Als je naar de toewijzingen van woningen aan starters (dus ook onze eigen kinderen) kijkt is het percentage heel anders dan die 10% die de staatsomrope zo gretig uitvent.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
Over 2024 ligt het percentage sociale huurwoningen dat naar statushouders ging volgens een woordvoerder rond de 10 procent.
10% inmiddels al... wat geeft mij dat toch een goed gevoel dat we anderen zo kunnen helpen en onze eigen kinderen in de kou laten staan.
https://nos.nl/artikel/25(...)n-naar-statushouders
quote:Op woensdag 26 november 2025 21:34 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als je naar de toewijzingen van woningen aan starters (dus ook onze eigen kinderen) kijkt is het percentage heel anders dan die 10% die de staatsomrope zo gretig uitvent.
Daarvoorheb je wel iemand nodig die zelf kan rekenen en niet bang is om door de linkse kliek uitgekotst te worden. Ofwel Jan van de Beek heten.
[ x ]
Als je ongebreideld mensen tot Nederland toe laat wel ja...quote:Op woensdag 26 november 2025 17:04 schreef Buitendam het volgende:
10% klinkt als een vrij goede weerspiegeling van de rest van de maatschappij qua statushouders toch?
Een belangrijke reden om helemaal te stoppen met asielmigratie. Geen asielzoekers meer in dit land.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:47 schreef HowardRoark het volgende:
(Niet mijn OP)
Er is een flinke discussie gaande o.a. tussen Jan van Beek en tegenstanders over welk % van de sociale huurwoningen naar asielzoekers en statushouders gaan. De discussie kan heel eenvoudig versimpeld en daarmee beslecht worden door te kijken naar hoeveel sociale huurwoningen alle toegelaten asielzoekers en gezinsherenigers nu bezetten. Een eenvoudige rekensom leert dat dat 250.000 sociale huurwoningen zijn: gemiddeld komen er namelijk 25.000 per jaar binnen, 40 jaar lang is 1 miljoen asielzoekers en ze zitten gemiddeld met zijn 4en in 1 woning.
Met 250.000 woningen die vrij zouden komen los je de woningcrisis in 1 klap op. Aangezien de landen waar die asielzoekers vandaan komen veilig zijn, ze gaan er immers regelmatig heen op vakantie, geeft dat ons de mogelijkheid om ze terug te sturen zodat er voor ons Nederlanders eindelijk weer woningen zijn. We hoeven niet te bouwen, de woningen zijn er al.
quote:Op woensdag 26 november 2025 17:04 schreef Buitendam het volgende:
10% klinkt als een vrij goede weerspiegeling van de rest van de maatschappij qua statushouders toch?
Het percentage statushouders in NL is bij lange na niet 10%quote:Op woensdag 26 november 2025 17:04 schreef Buitendam het volgende:
Moeten niet werkende statushouders ook gemiddeld 12 jaar wachten op een sociale huurwoning, net als belastingbetalende Nederlanders? Het antwoord is: NEE!quote:Op donderdag 27 november 2025 07:14 schreef Weird- het volgende:
[..]
[..]
Het percentage statushouders in NL is bij lange na niet 10%
Waarom stel je vragen waarvan je weet dat het antwoord nee is?quote:Op woensdag 26 november 2025 17:04 schreef Buitendam het volgende:
Omdat het volgens mij allemaal nog vrijwel binnen de marges ligt.quote:Op donderdag 27 november 2025 08:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom stel je vragen waarvan je weet dat het antwoord nee is?
Om maar de UI van de poster onder jou te quoten: “Lies, damned lies and statistics”quote:Op donderdag 27 november 2025 07:27 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Moeten niet werkende statushouders ook gemiddeld 12 jaar wachten op een sociale huurwoning, net als belastingbetalende Nederlanders? Het antwoord is: NEE!
Waarom hardwerkende, belastingbetalende Nederlanders zo vreselijk gediscrimineerd worden t.o.v. werkloze, niet-productieve buitenlanders is raar en onrechtvaardig.
Ik ben het met je post eens hoor. Maar dat laatste is onzin. Er zijn duizenden Nederlanders die niemand of niets hebben om op terug te vallen en dus dakloos zijn, maar geen urgentie krijgen.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:15 schreef Weird- het volgende:
[..]
Om maar de UI van de poster onder jou te quoten: “Lies, damned lies and statistics”
Werkloosheid onder statushouders heeft in veel gevallen een andere reden dan dat ze lui zijn. Denk aan diploma’s die (nog) niet erkend worden, nog een netwerk moeten opbouwen, etc.
Ik ken een handjevol statushouders die daaruit geklommen zijn, maar dat kost wat tijd.
Daarnaast is een urgentieverklaring voor statushouders gewoon terecht. Je krijgt niet zomaar asiel (oftewel je hebt het eea meegemaakt), en je hebt ook niemand om op terug te vallen. Dat hebben Nederlanders meestal wel, en zo niet krijgen die mensen ook een urgentieverklaring
En dan gaat het hier om alle sociale huurwoningen. Wat is het percentage als je alleen kijkt naar woningen waar starters en gescheiden mensen voor in aanmerking komen? Als ik hier op de site kijk voor sociale huurwoningen, dan is het meeste wat aangeboden wordt Seniorenwoning. De normale woningen komen er niet eens op, omdat die al onderhands aan de statushouders worden toegewezen, want de gemeente moet aan de opdracht van het rijk voldoen.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
Over 2024 ligt het percentage sociale huurwoningen dat naar statushouders ging volgens een woordvoerder rond de 10 procent.
10% inmiddels al... wat geeft mij dat toch een goed gevoel dat we anderen zo kunnen helpen en onze eigen kinderen in de kou laten staan.
https://nos.nl/artikel/25(...)n-naar-statushouders
Het is gewoon niet gezond als een man van 31 nog bij zijn ouders in moet wonen, omdat er te weinig woningen zijn. Ik had het op mijn 21ste voor het uitzoeken, qua woning, werd gewoon een kaart op de balie gelegd, "kies maar een woning uit". Nu staan ze 10 jaar ingeschreven of krijgen te horen dat ze niet moeten zeuren, want ze hebben een dak boven hun hoofd.quote:Op donderdag 27 november 2025 11:15 schreef Weird- het volgende:
[..]
Om maar de UI van de poster onder jou te quoten: “Lies, damned lies and statistics”
Werkloosheid onder statushouders heeft in veel gevallen een andere reden dan dat ze lui zijn. Denk aan diploma’s die (nog) niet erkend worden, nog een netwerk moeten opbouwen, etc.
Ik ken een handjevol statushouders die daaruit geklommen zijn, maar dat kost wat tijd.
Daarnaast is een urgentieverklaring voor statushouders gewoon terecht. Je krijgt niet zomaar asiel (oftewel je hebt het eea meegemaakt), en je hebt ook niemand om op terug te vallen. Dat hebben Nederlanders meestal wel, en zo niet krijgen die mensen ook een urgentieverklaring
En wat te denken van gescheiden mensen die noodgedwongen samen moeten blijven wonen. Echt te bizar voor woorden. Oud klasgenoot van me woonde een paar jaar geleden tijdelijk in zijn auto en is uiteindelijk naar Spanje vertrokken, toen de woning verkocht was. Vriendin van me is onlangs officieel gescheiden en woont nog met haar ex in de gezamenlijke woning. Wat vaak botst, uiteraard. Kunnen geen van beide de ander uitkopen. En de ander kan ook nergens heen.quote:Op donderdag 27 november 2025 13:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben het met je post eens hoor. Maar dat laatste is onzin. Er zijn duizenden Nederlanders die niemand of niets hebben om op terug te vallen en dus dakloos zijn, maar geen urgentie krijgen.
Ja, daar heb ik eerlijk gezegd minder boodschap aan. Zelf gekozen om een relatie te starten, zelf gekozen om samen te gaan wonen, zelf gekozen om uit elkaar te gaan. Zolang enige kinderen een dak boven hun hoofd hebben en er geen sprake is van huiselijk geweld, kunnen die mensen wmb urgentie op hun buik blijven schrijven. Urgentie is er niet voor je slechte relatiekeuzes. Jammerdebammer voor ze.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:16 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat te denken van gescheiden mensen die noodgedwongen samen moeten blijven wonen. Echt te bizar voor woorden. Oud klasgenoot van me woonde een paar jaar geleden tijdelijk in zijn auto en is uiteindelijk naar Spanje vertrokken, toen de woning verkocht was. Vriendin van me is onlangs officieel gescheiden en woont nog met haar ex in de gezamenlijke woning. Wat vaak botst, uiteraard. Kunnen geen van beide de ander uitkopen. En de ander kan ook nergens heen.
Sorry maar dat vind ik wel bijzonder kortzichtig. Ja mensen trouwen, krijgen kinderen, kopen een huis en het gaat jaren goed. Maar elke relatie kan op enig moment op de klippen lopen. En het is niet zo dat ze dan op stel en sprong een woning moeten krijgen, maar je kunt dan niet 10 jaar wachten. Mijn vriendin staat nu 5 jaar ingeschreven, de scheiding is onlangs officieel geworden, maar er is nog steeds geen zicht op een woning.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik eerlijk gezegd minder boodschap aan. Zelf gekozen om een relatie te starten, zelf gekozen om samen te gaan wonen, zelf gekozen om uit elkaar te gaan. Zolang enige kinderen een dak boven hun hoofd hebben en er geen sprake is van huiselijk geweld, kunnen die mensen wmb urgentie op hun buik blijven schrijven. Urgentie is er niet voor je slechte relatiekeuzes. Jammerdebammer voor ze.
Al raad ik natuurlijk wel elk stel gewoon aan om iig 1 inschrijving voor sociale huur te behouden. Zodat je altijd iets hebt om op terug te vallen, mocht je relatie na x jaar klappen.
I stand corrected. Zie nu dat de urgentieverklaring alleen gegeven wordt met minderjarige kinderen. Dat mag naar mijn mening aangepast worden.quote:Op donderdag 27 november 2025 13:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben het met je post eens hoor. Maar dat laatste is onzin. Er zijn duizenden Nederlanders die niemand of niets hebben om op terug te vallen en dus dakloos zijn, maar geen urgentie krijgen.
Gezond en leuk is het niet, maar geen bittere noodzaak.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is gewoon niet gezond als een man van 31 nog bij zijn ouders in moet wonen, omdat er te weinig woningen zijn. Ik had het op mijn 21ste voor het uitzoeken, qua woning, werd gewoon een kaart op de balie gelegd, "kies maar een woning uit". Nu staan ze 10 jaar ingeschreven of krijgen te horen dat ze niet moeten zeuren, want ze hebben een dak boven hun hoofd.
Vervelende situatie voor ze. Maar imo geen reden voor urgentie want ze hebben een dak boven hun hoofd.quote:Op donderdag 27 november 2025 14:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Sorry maar dat vind ik wel bijzonder kortzichtig. Ja mensen trouwen, krijgen kinderen, kopen een huis en het gaat jaren goed. Maar elke relatie kan op enig moment op de klippen lopen. En het is niet zo dat ze dan op stel en sprong een woning moeten krijgen, maar je kunt dan niet 10 jaar wachten. Mijn vriendin staat nu 5 jaar ingeschreven, de scheiding is onlangs officieel geworden, maar er is nog steeds geen zicht op een woning.
Dat zijn jouw ervaringen? Mijne zijn compleet anders.quote:En kinderen in huis, als je met 31 jaar nog over kinderen kunt praten, leidt bijna altijd tot strijd, aangezien het 'kind' andere ideeën heeft over het huishouden voeren dan zijn ouders, en dat hoort ook zo. Maar dit gaat vrijwel altijd botsen. Komt nog bij dat je als ouders altijd rekening moet houden met je kostganger, want je kookt voor hem (voordeliger), je wast voor hem (voordeliger), de tv moet zachtjes (oud huis) in het weekend omdat hij de volgende ochtend moet werken.
Klopt.quote:Je zou met 60+ gewoon lekker met zijn tweetjes moeten kunnen zijn, maar vanwege de verziekte huurmarkt is dat voor veel mensen onmogelijk.
Niet op partijen stemmen die met de neoliberalen heulen dan.quote:Ik snap best dat veel jonge mensen geen zin meer hebben om nog aan kinderen te beginnen, want je komt er voor hun 35ste niet vanaf, tenzij ze kunnen kopen.
Dat geldt ook voor statushouders.quote:Op donderdag 27 november 2025 16:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Vervelende situatie voor ze. Maar imo geen reden voor urgentie want ze hebben een dak boven hun hoofd.
Totdat ze het AZC uit moeten hebben ze inderdaad een dak boven hun hoofd. Daarna niet meer.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor statushouders.
En dat kan alleen als er woonruimte is of als de aanvraag is afgewezen. Of als de statushouder de woning weigert natuurlijk, wat ook regelmatig voorkomt. Die mensen raak je ook nooit weer kwijt.quote:
Wat loop je nou raar te doen? We weten beiden dat die lui het AZC uit moeten wanneer hun aanvraag behandeld is (goedgekeurd of afgewezen). Daar kan je het niet mee eens zijn omdat welke reden dan ook, maar zeg dat dan gewoon. Ze moeten het AZC uit, hebben dus geen woonruimte, en dus krijgen ze urgentie. Dat is de huidige werkelijkheid.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat kan alleen als er woonruimte is of als de aanvraag is afgewezen.
Dat is simpelweg niet waar. Ze moeten het AZC uit als er passende woonruimte is gevonden.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat loop je nou raar te doen? We weten beiden dat die lui het AZC uit moeten wanneer hun aanvraag behandeld is (goedgekeurd of afgewezen)
Dat lijkt me met CDA en D66 onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is simpelweg niet waar. Ze moeten het AZC uit als er passende woonruimte is gevonden.
Dat gebeurt nu nog met urgentie, hopelijk wordt dat geschrapt.
Allicht. Maar statushouders hebben gewoon een dak boven hun hoofd, ze kunnen niet dakloos worden gemaakt. Tenzij ze daar zelf voor kiezen.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat lijkt me met CDA en D66 onwaarschijnlijk.
Precies, daarom nieuwe asielwetten invoeren en de instroom beperken.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Het probleem lijkt te zijn dat de uitstroom uit AZCs wanneer er geen urgentie wordt (of passende woonruimte gevonden) wordt, flink achter zou blijven bij de instroom.
Ah, dus je wilt naar een systeem waar ze geen toewijzing/urgentie meer krijgen, en dan gewoon in het AZC mogen blijven?quote:Op donderdag 27 november 2025 18:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Allicht. Maar statushouders hebben gewoon een dak boven hun hoofd, ze kunnen niet dakloos worden gemaakt. Tenzij ze daar zelf voor kiezen.
Dat is nu ook al de facto zo omdat de instroom veel te hoog is. Met of zonder urgentie. Het probleem met de urgentie is dat jonge Nederlanders er keihard door genaaid worden.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah, dus je wilt naar een systeem waar ze geen toewijzing/urgentie meer krijgen, en dan gewoon in het AZC mogen blijven?
Als het aan Jetten en Klaver ligt worden jonge Nederlanders nog meer en harder genaaid omdat beide heren niet van plan zijn ook maar iets te doen aan die instroom. Ze sluiten allebei de PVV uit maar snappen niet dat het broeit in de Nederlandse samenleving.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is nu ook al de facto zo omdat de instroom veel te hoog is. Met of zonder urgentie. Het probleem met de urgentie is dat jonge Nederlanders er keihard door genaaid worden.
Maar wat heb je nou eigenlijk aan de pvv? ¯\_(ツ)_/¯quote:Op zondag 30 november 2025 06:51 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Als het aan Jetten en Klaver ligt worden jonge Nederlanders nog meer en harder genaaid omdat beide heren niet van plan zijn ook maar iets te doen aan die instroom. Ze sluiten allebei de PVV uit maar snappen niet dat het broeit in de Nederlandse samenleving.
d66 en GL-PvdA vormen het grootste probleem van dit land: ze stellen buitenlanders op nummer 1, niet de Nederlanders.
Niet veel maar hun kiezers hebben gelijk .... en daar moet je wat mee.quote:Op zondag 30 november 2025 08:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar wat heb je nou eigenlijk aan de pvv? ¯\_(ツ)_/¯
Nee hoor, het is juist andersom. Die kiezers moeten dan maar op een partij stemmen die wat meer kan dan alleen twitteren.quote:Op zondag 30 november 2025 09:09 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Niet veel maar hun kiezers hebben gelijk .... en daar moet je wat mee.
Ok, punt gemaakt. Ze kunnen beter stemmen op een partij die wel het land kan besturen en heel veel wil doen aan de asielmigratie. Ik durf het bijna niet uit mijn bek te krijgen maar wat dacht je van de VVD?quote:Op zondag 30 november 2025 09:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee hoor, het is juist andersom. Die kiezers moeten dan maar op een partij stemmen die wat meer kan dan alleen twitteren.
Daar zullen ze zelf achter moeten komen. Als mensen tegen beter weten in achter een rattenvanger aan willen lopen is dat hun goed recht.quote:Op zondag 30 november 2025 09:21 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Ok, punt gemaakt. Ze kunnen beter stemmen op een partij die wel het land kan besturen en heel veel wil doen aan de asielmigratie. Ik durf het bijna niet uit mijn bek te krijgen maar wat dacht je van de VVD?
Rattenvanger? Je bedoelt zeker die liberale vrouw die gezond verstand combineert met daadkrachtig optreden? Rattenvangers zijn voornamelijk te vinden bij partijen als d66, CU, Denk en PvdA-G die asielzoekers aanmoedigen om hier naar toe te komen.quote:Op zondag 30 november 2025 09:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar zullen ze zelf achter moeten komen. Als mensen tegen beter weten in achter een rattenvanger aan willen lopen is dat hun goed recht.
quote:Op zondag 30 november 2025 09:21 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Ok, punt gemaakt. Ze kunnen beter stemmen op een partij die wel het land kan besturen en heel veel wil doen aan de asielmigratie. Ik durf het bijna niet uit mijn bek te krijgen maar wat dacht je van de VVD?
Bron? Bewijs?quote:Op zondag 30 november 2025 10:50 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Rattenvanger? Je bedoelt zeker die liberale vrouw die gezond verstand combineert met daadkrachtig optreden? Rattenvangers zijn voornamelijk te vinden bij partijen als d66, CU, Denk en PvdA-G die asielzoekers aanmoedigen om hier naar toe te komen.
Dit. Die krijgen geen urgentie. Ook niet als ze door pa en ma na de zoveelste onenigheid op straat zijn getieft.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is nu ook al de facto zo omdat de instroom veel te hoog is. Met of zonder urgentie. Het probleem met de urgentie is dat jonge Nederlanders er keihard door genaaid worden.
Helemaal correct.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor bde instroom gaat gewoon door. Iedere week weer. Daar zit echt geen paal of perk aan.quote:Op zondag 30 november 2025 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit. Die krijgen geen urgentie. Ook niet als ze door pa en ma na de zoveelste onenigheid op straat zijn getieft.
Als je wonen in een AZC vergelijkt met wonen bij je 60+ ouders, er is geen vooruitzicht op eigen woonruimte, waarom moet die asielzoeker dan urgentie krijgen, maar die Nederlandse jongere van 32 niet?
Zet statushouders gewoon op de wachtlijst en laat ze tot die tijd in dat AZC wonen, of realiseer woonruimte in leegstaande kantoren, scholen of fabrieken. Ze mogen dan hetzelfde hebben als onze jonge mensen hebben: Een kamer van 3 x 3, een gezamenlijke woonkamer, keuken en sanitairruimtes. En daar mogen ze dan 10 jaar blijven wonen totdat ze aan de beurt zijn voor een sociale huurwoning.
Wat maakt dat een 23-jarige Syriër meer recht op een huurwoning moet hebben dat een 32-jarige Nederlander?
Sowieso, als er geen doorstroom mogelijkheden zijn, dan is het vol. Zijn de AZC's vol, dan de grenzen dicht. Geen AZC's erbij. We kunnen niet heel de wereld opvangen.
Da's wat kort door de bocht. Voor aankomst in een/het AZC is er de aankomst van de asielzoekers in het aanmeldcentrum. Daar kunnen heel veel mensen buiten slapen, is in het recente verleden gebeurd: https://www.gemeente.nu/b(...)eldcentrum-ter-apel/quote:
Oh, hier is dat al zo, hoor. Veelal ook langs het kanaal, waar ze dan hun tentjes opzetten, want nachtvissers doen dat ook en dan valt dat niet zo op. En af en toe valt er dan iemand bezopen in het kanaal en wordt de volgende dag dood gevonden. Al een paar keer gebeurd. Paar weken geleden nog.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:33 schreef blomke het volgende:
[..]
Da's wat kort door de bocht. Voor aankomst in een/het AZC is er de aankomst van de asielzoekers in het aanmeldcentrum. Daar kunnen heel veel mensen buiten slapen, is in het recente verleden gebeurd: https://www.gemeente.nu/b(...)eldcentrum-ter-apel/
Überhaupt, als ik in buitenlandse steden kom (Duitsland, Frankrijk), verbaas ik me over de enorme hoeveelheden tentjes met rondhangende nuttelozen in parken, onder viaducten en aan de randen van de samenleving. Dat staat ons ook te wachten.
Leegstaande bedrijfspanden ombouwen tot slaapkamers van 3 x 3, met gebruik van gezamenlijk sanitair, keuken en huiskamer en daar laten wonen tot ze aan de beurt zijn voor een woning. Geen urgentie, geen voorrang. En heb je een gezin in je thuisland die je mist, dan ga je maar daar naartoe en blijf je daar maar.quote:Op donderdag 27 november 2025 18:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat loop je nou raar te doen? We weten beiden dat die lui het AZC uit moeten wanneer hun aanvraag behandeld is (goedgekeurd of afgewezen). Daar kan je het niet mee eens zijn omdat welke reden dan ook, maar zeg dat dan gewoon. Ze moeten het AZC uit, hebben dus geen woonruimte, en dus krijgen ze urgentie. Dat is de huidige werkelijkheid.
En als dan bezorgde burgers gaan demonstreren, dan is dat weer rechts extremisme en gevaarlijk. Want rechts mag niet demonstreren. Links uiteraard wel.quote:Op zondag 30 november 2025 06:51 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Als het aan Jetten en Klaver ligt worden jonge Nederlanders nog meer en harder genaaid omdat beide heren niet van plan zijn ook maar iets te doen aan die instroom. Ze sluiten allebei de PVV uit maar snappen niet dat het broeit in de Nederlandse samenleving.
d66 en GL-PvdA vormen het grootste probleem van dit land: ze stellen buitenlanders op nummer 1, niet de Nederlanders.
Jij weet ook wel dat dit niet waar is. Zelfs dom-rechts is niet zó dom.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:55 schreef Gia het volgende:
[..]
En als dan bezorgde burgers gaan demonstreren, dan is dat weer rechts extremisme en gevaarlijk. Want rechts mag niet demonstreren. Links uiteraard wel.
Sinds 2020 zijn er meerdere PEGIDA demonstraties verboden, onder meer in Assen, Arnhem, Den Haag, Utrecht en Rotterdam.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij weet ook wel dat dit niet waar is. Zelfs dom-rechts is niet zó dom.
Zodra rechts een demonstratie aankondigt, komt er meteen een tegendemonstratie van links, die dan zorgen dat de zaak escaleert, zodat rechts niet hun punt kunnen maken. Links is geweldadig en ontwrichtend, niet rechts.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij weet ook wel dat dit niet waar is. Zelfs dom-rechts is niet zó dom.
Vooral door dreigingen van tegendemonstraties en de angst voor escalatie.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Sinds 2020 zijn er meerdere PEGIDA demonstraties verboden, onder meer in Assen, Arnhem, Den Haag, Utrecht en Rotterdam.
Ja. Neem nou al die linkse geweldplegers, hooligans en defensgroepen tijdens de demonstratie op 20 september van Els Rechts tegen het asielbeleid.quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Zodra rechts een demonstratie aankondigt, komt er meteen een tegendemonstratie van links, die dan zorgen dat de zaak escaleert, zodat rechts niet hun punt kunnen maken. Links is geweldadig en ontwrichtend, niet rechts.
Wat nog steeds niet hetzelfde is als ‘rechts mag niet demonstreren.’quote:Op vrijdag 5 december 2025 14:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Zodra rechts een demonstratie aankondigt, komt er meteen een tegendemonstratie van links, die dan zorgen dat de zaak escaleert, zodat rechts niet hun punt kunnen maken. Links is geweldadig en ontwrichtend, niet rechts.
Gelukkig wel. Als ik fascistendemonstraties wil zien, ga ik wel naar het museum voor beeld en geluid om ‘Triumph der Willen’ te zien.quote:Op vrijdag 5 december 2025 13:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Sinds 2020 zijn er meerdere PEGIDA demonstraties verboden, onder meer in Assen, Arnhem, Den Haag, Utrecht en Rotterdam.
Een open deur, maar het recht om te demonstreren heeft iedereen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Als ik fascistendemonstraties wil zien, ga ik wel naar het museum voor beeld en geluid om ‘Triumph der Willen’ te zien.
Ja, dat zijn de problemen in dit land - goede analyse professor 🤓quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:58 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nederland is bij uitstek een land dat delen van andere culturen omarmt. In taal, in wetgeving, in gedrag, vrijwel alles. Zonder immigratie had je geen pizzeria’s, geen Chinese restaurants, ga zo maar door. In de afgelopen 50, 100 en 150 jaar is er veel meer veranderd, grotendeels omdat we als land heel internationaal zijn. Grote internationale bedrijven brengen internationale medewerkers.
Ik wil ook graag dat mensen die naar Nederland komen de taal leren en van de cultuur hier leren, maar in dit topic lijkt het zo te zijn dat mensen hun eigen cultuur af moeten zweren. Nederlanders zijn internationaal zo gewenst omdat Nederlanders stukjes van hun eigen cultuur meenemen naar dat andere land. Één van de populairste internationale winkels in New York is een hagelslagshop, om maar even een gek voorbeeld te noemen.
En burgemeesters hebben de mogelijkheid om een demonstratie te verbieden als zij van mening zijn dat die een risico voor de openbare orde zijn. Dus alles keurig volgens de regeltjes.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een open deur, maar het recht om te demonstreren heeft iedereen.
Die een risico voor de openbare orde zijn omdat antifascisten voor onrust zorgen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En burgemeesters hebben de mogelijkheid om een demonstratie te verbieden als zij van mening zijn dat die een risico voor de openbare orde zijn. Dus alles keurig volgens de regeltjes.
M.a.w. een groot deel van de bevolking zit niet op dat Pegida gebral te wachten en komt ertegen op. Dat heb ik toch liever dan andersom.quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die een risico voor de openbare orde zijn omdat antifascisten voor onrust zorgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |