Misschien handig om gewoon even het linkje naar het project erbij te zetten, dan kan iedereen snel doorklikken en gaat het antwoord over het juiste projectquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:34 schreef boertje2024 het volgende:
Wat denken jullie van project Bestev#er?
Hypotheek met een redelijke LTV, redelijke ratings (G-PD, Creditsafe, solvabiliteit). Begrijp alleen niet helemaal de hoge rente 9%.
Zie ik iets over het hoofd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Fredericm op 31-10-2025 16:32:02 ]
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:49 schreef Fredericm het volgende:
Sieds de Jong bij Collin.
Als ik 6% rente zie staan stop ik met lezen... en dan is er nog niks gezegd over het onderpand.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.funda.nl/deta(...)lsweg-15-t/43856309/
https://www.funda.nl/deta(...)lsweg-15-s/43856255/quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 16:02 schreef Lezer8857 het volgende:
[..]
... en dan is er nog niks gezegd over het onderpand.
https://www.funda.nl/deta(...)lsweg-15-t/43856309/
Ja, ik heb met deze ook niet zoveel moeite. Een jaartje eerder met nog een paar maanden rente extra en op het goede moment van het jaar.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 16:54 schreef zeeland6 het volgende:
Ccf
Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening Poeliersbedrijf Vos Dragt met leningnummer 41166.
Zojuist hebben wij de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag vermeerderd met drie extra maanden vergoedingsrente pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven
prima nieuws met 6,0% rente,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Voor de openstaande vordering hebben wij een opgave gedaan aan de heer G**rts* en mevrouw V*n D*ld*n van de hoofdsom vermeerderd met de lopende rente tot en met 30 september jl. hetgeen uitkomt op een bedrag van ¤ 187.353,18. Er is evenwel geen ruimte bij de derde partij om een hogere financiering te verkrijgen. Daarnaast ontbreekt het de heer Ge**rs* en mevrouw V*n D*ld*n op dit moment aan inkomen om een hoger bedrag te voldoen. In dit kader verzoeken wij u er mee akkoord te gaan om geen additionele vergoedingsrente te berekenen waarvan ook Collin zelf af zal zien.
Wij achten dit een beter alternatief dan uiteindelijk in een situatie terecht te komen waarin we het woonhuis moeten gaan veilen en we wellicht na aftrek van de veilingkosten met een lagere opbrengst rekening moeten houden.
Concreet betekent dat voor u:
Het openstaand leenbedrag en de rente tot 30 september 2025 wordt afgelost bij herfinanciering van de bestaande lening
De investeerders geen extra vergoedingsrente ontvangen
Hé, is Sinterklaas al in het land?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Voorstel CCF: geen rentevergoeding vanaf 30-9 en geen boeterente
[..]
Dat je af en toe tegen een default aanloopt, is een risico van crowdfunding. Op een groot aantal projecten zal er altijd wel iets omvallen. Desondanks kun je een goed rendement behalen. Bij HCN is het rendement ook prima ondanks een paar zeperds. En je weet dat ze er in ieder geval alles aan zullen doen om de zekerheden uit te winnen. De ene keer lukt dat beter dan dan de andere keer.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:06 schreef Horsemen het volgende:
Ja, aan de andere kant heeft HcN natuurlijk wel een mooi track record maar geeft dit verder natuurlijk geen garantie dat het altijd goed gaat.
Het blijft onder aan de streep een horeca project met weliswaar een ervaren overname partij maar met 0 zekerheden. Ook hier zie je dus weer dat de verpanding op de inventaris die HcN neemt in dit soort situaties 0 waarde heeft.
Persoonlijk ben ik al jaren geleden gestopt om dit soort (hoog risico en geen zekerheden) projecten mee te nemen.
Daar heb je helemaal gelijk in en ben ik het ook helemaal mee eens. Zo blijft het altijd ook een beetje een gevoelskwestie. En ook als je vooral op de zekerheden gaat zit er af en toe een zeperd bij die flink geld kunnen kosten daarnaast moet je ook geen slapeloze nachten krijgen van af het toe wat mails van bijzonder beheer. Dat hoort er allemaal bij bij crowdfunding / crowdfinance.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:14 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat je af en toe tegen een default aanloopt, is een risico van crowdfunding. Op een groot aantal projecten zal er altijd wel iets omvallen. Desondanks kun je een goed rendement behalen. Bij HCN is het rendement ook prima ondanks een paar zeperds. En je weet dat ze er in ieder geval alles aan zullen doen om de zekerheden uit te winnen. De ene keer lukt dat beter dan dan de andere keer.
Als je puur en alleen op zekerheden zou investeren, dat kan en is niets mis mee, maar dan kom je 9 van de 10 keer uit bij Collin en persoonlijk vind ik het ook een risico om zoveel geld bij één partij te hebben zitten. Daarom ben ik toch ook altijd op zoek naar projecten buiten Collin om.
Nee, hier heeft Collin zich verkleedquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 20:34 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Hé, is Sinterklaas al in het land?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zwaar irritant dit. Niet alleen de naam.
In november 2024 toen dit project werd gepubliceerd , verwachtten ze nog een winst van 84K. Gebaseerd op tussentijdse cijfers.
En nu blijkt er een verliesgevende exploitatie te zijn geweest in 2024.
Dit stinkt en niet zo weinig ook.
Waarom zou de info over de cijfers nu wel kloppen denk ik dan.Pecunia non olet
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:20 schreef obligataire het volgende:
Stemronde Irrit*echHeb je een linkje naar de pitch voor me?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zwaar irritant dit. Niet alleen de naam.
In november 2024 toen dit project werd gepubliceerd , verwachtten ze nog een winst van 84K. Gebaseerd op tussentijdse cijfers.
Dit stinkt en niet zo weinig ook.
Waarom zou de info over de cijfers nu wel kloppen denk ik dan.
https://www.collincrowdfund.nl/irritech-b-v/quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:49 schreef quepos het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar de pitch voor me?
Dit dus, hoe kun je met droge ogen in november nog een verwacht rendement (op basis van tussentijdse cijfers!) prognostiseren van ca. 84k en vervolgens het jaar verliesgevend (hoeveel?) afsluiten. Als ondernemer begrijp ik dat dus gewoon niet, dan heb je of je business/financiën niet goed in beeld of je hebt naar mijn idee een spelletje gespeeld of heel veel pecht gehad. Maar dat laatste had je dan ook gewoon veel eerder kunnen melden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:20 schreef obligataire het volgende:
In november nota bene. Als het jaar al bijna voor 90% voorbij is. De financiering was dus puur verliesfinanciering. Nu is het geld wéér op, Collin trapt er niet nog een keer in, dus dan maar een aflossingsvrije periode inlassen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:54 schreef tnhb het volgende:
[..]
Dit dus, hoe kun je met droge ogen in november nog een verwacht rendement (op basis van tussentijdse cijfers!) prognostiseren van ca. 84k en vervolgens het jaar verliesgevend (hoeveel?) afsluiten. Als ondernemer begrijp ik dat dus gewoon niet, dan heb je of je business/financiën niet goed in beeld of je hebt naar mijn idee een spelletje gespeeld of heel veel pecht gehad. Maar dat laatste had je dan ook gewoon veel eerder kunnen melden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ondertussen nog steeds geen herfinanciering gepubliceerd en de (verhoogde) rentetermijn die ze 10 dagen geleden hadden moeten betalen, is ook niet gerealiseerd.
Begrijp ik het nou goed dat dit accepteren betekent dat we geen rente gaan ontvangen? Vinden jullie dit acceptabel? Als je al die kavels gaat ontwikkelen en verkopen kun je toch ook rente betalen?quote:Concreet betekent dit voor u dat:
De looptijd van de openstaande lening wordt verlengd tot uiterlijk 1 oktober 2027.
Vanaf 1 oktober 2025 is de lening renteloos.
Dat een éénmalige een aflossing wordt gedaan op het openstaande leenbedrag van ¤ 200.000,-. De afgegeven borgstelling door Object Sibculo Westerhaar B.V wordt alsdan verlaagd met ¤ 200.000,-. De rente en aflossing van de restlening wordt voldaan uit de verkoop van de kavels waarbij de volgende afspraken van toepassing zijn:
- Uiterlijk 30 maart 2026 dienen er minimaal 5 kavels te zijn verkocht. De aflossing bij de eerste 5 kavels bedraagt ¤ 30.000,- per kavel
- Uiterlijk 30 december 2026 dienen er minimaal 15 kavels te zijn verkocht. De aflossing bedraagt als dan ¤ 75.000,- per kavel
-Uiterlijk 30 maart 2027 dienen er minimaal 20 kavels te zijn verkocht. De aflossing bedraagt als dan ¤ 70.000,- per kavel.
Met betrekking de aflossing van de resterende kavels zullen eind 2026 additionele afspraken worden gemaakt.
- U geen vergoedingsrente ontvangt.
Dat dacht ik dus bij die ik hierboven post ook. Zouden ze hun eigen fee ook niet innen dan?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 20:34 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Hé, is Sinterklaas al in het land?
Op verzoekquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Misschien handig om gewoon even het linkje naar het project erbij te zetten, dan kan iedereen snel doorklikken en gaat het antwoord over het juiste project
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Update GVE/K.Kle*inneijenh*uis
Ben benieuwd wat er maandag bij SIG betaald en doorbetaald wordt.
[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 01-11-2025 19:34:41 ]Pecunia non olet
quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:26 schreef obligataire het volgende:
Wat denk jezelf Obli?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Update GVE/K.Kle*inneijenh*uis
Ben benieuwd wat er maandag bij SIG betaald en doorbetaald wordt.
Nee, dat staat er echt volgens mij.quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:00 schreef leolinedance het volgende:
Over de CCF stemronde Perfect Development B.V. 47469:
[..]
Begrijp ik het nou goed dat dit accepteren betekent dat we geen rente gaan ontvangen? Vinden jullie dit acceptabel? Als je al die kavels gaat ontwikkelen en verkopen kun je toch ook rente betalen?
Of mis ik hier iets?
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:25 schreef Fredericm het volgende:
Linkje freca bij CollinWat vinden we van dit project? Looptijd, rente en aflossingen spreken me wel aan. Ook de sector.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is wel zwaar gefinancierd, dus weinig vet op de botten om tegenvallers op te vangen.
https://nieuweooststellin(...)opvang-29194788.html
[ Bericht 10% gewijzigd door obligataire op 02-11-2025 09:50:40 ]Pecunia non olet
Vanwege de hoge LTV en (vrijwel) geen eigen vermogen, sla ik deze over.quote:Op zondag 2 november 2025 09:43 schreef obligataire het volgende:
[..]
Wat vinden we van dit project? Looptijd, rente en aflossingen spreken me wel aan. Ook de sector.
Ze is wel zwaar gefinancierd, dus weinig vet op de botten om tegenvallers op te vangen.
https://nieuweooststellin(...)opvang-29194788.html
Mee eens. 100 LTV op bedrijfspandquote:Op zondag 2 november 2025 10:03 schreef Lezer8857 het volgende:
[..]
Vanwege de hoge LTV en (vrijwel) geen eigen vermogen, sla ik deze over.
Ik doe geen moeite om een linkje te krijgen. Heb je de reviews gelezen? Er is toch ook nog een voedsel en waren autoriteit in Nederland?quote:Op zondag 2 november 2025 09:47 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/eetcaf%c3%a9-korhan/
Deze wil ik sowieso wel meenemen.. Linkje zou welkom zijn.
De reviews zijn erg duidelijk. Daar hoef ik niet aan mee te doen.quote:Op zondag 2 november 2025 11:18 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Ik doe geen moeite om een linkje te krijgen. Heb je de reviews gelezen? Er is toch ook nog een voedsel en waren autoriteit in Nederland?
In schijf 1 basisbedrag ingelegd.quote:Op zondag 2 november 2025 10:01 schreef Lezer8857 het volgende:
Iemand die meegaat met een nieuw project van Gary vandaag?
https://investeren.sameni(...)m-sijsjesbergweg-4b1
Zelf wel meegenomen, eerste in vrij lange tijd. Schijf 1.quote:Op zondag 2 november 2025 12:01 schreef FINONAF het volgende:
[..]
In schijf 1 basisbedrag ingelegd.
Na twee minuten nog niet vol.
Heb oneens gestemd, sinterklaas is nog niet aangekomen hier.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:18 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nee, dat staat er echt volgens mij.
Ik ken dit project en de eerdere berichten niet maar zonder deze informatie te kennen lijkt het een bizar voorstel….
Misschien ccf expliciet om duidelijkheid vragen? Je kunt het namelijk op twee manieren uitleggen verwacht ik: 1) je krijgt in het geheel geen rente meer na 1 okt 2025, 2) de rente vanaf 1 okt 2025 wordt bijgeschreven bij de hoofdsom en pas uitgekeerd bij aflossing (zogonoemde full-bullet, daar werd ook max "beroemd" om). Het eerste is simpelweg onacceptabel, het tweede zorgt voor een verhoogd/extra risico waarbij er dan wel een rentetoeslag verwacht zou kunnen worden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:00 schreef leolinedance het volgende:
Over de CCF stemronde Perfect Development B.V. 47469:
[..]
Begrijp ik het nou goed dat dit accepteren betekent dat we geen rente gaan ontvangen? Vinden jullie dit acceptabel? Als je al die kavels gaat ontwikkelen en verkopen kun je toch ook rente betalen?
Of mis ik hier iets?
Staat er wel erg raar:quote:Op zondag 2 november 2025 13:51 schreef tnhb het volgende:
[..]
Misschien ccf expliciet om duidelijkheid vragen? Je kunt het namelijk op twee manieren uitleggen verwacht ik: 1) je krijgt in het geheel geen rente meer na 1 okt 2025, 2) de rente vanaf 1 okt 2025 wordt bijgeschreven bij de hoofdsom en pas uitgekeerd bij aflossing (zogonoemde full-bullet, daar werd ook max "beroemd" om). Het eerste is simpelweg onacceptabel, het tweede zorgt voor een verhoogd/extra risico waarbij er dan wel een rentetoeslag verwacht zou kunnen worden.
Helaas wordt ook ccf soms erg onduidelijk in haar communicatie, da's niet goed en zorgt voor extra vragen/uitleg werk en/of negativiteit.
enquote:De rente en aflossing van de restlening wordt voldaan uit de verkoop van de kavels waarbij de volgende afspraken van toepassing zijn:
quote:U geen vergoedingsrente ontvangt.
Er staat:quote:Op zondag 2 november 2025 13:51 schreef tnhb het volgende:
[..]
Misschien ccf expliciet om duidelijkheid vragen? Je kunt het namelijk op twee manieren uitleggen verwacht ik: 1) je krijgt in het geheel geen rente meer na 1 okt 2025, 2) de rente vanaf 1 okt 2025 wordt bijgeschreven bij de hoofdsom en pas uitgekeerd bij aflossing (zogonoemde full-bullet, daar werd ook max "beroemd" om). Het eerste is simpelweg onacceptabel, het tweede zorgt voor een verhoogd/extra risico waarbij er dan wel een rentetoeslag verwacht zou kunnen worden.
Helaas wordt ook ccf soms erg onduidelijk in haar communicatie, da's niet goed en zorgt voor extra vragen/uitleg werk en/of negativiteit.
Zo vat ik dat ook op, waarbij de aflossingen ook nog over een langere termijn worden uitgesmeerd zonder rente, laat staan een rentetoeslag wat wel op zijn plaats zou zijn in zo'n geval. .quote:Op zondag 2 november 2025 14:43 schreef Lezer8857 het volgende:
[..]
Er staat:
"Vanaf 1 oktober 2025 is de lening renteloos."
Dat vat ik op dat er rente wordt berekend tot 1 oktober 2025 en daarna zal er geen rente meer ontvangen worden, slechts nog de aflossingen.
Ik denk dat het overgrote deel toch vóór stemt omdat dit het advies is wat Collin geeft.
Ik zit niet in dit project, maar wat is de reden dat er geen rente meer betaald wordt of kan worden?quote:Op zondag 2 november 2025 16:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo vat ik dat ook op, waarbij de aflossingen ook nog over een langere termijn worden uitgesmeerd zonder rente, laat staan een rentetoeslag wat wel op zijn plaats zou zijn in zo'n geval. .
Wat is het voordeel voor de investeerder om vóór te stemmen? Denk helaas wel dat je gelijk hebt.
Betreft de ontwikkeling van een Landal park waarbij twee betrokken partijen onenigheid hebben gekregen en één partij is uitgestapt.quote:Op zondag 2 november 2025 20:53 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik zit niet in dit project, maar wat is de reden dat er geen rente meer betaald wordt of kan worden?
Dus wij krijgen geen rente meer omdat er nieuwe investeerders instappen die risico lopen.quote:De samenwerking met Kyralis wordt naar verwachting beëindigd. Bovendien zijn nieuwe investeerders en nieuwe partners aangetrokken voor het benodigde werkkapitaal en de uitvoering van het project. Dat is vooralsnog goed nieuws. Toch is het belangrijk om te benadrukken dat de deal nog niet volledig is afgerond.
Bovendien is het plan niet zonder risico’s. Nog niet alle benodigde vergunningen zijn verleend en de uitvoering en verkoop van de vakantiehuisjes moeten nog van start gaan. Daarnaast dient er nog overeenstemming te worden bereikt met enkele relevante schuldeisers én zal van u worden gevraagd om een renteloze periode toe te staan. Verder zal de aflossing van de lening bij verkoop van de eerste huisjes beperkt zijn. Positief onderdeel van deze mogelijke deal is dat een deel van de afgegeven borgstelling door Object Sibculo Westerhaar BV reeds worden voldaan aan de investeerders.
Kortom, aan alle reeds betrokken partijen worden concessies gevraagd en de nieuw in te stappen partijen/investeerders nemen een stevig risico gegeven de onzekerheden met betrekking tot de ontwikkeling van het park.
Momenteel voeren wij de laatste onderhandelingen met betrekking tot het plan. Zodra er overeenstemming is bereikt zullen wij het plan middels een stemronde aan u voor leggen. Gegeven de complexiteit en de betrokkenheid van meerdere partijen binden we ons nu liever niet aan tijdslijnen.
Zowaar alle 3 projecten de rente betaald. Bij Sig loopt hij weer op schema.quote:
Dan zit jij in andere projecten dan ik, want er zitten geen SIG-betalingen uit Bath*men tussen.quote:Op maandag 3 november 2025 12:42 schreef quepos het volgende:
[..]
Zowaar alle 3 projecten de rente betaald. Bij Sig loopt hij weer op schema.
Alleen bij GVE nu nog een probleem.
Die van mij zijn alle drie uit Zaandam.quote:Op maandag 3 november 2025 12:58 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Dan zit jij in andere projecten dan ik, want er zitten geen SIG-betalingen uit Bath*men tussen.
Behalve dan dat er afgelopen maand ook een project afgelost had moeten zijn..., die aflossing heb ik in elk geval nog niet gezien.quote:
Zaandam? Hoeveel pandjes heeft die flapoor wel niet?quote:Op maandag 3 november 2025 13:03 schreef quepos het volgende:
[..]
Die van mij zijn alle drie uit Zaandam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |