abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219150294
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:52 schreef -XOR- het volgende:
Ik denk dat iedereen na 2 maand Lidewij weer terug gaat verlangen naar FvD toen het redelijke deel het nog voor het zeggen had. Die gaan mokervervelend worden.
Dat tijdperk heb ik gemist denk ik. :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:55:49 #152
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219150313
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Referentiekaders veranderen snel, en die Lidewij is van de Freek Jansen-vleugel, dan weet je het wel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:56:14 #153
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219150315
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Van de nare populistische ziekte met bepaalde kenmerken die we hier niet mogen bespreken zijn we, hier in het westen, voorlopig nog niet af ben ik bang. Dat moet eerst nog een keer gigantisch fout gaan.
Ik maakte vanochtend de fout door op de bekende socials wat reacties onder nieuwsberichten te lezen (I know, nooit doen).
Het was een lawine van honderden, maar dan ook echt honderden zwaar haatdragende reacties gericht aan het adres van Jetten, van verwensingen mbt zijn seksualiteit tot aan doodsverwensingen aan toe. En dan heb je het over reguliere socials van kranten en sport outlets (die het oppikten vanwege het feit dat Jetten z'n verloofde een prof hockeyer is), niet eens de wappie kanalen.

Dus ja, helaas heb ik ook dat gevoel dat het nog een keer echt enorm mis moet gaan.
  Forum Admin donderdag 30 oktober 2025 @ 15:57:47 #154
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219150322
quote:
Ik denk dat iedereen na 2 maand Lidewij weer terug gaat verlangen naar FvD toen het redelijke deel het nog voor het zeggen had. Die gaan mokervervelend worden.
Kan niet wachten op haar gereutel over de EU, NATO en woke.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:58:40 #155
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219150329
quote:
13s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik verwacht vooral veel naar Nederland(s) vertaalde MAGA-shit die de kamer in geslingerd gaat worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:59:15 #156
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219150340
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nouja, ze is in ieder geval nog niet over reptilians begonnen.
De lat ligt laag.
pi_219150345
quote:
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Je kunt vinden van hun standpunten wat je wilt, maar er is in ieder geval wel weer een soort inhoudelijk debat mogelijk. Thierry was op een gegeven moment de weg helemaal kwijt.
  Forum Admin donderdag 30 oktober 2025 @ 16:00:59 #158
pi_219150349
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik verwacht vooral veel naar Nederland(s) vertaalde MAGA-shit die de kamer in geslingerd gaat worden.
@xpompompomx woke eu liberalen!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219150351
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:41 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat maakt mij niets meer uit. Ik ga er toch al vanuit dat we uiteindlijk een fedratie vormen. Ze mogen wat mij betreft juichen. En schijnbaar zijn veel kiezers zeer pro EU als je teminste op D66 stemt. En aangezien ik geen globalist ben is D66 wel de laatste waar ik op zou stemmen. En nee ik ben ook geen voorstander van de PVV dat maar lult en schreeuwt. En Ja21 en FvD zijn ook zeer liberaal. SP helaas te links. Nee er niet een partij die mij nog kan bekoren.

Maw een EU prima maar dan op een manier zoals ooit de EEG en voor het Rijlandmodel. Dat zit er helaas niet meer in.
De EU inrichten volgens het Rijnlandmodel is nu net waar CDA en GL-PvdA voor staan. Het CDA zegt dat nadat Verhagen weg ging weer letterlijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219150366
quote:
9s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 14:45 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Ik inderdaad ook niet, ik heb er zelfs slecht van geslapen. Een teleurstelling ter grootte van de van de WK-finale in 2010 en de EK-halve finale in 2000. ;)
Zoals elke campagne sinds 2002 was het weer een orgie van migrantenhaat.

Thema's als dat VVD en JA21 miljarden weghalen bij de gehandicaptenzorg (IQ van 80 of lager) kwam nauwelijks aan bod. Het zijn niet alleen de asielzoekers die ze in een gevangenis willen opsluiten...

Met dank aan de Kockelmannsen, Duks, Jineks, Pauws...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219150386
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
@:xpompompomx woke eu liberalen!
De wegkijkende weg-met-ons policor deugende Gutmenschen! :(
  donderdag 30 oktober 2025 @ 16:07:18 #162
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219150392
quote:
15s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:50 schreef xpompompomx het volgende:
Dat moet eerst nog een keer gigantisch fout gaan.
Moeten letterlijk dooien vallen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Forum Admin donderdag 30 oktober 2025 @ 16:08:17 #163
pi_219150402
quote:
8s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De wegkijkende weg-met-ons policor deugende Gutmenschen! :(
Gewoon weer een vanuit de EU georchestreerde coup.

donderdag 30 oktober 2025 @ 16:08:37 #164
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219150409
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:03 schreef Klopkoek het volgende:
Opmerkelijk is dan wel dat ondanks dat D66 die verkiezingen heeft gewonnen.
pi_219150412
quote:
13s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik kijk alweer reikhalzend uit naar de Russische talking points.
pi_219150426
quote:
9s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Gewoon weer een vanuit de EU georchestreerde coup.

[ afbeelding ]
StraatEpicPhPmystyle, jij ook hier?
pi_219150439
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De EU inrichten volgens het Rijnlandmodel is nu net waar CDA en GL-PvdA voor staan. Het CDA zegt dat nadat Verhagen weg ging weer letterlijk.
Met dien verstande dat het CDA zeer conservatief is op het gebied van persoonlijke vrijheden en GL wel erg extreem is en ook nog de grachtengordel prima bediend. Nee de PvdA had nooit moeten fuseren met GL.
GL zie ik als de PVV. Extreem waar ik niets mee heb.
pi_219150449
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:11 schreef Cherni het volgende:

[..]
Met dien verstande dat het CDA zeer conservatief is op het gebied van persoonlijke vrijheden en GL wel erg extreem is en ook nog de grachtengordel prima bediend. Nee de PvdA had nooit moeten fuseren met GL.
Hoe dan?
pi_219150464
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:11 schreef Cherni het volgende:

[..]
GroenLinks is echt niet extreem hoor. Waar haal je dat überhaupt vandaan? Is nergens op gebaseerd.

Behalve misschien hún stellingname rondom Gaza, maar dat is één punt waarop bovendien vrijwel niemand hun stem baseert (denk ik).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219150473
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoe dan?
Nou je kunt toch niet ontkennen dat veel extinction rebellion lieden op GL zullen stemmen. Waar zullen die anders op stemmen?
pi_219150475
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Heel eerlijk GL zit de PvdA in de weg.
Het rechtsere deel van de VVD zat ooit ook het linksere deel in de weg en met het CDA idem. Het is niet voor niets dat CDA vertakte naar NSC en BBB en nu weer wat schade repareert.

De reden dat PvdA en Groenlinks een lijstverbinding hebben opgezet was omdat de kiezer nauwelijks nog wist wat de partijen afzonderlijk te bieden hadden. Veel punten hadden overlap en er is meer balans nu dan polarisatie.

De valse nostalgie naar "het echte PvdA" is er niet. Sinds Fortuyn heeft PvdA klappen gehad en onder Wilders werd het verbasterd tot 'partij van de allochtonen' als we de korte opleving met Bos even overslaan. Ik denk dat de enige viering om lijstverbreking op rechts ligt. Dan zit je weer met een probleem dat al opgelost was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 30-10-2025 16:20:01 ]
pi_219150490
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:14 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nou je kunt toch niet ontkennen dat veel extinction rebellion lieden op GL zullen stemmen. Waar zullen die anders op stemmen?
Partij voor de Dieren wellicht.

Maar dat er bepaalde activisten op stemmen maakt een partij nog niet extreem.

Wil alleen zeggen dat er weinig andere keuze is qua partijen die de klimaatcrisis serieus nemen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219150491
quote:

[..]
Tja, wat is extreem? Belangeloos aandacht vragen voor de uit de klauwen lopende vervuiling of doorgaan met het vervuilen en slopen van de planeet omdat jij en je aandeelhouders er beter van worden?
  donderdag 30 oktober 2025 @ 16:18:06 #174
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219150509
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 14:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het lijkt op de een of andere manier alsof rechtse mensen dit jaar voor het eerst de verkiezingen volgen, heel apart.

Als je als fractieleider tijdens verkiezingen hard onderuit gaat is je positie niet houdbaar en zeker als je zo invloedrijk bent als Timmermans kun je niet in de fractie blijven om te backbenchen, dat is ongemakkelijk en dan zit je de nieuwe fractievoorzitter in de weg. Er wordt dan gewoon tegen je gezegd: "Frans, heel hartelijk bedankt voor je inzet en bewezen diensten voor de partij maar je helpt de partij nu het beste door op te stappen".
Dat werd en wordt niet tegen Timmermans gezegd.
Timmermans zelf stapt op en staat wmb los van de vraag is of hij in de Kamer gaat plaatsnemen wat hij imo aan zijn kiezers verplicht is. We gaan dat de komende periode wel zien wat Timmermans sociaal goed vindt om te backbenchen (totdat zich denk ik dan, ergens een mooie burgemeester of commissarisplek voordoet).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 30 oktober 2025 @ 16:20:09 #175
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219150520
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Thema's als dat VVD en JA21 miljarden weghalen bij de gehandicaptenzorg (IQ van 80 of lager) kwam nauwelijks aan bod. Het zijn niet alleen de asielzoekers die ze in een gevangenis willen opsluiten...

Met dank aan de Kockelmannsen, Duks, Jineks, Pauws...
Jimmy Dijk schreeuwt weleens wat daarover, zonder verder gehoord (of serieus genomen) te worden.

Het heeft iets weg van tegen een boom lullen.
pi_219150523
quote:

[..]
PvdD, SP, Piratenpartij....
A mind with a heart of it's own
pi_219150555
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Tja, wat is extreem? Belangeloos aandacht vragen voor de uit de klauwen lopende vervuiling of doorgaan met het vervuilen en slopen van de planeet omdat jij en je aandeelhouders er beter van worden?
Nou ja ik vind dat we te ver doordraven op dat klimaat beleid. Dat mag heus iets minder. En nee, ik heb niets met aandeelhouders. Dat is ook niet in het belang van een Rijnlandmodel. En wat heeft een GL ooit betekend voor een arbeider?
  donderdag 30 oktober 2025 @ 16:24:40 #178
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219150562
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:20 schreef Eightyone het volgende:
Jimmy Dijk schreeuwt
Was niet een hele goede campagnetactiek.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 16:25:18 #179
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219150567
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk dat dat vooral jongeren zijn die nog een beetje zoekende zijn.
Dan nog, net als veel jongeren FvD stemmen, is er iets goed mis met het maatschappelijke opvoeding of onderwijs dat iets aan inzicht moet brengen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 30 oktober 2025 @ 16:28:33 #180
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219150589
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:20 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Jimmy Dijk schreeuwt
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Was niet een hele goede campagnetactiek.
Dat had Agnes Kant 'm ook wel even in kunnen fluisteren.
pi_219150591
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoe volatiel is het elecoraat eigenlijk? Van BBB, naar NSC, naar D66? En ja, ik weet dat niet iedereen die op die eerste twee partijen gestemd heeft nu voor D66 is gegaan, maar die grote verschuivingen elke keer. Da's toch raar?
pi_219150611
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:29 schreef Diabool het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja die is vaker voorbijgekomen, FVD heeft Maurice de Hond betaald om een onderzoek uit te voeren (zoals allerlei politieke partijen continu bij allerlei onderzoeksbureaus laten doen). Dat Otten om hem moverende redenen daar nu een raar complot van probeert te maken is zijn probleem (overigens zie ik in reacties op andere tweets dat die zijn keutel over betalen voor gunstige stemmen alweer intrekt).
pi_219150620
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:23 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nou ja ik vind dat we te ver doordraven op dat klimaat beleid. Dat mag heus iets minder. En nee, ik heb niets met aandeelhouders.
Ik vind juist dat we hier lang niet ver genoeg in gaan. En dat geldt voor de hele wereld. De natuur staat op omvallen, alles is vervuild (microplastics op de zuidpool en in je hersenen? Vissen met PFAS?) en met de eveneens door mensen veroorzaakte klimaatverandering wordt het allemaal niet veel beter.
quote:
Dat is ook niet in het belang van een Rijnlandmodel. En wat heeft een GL ooit betekend voor een arbeider?
Wat is een "een arbeider"? En waarom zou "de arbeider" het ijkpunt moeten zijn?
pi_219150623
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Jetten heef natuurlijk wel charisma. Ik vind persoonlijk dat dat helemaal niet uit zou mogen maken.. maar in zo'n tijd leven we blijkbaar.
Het heeft altijd wel wat om de poppetjes gedraaid. Een charismatisch persoon die je partijpunten uitdraagt is altijd beter dan iemand dat minder heeft.
pi_219150649
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:49 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Zeker en wat mij betrekt kan er niet snel genoeg iets gedaan worden aan artikel 23 zodat de SGP scholen dit soort standpunten (en ook het ontkennen van de evolutietheorie) niet meer op school uit mogen dragen. Als je dat al vindt, dan doe je dat maar op zondag in de kerk en niet op school én binnen de ruimte die de dan aangepaste grondwet biedt.

Helaas gaat dat met het CDA weer niet gebeuren hoewel daar in Nederland (D66, PvdAGL, VVD, JA21, PVV e.d.) een hele grote meerderheid voor is.
Dat is echt nog de minste zorg.

Het grote probleem is dat men in SGP-huizen vroeger de tv niet aanhad en in het verleden volkomen afgesloten zou zijn geweest van de sociale media. Dat alles veilig buiten de maatschappij. Lullig voor de geoloog in de dop en de dorpshomofiel, maar daar bleef het dan bij.

Nu staan ze nog steeds compleet buiten de wereld, maar zwemmen ze wel de fuik in van de algoritmes. Dat kunnen de arme breinen die al eeuwen vastgeklampt zitten aan de Statenvertaling niet aan. Het gevolg is dat er smerige evangelische drek uit het MAGA riool in rap tempo als 'traditie' wordt gezien. Dit in een combinatie met de FvD-fuik van het cultuurchristendom en andere gefabriceerde fabeltjes werkt natuurlijk uitstekend voor de jeugd in de Biblebelt (en de mogelijke nieuwe aanwas).

Ik voorzie dat de biblebelt in rap tempo radicaler wordt en wordt gepolitiseerd door extreemrechts. En daar gaat een herziene versie van artikel 23 niks aan veranderen.
  Forum Admin donderdag 30 oktober 2025 @ 16:38:13 #186
pi_219150650
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:29 schreef Diabool het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Heel geloofwaardig, ja.
pi_219150655
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:20 schreef DrMarten het volgende:

[..]
PvdD, SP, Piratenpartij....
Zou ook kunnen. Dat wil ik niet ontkennen. Maar GL heeft nog nooit iets voor de gemiddelde arbeider gedaan. Bakfietsers . En je hoeft het niet met mij eens te zijn maar die fusie heeft er in iedergeval voor gezorgd dat ik niet meer op een PvdA zal stemmen. Bovendien was een Timmermans ook niet mijn fav. Ze hebben bovendien niet voor niets verloren. En het blijft dalende. Nee de PvdA zou compleet opnieuw moeten beginnen zonder GL.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 16:40:13 #188
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219150666
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:38 schreef Cherni het volgende:
Maar GL heeft nog nooit iets voor de gemiddelde arbeider gedaan
Dit is gewoon niet waar.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219150673
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het heeft altijd wel wat om de poppetjes gedraaid. Een charismatisch persoon die je partijpunten uitdraagt is altijd beter dan iemand dat minder heeft.
Heeft altijd al meegespeeld en zelfs dát is al een beetje raar, heel strikt genomen. Omdat charisma niks zegt over je bestuurskwaliteiten.

De laatste 25 jaar is het ook steeds belangrijker geworden dat je goed bent in oneliners, kort en bondig je punt maken, mediageniek zijn, goede framing.

Het is altijd al een vorm van marketing geweest maar dat wordt wel steeds erger, en ook steeds meer losgezongen van de realiteit.
pi_219150682
quote:

[..]
Zou ook kunnen. Dat wil ik niet ontkennen. Maar GL heeft nog nooit iets voor de gemiddelde arbeider gedaan. Bakfietsers . En je hoeft het niet met mij eens te zijn maar die fusie heeft er in iedergeval voor gezorgd dat ik niet meer op een PvdA zal stemmen. Bovendien was een Timmermans ook niet mijn fav. Ze hebben bovendien niet voor niets verloren. En het blijft dalende. Nee de PvdA zou compleet opnieuw moeten beginnen zonder GL.
Volgens mij zijn arbeiders nou nooit echt de doelgroep van GL geweest. GL heeft zich altijd meer gericht op hoger opgeleiden.
pi_219150700
quote:

[..]
Ze hebben bovendien niet voor niets verloren.
Vertel? Je lijkt te doelen dat er volgens jou meer redenen zijn aan te wijzen voor het verlies van GroenLinks / PvdA.
pi_219150710
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik vind juist dat we hier lang niet ver genoeg in gaan. En dat geldt voor de hele wereld. De natuur staat op omvallen, alles is vervuild (microplastics op de zuidpool en in je hersenen? Vissen met PFAS?) en met de eveneens door mensen veroorzaakte klimaatverandering wordt het allemaal niet veel beter.
[..]
Wat is een "een arbeider"? En waarom zou "de arbeider" het ijkpunt moeten zijn?
Omdat een arbeider het grootste deel van de bevoking behelst die hard nodig zijn, zelfs om ons sociaal stelsel in ere te kunnen behouden.
Hoe wil je al die huizen gaan bouwen en eventueel een industrie optuigen(wapen) of andere indusrie die hard nodig is om minder afhankelijk te worden vanRuslandof welken adere macht dan ook met al die normen en regels.
pi_219150719
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Volgens mij zijn arbeiders nou nooit echt de doelgroep van GL geweest. GL heeft zich altijd meer gericht op hoger opgeleiden.
Precies hoger opgeleiden. Je stipt precies het pijnpunt aan.
pi_219150726
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:46 schreef Cherni het volgende:

[..]
Omdat een arbeider het grootste deel van de bevoking behelst die hard nodig zijn, zelfs om ons sociaal stelsel in ere te kunnen behouden.
Hoe wil je al die huizen gaan bouwen en eventueel een industrie optuigen(wapen) of andere indusrie die hard nodig is om minder afhankelijk te worden vanRuslandof welken adere macht dan ook met al die normen en regels.
Door de stikstofcrisis aan te pakken. Lees aanpakken veeteelt.

Daar is behoorlijk consensus over bij de grote partijen (D66, VVD, CDA en GroenLinks / PvdA).
  donderdag 30 oktober 2025 @ 16:48:56 #195
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219150731
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Rosenmoller was een typische socialist die als arbeider werkte en via de vakbonden de politiek inging, Ab Harrewijn en Ineke van Gent waren erg betrokken bij de onderkant van de samenleving. Jesse Klaver is ook iemand die zich met ongelijke inkomensverdeling bezighoudt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219150737
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:46 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik werk toevallig in de bouw (bedenk grote metaalconstructies). De enige Nederlanders die op de bouw je tegenkomt zijn de mensen die achter een computer zitten. Het handenwerk wordt over het algemeen gedaan door buitenlanders. Zijn dat de mensen om wie GL zich druk moet maken?
pi_219150741
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:47 schreef Cherni het volgende:

[..]
Precies hoger opgeleiden. Je stipt precies het pijnpunt aan.
Wat is er mis met hoger opgeleiden dan? Daar zijn er ook nogal veel van in Nederland.
pi_219150744
Ik kwam net een filmpje tegen van Nieuws van de Dag waarin lui als Thomas van Groningen, Rob Oudkerk en Raymond Mens suggereren dat de NPO de Slimste Mens had moeten cancellen omdat Rob Jetten teveel zendtijd heeft gekregen in verkiezingstijd... de druiven zijn wel zuurder dan zuur zeg _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219150750
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Door de stikstofcrisis aan te pakken. Lees aanpakken veeteelt.

Daar is behoorlijk consensus over bij de grote partijen (D66, VVD, CDA en GroenLinks / PvdA).
Je denkt dat het aanpakken van de veeteelt gaat helpen. Ik hoop het.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 16:51:29 #200
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219150751
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:50 schreef TheVulture het volgende:
Ik kwam net een filmpje tegen van Nieuws van de Dag waarin lui als Thomas van Groningen, Rob Oudkerk en Raymond Mens suggereren dat de NPO de Slimste Mens had moeten cancellen omdat Rob Jetten teveel zendtijd heeft gekregen in verkiezingstijd... de druiven zijn wel zuurder dan zuur zeg _O-
Beter cancellen ze Rob Oudkerk een keer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')