Kende een manager die 4x per jaar op dure vakanties ging en die over een part-time werkende alleenstaande moeder klaagde dat ze via regelingen een fiets kon krijgen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:39 schreef Hexagon het volgende:
Hoe ernstig moet het wel niet met je zijn als je afgunst hebt naar mensen in de bijstand.
Waar halen mensen de onzin toch vandaan?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:31 schreef PzKpfw het volgende:
Een kabinet met D66/GLPvdA zou wel de grootste horror zijn. Dan loont werken straks helemaal niet meer.
Is kansberekening. D66 heeft enorm momentum, en de partijen eromheen zijn stabiel of dalen. Zal tussen Jetten en Timmermans gaan, met Yesilgoz als outsider. Voordeel voor Jetten is dat ie overal stemmen vandaan kan trekken, da's bij die anderen minder het geval.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, ik verbaasde me vooral over die enorme verschuiving in de laatste 24 uur (dus pak 'm beet sinds het debat)
Toch zou ik de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is. Bontenbal was ook verrassend sterk gisteravond. Wilders had een complete meltdown, daarvan kunnen last minute nog veel kiezers weglopen richting VVD en JA21.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Is kansberekening. D66 heeft enorm momentum, en de partijen eromheen zijn stabiel of dalen. Zal tussen Jetten en Timmermans gaan, met Yesilgoz als outsider. Voordeel voor Jetten is dat ie overal stemmen vandaan kan trekken, da's bij die anderen minder het geval.
Ter plekke gedaan, werd me overigens niet in dank afgenomen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Of blanco stemmers. Steek je stemformulier dan meteen in de fik.
Ze hebben geen fouten gemaakt inderdaad. Maar na een rechts kabinet dat er zo’n puinhoop van heeft gemaakt, had er toch meer in moeten zitten dan het aantal zetels dat ze nu in de Kamer hebben. Zeker omdat Timmermans zich steeds als oppositieleider heeft gemanifesteerd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Moorman is waarschijnlijk dan weer te onbekend. Timmermans heeft een prima campagne gehad. GL/PvdA staat al heel lang stabiel rond 25 dus dat lijkt me niet verkeerd.
Bontenbal was op zijn top ook max rond de 25 zetels, daar zat de afgelopen maand ook weinig groei meer in. Als het momentum doorschiet zie ik D66 nog wel richting de 30 gaan vandaag, vooral gezien het enorme potentieel door de populariteit van Jetten. Aan de rechterkant wil men vooral niet Timmermans in het torentje zien dus de sommige rechtse kiezers zullen wellicht toch voor Jetten ipv Bontenbal of Yesilgoz gaan...quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch zou ik de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is. Bontenbal was ook verrassend sterk gisteravond. Wilders had een complete meltdown, daarvan kunnen last minute nog veel kiezers weglopen richting VVD en JA21.
Precies, de PvdA haalde in het verleden op eigen kracht meermaals 30+ zetels. In feite heeft die hele fusie met GL ze geen enkele electorale winst meer opgeleverd en zijn ze afzonderlijk nog even groot als toen ze samen gingen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:23 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Ze hebben geen fouten gemaakt inderdaad. Maar na een rechts kabinet dat er zo’n puinhoop van heeft gemaakt, had er toch meer in moeten zitten dan het aantal zetels dat ze nu in de Kamer hebben. Zeker omdat Timmermans zich steeds als oppositieleider heeft gemanifesteerd.
Ik hoorde gisteravond dat 30% van de kiezers nog zwevend zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:01 schreef heywoodu het volgende:
Even voor de lol eens bij de bookies gekeken, van PVV dik favoriet een dag geleden naar D66 en PVV volledig gelijk
Was Jetten zó goed dan gisteren?
We zijn er nog niet, hij moet ook nog een meerderheid kunnen vormen. Zeker als er 3 of 4 partijen ongeveer even groot zijn, kan dat nog best ingewikkeld worden, iedereen zal immers z’n huid voor de hoofdprijs verkopen aangezien regeren bijna altijd zetels kost.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bontenbal was op zijn top ook max rond de 25 zetels, daar zat de afgelopen maand ook weinig groei meer in. Als het momentum doorschiet zie ik D66 nog wel richting de 30 gaan vandaag, vooral gezien het enorme potentieel door de populariteit van Jetten. Aan de rechterkant wil men vooral niet Timmermans in het torentje zien dus de sommige rechtse kiezers zullen wellicht toch voor Jetten ipv Bontenbal of Yesilgoz gaan...
Met werken bedoelt ie waarschijnlijk aandeelhouder zijn en gokken met Bitcoin.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waar halen mensen de onzin toch vandaan?
Dat mensen zich zo laten beïnvloeden door een enkel debat zegt toch ook wel wat..quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:01 schreef heywoodu het volgende:
Even voor de lol eens bij de bookies gekeken, van PVV dik favoriet een dag geleden naar D66 en PVV volledig gelijk
Dat is dus niet waar. Afzonderlijk haalden ze bij elkaar 17 zetels in 2021.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies, de PvdA haalde in het verleden op eigen kracht meermaals 30+ zetels. In feite heeft die hele fusie met GL ze geen enkele electorale winst meer opgeleverd en zijn ze afzonderlijk nog even groot als toen ze samen gingen.
Eens, maar dat is natuurlijk altijd het geval. Ik denk dat D66 er met GL/PvdA en CDA makkelijker uit kan komen dan met Dilan "ik wil alleen mijn eigen zin" Yesilgoz, maar dan nog zijn er opties aan de linkerkant (misschien een CU om het CDA tevreden te houden)quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We zijn er nog niet, hij moet ook nog een meerderheid kunnen vormen. Zeker als er 3 of 4 partijen ongeveer even groot zijn, kan dat nog best ingewikkeld worden, iedereen zal immers z’n huid voor de hoofdprijs verkopen aangezien regeren bijna altijd zetels kost.
Voor hetzelfde geld komen ze er niet uit en krijgen we nieuwe verkiezingen.
Hoe is het eigenlijk in het verleden gegaan als de lijsttrekker opstapte, maar de partij wel mocht aanschuiven bij de coalitieonderhandelingen? Is dat ooit gebeurd?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens, maar dat is natuurlijk altijd het geval. Ik denk dat D66 er met GL/PvdA en CDA makkelijker uit kan komen dan met Dilan "ik wil alleen mijn eigen zin" Yesilgoz, maar dan nog zijn er opties aan de linkerkant (misschien een CU om het CDA tevreden te houden)
De meeste mensen hebben gewoon geen echte eigen politieke filosofie.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:28 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat mensen zich zo laten beïnvloeden door een enkel debat zegt toch ook wel wat..
Het is meer hoe de peilingmakers de toppen en de bodems van hun marges op een statisch getal plakken of laten plakken. Waar de debatten dan lichtelijk een zetje geven aan degene die gisterochtend het meest in de lift werd geduwd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:01 schreef heywoodu het volgende:
Weet ik niet, wat vaak wel zo is dat de lijsttrekker opstapt na een dikke nederlaag en dan eigenlijk vrijwel altijd in de oppositie terecht komt. Eerlijk gezegd denk ik niet meer dat Yesilgoz geslachtofferd gaat worden als ze rond de 20 zetels uit gaat komen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk in het verleden gegaan als de lijsttrekker opstapte, maar de partij wel mocht aanschuiven bij de coalitieonderhandelingen? Is dat ooit gebeurd?
Als Jetten met zijn uitgesproken progressieve partij de grootste kan worden in een gematigd rechtsconservatief land als Nederland zou dat wel een huzarenstukje zijn. De campagne heeft echter een hoog Obama-yes we can-gehalte en Jetten gedraagt zich als een enorme showpony.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:28 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat mensen zich zo laten beïnvloeden door een enkel debat zegt toch ook wel wat..
Oh ik maak me ook geen illusies. Het kan ook weer snel voorbij kan zijn met de D66-hype, dat zit in het DNA van de partij verweven dat het electoraal een enorme jojo kan zijn...quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als Jetten met zijn uitgesproken progressieve partij de grootste kan worden in een gematigd rechtsconservatief land als Nederland zou dat wel een huzarenstukje zijn. De campagne heeft echter een hoog Obama-yes we can-gehalte en Jetten gedraagt zich als een enorme showpony.
Ik sluit daarom niet uit dat de linkse kiezer zo weer wegloopt zodra de economisch rechtse plannen straks op tafel liggen. Dan kan de ballon vrij snel leeglopen. Zeker als Timmermans wordt vervangen door een aansprekender figuur.
Boemquote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:36 schreef Momo het volgende:
Opvallend Henk Otten zegt dat hij in zijn FvD tijd Maurice de Hond heeft betaald om de peiling aan te passen in voordeel FvD.
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |