abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219151301
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze kunnen denk ik het beste aan de voorkant met meerdere partijen een soort globaal inhoudelijk programma maken waar partijen zich aan kunnen committeren. Dat haalt mogelijk ook onrust weg.
Zoiets als de Raadsakkoorden die we ook steeds meer zien lokaal? Ik geloof landelijk niet in compromissen zonder dat er wat tegenover staat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219151302
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hoe meer ik naar de foto's kijk op google. Hoe meer ik voorstander ben.
Ze lijkt me ook een aantrekkelijke keuze. Veel ervaring in de Kamer en in de partij.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219151304
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:18 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Lisa Westerveld komt veel op voor kwetsbare jongeren, een prima politicus
Ik schat in dat ze als dossiertijger en soort van ombudsvrouw beter op haar plek is.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219151310

Heeft niemand hem nog verteld dat hij 15000 stemmen achterstaat?
pi_219151311
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat het vertrouwen laag is en mensen dus voor iets vertrouwds gaan kan ik ook nog wel in komen, maar het blijft nogal een verschuiving. Ik vraag me oprecht af of mensen het D66 programma helemaal doorgelezen hebben. Niet dat het een slecht of niet onderbouwd/doorgerekend programma is, maar er zitten toch wel een aantal pijnpunten in waarvan ik denk dat niet iedereen goed doorheeft wat ze kunnen gaan betekenen voor ons land/je portemonnee.
Er zijn hier niet echt cijfers te vinden lijkt het wel, maar het zal me verbazen als meer dan 20% een programma leest, laat staan dit nog vertaald naar de eigen situatie en/of Nederland

Vanmiddag was er ergens een interview met iemand die had gestemd, die stemde op Wilders omdat hij geen 1 andere persoon kent. Of een persoon die maar op de PvdA had gestemd want dat doet hij immers al 25 jaar. Of de persoon die maar op d66 had gestemd als protest stem tegen Timmermans.
pi_219151315
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze lijkt me ook een aantrekkelijke keuze. Veel ervaring in de Kamer en in de partij.
Kan ze ook onderhandelen met andere partijen? Daar schat ik Klaver toch hoger in, eerlijk gezegd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219151348
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:20 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Er zijn hier niet echt cijfers te vinden lijkt het wel, maar het zal me verbazen als meer dan 20% een programma leest, laat staan dit nog vertaald naar de eigen situatie en/of Nederland

Vanmiddag was er ergens een interview met iemand die had gestemd, die stemde op Wilders omdat hij geen 1 andere persoon kent. Of een persoon die maar op de PvdA had gestemd want dat doet hij immers al 25 jaar. Of de persoon die maar op d66 had gestemd als protest stem tegen Timmermans.
Naar mijn idee en van wat ik zie gaat het ook hier bovengemiddeld vaak mis in Nederland.

Meer dan in andere landen is de eigen situatie doorslaggevend, of wat men denkt/voelt dat het eigenbelang is. Hier zit een verband met xenofobie.

35% voor radicaal-rechts is voor Europese begrippen heel hoog (dan tel ik SGP en VVD niet mee).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219151350
Journalisten zien blijkbaar iets in D66-VVD-CDA-JA21-CU: https://www.nd.nl/nieuws/(...)unie-ik-heb-ervaring
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, maar goed.

quote:
Het kan snel gaan in de politiek. Woensdagavond was er nog grote teleurstelling over het verlies, maar donderdag wordt de ChristenUnie al volop bevraagd over eventuele kabinetsdeelname. Een centrumrechtse variant met D66, VVD, CDA, JA21 zou zowel in de Tweede Kamer als in de Eerste Kamer de steun van een partij als de ChristenUnie goed kunnen gebruiken.
pi_219151355
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kan ze ook onderhandelen met andere partijen? Daar schat ik Klaver toch hoger in, eerlijk gezegd.
Dat hoeft ze toch niet helemaal in haar eentje te doen? Daarin kan ze prima ondersteund worden door iemand als Klaver als haar secondant.

Maar ik vind haar ervaren. En een goede sociale uitstraling hebben.

Mijn persoonlijke gevoel zegt dat iemand als Klaver teveel oude wijn in nieuwe zakken is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219151356
Wie het ook gaat worden, je weet nu al dat er een niet te benijden haatcampagne tegen deze persoon gevoerd gaat worden. Bij dr Telegraaf ,het AD en VI zullen ze de messen al wel aan het slijpen zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219151363
quote:
13s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:26 schreef xpompompomx het volgende:
Wie het ook gaat worden, je weet nu al dat er een niet te benijden haatcampagne tegen deze persoon gevoerd gaat worden. Bij dr Telegraaf ,het AD en VI zullen ze de messen al wel aan het slijpen zijn.
Niet op D66?
Want dat was eerst de kwade genius. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219151364
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat hoeft ze toch niet helemaal in haar eentje te doen? Daarin kan ze prima ondersteund worden door iemand als Klaver.

Mijn persoonlijke gevoel zegt dat iemand als Klaver teveel oude wijn in nieuwe zakken is.
Maar een fractievoorzitter mag oude wijn zijn en hoeft helemaal niet de nieuwe lijsttrekker te worden. Zie Heerma.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 18:30:50 #263
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219151376
quote:
13s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:26 schreef xpompompomx het volgende:
Jetten haten en beschadigen is zo makkelijk nog niet. Is niet zo heel geprononceerd meer.
Heeft een goede babbel, ziet er goed uit (nee ben niet verliefd) en lijkt aimabeler te zijn geworden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219151393
In een nieuw regeerakkoord kunnen de voorgestelde bezuinigingen op de zorg in elk geval geschrapt worden. Voor meer duiding luister je beter het hele radiofragment. Deze tekst is daarvan slechts een samenvatting.
quote:
De zorgkosten gaan de komende decennia ontploffen? Valt wel mee, zegt deze journalist

Vandaag 17:15

Mensen worden steeds ouder en hebben meer zorg nodig. De zorgkosten worden onhoudbaar. Dat sentiment leeft bij veel partijen in Den Haag. Maar klopt dat wel? Helemaal niet, zegt journalist Mirjam de Rijk, die zich verdiepte in de zogkosten, in Geld of je Leven. "Als je kijkt naar het percentage van het BBP dat naar de zorg gaat, neemt het niet toe."

Volgens De Rijk wordt er op dit moment zo’n 10 procent van onze welvaart aan de zorg uitgegeven. Vijftien jaar geleden was dat ook 10 procent. "In de afgelopen 45 jaar zijn de zorgkosten maar een korte periode gestegen, maar verder bleef het gelijk", zegt ze. Haar voorspelling is dat het ook in de toekomst wel mee zal vallen.

De Rijk wordt tegengesproken door het Centraal Planbureau, die spreekt van een toename tot 16 procent in 2060. "Daar heb ik nog wel wat kanttekeningen bij. De afgelopen decennia zeiden ze ook dat het heel erg zou stijgen en dat gebeurde dus niet. Die 16 procent in 2060 komt vooral omdat zij inschatten dat de totale welvaart minder snel zal groeien dan de afgelopen decennia", zegt ze.

Ditzelfde geldt ook voor het personeelstekort in de zorg, waar vaak voor wordt gewaarschuwd. Het CPB voorspelde dit al vaker, maar dan gebeurde het niet, zegt De Rijk. "Over de komende decennia zeggen ze zelfs dat het prima te accommoderen valt, omdat er in andere sectoren minder mensen nodig zijn. Je ziet de werkloosheid nu al oplopen, dus misschien zijn we in de toekomst wel heel blij met die zorgbanen", zegt ze.

Paniek
De Rijk ergert zich aan de in haar ogen onjuiste voorspellingen over de exploderende zorgkosten. "Het zit heel anders dan veel mensen denken en dan ons wordt wijsgemaakt. Al die paniek is niet gratis; mensen gaan zich daardoor heel erg zorgen maken over of er in de toekomst nog wel zorg is. Dat zorgt voor heel veel onrust en angst. Politici die dit opstoken, moeten zich dit realiseren."

Afgelopen campagne was er ook sprake van paniek, vindt De Rijk. Veel partijen zeiden dat er flink bezuinigd moet worden op de zorg. Volgens haar komt dat omdat we de komende jaren veel meer aan Defensie moeten uitgeven. "Bij de doorrekeningen van het Centraal Planbureau bleek dat veel partijen extra geld nodig hadden om de staatsschuld op termijn netjes te houden en om de uitgaven van Defensie te betalen. Toen kwamen ze ineens met zorgbezuinigingen", stelt ze.
Link radiofragment: https://www.nporadio1.nl/(...)zegt-deze-journalist
  donderdag 30 oktober 2025 @ 18:32:41 #265
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219151395
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat hoeft ze toch niet helemaal in haar eentje te doen? Daarin kan ze prima ondersteund worden door iemand als Klaver als haar secondant.

PvdA zou weer wat meer naar het midden toe moeten. Ze moeten op zoek naar een nieuwe Bos, Dijsselbloem of Plasterk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219151406
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
PvdA zou weer wat meer naar het midden toe moeten. Ze moeten op zoek naar een nieuwe Bos, Dijsselbloem of Plasterk.
_O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219151413
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat weet ik niet.
In het midden zit het CDA. Die ook linkser georiënteerd is dan vroeger onder die rechtse mannen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 30 oktober 2025 @ 18:37:20 #268
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219151433
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat weet ik niet.
In het midden zit het CDA. Die ook linkser georiënteerd is dan vroeger onder die rechtse mannen.
Absoluut, en dat kost hen zetels. De vraag is hoe lang het CDA die koers handhaaft, Bontenbal blijkt ook niet bepaald het nieuwe zondagskind te zijn.

Succes heeft de PvdA meestal als zij iets links van het midden zit. Ze zitten nu op de linkerflank waar er al veel partijen zijn.

Anyway. Gewoon zoeken naar een goede lijsttrekker met een mooie kop en babbel. De gemiddelde kiezer is toch niet meer zo ideologisch. Ook als ik mensen spreek dan wordt mij eens te meer duidelijk dat de meester er geen bal van snappen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219151461
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het rechtsere deel van de VVD zat ooit ook het linksere deel in de weg en met het CDA idem. Het is niet voor niets dat CDA vertakte naar NSC en BBB en nu weer wat schade repareert.

De reden dat PvdA en Groenlinks een lijstverbinding hebben opgezet was omdat de kiezer nauwelijks nog wist wat de partijen afzonderlijk te bieden hadden. Veel punten hadden overlap en er is meer balans nu dan polarisatie.

De valse nostalgie naar "het echte PvdA" is er niet. Sinds Fortuyn heeft PvdA klappen gehad en onder Wilders werd het verbasterd tot 'partij van de allochtonen' als we de korte opleving met Bos even overslaan. Ik denk dat de enige viering om lijstverbreking op rechts ligt. Dan zit je weer met een probleem dat al opgelost was.
Anno 2025 lijkt de SP me eerder een logische partner voor de PvdA en d66 voor Gl.
pi_219151485
Je ziet dat links overal in het Westen momenteel in het verdomhoekje zit. Naar mijn idee heeft Timmermans deze campagne niet heel veel verkeerd gedaan. Op links zit er momenteel gewoon heel weinig kiezerspotentieel. Nederland is een stuk rechtser geworden.

Hij heeft een vrij kalme campagne gevoerd. Maar als hij net als Jetten vol op het orgel was gegaan dan wat hij als te radicaal weggezet. Als je de gunfactor niet mee hebt dan kun je ook weinig goed doen.
pi_219151517
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Absoluut, en dat kost hen zetels. De vraag is hoe lang het CDA die koers handhaaft, Bontenbal blijkt ook niet bepaald het nieuwe zondagskind te zijn.
Ja, dat zullen de Duks vast gaan roepen. In werkelijkheid heeft CDA nogal wat van rechtse partijen gewonnen, en is CDA ook de grootste groep onder niet-stemmers van '23.

Maar beuk er lang genoeg op en het wordt vanzelf waarheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 30 oktober 2025 @ 18:48:34 #272
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219151532
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:18 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Lisa Westerveld komt veel op voor kwetsbare jongeren, een prima politicus
Als ik een kwetsbare 18 jarige jongen was. Zou ik ook willen dat Lisa Westerveld voor me op kwam. Op een wat andere manier...
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_219151538
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:40 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Anno 2025 lijkt de SP me eerder een logische partner voor de PvdA en d66 voor Gl.
Zit wel wat in, maar de SP is veel meer de benodigde oppositiepartij. Dat opzich is niet verkeerd, maar het moet eerst z'n plannen eens laten doorrekenen.

Beter dat men een kanttekening zet bij hetgeen wat is doorgerekend dan dat met alles 'vertrouw onze eigen berekening maar' wordt geroepen.
pi_219151542
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Als ik een kwetsbare 18 jarige jongen was. Zou ik ook willen dat Lisa Westerveld voor me op kwam. Op een wat andere manier...
Fijn voor je :W
pi_219151545
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:20 schreef Diabool het volgende:
[ link | afbeelding ]

Heeft niemand hem nog verteld dat hij 15000 stemmen achterstaat?
Hij luisterde niet en stopte zijn vingers in zijn oren. Hoorde alleen lalalalalalala
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')