Had niemand verwacht denk ikquote:Ipsos I&O-zetelpeiling: vijf partijen dicht bij elkaar
In de laatste Ipsos I&O-zetelpeiling komen drie partijen uit op 23 virtuele zetels: D66, GroenLinks-PvdA en PVV. Daarachter volgen CDA en VVD. Deze partijen zitten dermate dicht bij elkaar dat niet te zeggen is wie de grootste gaat worden.
In de Ipsos I&O-zetelpeiling van 28 oktober 2025 komen drie partijen uit op 23 virtuele zetels: D66, GL-PvdA en PVV. Vlak daarna volgen CDA (19) en VVD (17). De enige significante verandering die optreedt sinds afgelopen weekend is dat de PVV wederom drie virtuele zetels inlevert. Er zijn nu vijf partijen die in theorie allemaal nog de grootste kunnen worden.
In vergelijking met de TK-verkiezingen van 2023 zien we dat name D66 (+14 sinds TK23), CDA (+14) en JA21 (+10) groeien. Ook 50PLUS – die in 2023 uit de Tweede Kamer was verdwenen, maar in deze peiling 3 virtuele zetels krijgt – en FvD (+3) boeken winst. Vergeleken met de vorige verkiezingen staan NSC (-19), PVV (-14) en VVD (-7) juist op verlies. NSC is in deze peiling voor het eerst sinds begin september goed voor een zetel (nipt). Een aantal partijen (BIJ1, BVNL en Vrede voor Dieren) wordt af en toe genoemd, maar komt vooralsnog niet aan een halve zetel.
Meer mensen willen de pvda dan ja21quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:49 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
D66, CDA en JA21 zijn de partijen die allemaal winst hebben geboekt. De VVD is zo'n beetje gelijk gebleven, dus dit zou de meest logische en eerlijke formatie zijn. Volgens de voorlopige uitslag kom je dan uit op 78 zetels. Niemand zit te wachten op de radicaal-linkse PvdA/GL in het kabinet.
Deze opmerking wordt genieten als Wilders onverhoopt nog de grootste wordt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:05 schreef Werkperd het volgende:
PVV-leider Wilders zegt dat hij "liever 30 zetels of meer" had gezien."We waren uit het kabinet gestapt,dus ik wist dat dit de consequentie kon zijn,maar we hebben onze rug rechtgehouden".![]()
Weet deze fake blondie niet een keer van ophouden? Jarenlang aan het verschimmelen in de tweede kamer. Alleen maar haat gezaaid en de boel gepolariseerd. Nooit iets bereikt. Beloftes nooit waar kunnen maken. En dan weer smoesjes verzinnen om zijn mislukte politiek goed te praten.
Flikker gewoon keer op van die stoel en maak ruimte voor jongere mensen.
Je doelt nu op die 2 kalven met hoedjes op?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:18 schreef eborn het volgende:
Bijzonder, ik hoor net een line-dance mevrouw bij de NOS vertellen dat de meeste Nederlanders op Wilders hebben gestemd. Is er opeens een andere exit poll? Heeft hij 51% van de stemmen gekregen?
Ja, maar meer mensen willen de PVV dan de PvdA, maar het is niet realistisch dat een van die twee partijen in het kabinet komt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Meer mensen willen de pvda dan ja21
Ja, bijzonder concept van een meerderheid hanteerde zequote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
Je doelt nu op die 2 kalven met hoedjes op?
PVV heeft laten blijken los zand te zijn als het op regeren aankomt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:32 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja, maar meer mensen willen de PVV dan de PvdA, maar het is niet realistisch dat een van die twee partijen in het kabinet komt.
Het zijn van die types die je niet aan jou kant wil hebben staan bij een discussie.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:35 schreef eborn het volgende:
[..]
Ja, bijzonder concept van een meerderheid hanteerde ze
Meer mensen willen PVV dan PvdA.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
Meer mensen willen de pvda dan ja21
Stel hij haalt er 27 en wordt de grootste: das een verlies van 10 zetels, nou geweldigquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Deze opmerking wordt genieten als Wilders onverhoopt nog de grootste wordt.
En dan lekker tot in den treure formeren.
Dat zal, maar als Wilders de grootste wordt krijgt hij gewoon het initiatief om een meerderheid te zoeken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:58 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Stel hij haalt er 27 en wordt de grootste: das een verlies van 10 zetels, nou geweldig
En de rest kan gewoon formeren zonder Wilders. Denk Uyl haalde 53 zetels, het dubbele van Wilders en bleef erbuiten, als je onmogelijk bent om mee samen te werken fommeren ze gewoon om je heen.
Wilders is niet tegengewerkt, Wilders leverde extreem incompetente bewindspersonen omdat hij geen partij heeft.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zal, maar als Wilders de grootste wordt krijgt hij gewoon het initiatief om een meerderheid te zoeken.
Dat gaat niet lukken. Maar het tegenwerken even in gelijke munt uitbetalen zou toch wel een fijne afdronk geven voor Geert, verwacht ik.
de hele politiek is gewoon een lachertjequote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:58 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Stel hij haalt er 27 en wordt de grootste: das een verlies van 10 zetels, nou geweldig
En de rest kan gewoon formeren zonder Wilders. Denk Uyl haalde 53 zetels, het dubbele van Wilders en bleef erbuiten, als je onmogelijk bent om mee samen te werken fommeren ze gewoon om je heen.
Dat gaat sowieso niet lukken in deze kleuterklas!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:17 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Wilders is niet tegengewerkt, Wilders leverde extreem incompetente bewindspersonen omdat hij geen partij heeft.
Elke politieke duidelijk van enig formaat geeft aan dat Faber ongeschikt was. Zes moet samenwerken met anderen en communiceren om tot iets te komen en dat kon zij niet.
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:12 schreef Starhopper het volgende:
Wilders is een loser. Neem net als Timmermans je verlies en sodemieter op!
Dat is knijterlinks kutbeleid waar niemand op zit te wachten.quote:Partijleider Jetten van D66,dat bij
de verkiezingen mogelijk de grootste is
geworden,aast op "een stabiele en
ambitieuze coalitie" met "het brede
politieke midden".Hij noemt GroenLinks-
PvdA "een heel logische optie",maar
denkt ook aan de VVD en het CDA.
help het je hopen,maar ik zie helaas de toekomst wat somberder in.. wordt steeds linkserquote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:33 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik heb op FVD gestemd: verdubbeling van de zetels, een prima overwinning voor een partij die in de toekomst alleen maar zal groeien. Geen moment spijt gehad dat ik op Lidewij heb gestemd.
Welke bronnen, precies?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:41 schreef -Deluzion- het volgende:
Volgens sommige bronnen staat de PVV nu licht op voorsprong ten opzichte van D66 en staat de FvD zelfs op 8 zetels.
ik hoop dat je je naam geen eer aan doet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:41 schreef -Deluzion- het volgende:
Volgens sommige bronnen staat de PVV nu licht op voorsprong ten opzichte van D66 en staat de FvD zelfs op 8 zetels.
Ze waren bij GeenStijl, daar zat Maurice met zijn team. Die zei het ook.quote:
dus zijn we geen meter opgeschoten!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ook al wordt de pvv de grootste, ze gaan geen regering kunnen vormen.
Pvv, vvd, cda, fvd, bbb, ja21 = 86 zetels
als de vvd of de cda het niet wil, dan houdt het op voor de PVV
D’66, CDA, VVD en Ja 21.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:54 schreef Thorelf het volgende:
[..]
dus zijn we geen meter opgeschoten!
dat levert dus geen meter!!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 02:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
D’66, CDA, VVD en Ja 21.
En leveren aub.
Ik ben benieuwd of Jetten dan over zijn ego kan stappen, want hij wil per se met PvdA/GL regeren. Dat gaat dus nog een heel gedoe worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 02:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
D’66, CDA, VVD en Ja 21.
En leveren aub.
ongelofelijk voor mij nog steeds dat hij zoveel stemmen heeft gewonnen! maar ik snap de tussen stap van de lgbtq rechts is te ..maar te links... not safe!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 02:09 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of Jetten dan over zijn ego kan stappen, want hij wil per se met PvdA/GL regeren. Dat gaat dus nog een heel gedoe worden.
thank god..quote:Op donderdag 30 oktober 2025 02:37 schreef thedeedster het volgende:
Om het GL-PvdA gejank te duiden; mensen die eigenlijk hierop wilden stemmen, hebben uiteindelijk strategisch voor D66 gekozen. En nu willen ze de GL-PvdA er gratis bij.
Zo werkt het dus niet.
pff lijkt het songfestival welquote:Op donderdag 30 oktober 2025 02:52 schreef -Deluzion- het volgende:
Volgens De Hond komt er sowieso een hertelling, omdat het verschil in stemmen tussen D66 en de PVV maar 0,1% is.
7 partijen en dan nog geen meerderheid?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 03:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
pvv, vvd, ja21, fvd, bbb, sgp, cu = 74 zetels
wie weet wordt dit 76 in de loop van morgen
Altijd beter dan een fascistisch vazal van Poetin.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:39 schreef Thorelf het volgende:
[..]
help het je hopen,maar ik zie helaas de toekomst wat somberder in.. wordt steeds linkser
de 3 grootste partijen(d66,pvv,vvd) hebben ook geen meerderheid samen, als je het zo bekijkt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 05:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
7 partijen en dan nog geen meerderheid?
Dat is geen houdbare coalitie.
Klopt, maar er zit wel een verschil tussen 4 en 7 coalitiepartners.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 05:41 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
de 3 grootste partijen(d66,pvv,vvd) hebben ook geen meerderheid samen, als je het zo bekijkt.
dat is hetzelfde als dat je Ajax, Psv, Feyenoord en Az tegen de rest van de eredivisie gaat zetten, terwijl deze 4 clubs pure concurrenten van elkaar zijn. 2 van deze 4 kunnen samen in coalitie zitten, maar niet 3 of 4, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 05:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar er zit wel een verschil tussen 4 en 7 coalitiepartners.
Politiek is geen voetbalcompetitie.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 05:59 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
dat is hetzelfde als dat je Ajax, Psv, Feyenoord en Az tegen de rest van de eredivisie gaat zetten, terwijl deze 4 clubs pure concurrenten van elkaar zijn. 2 van deze 4 kunnen samen in coalitie zitten, maar niet 3 of 4, als je begrijpt wat ik bedoel.
Absoluut mee oneensquote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:07 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
cda is pro-israel
vvd ook, pvv ook
dan moet d66 zoeken naar wat anders = game over
als je de partijen wil rangschikken naar standpunt Israel Palestina
ik zie persoonlijk de ja21, fvd en pvv als 1 geheel
en ik zie pvv(Geert Wilders is een ex-vvd'er in schaapskleren die van links stemmen afsnoept).
Wilders word toch ook gewoon echt buiten gesloten, hij heeft zelfs zijn premier opgegeven. In debaten is het ook echt iedereen op Wildersquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:58 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Noem jij dit het goede? Al dat zinloos geweld van migrantenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 03:18 schreef Thorelf het volgende:
het goede mag niet winnen..anders teveel trammelant van de agressievelingen!
2 jaar rechts liet ook geen antwoord zien.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:51 schreef 2172619626795 het volgende:
20% heeft op linkse partijen gestemd. De rest van Nederland op centrum en (centrum)rechtse partijen.
Nederland zit kennelijk niet te wachten op links beleid zolang zij geen antwoord hebben op asiel.
Gemiste kans voor links.
En het komt zoveel voor dat je een Engels voorbeeld kiest.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:34 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Noem jij dit het goede? Al dat zinloos geweld van migranten
https://www.geenstijl.nl/(...)or-afghaanse-migrant
Klinkt als Russisch slachtofferschap.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:28 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Wilders word toch ook gewoon echt buiten gesloten, hij heeft zelfs zijn premier opgegeven. In debaten is het ook echt iedereen op Wilders
Scrol naar beneden en je ziet het zelfde gedrag in andere landenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
En het komt zoveel voor dat je een Engels voorbeeld kiest.
CDA met FVD?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Met de pvv, vvd, cda, ja21, fvd en de bbb heb je een kabinet waar je u tegen zegt, samen goed voor plus minus 86 zetels.
zelfs als je 1 van deze 3(fvd, bbb, of ja21) weghaalt, heb je alsnog een meerderheid
Andere landen...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:55 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Scrol naar beneden en je ziet het zelfde gedrag in andere landen
In Rusland word er ook op allelei manieren voor gezorgd dat de oppostie geen invloed kan hebben op het beleid.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klinkt als Russisch slachtofferschap.
Waarom zou dit uitsluiten zo zijn?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:28 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Wilders word toch ook gewoon echt buiten gesloten, hij heeft zelfs zijn premier opgegeven. In debaten is het ook echt iedereen op Wilders
Wel typisch toch dat het dan overal gebeurd door het zelfde type migrant, je ziet dit gedrag niet door Chinezen of Polen die hier wonen. Er is zeker een groot in verschil tussen de verschillende groepen migrantenquote:
Waarom was de PVV dan zo voor het meldpunt Polenoverlast eerder?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:05 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Wel typisch toch dat het dan overal gebeurd door het zelfde type migrant, je ziet dit gedrag niet door Chinezen of Polen die hier wonen. Er is zeker een groot in verschil tussen de verschillende groepen migranten
Zo erg daarvoor waren ze niet, want dat hebben ze toch al heel lang losgelaten en de overlast stond ook niet in verhouding. Bij Polen ging het hem om dronkenschap achter het stuur en wat geluidsoverlast. Dat vind ik dat toch heel wat anders dan al dat zinloos geweldquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom was de PVV dan zo voor het meldpunt Polenoverlast eerder?
Dat ze elkaar doodsteken?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:05 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Wel typisch toch dat het dan overal gebeurd door het zelfde type migrant, je ziet dit gedrag niet door Chinezen of Polen die hier wonen. Er is zeker een groot in verschil tussen de verschillende groepen migranten
Welk zinvol geweld kennen we?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:15 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Zo erg daarvoor waren ze niet, want dat hebben ze toch al heel lang losgelaten en de overlast stond ook niet in verhouding. Bij Polen ging het hem om dronkenschap achter het stuur en wat geluidsoverlast. Dat vind ik dat toch heel wat anders dan al dat zinloos geweld
Ik doel op het slachtofferschap van het regime.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:59 schreef StarTrek het volgende:
[..]
In Rusland word er ook op allelei manieren voor gezorgd dat de oppostie geen invloed kan hebben op het beleid.
Ik vind dat het Russische regime zich juist erg als agressor gedraagd naar andere bevolkingsgroepen net zoals deze Afganen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik doel op het slachtofferschap van het regime.
Voer het districtenstelsel in, kan je lachen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 03:31 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
als je op landkaart van NL kijkt is de pvv gigantisch, gewoon heel Limburg bijvoorbeeld en grote delen andere provincies.
qua oppervlakte pvv: 1, cda: 2 en de vvd: 3
pvda/gl is zelfs kleiner dan sgp, qua oppervlakte dan hè
Omdat Wilders graag polariseert en elke vorm van "buitenlander" als zondebok aanwijst.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom was de PVV dan zo voor het meldpunt Polenoverlast eerder?
Door de PVV.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
2 jaar rechts liet ook geen antwoord zien.
Wat heeft Wilders zijn slachtofferrol te maken met Afghanen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:24 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Ik vind dat het Russische regime zich juist erg als agressor gedraagd naar andere bevolkingsgroepen net zoals deze Afganen.
Nee, dat is totaal niet glashelder.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:33 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Door de PVV.
Die hoeft nu niet mee te doen.
Wat Nederland wil is glashelder.
Neehoor Jetten gaat gewoon 10 steden bouwen. Hij heeft zojuist zijn Lego paketten namelijk binnen gekregen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:30 schreef asco het volgende:
Kijk ze eens stralen op de NPO vanmorgen, mission accomplished.
Ik verheug me nu alweer op de afstraffing over pakweg 1.5/2 jaar als we weer mogen stemmen.
Want het probleem meneer, dat blijft!
Iemand slaan of erger is zinvol?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Corrigerende tikken en veel wat daaruit voortvloeit.
Nah, kijk wat voor bende dat gemaakt heeft van de VS.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:27 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Voer het districtenstelsel in, kan je lachen.
Ik vind het wel lachen dat iedereen steen en been klaagt over het tekort aan huizen, en tegelijkertijd Jetten afvakkeld als hij met een ambitieus plan komt om dat op te lossen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:36 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Neehoor Jetten gaat gewoon 10 steden bouwen. Hij heeft zojuist zijn Lego paketten namelijk binnen gekregen.
Naar mijn mening richt hij zich toch meer op het verkeerde gedrag door een deel van de mensen met een Moslim achtergrond. Hij heeft niet veel gezegd over Oekraïners. Hij is zelf ook een halve Indonees. Mij zal je niet horen zeggen dat Wilders perfect is. Maar hij benoemd het foute gedrag van een bepaalde groep mensen. Het vreemde is ook als Russen iets fout doen zit hier gelukkig geen taboe op maar als het migranten zijn uit Afrika of met een Moslim achtergrond dan mag je het eigenlijk niet benoemen en constaterenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:33 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Omdat Wilders graag polariseert en elke vorm van "buitenlander" als zondebok aanwijst.
Jij begint eroverquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat heeft Wilders zijn slachtofferrol te maken met Afghanen?
Ik was sarcastisch.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nah, kijk wat voor bende dat gemaakt heeft van de VS.
Noem eens een fout van Russen in Nederland?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:41 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Naar mijn mening richt hij zich toch meer op het verkeerde gedrag door een deel van de mensen met een Moslim achtergrond. Hij heeft niet veel gezegd over Oekraïners. Hij is zelf ook een halve Indonees. Mij zal je niet horen zeggen dat Wilders perfect is. Maar hij benoemd het foute gedrag van een bepaalde groep mensen. Het vreemde is ook als Russen iets fout doen zit hier gelukkig geen taboe op maar als het migranten zijn uit Afrika of met een Moslim achtergrond dan mag je het eigenlijk niet benoemen en constateren
Omdat zijn plan zo ambitieus is dat het pas na 2040 kan gaan leveren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het wel lachen dat iedereen steen en been klaagt over het tekort aan huizen, en tegelijkertijd Jetten afvakkeld als hij met een ambitieus plan komt om dat op te lossen.
quote:Wilders: 'Geen verkenner D66 zonder duidelijkheid'
PVV-leider Wilders wil niet dat er een verkenner voor D66 aan de slag gaat zolang er "geen 100 procent helderheid" is over wie de grootste partij is geworden bij de verkiezingen. Dat zegt hij op sociale media. "We zullen alles doen om dit te voorkomen"
Wilders zegt dat de PVV het voortouw wil nemen bij de formatie als de partij de grootste wordt. Tijdens de campagne hebben bijna alle lijsttrekkers van de andere partijen gezegd niet met de PVV te willen samenwerken in een coalitie.
Het verschil tussen D66 en PVV is met bijna 99 procent van de stemmen geteld iets meer dan 2000, in het voordeel van D66. Beide partijen zouden dan uitkomen op 26 zetels.
Gek dat jij daar moeite mee hebt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat zijn plan zo ambitieus is dat het pas na 2040 kan gaan leveren.
Het is een beetje alsof de boot lek is geslagen en je voorstelt om in plaats van een noodreparatie de gehele romp te gaan vernieuwen.
Misschien kunnen beide partijen PVV en D66 wel wat geven en nemen en kijken naar elkaars raak vlakken. Ik bedoel ze roepen allebij dat er huizen te kort zijn en willen allebei dat homo's veilig over straat kunnen. Elkaars problemen erkennen zou een éénvoudig goed begin zijn. Maar samen proberen te werken zullen ze wel niet willen en daarvoor zullen ze wel te kinderachtig zijnquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is totaal niet glashelder.
Er is geen enkele partij met een overtuigend aantal zetels.
Hij heeft toch gewoon een punt? Als je niet weet wie het grootste is geworden zul je even moeten wachten.quote:
Waarom zou dat gek zijn?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gek dat jij daar moeite mee hebt.
Het is een vrij domme opmerking.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij heeft toch gewoon een punt? Als je niet weet wie het grootste is geworden zul je even moeten wachten.
Als je 11 zetels verliest moet je niet het voortouw willen nemen bij een gelijk aantal zetels bij een partij die +17 zetels pakt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij heeft toch gewoon een punt? Als je niet weet wie het grootste is geworden zul je even moeten wachten.
Dat is dus precies wat Wilders zegt…quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is een vrij domme opmerking.
Pas als de verkiezingsuitslag definitief is wordt bepaald wie het voortouw neemt.
Werkt de PVV op Europees niveau niet samen met anti homo partijen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:48 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Misschien kunnen beide partijen PVV en D66 wel wat geven en nemen en kijken naar elkaars raak vlakken. Ik bedoel ze roepen allebij dat er huizen te kort zijn en willen allebei dat homo's veilig over straat kunnen. Elkaars problemen erkennen zou een éénvoudig goed begin zijn. Maar samen proberen te werken zullen ze wel niet willen en daarvoor zullen ze wel te kinderachtig zijn
Hij zegt dat sneeuw wit is..quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat Wilders zegt…
Zo is de mores helemaal niet. De mores is dat de grootste partij het voortouw neemt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als je 11 zetels verliest moet je niet het voortouw willen nemen bij een gelijk aantal zetels bij een partij die +17 zetels pakt.
Ik kan je vertellen dat sneeuw bepaald niet altijd wit is, dus jouw voorbeeld is slecht gekozen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij zegt dat sneeuw wit is..
Het laat de intelligentie zien van zijn achterban.
'Ik zal er alles aan doen dat sneeuw wit is'
Goh.
Ah, hij heeft een woordje geleerd door Marcootje hoor.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo is de mores helemaal niet. De mores is dat de grootste partij het voortouw neemt.
Uiteindelijk gaat het ook niet om wie het meest wint of verliest.
Beetje flauw. Alsof kamerlid geen werk is. Die werken normaal gesproken veel harder dan de meeste gemiddelde Nederlanders. Daarnaast kan een goed kamerlid juist een hele belangrijke rol spelen en veel invloed hebben op hoe Nederland functioneert.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:54 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Meer mensen willen PVV dan PvdA.
PvdA heeft zichzelf de nek om gedraaid door de fusie met die Groenlinks gekkies. Daar zit een groot deel van NL gewoon niet op te wachten. Misschien een mooi moment voor die Klaver om ook eens een keer echt te gaan werken.
Inderdaad, het lijkt me niet aan Ipsos en de NPO om de formatie ook nog te regisseren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gebruikelijk maar geen regel. Met de PVV gaan formeren is weggegooide tijdquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo is de mores helemaal niet. De mores is dat de grootste partij het voortouw neemt.
Uiteindelijk gaat het ook niet om wie het meest wint of verliest.
Wilders is zelf echt niet anti homo. Wilders werkt samen met partijen die de migratie willen inperken dat is zijn hoofddoel. Dat daar partijen tussen zitten die voor Putin zijn of anti homo zijn betekent nog niet dat Wilders voor Putin is of anti homo is. Hij doet hierbij denk ik ook veel water bij de wijn gedaan. Als Wilders er voor kan zorgen dat hij enige invloed heeft dan moet hij zeker flink water bij de wijn doen. Wilders heeft gegokt om het kabinet te laten vallen en hij heeft verlorenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Werkt de PVV op Europees niveau niet samen met anti homo partijen?
Die zal flink water bij de wijn moeten doen om een optie te worden voor D66.
Grappig, dat je dan wel een spectrum accepteert.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat sneeuw bepaald niet altijd wit is, dus jouw voorbeeld is slecht gekozen.
Over een week wordt hopelijk geconcludeerd dat er geen meerderheidskabinet met de PVV mogelijk is. Daarvoor moet CDA, D66 of GL/PvdA namelijk deelnemen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Gebruikelijk maar geen regel. Met de PVV gaan formeren is weggegooide tijd
Goh, iemand die dat woord niet kende. Ik zou er niet te koop mee lopen als ik jou was.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah, hij heeft een woordje geleerd door Marcootje hoor.
Op zichzelf ben ik dat laatste met je eens, maar hiervan afwijken doet meer kwaad dan goed.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Gebruikelijk maar geen regel. Met de PVV gaan formeren is weggegooide tijd
Daarom, laat dat maar maximaal een weekje duren voor de vorm. Kan Geert weer boos doen op X en de rest verderquote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op zichzelf ben ik dat laatste met je eens, maar hiervan afwijken doet meer kwaad dan goed.
Facts trump feelings.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Grappig, dat je dan wel een spectrum accepteert.
De PVV gaat tegen een muur aanlopen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Over een week wordt hopelijk geconcludeerd dat er geen meerderheidskabinet met de PVV mogelijk is. Daarvoor moet CDA, D66 of GL/PvdA namelijk deelnemen.
Mits zij de grootste zijn, anders wordt meteen gekeken naar D66-VVD-CDA-iets
Zoiets.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Daarom, laat dat maar maximaal een weekje duren voor de vorm. Kan Geert weer boos doen op X en de rest verder
No shit, binnen anderhalve maand een kabinet komt sowieso zelden voorquote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zoiets.
Met deze uitslag is een nieuw kabinet voor de kerst m.i. totaal niet realistisch.
https://nos.nl/liveblog/2(...)zonder-duidelijkheidquote:Wilders: 'Geen verkenner D66 zonder duidelijkheid'
PVV-leider Wilders wil niet dat er een verkenner voor D66 aan de slag gaat zolang er "geen 100 procent helderheid" is over wie de grootste partij is geworden bij de verkiezingen. Dat zegt hij op sociale media. "We zullen alles doen om dit te voorkomen"
Wilders zegt dat de PVV het voortouw wil nemen bij de formatie als de partij de grootste wordt. Tijdens de campagne hebben bijna alle lijsttrekkers van de andere partijen gezegd niet met de PVV te willen samenwerken in een coalitie.
Het verschil tussen D66 en PVV is met bijna 99 procent van de stemmen geteld iets meer dan 2000, in het voordeel van D66. Beide partijen zouden dan uitkomen op 26 zetels.
Ik vind de uitspraak van minder Marokkanen niet handig en vertandig van Wilders. Het zou mooi zijn als individuen aangepakt konden worden in de praktijk lijkt het in iedergeval maar deels te werken. Veel Russen en Marokkanen hebben slechte bedoelingen ook al doen ze juridisch niets verkeerd is het toch erg onaangenaam dat erg veel Russen en Marokkannen tegen ons zijnquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Noem eens een fout van Russen in Nederland?
Daarnaast, als je vraagt of we meer of minder Marokkanen willen, dan richt je je niet op een deel van die groep. Dan scheer je de allemaal over 2 kan.
Mensen moeten ophouden om hele groepen verantwoordelijk te houden van gedragingen door individuen.
Pak juist die individuen aan.
Dat is totaal niet realistisch. D66 en Ja21 is al moeizaam laat staan ook nog BBB erbij. Als VVD moeilijk blijft doen over PvdA/GL dan zal het wel een D66/CDA/VVD minderheidskabinet worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De PVV gaat tegen een muur aanlopen.
Maar ook Jetten cs krijgt het niet makkelijk. Want de PvdA/GL en VVD samen gaat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren.
Dan is de beste kans nog D66, VVD, CDA, Ja21 en BBB. Ook een gedrocht.
Dat kan je natuurlijk onmogelijk zeggen als er zoveel partijen met compleet verschillende standpunten zo dicht bij elkaar zitten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:33 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Het is toch eigenlijk alleen maar voor de vorm? In de praktijk maakt het alleen uit voor de egootjes.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:16 schreef MissButterflyy het volgende:
Ben bang dat de PVV toch nog de grootste wordt. Helmond zal daar wel massaal op gestemd hebben, en er stonden nog wat kleinere
plaatsen bij.
Buitenlandse eilandjes hebben maar weinig inwoners.
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is totaal niet glashelder.
Er is geen enkele partij met een overtuigend aantal zetels.
Nee hoor.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:23 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Dat kan je natuurlijk onmogelijk zeggen als er zoveel partijen met compleet verschillende standpunten zo dicht bij elkaar zitten.
Ja, maar ik ben ook niet degene die dit geroepen heeft.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:17 schreef Caland het volgende:
[..]
No shit, binnen anderhalve maand een kabinet komt sowieso zelden voor
Een minderheidskabinet lijkt mij onzinnig.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is totaal niet realistisch. D66 en Ja21 is al moeizaam laat staan ook nog BBB erbij. Als VVD moeilijk blijft doen over PvdA/GL dan zal het wel een D66/CDA/VVD minderheidskabinet worden.
In Amsterdam is het in elk geval nog steeds glashelder dat ze mijlenver van Nederland staan.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:33 schreef 2172619626795 het volgende:
Mee eens.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
In Amsterdam is het in elk geval nog steeds glashelder dat ze mijlenver van Nederland staan.
Realistischer dan D66 met BBB. D66 wil werk maken van de stikstofcrisis. BBB doet alleen mee als ze het ministerie van landbouw weer krijgen om de boel weer 4 jaar te kunnen traineren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een minderheidskabinet lijkt mij onzinnig.
Ik begrijp zijn keuze, maar hij heeft het te snel gedaan denk ik.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:42 schreef TLC het volgende:
Je zult maar op Timmerfrans gestemd hebben en dat hij dezelfde dag zegt dat hij ermee stoptdan voel je je ook genaaid
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:42 schreef TLC het volgende:
Je zult maar op Timmerfrans gestemd hebben en dat hij dezelfde dag zegt dat hij ermee stoptdan voel je je ook genaaid
Natuurlijk wel, maar ik ga het niet dagelijks gebruiken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Goh, iemand die dat woord niet kende. Ik zou er niet te koop mee lopen als ik jou was.
Er is haast niemand die op Timmermans stemt vanwege Timmermans, dus die 300 mensen nemen we maar voor lief.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:42 schreef TLC het volgende:
CU ipv BBB lijkt me dan waarschijnlijker, al heb je dan geen meerderheid in de eerste kamer. Nee, dit wordt iets met GL-PvdA of terug naar de stembussen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De PVV gaat tegen een muur aanlopen.
Maar ook Jetten cs krijgt het niet makkelijk. Want de PvdA/GL en VVD samen gaat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren.
Dan is de beste kans nog D66, VVD, CDA, Ja21 en BBB. Ook een gedrocht.
Een minderheidskabinet is niet bestendig.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Realistischer dan D66 met BBB. D66 wil werk maken van de stikstofcrisis. BBB doet alleen mee als ze het ministerie van landbouw weer krijgen om de boel weer 4 jaar te kunnen traineren.
En dat nadat hij Wilders beschuldigde van wegloper zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:42 schreef TLC het volgende:
Maar dan zou je mogen weten dat dit woord perfect past bij wat ik schreef…quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar ik ga het niet dagelijks gebruiken.
GL/PvdA? Hoe dan? Want dan zijn VVD en Ja21 weg…quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
CU ipv BBB lijkt me dan waarschijnlijker, al heb je dan geen meerderheid in de eerste kamer. Nee, dit wordt iets met GL-PvdA of terug naar de stembussen.
In theorie…quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:57 schreef mackinac het volgende:
PVV, VVD, CDA, Ja21 en BBB is mogelijk.
Andere opties zijn nog onwaarschijnlijker en niemand heeft zin in nieuwe verkiezingen.quote:
PVV is uitgesloten door CDA en VVD dus nee.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:57 schreef mackinac het volgende:
PVV, VVD, CDA, Ja21 en BBB is mogelijk.
76 zetels met een nieuwe partij waar veel partijhoppers in zitten is ook geen bestendige combinatie. Er hoeft maar een keer ruzie te zijn en weg meerderheid.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een minderheidskabinet is niet bestendig.
Maar goed, uitslag maar eens afwachten, want 75 zetels kan nog 76 worden.
Al denk ik dat Ja21 en D66 ook een match made in hell is.
VVD heeft ook PvdA/Groenlinks uitgesloten en D66 heeft aangegeven geen zin in Ja21 en BBBquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
PVV is uitgesloten door CDA en VVD dus nee.
Inderdaad Timmmmmermansquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:08 schreef timmmmm het volgende:
Wat is het heerlijk wakker worden zonder Timmermans
Dat de man ongeloofwaardig is, dat is toch geen nieuws?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Inderdaad Timmmmmermans
Al zei die onlangs nog dat hij bij een slecht resultaat gewoon zou blijven en oppositie zou voeren
Is Habtamu al voorzichtig naar voren geschoven?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:08 schreef timmmmm het volgende:
Let op nu kan Dilan alsnog met GL/PVDA gaan. Wees er maar blij meequote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:08 schreef timmmmm het volgende:
Ik noteer: nieuwe verkiezingen in 2026.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
76 zetels met een nieuwe partij waar veel partijhoppers in zitten is ook geen bestendige combinatie. Er hoeft maar een keer ruzie te zijn en weg meerderheid.
Gemeenteraadsverkiezingen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik noteer: nieuwe verkiezingen in 2026.
Wat? Heeft Frans gelogen? Neeeee….quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Inderdaad Timmmmmermans
Al zei die onlangs nog dat hij bij een slecht resultaat gewoon zou blijven en oppositie zou voeren
Dus wordt het een minderheidskabinet. Een coalitie met PVV is uitgesloten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:07 schreef mackinac het volgende:
[..]
VVD heeft ook PvdA/Groenlinks uitgesloten en D66 heeft aangegeven geen zin in Ja21 en BBB
Ik hoop dat ze met Lah lah land verder gaan. Dat lijkt mij goud!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Is Habtamu al voorzichtig naar voren geschoven?
Of eentje met 7 of 8 partijenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dus wordt het een minderheidskabinet. Een coalitie met PVV is uitgesloten.
Opstappen als partijleider is wat anders dan opstappen als kamerlid.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:17 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dat de man ongeloofwaardig is, dat is toch geen nieuws?
Gewoon een kabinet met ja21 en dan over een halfjaar opnieuw verkiezingen nadat Joost zijn 13e partij heeft opgeblazen met zijn ego.quote:
Eerdmans gaat voor buitenlandse zaken, voor minder doet ie het niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gewoon een kabinet met ja21 en dan over een halfjaar opnieuw verkiezingen nadat Joost zijn 13e partij heeft opgeblazen met zijn ego.
En lellebel als minister van Asiel en Migratie?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:30 schreef mitt het volgende:
[..]
Eerdmans gaat voor buitenlandse zaken, voor minder doet ie het niet.
Daar begint het gedonder al, welke egootjes de mooiste plekjes kunnen bemachtigen..quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En lellebel als minister van Asiel en Migratie?
Iemand die zelfs in de gemeentepolitiek al een politiek onbenul werd genoemd die post geven lijkt me opzich best lachenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:30 schreef mitt het volgende:
[..]
Eerdmans gaat voor buitenlandse zaken, voor minder doet ie het niet.
Een kabinet met JA21 is geen centrumrechts kabinet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:34 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
5 zou toch ruim voldoende zijn voor een centrumrechts kabinet?
Alles meer dan 3 is m.i. gedoemd te mislukken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:34 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
5 zou toch ruim voldoende zijn voor een centrumrechts kabinet?
Ben ik het niet mee eens, want het is voorbarig. Het zal namelijk afhankelijk zijn van wat zij bereid zijn om aan hun rechtse standpunten te parkeren in ruil voor regeringsdeelname en ministerposten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een kabinet met JA21 is geen centrumrechts kabinet.
Daar was toch al ruzie mee?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Totaal niet spannend als je ziet wat er nog moet binnenkomen. D66 wordt makkelijk de grootste nog.quote:
Vind ik te kort door de bocht, maar ik begrijp je punt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alles meer dan 3 is m.i. gedoemd te mislukken.
Prima optie tochquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als JA21 inderdaad er voornamelijk in komt voor een strenger migratiebeleid en er verder wel progressief klimaatbeleid en geen grootschalige bezuinigingen op innovatie/onderzoek, kunst, cultuur en NPO bij komen kan ik er allemaal wel mee leven ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:41 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, want het is voorbarig. Het zal namelijk afhankelijk zijn van wat zij bereid zijn om aan hun rechtse standpunten te parkeren in ruil voor regeringsdeelname en ministerposten.
Ik als stemmer van JA21 zou het bijvoorbeeld geen enkel probleem vinden als JA21 matigt in hum standpunten over klimaat en daarmee D66 tegemoet te komen, in ruil voor een streng en doeltreffend asielbeleid met bijvoorbeeld een ministerpost.
En daar zouden ook veel andere JA21-stemmers tevreden mee zijn. JA21 voelt hun achterban daarin ook goed aan, dus ik heb alle vertrouwen in hun.
Want? Almere, Venray, Epe moeten ook nog binnenkomen. Oude IJsselstreek ook voordeel van PVV nuquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Totaal niet spannend als je ziet wat er nog moet binnenkomen. D66 wordt makkelijk de grootste nog.
Ja en ik denk dat veel mensen er zo over denken, en daarin het midden gevonden moet worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als JA21 inderdaad er voornamelijk in komt voor een strenger migratiebeleid en er verder wel progressief klimaatbeleid en geen grootschalige bezuinigingen op innovatie/onderzoek, kunst, cultuur en NPO bij komen kan ik er allemaal wel mee leven ja.
Als het precies omgekeerd wordt is het echt de grootste verschrikking ooit.
Buitenlandstemmers ook.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:46 schreef DefKu het volgende:
[..]
Want? Almere, Venray, Epe moeten ook nog binnenkomen. Oude IJsselstreek ook voordeel van PVV nu
19% van Amsterdam en de 135.000 buitenlandse stemmen ook. Doe je berekening maar.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:46 schreef DefKu het volgende:
[..]
Want? Almere, Venray, Epe moeten ook nog binnenkomen. Oude IJsselstreek ook voordeel van PVV nu
Ik vind migratie minder belangrijk dan die andere dingen dus daarom stem ik op de linkerflank, maar een strenger migratiebeleid zonder al die andere pro-Rusland, anti-klimaat etc flauwekul, primaquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:46 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ja en ik denk dat veel mensen er zo over denken, en daarin het midden gevonden moet worden.
En waarin het midden gevonden kán worden.
Als je de huidige tussenstand interpoleert, scoort D66 hoog genoeg.quote:
Ja maar, ja maarquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je de huidige tussenstand interpoleert, scoort D66 hoog genoeg.
PVV en FvD zijn centrum rechtse partijen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:35 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor.
- 80% van de stemmen is naar centrum of naar (centrum)rechtse partijen gegaan.
- slechts 20% van de zetels is naar linkse partijen gegaan.
Waar Nederland voor gestemd heeft is glashelder: een centrumrechts kabinet.
Dat in de formatie consessies gedaan moeten worden is van alle tijden.
Ik zei het net in het andere topic (waarom zijn er tweequote:
Als het nuttig is vinden ze D66 ineens een centrumpartij. Als je D66 als links ziet is de overwinning voor 'rechts' niet zo heel groot.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
PVV en FvD zijn centrum rechtse partijen?
Geen idee. En juist.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zei het net in het andere topic (waarom zijn er twee) al; eigenlijk zou het voor al die idioten die strategisch PVV stemmen het beste zijn als ze zien dat het onderaan de streep geen ene flikker uit maakt.
zoals ik al zei: geen paniek, de buitenlandse stemmen moeten nog komen, amsterdam ook nog las ik hierboven, pvv zal niet de grootste zijn. en als ze het wel zijn maakt het niets uit want regeren kunnen ze toch niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:49 schreef onlogisch het volgende:
D66 en de PVV staan na het tellen van bijna alle stemmen gelijk op 26 zetels. Met nog een enkele gemeente te gaan, is het verschil enorm klein geworden. D66 ging lang aan de leiding, maar nu ook de uitslag van de gemeente Helmond binnen is, neemt de PVV de eerste plaats over. De PVV gaat nipt aan de leiding met 1382 stemmen meer dan D66. Een ongekend klein verschil, dat zelden in ons land is voorgekomen. Lees alles over de verkiezingen in ons liveblog.
Strategisch stemmen is sowieso niet slim in onze politiek want je wordt aan alle kanten belazerd, van links tot rechts.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zei het net in het andere topic (waarom zijn er twee) al; eigenlijk zou het voor al die idioten die strategisch PVV stemmen het beste zijn als ze zien dat het onderaan de streep geen ene flikker uit maakt.
Natuurlijk wel, als kleinste partner.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een kabinet met JA21 is geen centrumrechts kabinet.
Amsterdam is sowieso al verloren, ongeacht wat de uitkomst wordt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:51 schreef Moonversion het volgende:
[..]
zoals ik al zei: geen paniek, de buitenlandse stemmen moeten nog komen, amsterdam ook nog las ik hierboven, pvv zal niet de grootste zijn. en als ze het wel zijn maakt het niets uit want regeren kunnen ze toch niet.
Helmond en Venray zijn natuurlijk wel PVV broednesten. En die moeten nog.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:51 schreef Moonversion het volgende:
[..]
zoals ik al zei: geen paniek, de buitenlandse stemmen moeten nog komen, amsterdam ook nog las ik hierboven, pvv zal niet de grootste zijn. en als ze het wel zijn maakt het niets uit want regeren kunnen ze toch niet.
Helmond is al binnen dacht ikquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:54 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Helmond en Venray zijn natuurlijk wel PVV broednesten. En die moeten nog.
Helmond is al binnen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:54 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Helmond en Venray zijn natuurlijk wel PVV broednesten. En die moeten nog.
Dan zouden jij en ik er snel uit zijn wat dat betreftquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind migratie minder belangrijk dan die andere dingen dus daarom stem ik op de linkerflank, maar een strenger migratiebeleid zonder al die andere pro-Rusland, anti-klimaat etc flauwekul, prima
D66 is best wel een jo-jo partij. Dat komt voor een groot deel door strategische stemmers. Maar ik zie niet echt een vaste, trouwe kern.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Strategisch stemmen is sowieso niet slim in onze politiek want je wordt aan alle kanten belazerd, van links tot rechts.
Zelfs dat kunnen ze niet normaal laten verlopen... Republikeinse toestanden.quote:Amsterdam telt door
In Amsterdam wordt er nog druk geteld, daar is alleen een gedeeltelijke uitslag bekend. GroenLinks-PvdA werd de grootste partij. Volgens de gemeente zijn alle stemmen overgebracht naar een locatie op het NDSM-terrein in het noorden van de stad.
Door alle stemmen op een centrale plek te tellen, kunnen er meer controles uitgevoerd worden. Volgens de gemeente leidt dat tot een betrouwbare uitkomst.
Het is niet bekend wanneer de definitieve uitslag bekend wordt in de hoofdstad.
Draaikonten66 was het meestalquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
D66 is best wel een jo-jo partij. Dat komt voor een groot deel door strategische stemmers. Maar ik zie niet echt een vaste, trouwe kern.
Wordt hij de nieuwe burgemeester van Tilburg?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:42 schreef TLC het volgende:
Nee, D66 heeft geen strategische stemmers. @Nattekatquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
D66 is best wel een jo-jo partij. Dat komt voor een groot deel door strategische stemmers. Maar ik zie niet echt een vaste, trouwe kern.
D66 lijkt me een centrumpartij. Links op klimaat, DEI, Islam, asiel, neoliberaal op economie en conservatief op het gebied van vrijheid (sleepwet). Ze krijgen het voor elkaar om op elk facet aan de verkeerde kant van het spectrum te staan, wat best knap is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als het nuttig is vinden ze D66 ineens een centrumpartij. Als je D66 als links ziet is de overwinning voor 'rechts' niet zo heel groot.
Je verwart D66 met DENK.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
D66 lijkt me een centrumpartij. Links op klimaat, DEI, Islam, asiel, neoliberaal op economie en conservatief op het gebied van vrijheid (sleepwet). Ze krijgen het voor elkaar om op elk facet aan de verkeerde kant van het spectrum te staan, wat best knap is.
Migratie is ook veel belangrijker dan die secundaire dingen die je aandraagt, die meer hobbies zijn voor de denktanks van het FvD. Kan prima geregeld worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind migratie minder belangrijk dan die andere dingen dus daarom stem ik op de linkerflank, maar een strenger migratiebeleid zonder al die andere pro-Rusland, anti-klimaat etc flauwekul, prima
Ik vind dat nogal een generalisering.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:18 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Ik vind de uitspraak van minder Marokkanen niet handig en vertandig van Wilders. Het zou mooi zijn als individuen aangepakt konden worden in de praktijk lijkt het in iedergeval maar deels te werken. Veel Russen en Marokkanen hebben slechte bedoelingen ook al doen ze juridisch niets verkeerd is het toch erg onaangenaam dat erg veel Russen en Marokkannen tegen ons zijn
Tilburg is al vergeven en niet links. Amsterdam, Utrecht of Nijmegen past dan beter. Of hij zit te azen op een commissaris van de koning functie bij een van de provinciesquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wordt hij de nieuwe burgemeester van Tilburg?
Mijn enige probleem met klimaat is dat het weinig zin heeft het braafste jongetje van de klas te zijn als ze buiten Europa weinig doen aan verduurzaming, maar notoir ontkennen vind ik wel veel erger.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Migratie is ook veel belangrijker dan die secundaire dingen die je aandraagt, die meer hobbies zijn voor de denktanks van het FvD. Kan prima geregeld worden.
Trek eerst dat wetsvoorstel over die pseudoheffing maar eens in.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:06 schreef Zoddie het volgende:
Betekend dit nu dat we Rekeningrijden gaan krijgen?![]()
Als ze dat uberhaupt ooit van de grond gaan krijgen....
@GGMM is hier bang voor ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:06 schreef Zoddie het volgende:
Betekend dit nu dat we Rekeningrijden gaan krijgen?![]()
Als ze dat uberhaupt ooit van de grond gaan krijgen....
Daarmee impliceer je dat er 3 stromen zijn: links, centrum en rechts.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:35 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor.
- 80% van de stemmen is naar centrum of naar (centrum)rechtse partijen gegaan.
- slechts 20% van de zetels is naar linkse partijen gegaan.
Waar Nederland voor gestemd heeft is glashelder: een centrumrechts kabinet.
Dat in de formatie consessies gedaan moeten worden is van alle tijden.
Vooral dat bedrijven met een hoop papieren onzin worden opgezadeld, waarvan de effectiviteit echt marginaal tot niet is. Verder is er veel aangeklungeld met verduurzaming zonder een echte degelijke ingenieursvisie en lopen er allerlei perverse belangen doorheen (datacenters vs drinkwatertekorten bijv.).quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mijn enige probleem met klimaat is dat het weinig zin heeft het braafste jongetje van de klas te zijn als ze buiten Europa weinig doen aan verduurzaming, maar notoir ontkennen vind ik wel veel erger.
Asiel- en klimaatdoelen snijden met elkaar. Dat tweede ben ik met je eens. Moet er wel bij zeggen dat linkse of centrumpartijen dit wellicht "meer" inzien maar dit niet omzetten in beleid voor onderwijs dat inzet op wat we nodig hebben. We hebben een schreeuwend tekort aan beta's enerzijds en aan goed opgeleid vakpersoneel anderzijds. En een enorm overschot aan communicatie, marketing, juristen, bedrijfskundigen, coaches anderzijds. Ik ben geen partij tegengekomen met een kundige visie dat dit probleem echt aanpakt.quote:Klimaat en migratie gaan overigens deels hand in hand. Overigens vind ik het belang van innovatie en goed onderwijs voor de concurrentiepositie van Nederland niet inzien het grootste probleem bij een aantal van die rechtse partijen.
Wat dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mijn enige probleem met klimaat is dat het weinig zin heeft het braafste jongetje van de klas te zijn als ze buiten Europa weinig doen aan verduurzaming, maar notoir ontkennen vind ik wel veel erger.
Klimaat en migratie gaan overigens deels hand in hand. Overigens vind ik het belang van innovatie en goed onderwijs voor de concurrentiepositie van Nederland niet inzien het grootste probleem bij een aantal van die rechtse partijen.
En daar staat natuurlijk de doodstraf op ..quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben ook niet degene die dit geroepen heeft.
Jetten schijnt vandaag iedereen bijeen te willen roepen (wat @:Wantie kennelijk heeft gemist… bruine sneeuw) en wil volle vaart. Leuk voor de bühne, maar dit gaat misschien nog wel lastig worden dan vorige keer.
Vind eerder dat de gevestigde orde de boel saboteert.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:10 schreef bianconeri het volgende:
Het is toch te gek voor woorden dat een partij als de PVV zo veel stemmen krijgt?
PVV saboteert al jaren NL, in de oppositie en recent als regerende partij.
PVV laat keer op keer zien dat ze niets weten van regeren en dat racisme het enige kaartje is wat ze kennen.
Iedereen al klaar voor verkiezingen over een half jaar?
Man oh man wat een verlies aan hersencellen bij veel mensen.
Je hebt ook honden met een roze vacht zekers...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat sneeuw bepaald niet altijd wit is, dus jouw voorbeeld is slecht gekozen.
Domrechts is helaas vrij groot in Nederland.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:10 schreef bianconeri het volgende:
Het is toch te gek voor woorden dat een partij als de PVV zo veel stemmen krijgt?
PVV laat keer op keer zien dat ze niets weten van regeren en dat racisme het enige kaartje is wat ze kennen.
Wilders slachtoffert dus de homo's voor antimigratie.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:04 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Wilders is zelf echt niet anti homo. Wilders werkt samen met partijen die de migratie willen inperken dat is zijn hoofddoel. Dat daar partijen tussen zitten die voor Putin zijn of anti homo zijn betekent nog niet dat Wilders voor Putin is of anti homo is. Hij doet hierbij denk ik ook veel water bij de wijn gedaan. Als Wilders er voor kan zorgen dat hij enige invloed heeft dan moet hij zeker flink water bij de wijn doen. Wilders heeft gegokt om het kabinet te laten vallen en hij heeft verloren
Volgens mij is dit tegen de kieswet. Het stembureau moet onmiddellijk beginnen met tellen en pas als dat voltooid is worden de biljetten naar het centraal stembureau gebracht.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zelfs dat kunnen ze niet normaal laten verlopen... Republikeinse toestanden.
Vertragen, even de uitslag afwachten en dan zoeken we nog wat stemmen extra voor PvdA/Gl/D66 en raken enkele andere stemmen kwijt![]()
Jij zal de wet vast beter kennen dan al die mensen die zich hier een half jaar mee bezig hebben gehoudenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij is dit tegen de kieswet. Het stembureau moet onmiddellijk beginnen met tellen en pas als dat voltooid is worden de biljetten naar het centraal stembureau gebracht.
Nog afgezien van dat ik geen PVV stemmer ben… je kan wel lollig doen, maar het ging natuurlijk om deze post waar jij de plank, niet gehinderd door enige kennis van zaken, missloeg:quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
En daar staat natuurlijk de doodstraf op ..
Altijd leuk die PVV-aanhang.
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is een vrij domme opmerking.
Pas als de verkiezingsuitslag definitief is wordt bepaald wie het voortouw neemt.
Hou dit soort vijandelijkheden lekker in het Tesla topic joh.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog afgezien van dat ik geen PVV stemmer ben… je kan wel lollig doen, maar het ging natuurlijk om deze post waar jij de plank, niet gehinderd door enige kennis van zaken, missloeg:
[..]
Ik reageer gewoon op de inhoud. Mag dat nog van je?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:29 schreef Perox het volgende:
[..]
Hou dit soort vijandelijkheden lekker in het Tesla topic joh.
Even los van de progressieve en conservatieve stromingen daarbinnen: ja. Ik denk dat die stelling in grote lijnen juist is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarmee impliceer je dat er 3 stromen zijn: links, centrum en rechts.
- Alle meer links-progressive partijen (GL-PvdA, SP, DENK, PvdD, Cu(?), Volt) komen uit op 33 zetels: 22%quote:Hoeveel procent heeft op links gestemd, hoeveel op centrum en hoeveel op rechts?
Vind ik tegenvallen bij het CDA, ook waarom er zo’n hommeles is geweest.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:37 schreef Perox het volgende:
CDA is midden hoor. VVD noemt zich ook centrumrechts.
We hebben hier te maken met een ruk naar het midden.
Ja maar, ja maar, ja maar - alle rechtse stemmers zijn toch dom en dat zijn toch heel veel domme mensen in dit land. Gelukkig zijn alle linkse stemmers heel slim en flexibel. Dat houdt dit land overeind 😎quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:10 schreef bianconeri het volgende:
Helemaal eens dat ontkennen geen optie is. Maar ik denk juist dat de kracht van goed klimaatbeleid niet meer ligt in “het braafste jongetje van de klas” willen zijn, of in wachten tot anderen iets doen. Het klimaatprobleem is er of wij nu handelen of niet. Door nu voorop te lopen, kunnen we onze industrie toekomstbestendig maken en straks onze kennis, technologie en producten exporteren naar de rest van de wereld. Dat is precies wat Nederland historisch altijd heeft gedaan: vooruitkijken en innoveren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Klimaat en migratie gaan overigens deels hand in hand. Overigens vind ik het belang van innovatie en goed onderwijs voor de concurrentiepositie van Nederland niet inzien het grootste probleem bij een aantal van die rechtse partijen.
Amsterdam moet nog komen en die zullen wel veel d66 stemmers hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:43 schreef Cruzinats het volgende:
GEERTGOD NUMMER EEN![]()
WIJ ZIJN PVV, WIJ ZIJN NEDERLAND![]()
De stem van HET volk
Precies - dat linkse bolwerk samen met die buitenland stemmen gaat D66 een ruime stem meerderheid geven. Kan die gladde paling aan de slag 🥳quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:50 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Amsterdam moet nog komen en die zullen wel veel d66 stemmers hebben.
Maar wel een flinke inhaalsrace zo ver.
Als er echt nog zo’n deel van Amsterdam moet komen dan kan D66 er ook nog wel in zetels voorbijquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:50 schreef Zoddie het volgende:
[..]
wij? Ze hebben niet eens ledenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:43 schreef Cruzinats het volgende:
GEERTGOD NUMMER EEN![]()
De stem van HET volk
We zien de laatste jaren steeds meer bestuurders en ambtenaren die de wet hooguit als onderdeel van hun afwegingen zien.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jij zal de wet vast beter kennen dan al die mensen die zich hier een half jaar mee bezig hebben gehouden
Ik ben geen groot D66-fan maar liever gewoon snel een stabiele coalitie dan weer een Geert-poppenkast van maanden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:50 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Een coalitie met de PVV zal er sowieso niet komen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben geen groot D66-fan maar liever gewoon snel een stabiele coalitie dan weer een Geert-poppenkast van maanden.
Geniet ervan. Als alle stemmen geteld zijn is dat namelijk niet meer zoquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:43 schreef Cruzinats het volgende:
GEERTGOD NUMMER EEN![]()
De stem van HET volk
Er komt sowieso geen stabiele coalitie vermoed ik. Het wordt na lang formeren weer een vleugellamme houtje touwtje regering. En zo glijden we in de tussentijd weer iets verder af als land.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben geen groot D66-fan maar liever gewoon snel een stabiele coalitie dan weer een Geert-poppenkast van maanden.
Persoonlijke voorkeur is groter dan de wet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We zien de laatste jaren steeds meer bestuurders en ambtenaren die de wet hooguit als onderdeel van hun afwegingen zien.
Nee man, D66 heeft aan het eind gewoon de meeste stemmen en dan kijken of onze paling een coalitie bij elkaar kan toveren?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:04 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Een coalitie met de PVV zal er sowieso niet komen.
Daar hoef je je niet druk om te maken.
VVD zal misschien nog wel willen praten maar geen van de anderen.
Wilders zal het even 'proberen' en zal dan gaan janken dat niemand met hem wilt samenwerken maar stiekem is hij opgelucht want kan die weer lekker zonder verantwoordelijkheden in het oppositiebankje gaan zitten twitteren.
d66 is wat dat betreft nog een groter poppenkast.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Amsterdam komt nog inderdaad. Zal wel opeens een verschil worden van 60.000+. Misschien wel een complete zetel.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee man, D66 heeft aan het eind gewoon de meeste stemmen en dan kijken of onze paling een coalitie bij elkaar kan toveren?
En vergeet ook de buitenland stemmen niet. Hier in Nederland genoeg buitenlanders die op Wilders stemmen! maar in het buitenland zeker niet. Dus Jetten wordt gewoon de nieuwe premier en kan een coalitie vormen - wir rasen auf den abgrund zu (er ist wieder da)quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Amsterdam komt nog inderdaad. Zal wel opeens een verschil worden van 60.000+. Misschien wel een complete zetel.
Woke kutvolk daar.
Maakt allemaal niets uit. We hobbelen gewoon verder. Mocht Ja21 mee regeren dan moet je hopen dat zij dwars gaan liggen als het om nog meer EU gaat en zich verzetten tegen Eurobonds. Overigens heb ik blanco gestemd. Totaal geen sociaal democratische partij meer zoals ooit de PvdA dat was.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
d66 is wat dat betreft nog een groter poppenkast.
Die gaan achterbaks allerlei regels invoeren samen met de vvd die totaal niet voordelig zijn voor de samenleving. Bij pvv zitten ze ten minste nog in your face
Vorige verkiezingen 69.047 stemmen uit het buitenland.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
En vergeet ook de buitenland stemmen niet. Hier in Nederland genoeg buitenlanders die op Wilders stemmen! maar in het buitenland zeker niet. Dus Jetten wordt gewoon de nieuwe premier en kan een coalitie vormen - wir rasen auf den abgrund zu (er ist wieder da)
Ze nemen wel de moeite om te stemmen, dat valt te waarderen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Amsterdam komt nog inderdaad. Zal wel opeens een verschil worden van 60.000+. Misschien wel een complete zetel.
Woke kutvolk daar.
Klopt. PVV is gewoon waardeloos en roepen iets dat totaal;onmogelijk is. En als je het mij vraagt willen ze ook niet die verantwoordelijkheid en zitten liever in de opposite. Maar met een centrum rechts kabinet hoef je ook niet al te blij mee zijn. Helaas is een PvdA/GL compleet de weg kwijt. PvdA had nooit moeten samen gaan met een GL. Ik baal er nog steeds van dat een PvdA niet meer dat is wat het ooit was voor Kok>quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vorige verkiezingen 69.047 stemmen uit het buitenland.
D66 had 10.5%, dus 7250 stemmen
PVV had 6.3%, dus 4350 stemmen
2900 stemmen verschil in 2023 dat zal nu wel een stuk meer zijn, dus PVV moet flink uitlopen door Almere/Venray willen ze dit nog gaan winnen.
Ik snap ook niet zo goed waarom men zou willen dat PVV grootste wordt, ook als je op PVV gestemt hebt. Als zij de grootste worden weten wij zeker dat wij nog maanden geen regering gaan krijgen. Het is geen voetbal. Land moet bestuurt worden en dat gaat niet gebeuren als PVV grootste wordt.
Ik hoop nog steeds op een soort van paars+ als Jesse en Dilan even niet de hooligan gaan uithangen, maar gewoon een land willen gaan besturen i.p.v. vooral bezig zijn met of iets hun stemmen gaat kosten bij hun achterban.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Klopt. PVV is gewoon waardeloos en roepen iets dat totaal;onmogelijk is. En als je het mij vraagt willen ze ook niet die verantwoordelijkheid en zitten liever in de opposite. Maar met een centrum rechts kabinet hoef je ook niet al te blij mee zijn. Helaas is een PvdA/GL compleet de weg kwijt. PvdA had nooit moeten samen gaan met een GL. Ik baal er nog steeds van dat een PvdA niet meer dat is wat het ooit was voor Kok>
Je ziet het ook op dit forum. Twee totaal verschillende en tegenover elkaar staande visies. Dat gaat moeilijk samen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:08 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Er komt sowieso geen stabiele coalitie vermoed ik. Het wordt na lang formeren weer een vleugellamme houtje touwtje regering. En zo glijden we in de tussentijd weer iets verder af als land.
Er zijn een heleboel mensen die stemmen op hun gevoel. "Die Jetten heeft het leuk gedaan op de teevee dus daar stem ik op". M'n moeder is er ook zo een. Die fladdert van partij naar partij. Vorige keer was het Omzigt, nu Jetten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:20 schreef Zoddie het volgende:
D66 heeft ook echt op het juiste punt gepiekt, een maand geleden stonden ze nog op 11 zetels in de peilingen.
Wie zegt dat rechtse partijen dom zijn, heeft hun arsenaal aan scheldwoorden nog niet gehoord — een taalrijkdom waarmee zij hun afkeer vakkundig ventileren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Domrechts is helaas vrij groot in Nederland.
Ik zag ook al PVV-aanhang die bij voorbaat boos zijn dat D66 het voortouw neemt.
Immers, het meerendeel heeft op de PVV gestemd...
Omzigt, de nagel aan de doodskist van het vorige kabinet. Mede door hem zitten we nu in deze ellende!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:30 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Er zijn een heleboel mensen die stemmen op hun gevoel. "Die Jetten heeft het leuk gedaan op de teevee dus daar stem ik op". M'n moeder is er ook zo een. Die fladdert van partij naar partij. Vorige keer was het Omzigt, nu Jetten.
Dit klopt dus niet?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog afgezien van dat ik geen PVV stemmer ben… je kan wel lollig doen, maar het ging natuurlijk om deze post waar jij de plank, niet gehinderd door enige kennis van zaken, missloeg:
[..]
Volgens mij veel van die wappie influencers die naar dat soort eilanden vertrekken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:31 schreef matspontius het volgende:
Bonaire dik vor D66 dus dat gaat helemaal goed komen voor D66 - waarom mensen daar voor FvD is mij een compleet raadsel?
Vooral figuren als Cruzinats die daar een probleem mee hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waarom zouden we opeens de koning sturen. Alleen omdat hij een man ipv een vrouw naast zich heeft? Landen die daar probleem van maken zou je sowieso niet heen moeten gaan
Ik bedoel eigenlijk de kiezer.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:31 schreef torentje het volgende:
[..]
Wie zegt dat rechtse partijen dom zijn, heeft hun arsenaal aan scheldwoorden nog niet gehoord — een taalrijkdom waarmee zij hun afkeer vakkundig ventileren.
Iets van 106.000 aangevraagd, dit jaar 135.000. Als ee verhoudgelijk blijft, mag er een derde bij op.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vorige verkiezingen 69.047 stemmen uit het buitenland.
D66 had 10.5%, dus 7250 stemmen
PVV had 6.3%, dus 4350 stemmen
- Een rechts immigratiebeleidquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:36 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Even los van de progressieve en conservatieve stromingen daarbinnen: ja. Ik denk dat die stelling in grote lijnen juist is.
[..]
- Alle meer links-progressive partijen (GL-PvdA, SP, DENK, PvdD, Cu(?), Volt) komen uit op 33 zetels: 22%
- Alle meer rechts-conservatieve partijen (PVV, VVD, CDA, JA21, FVD, BBB, SGP) komen uit op 89 zetels: 59%
- Alle centrumpartijen (D66, 50+(?), NSC) met D66 als grote verbinder, komen uit op 28 stemmen: 19%
Met als belangrijke kanttekening dat er bij zowel links en rechts óók een heel groot deel mensen voor het midden zijn, maar toch stemmen op een meer linkse of rechtse partij.
Daaruit concludeer ik vooral dat het grootste deel van Nederland centrum en (centrum)rechts heeft gestemd, en het kleinste deel links.
De gemene deler hierin over al deze flanken is migratie, ook voor heel veel mensen op links, en daarbij zie je veel ontevredenheid terugkomen onder de stemmers (vooral bij de SP).
Waar ik dus op hoop is:
- Een rechts immigratiebeleid
- Een gematigd-midden klimaatbeleid (effectief, maar realistisch)
- Een links georiënteerd beleid met betrekking tot wonen
En daarmee zie ik Rob Jetten als een uitstekende leider en verbinder om daarin de balans te vinden en te houden.
Hoe zie jij het?
Denk om je hartquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Accepteer nou eens gewoon dat je de ene domme opmerkingen na de andere maakt, in plaats van dat je in de vlek gaat wrijven…
Nee hoor.quote:
Welk nichterige?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor.
In heel veel landen valt homofilie niet in goede aarde. Dat nichterige zal ie wel wat moeten wegstoppen.
Dat gezeur dat ie een vrouw zoekt voor zijn kind, foto's op het strand, etc etc.quote:
Alsof ie die foto's in een ontmoeting met een wereldleider laat zien.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gezeur dat ie een vrouw zoekt voor zijn kind, foto's op het strand, etc etc.
Zo hey, hij post foto’s met zijn partner op zijn social media account. Dit moet niet mogen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gezeur dat ie een vrouw zoekt voor zijn kind, foto's op het strand, etc etc.
Timmermans is weg en rechts moet toch iemand hebben om te demoniseren.quote:
Fotos met je partner is nichterig?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Foto's Van Melaniaquote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |