Wie zegt dat rechtse partijen dom zijn, heeft hun arsenaal aan scheldwoorden nog niet gehoord — een taalrijkdom waarmee zij hun afkeer vakkundig ventileren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Domrechts is helaas vrij groot in Nederland.
Ik zag ook al PVV-aanhang die bij voorbaat boos zijn dat D66 het voortouw neemt.
Immers, het meerendeel heeft op de PVV gestemd...
Omzigt, de nagel aan de doodskist van het vorige kabinet. Mede door hem zitten we nu in deze ellende!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:30 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Er zijn een heleboel mensen die stemmen op hun gevoel. "Die Jetten heeft het leuk gedaan op de teevee dus daar stem ik op". M'n moeder is er ook zo een. Die fladdert van partij naar partij. Vorige keer was het Omzigt, nu Jetten.
Dit klopt dus niet?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog afgezien van dat ik geen PVV stemmer ben… je kan wel lollig doen, maar het ging natuurlijk om deze post waar jij de plank, niet gehinderd door enige kennis van zaken, missloeg:
[..]
Volgens mij veel van die wappie influencers die naar dat soort eilanden vertrekken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:31 schreef matspontius het volgende:
Bonaire dik vor D66 dus dat gaat helemaal goed komen voor D66 - waarom mensen daar voor FvD is mij een compleet raadsel?
Vooral figuren als Cruzinats die daar een probleem mee hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waarom zouden we opeens de koning sturen. Alleen omdat hij een man ipv een vrouw naast zich heeft? Landen die daar probleem van maken zou je sowieso niet heen moeten gaan
Ik bedoel eigenlijk de kiezer.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:31 schreef torentje het volgende:
[..]
Wie zegt dat rechtse partijen dom zijn, heeft hun arsenaal aan scheldwoorden nog niet gehoord — een taalrijkdom waarmee zij hun afkeer vakkundig ventileren.
Iets van 106.000 aangevraagd, dit jaar 135.000. Als ee verhoudgelijk blijft, mag er een derde bij op.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vorige verkiezingen 69.047 stemmen uit het buitenland.
D66 had 10.5%, dus 7250 stemmen
PVV had 6.3%, dus 4350 stemmen
- Een rechts immigratiebeleidquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:36 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Even los van de progressieve en conservatieve stromingen daarbinnen: ja. Ik denk dat die stelling in grote lijnen juist is.
[..]
- Alle meer links-progressive partijen (GL-PvdA, SP, DENK, PvdD, Cu(?), Volt) komen uit op 33 zetels: 22%
- Alle meer rechts-conservatieve partijen (PVV, VVD, CDA, JA21, FVD, BBB, SGP) komen uit op 89 zetels: 59%
- Alle centrumpartijen (D66, 50+(?), NSC) met D66 als grote verbinder, komen uit op 28 stemmen: 19%
Met als belangrijke kanttekening dat er bij zowel links en rechts óók een heel groot deel mensen voor het midden zijn, maar toch stemmen op een meer linkse of rechtse partij.
Daaruit concludeer ik vooral dat het grootste deel van Nederland centrum en (centrum)rechts heeft gestemd, en het kleinste deel links.
De gemene deler hierin over al deze flanken is migratie, ook voor heel veel mensen op links, en daarbij zie je veel ontevredenheid terugkomen onder de stemmers (vooral bij de SP).
Waar ik dus op hoop is:
- Een rechts immigratiebeleid
- Een gematigd-midden klimaatbeleid (effectief, maar realistisch)
- Een links georiënteerd beleid met betrekking tot wonen
En daarmee zie ik Rob Jetten als een uitstekende leider en verbinder om daarin de balans te vinden en te houden.
Hoe zie jij het?
Denk om je hartquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Accepteer nou eens gewoon dat je de ene domme opmerkingen na de andere maakt, in plaats van dat je in de vlek gaat wrijven…
Nee hoor.quote:
Welk nichterige?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor.
In heel veel landen valt homofilie niet in goede aarde. Dat nichterige zal ie wel wat moeten wegstoppen.
Dat gezeur dat ie een vrouw zoekt voor zijn kind, foto's op het strand, etc etc.quote:
Alsof ie die foto's in een ontmoeting met een wereldleider laat zien.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gezeur dat ie een vrouw zoekt voor zijn kind, foto's op het strand, etc etc.
Zo hey, hij post foto’s met zijn partner op zijn social media account. Dit moet niet mogen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gezeur dat ie een vrouw zoekt voor zijn kind, foto's op het strand, etc etc.
Timmermans is weg en rechts moet toch iemand hebben om te demoniseren.quote:
Fotos met je partner is nichterig?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Foto's Van Melaniaquote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |