Helemaal eens dat ontkennen geen optie is. Maar ik denk juist dat de kracht van goed klimaatbeleid niet meer ligt in “het braafste jongetje van de klas” willen zijn, of in wachten tot anderen iets doen. Het klimaatprobleem is er of wij nu handelen of niet. Door nu voorop te lopen, kunnen we onze industrie toekomstbestendig maken en straks onze kennis, technologie en producten exporteren naar de rest van de wereld. Dat is precies wat Nederland historisch altijd heeft gedaan: vooruitkijken en innoveren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mijn enige probleem met klimaat is dat het weinig zin heeft het braafste jongetje van de klas te zijn als ze buiten Europa weinig doen aan verduurzaming, maar notoir ontkennen vind ik wel veel erger.
Klimaat en migratie gaan overigens deels hand in hand. Overigens vind ik het belang van innovatie en goed onderwijs voor de concurrentiepositie van Nederland niet inzien het grootste probleem bij een aantal van die rechtse partijen.
Amsterdam moet nog komen en die zullen wel veel d66 stemmers hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:43 schreef Cruzinats het volgende:
GEERTGOD NUMMER EEN![]()
WIJ ZIJN PVV, WIJ ZIJN NEDERLAND![]()
De stem van HET volk
Precies - dat linkse bolwerk samen met die buitenland stemmen gaat D66 een ruime stem meerderheid geven. Kan die gladde paling aan de slag 🥳quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:50 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Amsterdam moet nog komen en die zullen wel veel d66 stemmers hebben.
Maar wel een flinke inhaalsrace zo ver.
Als er echt nog zo’n deel van Amsterdam moet komen dan kan D66 er ook nog wel in zetels voorbijquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:50 schreef Zoddie het volgende:
[..]
wij? Ze hebben niet eens ledenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:43 schreef Cruzinats het volgende:
GEERTGOD NUMMER EEN![]()
De stem van HET volk
We zien de laatste jaren steeds meer bestuurders en ambtenaren die de wet hooguit als onderdeel van hun afwegingen zien.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jij zal de wet vast beter kennen dan al die mensen die zich hier een half jaar mee bezig hebben gehouden
Ik ben geen groot D66-fan maar liever gewoon snel een stabiele coalitie dan weer een Geert-poppenkast van maanden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:50 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Een coalitie met de PVV zal er sowieso niet komen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben geen groot D66-fan maar liever gewoon snel een stabiele coalitie dan weer een Geert-poppenkast van maanden.
Geniet ervan. Als alle stemmen geteld zijn is dat namelijk niet meer zoquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:43 schreef Cruzinats het volgende:
GEERTGOD NUMMER EEN![]()
De stem van HET volk
Er komt sowieso geen stabiele coalitie vermoed ik. Het wordt na lang formeren weer een vleugellamme houtje touwtje regering. En zo glijden we in de tussentijd weer iets verder af als land.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben geen groot D66-fan maar liever gewoon snel een stabiele coalitie dan weer een Geert-poppenkast van maanden.
Persoonlijke voorkeur is groter dan de wet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We zien de laatste jaren steeds meer bestuurders en ambtenaren die de wet hooguit als onderdeel van hun afwegingen zien.
Nee man, D66 heeft aan het eind gewoon de meeste stemmen en dan kijken of onze paling een coalitie bij elkaar kan toveren?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:04 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Een coalitie met de PVV zal er sowieso niet komen.
Daar hoef je je niet druk om te maken.
VVD zal misschien nog wel willen praten maar geen van de anderen.
Wilders zal het even 'proberen' en zal dan gaan janken dat niemand met hem wilt samenwerken maar stiekem is hij opgelucht want kan die weer lekker zonder verantwoordelijkheden in het oppositiebankje gaan zitten twitteren.
d66 is wat dat betreft nog een groter poppenkast.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Amsterdam komt nog inderdaad. Zal wel opeens een verschil worden van 60.000+. Misschien wel een complete zetel.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee man, D66 heeft aan het eind gewoon de meeste stemmen en dan kijken of onze paling een coalitie bij elkaar kan toveren?
En vergeet ook de buitenland stemmen niet. Hier in Nederland genoeg buitenlanders die op Wilders stemmen! maar in het buitenland zeker niet. Dus Jetten wordt gewoon de nieuwe premier en kan een coalitie vormen - wir rasen auf den abgrund zu (er ist wieder da)quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Amsterdam komt nog inderdaad. Zal wel opeens een verschil worden van 60.000+. Misschien wel een complete zetel.
Woke kutvolk daar.
Maakt allemaal niets uit. We hobbelen gewoon verder. Mocht Ja21 mee regeren dan moet je hopen dat zij dwars gaan liggen als het om nog meer EU gaat en zich verzetten tegen Eurobonds. Overigens heb ik blanco gestemd. Totaal geen sociaal democratische partij meer zoals ooit de PvdA dat was.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
d66 is wat dat betreft nog een groter poppenkast.
Die gaan achterbaks allerlei regels invoeren samen met de vvd die totaal niet voordelig zijn voor de samenleving. Bij pvv zitten ze ten minste nog in your face
Vorige verkiezingen 69.047 stemmen uit het buitenland.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
En vergeet ook de buitenland stemmen niet. Hier in Nederland genoeg buitenlanders die op Wilders stemmen! maar in het buitenland zeker niet. Dus Jetten wordt gewoon de nieuwe premier en kan een coalitie vormen - wir rasen auf den abgrund zu (er ist wieder da)
Ze nemen wel de moeite om te stemmen, dat valt te waarderen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Amsterdam komt nog inderdaad. Zal wel opeens een verschil worden van 60.000+. Misschien wel een complete zetel.
Woke kutvolk daar.
Klopt. PVV is gewoon waardeloos en roepen iets dat totaal;onmogelijk is. En als je het mij vraagt willen ze ook niet die verantwoordelijkheid en zitten liever in de opposite. Maar met een centrum rechts kabinet hoef je ook niet al te blij mee zijn. Helaas is een PvdA/GL compleet de weg kwijt. PvdA had nooit moeten samen gaan met een GL. Ik baal er nog steeds van dat een PvdA niet meer dat is wat het ooit was voor Kok>quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vorige verkiezingen 69.047 stemmen uit het buitenland.
D66 had 10.5%, dus 7250 stemmen
PVV had 6.3%, dus 4350 stemmen
2900 stemmen verschil in 2023 dat zal nu wel een stuk meer zijn, dus PVV moet flink uitlopen door Almere/Venray willen ze dit nog gaan winnen.
Ik snap ook niet zo goed waarom men zou willen dat PVV grootste wordt, ook als je op PVV gestemt hebt. Als zij de grootste worden weten wij zeker dat wij nog maanden geen regering gaan krijgen. Het is geen voetbal. Land moet bestuurt worden en dat gaat niet gebeuren als PVV grootste wordt.
Ik hoop nog steeds op een soort van paars+ als Jesse en Dilan even niet de hooligan gaan uithangen, maar gewoon een land willen gaan besturen i.p.v. vooral bezig zijn met of iets hun stemmen gaat kosten bij hun achterban.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Klopt. PVV is gewoon waardeloos en roepen iets dat totaal;onmogelijk is. En als je het mij vraagt willen ze ook niet die verantwoordelijkheid en zitten liever in de opposite. Maar met een centrum rechts kabinet hoef je ook niet al te blij mee zijn. Helaas is een PvdA/GL compleet de weg kwijt. PvdA had nooit moeten samen gaan met een GL. Ik baal er nog steeds van dat een PvdA niet meer dat is wat het ooit was voor Kok>
Je ziet het ook op dit forum. Twee totaal verschillende en tegenover elkaar staande visies. Dat gaat moeilijk samen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:08 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Er komt sowieso geen stabiele coalitie vermoed ik. Het wordt na lang formeren weer een vleugellamme houtje touwtje regering. En zo glijden we in de tussentijd weer iets verder af als land.
Er zijn een heleboel mensen die stemmen op hun gevoel. "Die Jetten heeft het leuk gedaan op de teevee dus daar stem ik op". M'n moeder is er ook zo een. Die fladdert van partij naar partij. Vorige keer was het Omzigt, nu Jetten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:20 schreef Zoddie het volgende:
D66 heeft ook echt op het juiste punt gepiekt, een maand geleden stonden ze nog op 11 zetels in de peilingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |