dat is hetzelfde als dat je Ajax, Psv, Feyenoord en Az tegen de rest van de eredivisie gaat zetten, terwijl deze 4 clubs pure concurrenten van elkaar zijn. 2 van deze 4 kunnen samen in coalitie zitten, maar niet 3 of 4, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 05:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar er zit wel een verschil tussen 4 en 7 coalitiepartners.
Politiek is geen voetbalcompetitie.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 05:59 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
dat is hetzelfde als dat je Ajax, Psv, Feyenoord en Az tegen de rest van de eredivisie gaat zetten, terwijl deze 4 clubs pure concurrenten van elkaar zijn. 2 van deze 4 kunnen samen in coalitie zitten, maar niet 3 of 4, als je begrijpt wat ik bedoel.
Absoluut mee oneensquote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:07 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
cda is pro-israel
vvd ook, pvv ook
dan moet d66 zoeken naar wat anders = game over
als je de partijen wil rangschikken naar standpunt Israel Palestina
ik zie persoonlijk de ja21, fvd en pvv als 1 geheel
en ik zie pvv(Geert Wilders is een ex-vvd'er in schaapskleren die van links stemmen afsnoept).
Wilders word toch ook gewoon echt buiten gesloten, hij heeft zelfs zijn premier opgegeven. In debaten is het ook echt iedereen op Wildersquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:58 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Stel hij haalt er 27 en wordt de grootste: das een verlies van 10 zetels, nou geweldig
En de rest kan gewoon formeren zonder Wilders. Denk Uyl haalde 53 zetels, het dubbele van Wilders en bleef erbuiten, als je onmogelijk bent om mee samen te werken fommeren ze gewoon om je heen.
Noem jij dit het goede? Al dat zinloos geweld van migrantenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 03:18 schreef Thorelf het volgende:
het goede mag niet winnen..anders teveel trammelant van de agressievelingen!
2 jaar rechts liet ook geen antwoord zien.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:51 schreef 2172619626795 het volgende:
20% heeft op linkse partijen gestemd. De rest van Nederland op centrum en (centrum)rechtse partijen.
Nederland zit kennelijk niet te wachten op links beleid zolang zij geen antwoord hebben op asiel.
Gemiste kans voor links.
En het komt zoveel voor dat je een Engels voorbeeld kiest.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:34 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Noem jij dit het goede? Al dat zinloos geweld van migranten
https://www.geenstijl.nl/(...)or-afghaanse-migrant
Klinkt als Russisch slachtofferschap.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:28 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Wilders word toch ook gewoon echt buiten gesloten, hij heeft zelfs zijn premier opgegeven. In debaten is het ook echt iedereen op Wilders
Scrol naar beneden en je ziet het zelfde gedrag in andere landenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
En het komt zoveel voor dat je een Engels voorbeeld kiest.
CDA met FVD?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Met de pvv, vvd, cda, ja21, fvd en de bbb heb je een kabinet waar je u tegen zegt, samen goed voor plus minus 86 zetels.
zelfs als je 1 van deze 3(fvd, bbb, of ja21) weghaalt, heb je alsnog een meerderheid
Andere landen...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:55 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Scrol naar beneden en je ziet het zelfde gedrag in andere landen
In Rusland word er ook op allelei manieren voor gezorgd dat de oppostie geen invloed kan hebben op het beleid.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klinkt als Russisch slachtofferschap.
Waarom zou dit uitsluiten zo zijn?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:28 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Wilders word toch ook gewoon echt buiten gesloten, hij heeft zelfs zijn premier opgegeven. In debaten is het ook echt iedereen op Wilders
Wel typisch toch dat het dan overal gebeurd door het zelfde type migrant, je ziet dit gedrag niet door Chinezen of Polen die hier wonen. Er is zeker een groot in verschil tussen de verschillende groepen migrantenquote:
Waarom was de PVV dan zo voor het meldpunt Polenoverlast eerder?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:05 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Wel typisch toch dat het dan overal gebeurd door het zelfde type migrant, je ziet dit gedrag niet door Chinezen of Polen die hier wonen. Er is zeker een groot in verschil tussen de verschillende groepen migranten
Zo erg daarvoor waren ze niet, want dat hebben ze toch al heel lang losgelaten en de overlast stond ook niet in verhouding. Bij Polen ging het hem om dronkenschap achter het stuur en wat geluidsoverlast. Dat vind ik dat toch heel wat anders dan al dat zinloos geweldquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom was de PVV dan zo voor het meldpunt Polenoverlast eerder?
Dat ze elkaar doodsteken?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:05 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Wel typisch toch dat het dan overal gebeurd door het zelfde type migrant, je ziet dit gedrag niet door Chinezen of Polen die hier wonen. Er is zeker een groot in verschil tussen de verschillende groepen migranten
Welk zinvol geweld kennen we?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:15 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Zo erg daarvoor waren ze niet, want dat hebben ze toch al heel lang losgelaten en de overlast stond ook niet in verhouding. Bij Polen ging het hem om dronkenschap achter het stuur en wat geluidsoverlast. Dat vind ik dat toch heel wat anders dan al dat zinloos geweld
Ik doel op het slachtofferschap van het regime.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:59 schreef StarTrek het volgende:
[..]
In Rusland word er ook op allelei manieren voor gezorgd dat de oppostie geen invloed kan hebben op het beleid.
Ik vind dat het Russische regime zich juist erg als agressor gedraagd naar andere bevolkingsgroepen net zoals deze Afganen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik doel op het slachtofferschap van het regime.
Voer het districtenstelsel in, kan je lachen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 03:31 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
als je op landkaart van NL kijkt is de pvv gigantisch, gewoon heel Limburg bijvoorbeeld en grote delen andere provincies.
qua oppervlakte pvv: 1, cda: 2 en de vvd: 3
pvda/gl is zelfs kleiner dan sgp, qua oppervlakte dan hè
Omdat Wilders graag polariseert en elke vorm van "buitenlander" als zondebok aanwijst.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom was de PVV dan zo voor het meldpunt Polenoverlast eerder?
Door de PVV.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
2 jaar rechts liet ook geen antwoord zien.
Wat heeft Wilders zijn slachtofferrol te maken met Afghanen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:24 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Ik vind dat het Russische regime zich juist erg als agressor gedraagd naar andere bevolkingsgroepen net zoals deze Afganen.
Nee, dat is totaal niet glashelder.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:33 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Door de PVV.
Die hoeft nu niet mee te doen.
Wat Nederland wil is glashelder.
Neehoor Jetten gaat gewoon 10 steden bouwen. Hij heeft zojuist zijn Lego paketten namelijk binnen gekregen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:30 schreef asco het volgende:
Kijk ze eens stralen op de NPO vanmorgen, mission accomplished.
Ik verheug me nu alweer op de afstraffing over pakweg 1.5/2 jaar als we weer mogen stemmen.
Want het probleem meneer, dat blijft!
Iemand slaan of erger is zinvol?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Corrigerende tikken en veel wat daaruit voortvloeit.
Nah, kijk wat voor bende dat gemaakt heeft van de VS.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:27 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Voer het districtenstelsel in, kan je lachen.
Ik vind het wel lachen dat iedereen steen en been klaagt over het tekort aan huizen, en tegelijkertijd Jetten afvakkeld als hij met een ambitieus plan komt om dat op te lossen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:36 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Neehoor Jetten gaat gewoon 10 steden bouwen. Hij heeft zojuist zijn Lego paketten namelijk binnen gekregen.
Naar mijn mening richt hij zich toch meer op het verkeerde gedrag door een deel van de mensen met een Moslim achtergrond. Hij heeft niet veel gezegd over Oekraïners. Hij is zelf ook een halve Indonees. Mij zal je niet horen zeggen dat Wilders perfect is. Maar hij benoemd het foute gedrag van een bepaalde groep mensen. Het vreemde is ook als Russen iets fout doen zit hier gelukkig geen taboe op maar als het migranten zijn uit Afrika of met een Moslim achtergrond dan mag je het eigenlijk niet benoemen en constaterenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:33 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Omdat Wilders graag polariseert en elke vorm van "buitenlander" als zondebok aanwijst.
Jij begint eroverquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat heeft Wilders zijn slachtofferrol te maken met Afghanen?
Ik was sarcastisch.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nah, kijk wat voor bende dat gemaakt heeft van de VS.
Noem eens een fout van Russen in Nederland?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:41 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Naar mijn mening richt hij zich toch meer op het verkeerde gedrag door een deel van de mensen met een Moslim achtergrond. Hij heeft niet veel gezegd over Oekraïners. Hij is zelf ook een halve Indonees. Mij zal je niet horen zeggen dat Wilders perfect is. Maar hij benoemd het foute gedrag van een bepaalde groep mensen. Het vreemde is ook als Russen iets fout doen zit hier gelukkig geen taboe op maar als het migranten zijn uit Afrika of met een Moslim achtergrond dan mag je het eigenlijk niet benoemen en constateren
Omdat zijn plan zo ambitieus is dat het pas na 2040 kan gaan leveren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het wel lachen dat iedereen steen en been klaagt over het tekort aan huizen, en tegelijkertijd Jetten afvakkeld als hij met een ambitieus plan komt om dat op te lossen.
quote:Wilders: 'Geen verkenner D66 zonder duidelijkheid'
PVV-leider Wilders wil niet dat er een verkenner voor D66 aan de slag gaat zolang er "geen 100 procent helderheid" is over wie de grootste partij is geworden bij de verkiezingen. Dat zegt hij op sociale media. "We zullen alles doen om dit te voorkomen"
Wilders zegt dat de PVV het voortouw wil nemen bij de formatie als de partij de grootste wordt. Tijdens de campagne hebben bijna alle lijsttrekkers van de andere partijen gezegd niet met de PVV te willen samenwerken in een coalitie.
Het verschil tussen D66 en PVV is met bijna 99 procent van de stemmen geteld iets meer dan 2000, in het voordeel van D66. Beide partijen zouden dan uitkomen op 26 zetels.
Gek dat jij daar moeite mee hebt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat zijn plan zo ambitieus is dat het pas na 2040 kan gaan leveren.
Het is een beetje alsof de boot lek is geslagen en je voorstelt om in plaats van een noodreparatie de gehele romp te gaan vernieuwen.
Misschien kunnen beide partijen PVV en D66 wel wat geven en nemen en kijken naar elkaars raak vlakken. Ik bedoel ze roepen allebij dat er huizen te kort zijn en willen allebei dat homo's veilig over straat kunnen. Elkaars problemen erkennen zou een éénvoudig goed begin zijn. Maar samen proberen te werken zullen ze wel niet willen en daarvoor zullen ze wel te kinderachtig zijnquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is totaal niet glashelder.
Er is geen enkele partij met een overtuigend aantal zetels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |