Iedereen probeert te beïnvloeden. Dat is niks nieuws eigenlijkquote:Op zaterdag 1 november 2025 21:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oekraïne doet natuurlijk ook gewoon aan propaganda, dat lijken mensen hier wel eens te vergeten.
Jongens bewaar deze reactie nou even. Dan kunnen we dat straks nog eens evalueren.quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit ja, de bevolking van Oekraïne zal eerst goed de klos zijn als vergelding van Tomahawks diep in Rusland. Rusland zal vele burgerdoelen gaan bestoken, heftiger dan voorheen en heel veel doden gaan maken. Oekraine misschien ook.
Vandaar dat er zo terughoudend mee werd gedaan.
De kernproeven die de VS nu gaat starten zijn wel een goede afschrikking.
Deze taal begrijpt het Kremlin.
Mensen die blij en positief reageren op Tomahawks voor Oekraïne zijn niet bijster intelligent en vooruitziend.
Ik zie de verontwaardiging al weer voor me na de counteraavallen. Baby’s bejaarden, alles zal voorbijkomen.
Want je geopolitieke briljantheid wordt slechts overtroffen door je bescheidenheid.quote:Op zaterdag 1 november 2025 21:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jongens bewaar deze reactie nou even. Dan kunnen we dat straks nog eens evalueren.
Kijk daar heb je het gejuich al.quote:Op zaterdag 1 november 2025 22:05 schreef cosmosis het volgende:
Hmmm big if true, eerst maar eens zien...
[ x ]
Welke "counterstrikes"?quote:Op zaterdag 1 november 2025 22:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kijk daar heb je het gejuich al.
Huil dan niet bij counterstrikes.
Rusland is de agressor, per definitie is alles wat Oekraïne doet een counterstrike. Rusland heeft niks te "counteren", als ze zelf zijn begonnen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 22:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kijk daar heb je het gejuich al.
Huil dan niet bij counterstrikes.
In zekere zin klopt dat.quote:Op zaterdag 1 november 2025 22:54 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Rusland is de agressor, per definitie is alles wat Oekraïne doet een counterstrike. Rusland heeft niks te "counteren", als ze zelf zijn begonnen.
Pfff hoe vaak hebben we dit onzinnige riedeltje over 'escalatie' al wel niet gehad bij het leveren van nieuwe wapensystemen aan Oekraïne?quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In zekere zin klopt dat.
Alleen moet je bij elke actie kijken wat je ermee bereikt.
Ik heb hier met diverse mensen uit de crew over gesproken maar dit is een kansloze missie. De policy is dat elke mening welkom is. Als je inbrengt dat nepnieuws en aantoonbare leugens geen mening zijn, wordt er gezegd dat de crew niet wil gaan bepalen wat nepnieuws is (waar op zich wel iets voor te zeggen is) en dat je het maar moet negeren of weerleggen in het topic.quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:22 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
waarom alleen reactief? Fok is vrij om policy te maken deze users buiten de deur te houden
Maar de policy is niet door God gegeven en kan gewoon aangepast worden. Bepaalde Russische media worden al geblokkeerd in Europa wegens de propaganda. Daar zou je prima in mee kunnen gaan en degene die dezelfde propaganda bezigen kunnen uitsluitenquote:Op zondag 2 november 2025 09:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is overigens geen aanval op de crew, hen valt imo niets te verwijten en van hen wordt verwacht dat ze modereren conform de policy.
Omdat Rusland toch wel die burger doelen blijft aanvallen. Zeker als Oekraïne weer wat terrein terug wint.quote:
Jij verwacht een discussie forum met reacties die allemaal gelijk en in overeenstemming zijn met elkaar.quote:Op zondag 2 november 2025 09:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar de policy is niet door God gegeven en kan gewoon aangepast worden. Bepaalde Russische media worden al geblokkeerd in Europa wegens de propaganda. Daar zou je prima in mee kunnen gaan en degene die dezelfde propaganda bezigen kunnen uitsluiten
Daar zit wat in en snap ik ook.quote:Op zondag 2 november 2025 10:19 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Omdat Rusland toch wel die burger doelen blijft aanvallen. Zeker als Oekraïne weer wat terrein terug wint.
Daarnaast moet de Russische burger ook gaan ondervinden dat ze niet veilig zijn. Daarvoor hoeft Oekraïne geen burger doelen te raken diep in Rusland. Maar wel doelen zoals energie centrales of bepaalde industrieën die Rusland nodig heeft voor de oorlog.
Het is dus niet echt intelligent om niet verder te kijken dan eventuele wraak van de Russen.
Als mensen trollen zet ik ze gewoon op de blokkeerlijst en heb ik er helemaal geen last meer van. Ze bestaan dan als het ware niet meer voor mij. Dat is het handigst.quote:Op zondag 2 november 2025 09:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb hier met diverse mensen uit de crew over gesproken maar dit is een kansloze missie. De policy is dat elke mening welkom is. Als je inbrengt dat nepnieuws en aantoonbare leugens geen mening zijn, wordt er gezegd dat de crew niet wil gaan bepalen wat nepnieuws is (waar op zich wel iets voor te zeggen is) en dat je het maar moet negeren of weerleggen in het topic.
Dit leidt tot een gevecht tegen de bierkaai waardoor vele serieuze users zijn vertrokken, figuren die de sfeer komen verzieken vrij spel hebben en er toch nog mensen zijn die alles proberen te weerleggen omdat het anders onweersproken blijft staan. Hierdoor wordt er steeds in dezelfde cirkel geluld. Ik post daarom ook amper meer in dit topic omdat het toch vooral negatieve energie oplevert.
Dit is overigens geen aanval op de crew, hen valt imo niets te verwijten en van hen wordt verwacht dat ze modereren conform de policy.
quote:
quote:Overnight, Ukrainian attack drones conducted a major strike on Russia’s Tuapse Black Sea oil export terminal, setting the facility, and two tankers onboarding Russian oil, ablaze.
https://x.com/Osinttechnical/status/1984914912800584089quote:Two possible candidates based on the Russian release, spotted on AIS via
@MarineTraffic
at Tuapse in the last 12 hours, are the tankers Pollux and Chai.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1984881851068997753quote:Magyar: During the night, 5 substations with a total capacity of 5066 MVA were attacked by SBS drones. One of them was a joint effort with the SOF.
❗️Other deep-strike forces worked well on Russian filling stations and other strategic facilities.
Het lijkt mij er vooral op dat er gevochten gaat worden tot het einde. Beide partijen gaan hier niet mee stoppen. De oorlog eindigt als de boel is ingestort bij of Oekraïne of Rusland. VS of EU gaan nul komma nul hier nog invloed op hebben denk ik.quote:Op zondag 2 november 2025 10:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Je moet goed nadenken hoe deze oorlog met een positieve uitslag voor Oekraïne tot een einde kan worden gebracht.
De VS is wel de spil hierin.
Een belangrijke reden voor mij om op FOK! rond te hangen is dat ik door users word uitgenodigd om hun bronnen te checken. Dan kom ik MSM-bronnen tegen, waaronder media die ik zelf niet direct op zou zoeken, maar ook grappige youtube filmpjes en conspiracy-sites. Dat geeft mij een brede blik op de wereld (of iig het media-landschap) en ik begrijp beter waar sommige mensen hun rare ideeën vandaan halen.quote:Op zondag 2 november 2025 09:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar de policy is niet door God gegeven en kan gewoon aangepast worden. Bepaalde Russische media worden al geblokkeerd in Europa wegens de propaganda. Daar zou je prima in mee kunnen gaan en degene die dezelfde propaganda bezigen kunnen uitsluiten
Ja, ze zullen doorvechten tot het einde. Want Oekraïne weet dat een bestand met Rusland binnen 10 jaar weer oorlog betekent. En Poetin kan niet meer terug. Als hij opgeeft is het gedaan met Rusland. Dan wordt dat een provincie van China of breekt het op in kleine stukjes.quote:Op zondag 2 november 2025 11:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het lijkt mij er vooral op dat er gevochten gaat worden tot het einde. Beide partijen gaan hier niet mee stoppen. De oorlog eindigt als de boel is ingestort bij of Oekraïne of Rusland. VS of EU gaan nul komma nul hier nog invloed op hebben denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |