Tjah dat zijn mijn vermoedens.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
CDA wel. VVD niet.
Deze "overwinning' kun je gerust een pyrusoverwinning noemen. Wel gewonnen, maar weinig invloed.
Precies, hij heeft ook al een ronde als oppositieleider gedaan. Nu is het duidelijk dat hij het negatieve sentiment om hem niet kan laten draaien zoals Jetten dat wel gelukt is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Vond het juist wel sterk dat hij gisteren al durfde op stappen, dan voel je het sentiment in ieder geval haarfijn aan.
Ik vond dat filmpje met die trompet toch wel energiek overkomen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Precies, hij heeft ook al een ronde als oppositieleider gedaan. Nu is het duidelijk dat hij het negatieve sentiment om hem niet kan laten draaien zoals Jetten dat wel gelukt is.
Het is wel jammer want als bestuurder lijkt het mij een goede. Maar qua campagne voeren mist hij zeker het juiste charisma.
Het hele PVDA is uit elkaar gevallen - bestaat niet meer - vanwege de houding jegens Joden, ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja maar Fransje OFFERT JODEN.
Totale BS.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het hele PVDA is uit elkaar gevallen - bestaat niet meer - vanwege de houding jegens Joden, ja.
En die houding van Timmermans is uit opportunisme aangenomen.
Dat inderdaad, uitstekende bestuurder. Dit is hem niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Precies, hij heeft ook al een ronde als oppositieleider gedaan. Nu is het duidelijk dat hij het negatieve sentiment om hem niet kan laten draaien zoals Jetten dat wel gelukt is.
Het is wel jammer want als bestuurder lijkt het mij een goede. Maar qua campagne voeren mist hij zeker het juiste charisma.
Zo werkt dat toch helemaal niet. Als je twee keer een teleurstellende verkiezingsuitslag hebt als partijleider ben je intern niet meer houdbaar en dan is het gewoon klaar. Iedereen die de politiek een beetje volgt weet dat.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij had het fatsoen kunnen hebben om de kamer in te gaan en dat iemand anders fv wordt.
Kom maar door met de feiten, als je die kunt overleggen, voor zover ik heb gezien zijn er heel wat PVDA'ers weggelopen.quote:
Die zijn echt al jaren weg.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kom maar door met de feiten, als je die kunt overleggen, voor zover ik heb gezien zijn er heel wat PVDA'ers weggelopen.
Laat ik twee prominenten erbij halen, Jacque Monasch en Ome Roon.
Je denkt werkelijk dat de defacto opgeheven PVDA partij geen stemmen verloren heeft door die overname van Groenlinks?
Alsof dat geen rasechte PVDA'ers waren.quote:
Waren, zeker plasterk is allang geen sociaaldemocraat meer, net als Oudkerk, die zijn gewoon rechtsconservatief geworden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alsof dat geen rasechte PVDA'ers waren.
De partij bestaat niet meer.
D66 levert sowieso wel de premier.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:59 schreef Bondsrepubliek het volgende:
D66 staat voor het eerst in de geschiedenis op pole position voor het torentje. Deze denk ik unieke kans zal D66 niet willen laten liggen. Daarom vrees ik dat D66 om de premier te kunnen leveren bereid is veel in te leveren en daarom van de progressieve idealen van die partij in een regeerakkoord weinig overeind blijft.
Dat is een rechtstreeks ticket naar halvering voor D66 de volgende verkiezingen, en dan reken ik nog de premierbonus mee.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:59 schreef Bondsrepubliek het volgende:
D66 staat voor het eerst in de geschiedenis op pole position voor het torentje. Deze denk ik unieke kans zal D66 niet willen laten liggen. Daarom vrees ik dat D66 om de premier te kunnen leveren bereid is veel in te leveren en daarom van de progressieve idealen van die partij in een regeerakkoord weinig overeind blijft.
Rutte scenario.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:59 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Ook om te trollen zouden ze Kaag naar voren moeten schuiven daarvoorquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
D66 levert sowieso wel de premier.
Dat zou wel weer een snelle politieke zelfmoord zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:59 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Gefeliciteerd met het behouden van de 3. Ik hoop dat CU het ook werkelijk behoudt want de marges zijn er nog.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 04:50 schreef Hanca het volgende:
Het idee van CU met een trouwe vaste achterban kan trouwens ook weg als dit klopt:
[ afbeelding ]
Tamelijk bizar plaatje. Evenveel zetels, bijna evenveel stemmen, en toch zou maar 57% van de CU stemmers van 2023 nu weer CU hebben gestemd.
En blijkbaar geen stem aan de SGP verloren, terwijl het bestuur daar zo bang voor was (we verliezen 8% aan links-progressief, kijken jullie mee bestuur?)...
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met het behouden van de 3. Ik hoop dat CU het ook werkelijk behoudt want de marges zijn er nog.
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat er geen wisselwerking was tussen CU en SGP en dat er veel vulling is vanuit andere partijen. Ik heb zelf ook weleens naar CU gekeken en ik ben niet religieus.
Ik heb wel iets met de werkelijke Christelijke uitgangspunten. Heel erg simplistisch gezegd de linkse kant van de Bijbel. Het vechten tegen onrecht ipv het onrecht te omarmen als een kans tot onderwerping.
Ze zijn niet star en goed opgeleid. Mét de mensen ipv voor het vreze des heere (waarin fascisme fan-tas-tisch is). Daarin vind ik ze sterk en onderscheidend en heel erg verbonden met de positieve delen van de geschiedenis.
Wat ik alleen wat meer zou willen zien is dat ze zich vanuit hun positie als Christen uitdragen zich voor alle mensen inzetten en niet zozeer de bestaande hokjes van Christenen. Dan werkt men meer buiten de hokjes zonder het oprechte te verliezen. Dan zou het nog meer 'sound' aanvoelen zoals ze het in Engels zouden zeggen.
Ik zou als D66 zijnde geen hertelling aanvragen hoor. Laat Wilders fijn een verkenner vinden en daarna van bijna alle partijen te horen leuk Geert, gefeliciteerd maar je zoekt ‘t verder maar uit.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:15 schreef Diabool het volgende:
Ik verwacht dat de verliezer tussen d66 en PVV zeker een hertelling aan gaat vragen. Kan niet missen met wilders.
Die zijn hetzelfde gebleven.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waren, zeker plasterk is allang geen sociaaldemocraat meer, net als Oudkerk, die zijn gewoon rechtsconservatief geworden.
Och kom hoe haal je het in je hoofd om zo over Israël te oreren en het allemaal genocide te noemen, cf hamas propaganda.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je bent weer in de fabeltjesfuik verstrikt?
IN principe is er al een dubbele telling omdat er nu ook per kandidaat geteld wordt hoor ik nu ergens.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:18 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik zou als D66 zijnde geen hertelling aanvragen hoor. Laat Wilders fijn een verkenner vinden en daarna van bijna alle partijen te horen leuk Geert, gefeliciteerd maar je zoekt ‘t verder maar uit.
Dan is D66 daarna gewoon aan de beurt.
Is goed, jij je mening.quote:
En jij jouw ongeinformeerde mening.quote:
Wat is er nou weer ongeïnformeerd dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En jij jouw ongeinformeerde mening.
Op zijn Trumporiaansquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:12 schreef Diabool het volgende:
Het kan nog tot volgende week dinsdag duren. Wat een amateurs.
Oudkerk roept gewoon dat hij zich tegenwoordig meer thuisvoelt bij JA21 dan bij PvdAGl. Als je denkt dat JA21 hetzelfde is de PvdA was snap je er erg weinig van.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is er nou weer ongeïnformeerd dan?
Het gaat mij er even om dat men op links extremer is gaan denken. wat Oudkerk voelt geloof ik wel.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Oudkerk roept gewoon dat hij zich tegenwoordig meer thuisvoelt bij JA21 dan bij PvdAGl. Als je denkt dat JA21 hetzelfde is de PvdA was snap je er erg weinig van.
Links bolwerk en dan weet je het wel......quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:30 schreef alopio het volgende:
Waarom is elke stad uiterlijk donderdag morgen klaar met tellen maar duurt het in Amsterdam weer tot vrijdagavond. Wat een stad
Wat weet je dan wel?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Links bolwerk en dan weet je het wel......
Dat is een trend die je bij veel oude mensen ziet. Men wordt zuurder. Kijk maar naar Geert Dales of Bauke Geersing.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Oudkerk roept gewoon dat hij zich tegenwoordig meer thuisvoelt bij JA21 dan bij PvdAGl. Als je denkt dat JA21 hetzelfde is de PvdA was snap je er erg weinig van.
Die is wel helemaal geradicaliseerd ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:39 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Dat is een trend die je bij veel oude mensen ziet. Men wordt zuurder. Kijk maar naar Geert Dales of Bauke Geersing.
Ik herhaal nog maar een keer: op rechts (rechtser dan de VVD) heeft men het openlijk over massadeportaties en zijn ze aanwezig geweest bij internationale bijeenkomsten. Hun Europese partners willen letterlijk miljoenen legale 'buitenlanders' deporteren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het gaat mij er even om dat men op links extremer is gaan denken. wat Oudkerk voelt geloof ik wel.
PVDA bestaat niet meer die mensen zoeken een nieuw huis.
Ik weet echt niet wat je probeert te insinueren met je "dan weet je het wel".quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:39 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat jij weer naar de bekende weg vraagt 🤓
Geert Dales was wel een kut burgemeester.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:39 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Dat is een trend die je bij veel oude mensen ziet. Men wordt zuurder. Kijk maar naar Geert Dales of Bauke Geersing.
Leeuwarden was never the samequote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Geert Dales was wel een kut burgemeester.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |