Ik wens je veel succes daarbij.quote:Op maandag 20 oktober 2025 23:50 schreef ludovico het volgende:
Nee artikel 23 GW aanpassen zodat religieus onderwijs weg is uit dit land?
quote:De Nederlandse Grondwet aanpassen vereist een verzwaarde procedure: een voorstel moet twee keer door zowel de Tweede als de Eerste Kamer, waarbij er in de tweede lezing een tweederdemeerderheid nodig is.
Is niet nodig, de grondwet heeft geen rechtskracht in Nederland, omdat we geen grondwettelijk hof hebben. Dat hoofdstuk kan je dus gewoon overslaan. Een probleem met het europees hof of internationaal hof ligt eerder op de loer.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 00:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes daarbij.
[..]
Dank. Maar broodnodig.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 00:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes daarbij.
[..]
Klopt ook. Maar wat gaat zo een internationaal hof dan vinden? Scheiding kerk en staat illegaal? Lol.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 00:05 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Is niet nodig, de grondwet heeft geen rechtskracht in Nederland, omdat we geen grondwettelijk hof hebben. Dat hoofdstuk kan je dus gewoon overslaan. Een probleem met het europees hof of internationaal hof ligt eerder op de loer.
Eens.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 00:14 schreef TwenteFC het volgende:
Als er een democratische meerderheid voor te vinden is dan vind ik het helemaal niet zo interessant of het rechtsstatelijk is. Dat maken we zelf wel uit.
Ja. De 2 kamers 2x met tweederde meerderheid.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 00:17 schreef Black_Baron het volgende:
En de grondwet kan ook gewoon aangepast worden als er genoeg mensen voor zijn.
Dat bepalen wij zelf wel. En niet een clubje advocaten.
Ach, je kan altijd de Islam buiten de definitie van religie of godsdienst laten vallen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 23:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Ook dat staat in onze grondwet.
Artikel 23
Dat lijkt me een heel stuk beter dan een clubje advocaten met heel andere belangen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 00:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja. De 2 kamers 2x met tweederde meerderheid.
Helaas, maar dat is niet zo.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 00:28 schreef BlaZ het volgende:
Ach, je kan altijd de Islam buiten de definitie van religie of godsdienst laten vallen.
Het belang om de rechtstaat te verdedigen lijkt mij prima.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 00:29 schreef Black_Baron het volgende:
Dat lijkt me een heel stuk beter dan een clubje advocaten met heel andere belangen.
Wat die rechtstaat is bepalen wij samen. En niet een clubje advocaten die opkomt voor het belang van hun cliënten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 00:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Het belang om de rechtstaat te verdedigen lijkt mij prima.
Welke cliënten zijn dat in dit verband?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 00:54 schreef Black_Baron het volgende:
Wat die rechtstaat is bepalen wij samen. En niet een clubje advocaten die opkomt voor het belang van hun cliënten.
Maar kijk, Islam beslaat een veel breder veld dan enkel wat als normatieve religie bezien wordt; het deel van de Islam wat buiten het religieuze valt kan dus met de huidige wetgeving verboden worden binnen het onderwijsveld.quote:
Als dit al wordt gezien als 'rood' dan zal dat voor de overige partijen dus ook best wel meevallen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:21 schreef Mikeytt het volgende:
Die ene rode van de SP is overigens wel erg ruim uit z'n verband getrokken
[ afbeelding ]
Dat archaïsche artikel met wortels in 1848 dat vooral de toen nog zeer aanzienlijke groepen katholieken en protestanten bediende en de verzuiling met een decennia of vier vrolijk in stand hield toen overheidsbekostiging van bijzonder onderwijs in 1920 inging?quote:Op maandag 20 oktober 2025 23:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Ook dat staat in onze grondwet.
Artikel 23
Het pleiten voor afschaffen van de doodstraf en slavernij was ooit ook tegen de wet. De wetten zijn hopeloos verouderd. Als dit "onderzoek" iets zegt, is het dat bepaalde partijen binnen de lijntjes kleuren, geen lef, visie en creativiteit hebben en derhalve de titel progressief niet waard zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:38 schreef timmmmm het volgende:
We hebben toch met zijn allen ooit de wet gemaakt? Waarom doen we dan zo hysterisch over plannen die tegen de wet zijn?
Als we daar allemaal op stemmen, dan gaan we dat gewoon maken. Dan hebben we nieuwe plannen gemaakt en zijn de oude plannen onrechtstatelijk.
Gaan we hier boos doen over onrechtstatelijkheid, maar als we als maatschappij de vrijheid van onderwijs willen veranderen interesseert het me niets dat er wat mensen roepen dat dit onrechtstatelijk is. Voeren we de wijziging in. In de toekomst vinden we het dan bizar dat iedere gek zijn eigen school op mag richten en kinderen van 3 af aan mogen indoctrineren met een bepaald gedachtegoed.
Ga lekker stemmen volgende week en kijk dan welke plannen je goed vindt en welke plannen je slecht vindt. Maar ik vind het een gotspe dat we per definitie tegen nieuwe wetten en wetswijzigingen zijn omdat ze tegen de wet zijn.
Volgens de arbowet is het nu al zo dat voorafgaand aan werkzaamheden er één voertaal wordt afgesproken. Dit uit veiligheidsoverwegingen. Welke taal dat is maakt niet uit als je het maar allemaal spreekt In de praktijk komt het er op neer dat men groepjes samenstelt waarvan er minstens één persoon engels en/of nederlands spreekt. Omdat technische documentatie vrijwel altijd in het engels is geniet dat bij mij de voorkeur. Maarja, bij senioren is dat vaak lastig. Je kunt moeilijk verwachten dat elke monteur technisch engels spreekt. Het is gewoon een beetje schipperen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:21 schreef Mikeytt het volgende:
Die ene rode van de SP is overigens wel erg ruim uit z'n verband getrokken
[ afbeelding ]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)18-augustus-a4903315quote:Advocatenorde maakt telfout in rechtsstaattoets, Denk-programma wél volledig binnen grenzen rechtsstaat
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |