abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:13:41 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219061879
quote:
Nederlandse Orde van Advocaten: overgrote meerderheid partijen heeft plannen die in strijd zijn met rechtsstaat
Twaalf van de vijftien partijen in de Tweede Kamer hebben plannen die indruisen tegen de rechtsstaat. Dat concludeert de Nederlandse Orde van Advocaten (NOvA) na het doorlichten van de verkiezingsprogramma's. De PVV en Forum voor Democratie (FVD) spannen de kroon. In zeker 30 gevallen zijn plannen van deze partijen onrechtsstatelijk, stelt een onafhankelijke commissie van de beroepsorganisatie voor advocaten.

Zo wil de PVV een verbod op islamitisch onderwijs en de BBB een verbod op het oprichten van nieuwe islamitische scholen, wat in strijd is met het discriminatieverbod en de vrijheid van onderwijs. De PVV, FVD en JA21 willen een totale asielstop, wat volgens de NOvA in strijd is met internationale verdragen die voorschrijven dat asielzoekers niet mogen worden teruggestuurd naar een land waar ze mogelijk gevaar lopen.

Het standpunt van NSC en VVD dat de opvang voor overlastgevende asielzoekers moet worden versoberd, is volgens de advocaten ook niet in lijn met internationale afspraken. GroenLinks-PvdA, Volt en de Partij voor de Dieren hebben volgens de NOvA geen voorstellen gedaan die in strijd zijn met de rechtsstaat.

De NOvA heeft naast rode ook gele vlaggen uitgedeeld voor plannen die een risico vormen voor de rechtsstaat. Alle partijen hebben minstens één gele vlag gekregen. FVD kreeg de meeste gele vlaggen (18), terwijl Denk en D66 er allebei één hebben.

'Zorgelijke ontwikkeling'
De NOvA spreekt van een zorgelijke ontwikkeling. In ruim tien jaar is het aantal partijen dat plannen heeft die indruisen tegen de rechtsstaat, flink toegenomen. In 2012 werden de verkiezingsprogramma's voor het eerst doorgelicht en hadden slechts twee partijen volgens de advocatenorde onrechtsstatelijke plannen.

'Trots op plannen'
VVD-leider Yesilgöz zegt tegen nieuwszender BNR dat ze juist "trots" is op de plannen die door de NOvA als onrechtsstatelijk worden gezien. Op X schrijft de VVD-leider dat plannen om criminelen steviger aan te pakken en het Nederlanderschap afpakken na een veroordeling voor een terroristisch misdrijf zijn bedoeld om "op te komen voor onze veiligheid en vrije rechtsstaat". "Dat je de wet wil wijzigen betekent niet dat je tegen de rechtsstaat in gaat."

https://nos.nl/liveblog/2(...)r-is-ruimte-voor-nsc
-----------------------

Bizar dat 12 van de 15 partijen plannen hebben die tegen de rechtsstaat ingaan :o Ik ben echt trots dat mijn PvdD daar niet tussen zit O+ Vind het wel super zorgwekkend dat dit blijkbaar normaal begint te worden? Maar dat de PVV en FVD de kroon spannen verbaast me dan weer totaal niet :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:20:40 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219061917
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:21:41 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219061922
Die ene rode van de SP is overigens wel erg ruim uit z'n verband getrokken :')

maandag 20 oktober 2025 @ 16:23:50 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219061934
https://www.advocatenorde(...)zingsprogrammas-2025

Het volledige rapport voor de geïnteresseerden. Ik raad een ieder aan om het VVD gedeelte door te lezen. Werkelijk te eng voor woorden.
pi_219061939
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
-----------------------

Bizar dat 12 van de 15 partijen plannen hebben die tegen de rechtsstaat ingaan :o Ik ben echt trots dat mijn PvdD daar niet tussen zit O+ Vind het wel super zorgwekkend dat dit blijkbaar normaal begint te worden? Maar dat de PVV en FVD de kroon spannen verbaast me dan weer totaal niet :')
Ik dacht dat je zo enorm tegen het zwaar vergroter van het defensiebudget was en tegen het geven van wapens en geld aan Oekraïne. Waarom dan geen stem voor Vrede voor de Dieren?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:25:53 #6
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_219061942
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik dacht dat je zo enorm tegen het zwaar vergroter van het defensiebudget was en tegen het geven van wapens en geld aan Oekraïne. Waarom dan geen stem voor Vrede voor de Dieren?
Omdat alles en dan ook alles aan "hem" nep is. Tijd om in te grijpen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:26:32 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219061946
quote:

[..]
Daar ben ik niet op tegen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:27:43 #8
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_219061956
quote:
10s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Tot het grappig is, in jouw ogen, dan opeens weer wel.

Zo rol je al jaren. Kansloos en intriest.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_219061967
quote:
10s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je hebt daar in elk geval meer mee dan met het huidige PvdD. Tevens een goede motivatie voor de PvdD om de volgende keer meer pacifistische standpunten in te nemen.

Niet dat ik daar trouwens voorstander van ben, maar vanuit jouw standpunten gezien dan.
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:29:46 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219061973
quote:

[..]
PvdD heeft zijn volledige imago verpest door die knettergekke defensie uitgaven.

Maar Vrede voor Dieren is nog knettergekker. Dacht dat het een pacifistische PvdD zou zijn, maar die partij is echt door en door knettergek.
pi_219061998
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:29 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
PvdD heeft zijn volledige imago verpest door die knettergekke defensie uitgaven.

Maar Vrede voor Dieren is nog knettergekker. Dacht dat het een pacifistische PvdD zou zijn, maar die partij is echt door en door knettergek.
Tja, het zijn dan ook dissidenten van de PvdD. Maar ik hoef me daar toch niet in te verdiepen want ik weet al op wie ik ga stemmen en dat zijn zeker geen PvdD of VvdD.
pi_219062011
Die internationale afspraken kan je anders afspreken in de toekomst.
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:37:30 #13
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219062036
Maar dat is (nog) niet erg, omdat het een bevolkingsgroep treft waar ik niet bij hoor. Dit zou in de toekomst natuurlijk kunnen veranderen, maar daar denk ik niet over na.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219062085
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:29 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Esther Ouwehand oogt ook niet helemaal 100. Zit zeker aan dezelfde drugs als Elon.
twitter
pi_219062101
Soms moeten we gewoon de rechtsstaat maar even aan de kant zetten in landsbelang. Dit om de tientallen crisissen op te lossen.
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:51:00 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219062117
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:47 schreef Jahr00n het volgende:
Soms moeten we gewoon de rechtsstaat maar even aan de kant zetten in landsbelang. Dit om de tientallen crisissen op te lossen.
Nooit!!!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 20 oktober 2025 @ 17:05:19 #17
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219062207
Wat een idiote onderzoek.

Bv:
quote:
Externalisering Asielprocedures: Het alleen buiten de EU in behandeling nemen van asielaanvragen (CDA, FvD) wordt ook als strijdig met het beginsel van non-refoulement beoordeeld.
Dit wil de EU zelf toch ook?

Dit is weer een pure onzin studie om angst te creeëren.
pi_219062256
quote:
Nee, we moeten gewoon weer de rechtsstaat zien voor wat die is en al die figuren die doen alsof ze met hun pretstudie van 4 jaar na een uiterst moeizaam VWO diploma met de goddelijke wijsheid bekleed zijn weer terug in hun hok schoppen.

De democratisch verkozen wetgever maakt de wet, de gehele overheid houdt zich daar uit zichzelf aan, de rechterlijke macht past die zonodig toe op het individuele geval zonder algemene regels te formuleren. Dat is de rechtsstaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Weltschmerz op 20-10-2025 17:33:25 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 20 oktober 2025 @ 17:24:20 #19
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219062343
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:45 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Esther Ouwehand oogt ook niet helemaal 100. Zit zeker aan dezelfde drugs als Elon.
[ x ]
Dit geeft wel heel erg "elk rondje is anders" vibes. _O-

Klaarblijkelijk past coke of pep snuiven wel gewoon binnen de ethiek van deze figuren. :')
pi_219062372
De orde van advocaten bestaat uit mensen van het CDA, PVDA/GROENLINKS, D66 EN VVD hoe partijdig wil je het hebben.
pi_219062418
quote:
Soms moeten we gewoon de rechtsstaat maar even aan de kant zetten in landsbelang.
Regel 1 in een gezonde democratie is dat je dat nooit doet. In geen enkele vorm of situatie. Aan de hand van noodwetgeving kun je zaken anders aanpakken, maar dat is inmiddels al zo vaak verkeerd gebruikt door de populisten dat je die ook wel kunt vergeten.
Dit, dus.
pi_219062436
quote:
mee eens wel. de rechtsstaat mag niet zo heilig zijn dat het noodzakelijke hervormingen blokkeert.

in een ideale wereld versterken rechtsstaat en democratie elkaar. maar in de praktijk werken ze elkaar behoorlijk tegen, zeker vandaag. vooral het braafste jongetje van de klas nederland zit al jaren muurvast.
pi_219062463
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 17:24 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Dit geeft wel heel erg "elk rondje is anders" vibes. _O-

Klaarblijkelijk past coke of pep snuiven wel gewoon binnen de ethiek van deze figuren. :')
Ik denk dat dit ketamine is. Uiterlijke tekenen zijn een glazige blik, starende ogen, rare grimassen en schokkerige bewegingen.
pi_219062479
quote:
De PVV en Forum voor Democratie (FVD) spannen de kroon. In zeker 30 gevallen zijn plannen van deze partijen onrechtsstatelijk, [..]
Goh, verrassend weer...
pi_219062502
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 17:35 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ik denk dat dit ketamine is. Uiterlijke tekenen zijn een glazige blik, starende ogen, rare grimassen en schokkerige bewegingen.
Ik denk dat je mensen niet zomaar van drugsgebruik moet betichten.
Dit, dus.
pi_219062503
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:21 schreef Mikeytt het volgende:
Die ene rode van de SP is overigens wel erg ruim uit z'n verband getrokken :')

[ afbeelding ]
Dit gaat over veiligheid in de bouw zodat mensen elkaar kunnen waarschuwen als het fout gaat. Gelukkig kan iedereen tegenwoordig Pools, Bulgaars en Sloveens.

Idiots. :N
  maandag 20 oktober 2025 @ 17:39:30 #27
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219062506
De PVV, FVD en JA21 willen een totale asielstop, wat volgens de NOvA in strijd is met internationale verdragen die voorschrijven dat asielzoekers niet mogen worden teruggestuurd naar een land waar ze mogelijk gevaar lopen.

Wat een rare conclusie. Een asielstop betekent helemaal niet per definitie dat ze terug worden gestuurd naar een land waar ze mogelijk gevaar lopen.

Ordinair kleur bekennen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219062537
quote:
Gewoon de rechtsstaat maar even aan de kant zetten…

De partijen die in het hierbovenstaande overzichtje ruim in het rood belanden doen precies dat. Morrelen aan de bevoegdheden en taken en vrijheden van rechters. Toegang van burgers tot de rechtsgang inperken. Hoe kan dat in het landsbelang zijn?

En dan heb ik het dus niet over internationale verdragen - waarvan sommigen vinden dat we die gemakkelijk aan de kant kunnen gooien - maar over onze eigen afspraken wat een rechtsstaat zou moeten zijn.
Moet de rechtsstaat maar even onder de bus worden gegooid?

Even een paar voorbeelden in het rapport er uitgelicht, waar deze programma's in het rood belanden.
quote:
PVV
De commissie signaleert dat het opleggen van minimumstraffen en het in bepaalde gevallen onmogelijk maken van taakstraffen rechtsstatelijk onjuist is. Op deze wijze beperkt de wetgever de rechter in zijn beoordelingsvrijheid, hetgeen spanning kan opleveren met het in onze constitutie gehuldigde principe van de trias politica. Ook het aan de digitale schandpaal nagelen van daders van gewelds – en zedenmisdrijven, zoals voorgestaan op pagina 14, roept rechtsstatelijk vraagtekens op.

FVD
Het standpunt ‘wij zijn tegen toetsing aan grondrechten, in elke vorm’ betekent een aantasting van de rechtsstaat, aangezien de rechtsstaat juist op rondrechten is geschraagd.
Het door Forum voorgestane verbod van LGBT+ - propaganda op de publieke omroep (pagina 18) is in strijd met de vrijheid van meningsuiting en laat zich ook niet rijmen met de tevens door Forum gepropageerde anti-censuurwet (pagina 25).

BBB
De door de BBB op pagina 90 van het verkiezingsprogramma voorgestane wijziging van artikel 3: 305a BW, waardoor maatschappelijke (algemeen belang) organisaties de toegang tot de rechter wordt ontzegd, staat een effectieve toegang tot een onafhankelijke en onpartijdige rechter in de weg en dient ook niet de toetsbaarheid van overheidshandelen, dat een ander wezenlijk uitgangspunt voor de rechtsstaat vormt
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 20 oktober 2025 @ 17:51:59 #29
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_219062612
Het rare van dit 'onderzoek' is dat ervan uitgegaan wordt dat de plannen worden uitgevoerd zonder eerst het wettelijk kader te creëren. Ook als je het EVRM of UVRM op zou zeggen om bepaalde wijzigingen mogelijk te maken, wat helemaal niet gek zou zijn, ben je gewoon rechtsstatelijk bezig.
Life is what you make it.
pi_219062633
Die internationale verdragen zelf gaan in tegen de rechtsstaat. Maar ook als je het niet zo ziet: FvD wil deze gewoon opzeggen dus daarmee verdwijnt dit 'probleem'.

[ Bericht 23% gewijzigd door Akathisia op 20-10-2025 18:13:04 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 20 oktober 2025 @ 17:59:09 #31
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219062669
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 17:55 schreef Akathisia het volgende:
Die internationale verdragen zelf gaan in tegen de rechtsstaat. Maar ook als je het niet zo ziet: FvD wil deze gewoon opzeggen dus daarmee verdwijnt dit 'probleem' gewoon.
Wappiepartij met nauwelijks zetels wil wappiedingen doen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219062678
Misschien is de rechtsstaat niet meer van deze tijd en misschien moet de rechtsstaat wel herzien worden. Als iets niet meer werkt of achterhaald is, passen we dat normaal gesproken aan toch? Anders zat je nu nog steeds met een waxinelichtje naar de tv te kijken.
pi_219062696
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 18:00 schreef Saekerhett het volgende:
Misschien is de rechtsstaat niet meer van deze tijd en misschien moet de rechtsstaat wel herzien worden. Als iets niet meer werkt of achterhaald is, passen we dat normaal gesproken aan toch? Anders zat je nu nog steeds met een waxinelichtje naar de tv te kijken.
Nou, vertel eens op welke punten de rechtsstaat niet meer van deze tijd zou zijn, en herzien zou moeten worden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219064648
quote:
2s.gif Op maandag 20 oktober 2025 18:04 schreef OllieA het volgende:

[..]
Nou, vertel eens op welke punten de rechtsstaat niet meer van deze tijd zou zijn, en herzien zou moeten worden.
Nou, bijvoorbeeld de vrijheid van onderwijs. We zijn hier in Nederland en ik vind dat islamitisch onderwijs niet in onze cultuur hoort en een potentieel gevaar is voor radicalisering. En ik vind dat er een totale asielstop moet komen, want Nederland is vol. Ik wil graag dat onze kinderen later ook gemakkelijk aan een betaalbaar huis kunnen komen en dat die niet worden ingepikt door criminele gelukszoekers uit Verwardistan.

Daar, heb je er twee.
  maandag 20 oktober 2025 @ 22:17:46 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219064977
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 21:28 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Nou, bijvoorbeeld de vrijheid van onderwijs. We zijn hier in Nederland en ik vind dat islamitisch onderwijs niet in onze cultuur hoort en een potentieel gevaar is voor radicalisering. En ik vind dat er een totale asielstop moet komen, want Nederland is vol. Ik wil graag dat onze kinderen later ook gemakkelijk aan een betaalbaar huis kunnen komen en dat die niet worden ingepikt door criminele gelukszoekers uit Verwardistan.

Daar, heb je er twee.
Gelukkig is er nog een meerderheid in Nederland die het allemaal niet zoals jij vinden en de rechtstaat behouden willen zonder verboden op godsdiensten en zonder waanbeelden over huizen inpikkende buitenlanders.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 20 oktober 2025 @ 22:38:03 #36
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219065126
We hebben toch met zijn allen ooit de wet gemaakt? Waarom doen we dan zo hysterisch over plannen die tegen de wet zijn?

Als we daar allemaal op stemmen, dan gaan we dat gewoon maken. Dan hebben we nieuwe plannen gemaakt en zijn de oude plannen onrechtstatelijk.

Gaan we hier boos doen over onrechtstatelijkheid, maar als we als maatschappij de vrijheid van onderwijs willen veranderen interesseert het me niets dat er wat mensen roepen dat dit onrechtstatelijk is. Voeren we de wijziging in. In de toekomst vinden we het dan bizar dat iedere gek zijn eigen school op mag richten en kinderen van 3 af aan mogen indoctrineren met een bepaald gedachtegoed.

Ga lekker stemmen volgende week en kijk dan welke plannen je goed vindt en welke plannen je slecht vindt. Maar ik vind het een gotspe dat we per definitie tegen nieuwe wetten en wetswijzigingen zijn omdat ze tegen de wet zijn.
Laffe huichelaar
  maandag 20 oktober 2025 @ 22:42:11 #37
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219065160
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 22:17 schreef golfer het volgende:

[..]
Gelukkig is er nog een meerderheid in Nederland die het allemaal niet zoals jij vinden en de rechtstaat behouden willen zonder verboden op godsdiensten en zonder waanbeelden over huizen inpikkende buitenlanders.
Nou ja, als ik mag kiezen of kinderen op de kleuterschool al met hun my little bible leren dat God goed is en er geen andere weg is dan de weg van de heer of dat we scholen neutraal houden en verbieden om een voorkeur op te leggen aan kinderen die niet beter weten en hier zelf nog geen keuze in kunnen maken, dan zou ik wel weten wat mij beter in de oren klinkt.

Wat kinderen thuis horen, heb je niet in de hand. Laat ze dan op school leren dat er heel veel waarheden zijn en ze zelf in staat stellen om tzt die keuze te maken.

En dat is maar een klein voorbeeld van een standpunt wat volgens sommigen onrechtstatelijk is. Ik denk dat we prima in een rechtstaat kunnen leven en ook aanpassingen kunnen maken in waar we wel en niet wenselijk vinden in de samenleving.
Laffe huichelaar
  maandag 20 oktober 2025 @ 22:48:33 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219065196
Gelukkig heeft Nederland een grondwet waar in artikel 2 staat dat er vrijheid van godsdienst is.
Poef.....gone! ©golfer
pi_219065237
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 22:38 schreef timmmmm het volgende:
We hebben toch met zijn allen ooit de wet gemaakt? Waarom doen we dan zo hysterisch over plannen die tegen de wet zijn?

Als we daar allemaal op stemmen, dan gaan we dat gewoon maken. Dan hebben we nieuwe plannen gemaakt en zijn de oude plannen onrechtstatelijk.

Gaan we hier boos doen over onrechtstatelijkheid, maar als we als maatschappij de vrijheid van onderwijs willen veranderen interesseert het me niets dat er wat mensen roepen dat dit onrechtstatelijk is. Voeren we de wijziging in. In de toekomst vinden we het dan bizar dat iedere gek zijn eigen school op mag richten en kinderen van 3 af aan mogen indoctrineren met een bepaald gedachtegoed.

Ga lekker stemmen volgende week en kijk dan welke plannen je goed vindt en welke plannen je slecht vindt. Maar ik vind het een gotspe dat we per definitie tegen nieuwe wetten en wetswijzigingen zijn omdat ze tegen de wet zijn.
Het zijn allemaal geïndoctrineerde die toevallig op dezelfde politieke oriëntatie zitten als de gevestigde orde.
Kunnen niet voorbij hun eigen horizon kijken. Zien afwijkingen van wat nu is gelijk als aanval op de rechtsstaat terwijl het defacto gewoon politiek betreft.

Sowieso zijn ze zo extreem in hun zienswijze dat ze - Vijlbrief - het zelfs onmogelijk maken voor toekomstige democratisch verkozen bestuurs om af te wijken van hun eigen zienswijze (volstorten gasputten met beton, opdat niemand ooit zou kunnen afwijken van wat zij dachten dat goed was).

Of de natura2000 in EU verband, je kunt de aangewezen gebieden ook niet meer teruggeven, ook al sloopt dat het land in een crisis die puur en alleen bestaat vanwege een juridische werkelijkheid zonder uitgang.

Anyhow, wie ben ik.
Ik voel hier wel wat voor:

https://x.com/DiederikBoomsma/status/1980248258602512823
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_219065383
Ze doen alsof wetten niet gewijzigd kunnen worden. Nou, laten we er dan maar helemaal mee ophouden.
pi_219065392
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 22:48 schreef golfer het volgende:
Gelukkig heeft Nederland een grondwet waar in artikel 2 staat dat er vrijheid van godsdienst is.
Vrijheid van godsdienst en religieus onderwijs zijn wat mij betreft twee verschillende dingen.
  maandag 20 oktober 2025 @ 23:37:47 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219065409
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 23:32 schreef Cockwhale het volgende:

Vrijheid van godsdienst en religieus onderwijs zijn wat mij betreft twee verschillende dingen.
Ook dat staat in onze grondwet.
Artikel 23
Poef.....gone! ©golfer
pi_219065413
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
-----------------------

Dat is eigenlijk al heel lang duidelijkk. FVD wil een compleet andere koers varen en botst daardoor regelmatig met bestaande wetten en regels. Vooral op het gebied van migratie willen ze ingrijpende veranderingen doorvoerendie haaks staan op de huidige rechtsstatelijke grenzen. Het is dus niet verrassend dat een commisssie dat zo beoordeelt.

En eerlijk gezegd geloof ik er ook niks van dat jij op de Partij voor de Dieren gaat stemmen trouwens. :)
pi_219065421
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 22:48 schreef golfer het volgende:
Doch dat is wat anders dan vrijheid die godsdienst te mogen misbruiken op jonge kindertjes door hen met de facto vergif mentaal te beschadigen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_219065424
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 23:37 schreef golfer het volgende:

[..]
Ook dat staat in onze grondwet.
Artikel 23
Top, maar artikel 23 is dus in de huidige vorm helemaal kut.

Mij die mening verbieden is onrechtsstatelijk.
  maandag 20 oktober 2025 @ 23:44:25 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219065431
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 23:41 schreef ludovico het volgende:

Doch dat is wat anders dan vrijheid die godsdienst te mogen misbruiken op jonge kindertjes door hen met de facto vergif mentaal te beschadigen.
Dat misbruiken is een mening. Maar niet grondwettelijk of rechtsgrondelijk.
Poef.....gone! ©golfer
pi_219065446
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 23:44 schreef golfer het volgende:
Dat misbruiken is een mening.
Dus, weg ermee?
  maandag 20 oktober 2025 @ 23:46:24 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219065461
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 23:42 schreef ludovico het volgende:

Top, maar artikel 23 is dus in de huidige vorm helemaal kut.

Mij die mening verbieden is onrechtsstatelijk.
Niemand verbiedt jou een (foute)mening te hebben. Ook dat is rechtstatelijk vastgelegd.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 20 oktober 2025 @ 23:47:36 #49
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219065481
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2025 23:45 schreef ludovico het volgende:

Dus, weg ermee?
Nee hoor. In Nederland mag je een afwijkende mening hebben.
Poef.....gone! ©golfer
pi_219065524
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 23:47 schreef golfer het volgende:

[..]
Nee hoor. In Nederland mag je een afwijkende mening hebben.
Nee artikel 23 GW aanpassen zodat religieus onderwijs weg is uit dit land?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')