abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 oktober 2025 @ 10:44:12 #101
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219147579
quote:
5s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik weet echt niet wat je probeert te insinueren met je "dan weet je het wel".
Zoek term insinueren en laat de betekenis op je inwerken. Weer wat geleerd 👍
"Hoka Hey!"
pi_219147587
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:42 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Geert Dales was wel een kut burgemeester.
Je hoeft maar op zijn twitter te kijken om te zien wat een voor een naar en verzuurd mannetje dat is. :{w
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219147590
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:44 schreef matspontius het volgende:

[..]
Is dit het equivalent van “doe je eigen onderzoek?”
pi_219147610
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Geen idee in welk topic wat te bestreken valt, maar Bontebal zegt in de kamer te blijven.
Bontenbal. Met een n.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 10:47:27 #105
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219147616
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:35 schreef matspontius het volgende:

[..]
Links bolwerk en dan weet je het wel......
Nee, eigenlijk niet. Leg eens uit?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219147618
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:44 schreef matspontius het volgende:

[..]
Mooi. Dan nemen we maar aan dat je "dan weet je het wel" nergens op slaat. Want in plaats van er over uit te wijden ga je op de persoonlijke toer, dus dan weet je het wel weer.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219147631
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Mooi. Dan nemen we maar aan dat je "dan weet je het wel" nergens op slaat. Want in plaats van er over uit te wijden ga je op de persoonlijke toer, dus dan weet je het wel weer.
Ik vraag me al tijden af of @matspontius een parodie is op een tokkie, of dat het een echte is.
Incelfrikandel
  donderdag 30 oktober 2025 @ 10:49:46 #108
287741 matspontius
pi_219147646
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Oh ja, de persoonlijke toer wordt weer eens aangehaald als de tendens een kant op gaat die je niet bevalt...... Chapeau 🙏
"Hoka Hey!"
pi_219147657
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Och kom hoe haal je het in je hoofd om zo over Israël te oreren en het allemaal genocide te noemen, cf hamas propaganda.
En dat is uiteraard slechts een punt.

Dat ze Iron Dome niet willen faciliteren komt er ook bij.
En nog wel ontelbaar andere zaken.
Dank voor de bevestiging van mijn punt.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 10:51:12 #110
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219147660
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:49 schreef matspontius het volgende:

[..]
Oh ja, de persoonlijke toer wordt weer eens aangehaald als de tendens een kant op gaat die je niet bevalt...... Chapeau 🙏
Of je geeft gewoon aan wat je precies bedoelt. Scheelt ons weer 10 posts hier.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 10:54:03 #111
287741 matspontius
pi_219147684
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Of je geeft gewoon aan wat je precies bedoelt. Scheelt ons weer 10 posts hier.
Of je snapt gewoon de opmerking - scheelt ook een hoop persoonlijke toer gedoe 🙄
"Hoka Hey!"
pi_219147704
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik herhaal nog maar een keer: op rechts (rechtser dan de VVD) heeft men het openlijk over massadeportaties en zijn ze aanwezig geweest bij internationale bijeenkomsten. Hun Europese partners willen letterlijk miljoenen legale 'buitenlanders' deporteren.

Het linkse equivalent zou zoiets zijn als massale nationalisatie (van nutsbedrijven) en massale onteigening. Waar het GL-PvdA programma verre van blijft.

Om deze en andere redenen tonen internationale overzichten JA21 als véél extremer dan GroenLinks in hun eentje.
Het (linkse en neoliberale) equivalent van massadeportatie is massaimportatie.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 30 oktober 2025 @ 10:56:26 #113
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219147714
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het gaat mij er even om dat men op links extremer is gaan denken.
_O- _O-
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219147715
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 09:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zeker.
Hij stond heel anders in Israël dan de laatste jaren m.b.t. dat palestina conflict.
Dat heeft hij gedaan uit opportunisme.
Vrijwel elke partij is flink gedraaid omtrent Israël.
Incelfrikandel
pi_219147728
https://www.ad.nl/binnenl(...)-haar-blik~aec0627d/

Kotswaardige column van Angela de Jong.

Bij Yesilgöz was het juist steeds "gaat niet goed met VVD" en niet "waarom vinden mensen u stom" (Timmermans).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219147731
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik herhaal nog maar een keer: op rechts (rechtser dan de VVD) heeft men het openlijk over massadeportaties en zijn ze aanwezig geweest bij internationale bijeenkomsten. Hun Europese partners willen letterlijk miljoenen legale 'buitenlanders' deporteren.

Het linkse equivalent zou zoiets zijn als massale nationalisatie (van nutsbedrijven) en massale onteigening. Waar het GL-PvdA programma verre van blijft.

Om deze en andere redenen tonen internationale overzichten JA21 als véél extremer dan GroenLinks in hun eentje.
Het (linkse en neoliberale) equivalent van massadeportatie is massaimportatie. Deportatie is bovendien een reactie die enkel nodig geacht kan worden dankzij de de import-actie, en derhalve, minstens gedeeltelijk, op het conto komt van links en neoliberaal rechts.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 30 oktober 2025 @ 10:58:01 #117
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219147734
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Vrijwel elke partij is flink gedraaid omtrent Israël.
Zou kunnen dat de genocidale neigingen van Israel daar ietsjepietsje aan hebben bijgedragen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219147741
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-haar-blik~aec0627d/

Kotswaardige column van Angela de Jong.

Bij Yesilgöz was het juist steeds "gaat niet goed met VVD" en niet "waarom vinden mensen u stom" (Timmermans).
Maar uiteindelijk vond men Yesilgoz dus niet stom genoeg om er niet op te stemmen (of erop tegen te stemmen) en bij Timmermans wel.

Uiteindelijk heeft Yesilgoz het gewoon goed omgedraaid en dat kan je toch moeilijk loszien van haar (ook al hoor ik ook veel positiefs over Karremans in mijn omgeving, die heeft echt wel indruk gemaakt de afgelopen weken).
pi_219147753
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:55 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het (linkse en neoliberale) equivalent van massadeportatie is massaimportatie.
Wat dus niet wordt bepleit. Er wordt een flinke rem gezet en een voorspeld saldo van 50000 (terwijl meer mensen dood gaan dan worden geboren) is veel minder dan de BBB uitbuiters graag zien.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 30 oktober 2025 @ 10:59:34 #120
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219147755
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Geen idee in welk topic wat te bestreken valt, maar Bontebal zegt in de kamer te blijven.
Bron?
pi_219147767
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:59 schreef jigggy het volgende:

[..]
Bron?
Mijzelf, hij zei het bij het praatje in de fractie wat overal te zien is (in mijn geval de livestream van de T).
pi_219147776
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar uiteindelijk vond men Yesilgoz dus niet stom genoeg om er niet op te stemmen (of erop tegen te stemmen) en bij Timmermans wel.
Jawel. Er zijn ook heel veel VVD kiezers vertrokken, bijna de helft.

Ze hebben vooral gewonnen van PVV en NSC. Waar de haat tegen Timmermans en links groter was (VVD was ook zo slim om in campagnes en de hun goedgezinde 'yellow media' andere kopstukken in te zetten).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219147788
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
(ook al hoor ik ook veel positiefs over Karremans in mijn omgeving, die heeft echt wel indruk gemaakt de afgelopen weken).
Ah ja, Karremans. De leeghoofd met neerbuigende opmerkingen over achterstandswijken in 2022 (oa "Hilligersberg moet nog worden geteld... en dat is geen achterstandswijk!")

Nou gefeliciteerd met deze democratieslopers en burgerrechten, werknemersrechten slopers.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219147796
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 11:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ah ja, Karremans. De leeghoofd met neerbuigende opmerkingen over achterstandswijken in 2022 (oa "Hilligersberg moet nog worden geteld... en dat is geen achterstandswijk!")
Jaja we weten je politieke kleur dat hoef je niet in iedere post van je te benadrukken, je kan ook gewoon eens proberen neutraal naar dingen te kijken in plaats van alles maar in je eigen verknipte straatje te willen plaatsen.
pi_219147811
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 11:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Jaja we weten je politieke kleur dat hoef je niet in iedere post van je te benadrukken, je kan ook gewoon eens proberen neutraal naar dingen te kijken in plaats van alles maar in je eigen verknipte straatje te willen plaatsen.
Moet jij nodig zeggen, rechtse autoritaire uitbuitende bal dat je bent.

Ik benoem hier gewoon hoe Wassenaarse corpsbal Karremans heel neerbuigend heeft gedaan naar opgroeien in achterstand.

VVDers als Karremans zijn de 21ste eeuwse variant van de 17e eeuwse slavendrijvers. Geen wonder dus dat VVD zo moeilijk deed over excuses voor slavernij. Daar willen ze stiekem hartstikke graag naar terug. Knoet erover.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')