Dat heb ik vooral met de 50PLUS.quote:
We hebben over 2 jaar Provinciale Staten verkiezingen, dus dat kan ook omgegooid worden.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:27 schreef sportfreak het volgende:
Een D66/VVD/CDA/JA21 heeft slechts 24 zetels in de Eerste kamer. Die zouden voor voorstel dat de ze daar doorheen willen krijgen de steun moeten krijgen van ofwel GL-PvdA ofwel BBB. Als die beide tegen zijn loop je daar al vast.
Een D66/VVD/CDA/GL-PvdA coalitie heeft in de Eerste kamer 33 zetels, ook geen meerderheid maar kun je wel veel makkelijker sprokkelen.
Daar kun je wel op Bauen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:26 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hoe kan je nou tegen Frans zijn?
[ afbeelding ]
Tegen de tijd dat de formatie afgerond is, zijn daar weer verkiezingen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:27 schreef sportfreak het volgende:
Een D66/VVD/CDA/JA21 heeft slechts 24 zetels in de Eerste kamer. Die zouden voor voorstel dat de ze daar doorheen willen krijgen de steun moeten krijgen van ofwel GL-PvdA ofwel BBB. Als die beide tegen zijn loop je daar al vast.
Een D66/VVD/CDA/GL-PvdA coalitie heeft in de Eerste kamer 33 zetels, ook geen meerderheid maar kun je wel veel makkelijker sprokkelen.
Die waren ook echt onzichtbaar.quote:
Ze kunnen beter bij de SP terecht.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:27 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. Er zijn nog steeds veel mensen die mede PVV stemmen omdat ze op sociaal gebied zo links zijn (gelachen). Dat was ook bij een armere wijk waar ze eerder op de avond waren. Daar gaf de vrouw van het stembureau aan dat ze in die wijk massaal PVV stemmen omdat ouderenzorg etc. heel belangrijk werd gevonden. Daarvoor moet je inderdaad zeker bij de PVV zijn (gelachen).
Alles fout doen en er dan alsnog voor worden beloond. Leg het maar uit.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:28 schreef Roger_Epiales het volgende:
Dikke kans dus wel dat Yeşilgöz aan gaat kunnen blijven.
Misschien wel het grootste drama van zo'n uitslag.
Klopt. Dat maakt het juist zo bizar dat die steeds maar kleiner wordt.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ze kunnen beter bij de SP terecht.
In principe hoort een Eerste Kamer geen voorstellen tegen te houden alleen omdat de partij het er niet mee eens is, maar da's weer een ander verhaalquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:27 schreef sportfreak het volgende:
Voor!quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
Speciaal voor jou een ministerie van piemeltekeningen![]()
Misschien juist omdat de VVD-stemmers er vanuit gaan dat Dilan wel weggaat. En dat lijkt me ook nog steeds het meest verstandige.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Alles fout doen en er dan alsnog voor worden beloond. Leg het maar uit.
Ja, maar dat is helaas al een jaar of twintig niet meer het geval.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:30 schreef H_T het volgende:
[..]
In principe hoort een Eerste Kamer geen voorstellen tegen te houden alleen omdat de partij het er niet mee eens is, maar da's weer een ander verhaal
Ja, maar asielzoekers pikken onze huizen en banen in.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Alles fout doen en er dan alsnog voor worden beloond. Leg het maar uit.
Als we niet voor die tijd weer nieuwe verkiezingen hebbenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
We hebben over 2 jaar Provinciale Staten verkiezingen, dus dat kan ook omgegooid worden.
Dat ligt denk ik aan als de VVD in de coalitie zit.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:32 schreef H_T het volgende:
[..]
Als we niet voor die tijd weer nieuwe verkiezingen hebben
Ja. Dat is helaas al jaren het enige waar het over gaat.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ja, maar asielzoekers pikken onze huizen en banen in.
Maar dan zou ze vlak na de campagne ineens wel verstandig moeten gaan doen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Misschien juist omdat de VVD-stemmers er vanuit gaan dat Dilan wel weggaat. En dat lijkt me ook nog steeds het meest verstandige.
Dat lijken me eerder de PVV stemmers dan VVD stemmers.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ja, maar asielzoekers pikken onze huizen en banen in.
Mwah die zitten ook wel veel bij de VVD. Zelfde mening, maar afgeknapt op de PVV of ze vinden Wilders een te grote schreeuwer.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:35 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dat lijken me eerder de PVV stemmers dan VVD stemmers.
Nee, maar ik ga er toch vanuit dat ze intern al voorzichtig richting de uitgang begeleid is.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:34 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Maar dan zou ze vlak na de campagne ineens wel verstandig moeten gaan doen.
Dat lijkt me persoonlijk vrij onwaarschijnlijk.
Ik denk dat Franske lekker de eer aan zichzelf moet gaan houden. Hij roept zoveel weerstand op. (en dat snap ik ook wel ergens)quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |