachterstand gratis kinderopvang krijgen.

Die kinderen krijgen daardoor een veel betere start in de Nederlandse maatschappij dan ze anders gehad zouden hebben.
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:17:14 #244
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219166292
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarom? Veel kinderen krijgen daar een betere opvoeding en meer blootstelling aan ABN dan thuis.
Opvoeding mag wat mij betreft ook deels door het gezin verzorgd worden. Dat hoeft niet volledig door de overheid gedaan te worden.

Begrijp mij goed, ik ben niet tegen vrouwen die werken. Helemaal niet, vrouwen die niet werken verliezen de connectie met technologie, ontwikkelingen en worden soms oppervlakkig. Ik vind parttime uitstekend, ook eventueel voor de man.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:17:38 #245
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219166298
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:15 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat gebeurt feitelijk nu ook al, eenverdieners zijn er nauwelijks meer.
Klopt. Maar laten we dat niet niet verder versterken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219166309
quote:

[..]

Het helpt ook met de ontwikkeling van de kinderen om ze al kennis te laten maken met andere kinderen en met andere kinderen leren spelen. Elke dag is natuurlijk wat anders, en “zodat moeders kan werken” is wat onnodig.
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:19:24 #247
38496 Perrin
pi_219166319
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:18 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het helpt ook met de ontwikkeling van de kinderen om ze al kennis te laten maken met andere kinderen en met andere kinderen leren spelen. Elke dag is natuurlijk wat anders, en “zodat moeders kan werken” is wat onnodig.
Inderdaad. En zoals boven genoemd, er zijn ook kinderen die taaltechnisch (en opvoedkundig) baat hebben bij kinderopvang.
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:22:03 #248
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219166344
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Inderdaad. En zoals boven genoemd, er zijn ook kinderen die taaltechnisch (en opvoedkundig) baat hebben bij kinderopvang.
Sowieso komen ze vanaf 4 jaar al verplicht in aanraking met andere kinderen.
Ik wil voorkomen dat opvoeding iets wordt dat geheel bij de staat komt te liggen. Daar zit ik niet zo op te wachten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:25:39 #249
38496 Perrin
pi_219166387
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sowieso komen ze vanaf 4 jaar al verplicht in aanraking met andere kinderen.
Ik wil voorkomen dat opvoeding iets wordt dat geheel bij de staat komt te liggen. Daar zit ik niet zo op te wachten.
Het is niet verplicht. Het is wel fijn als die optie er is. En de eerste vier jaar zijn cruciaal voor de vorming. Veel ouders kunnen het uitstekend zelf, maar een aardig forse groep kan best wat ondersteuning gebruiken.

Helaas is er (nog) geen voortplantingsbewijs en opvoedcertificaat nodig om kinderen te maken.
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:27:15 #250
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219166404
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is niet verplicht. Het is wel fijn als die optie er is. En de eerste vier jaar zijn cruciaal voor de vorming.
Dat weet ik. Daarom ook mijn argwanende houding tegenover dit idee.
Iemand als Dassen is daar heel enthousiast over. En ik weet wel waarom.

Kinderen krijgen is wat mij betreft gewoon een recht, dat is niet iets waar een diploma voor vereist is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')