abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219054788
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 20:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat ik zeg is dat Rusland na deze oorlog nog zal bestaan
[..]

Dat is helemaal niet zeker. rusland zal niet het eerste land zijn dat na een mislukte oorlog uit elkaar valt.
  Moderator zondag 19 oktober 2025 @ 21:05:57 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219054843
maar dit wordt sowieso geen mislukte oorlog

Rusland krijgt de Krim en Rusland krijgt waarschijnlijk wat meer en dat gaat Poetin gewoon verkopen als een win
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 19 oktober 2025 @ 21:07:46 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219054870
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 19:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik moet nu wel graven, maar als ik me niet vergis was de VS al behoorlijk onderweg in Laos om de Vietcong de genadeslag toe te brengen, maar was het op het thuisfront niet meer te verkopen.

Maar hier kan ik dus helemaal naast zitten.
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 19:59 schreef Wantie het volgende:

Er was geen steun meer bij de Amerikaanse bevolking.
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 20:02 schreef Spablauw214 het volgende:

Dat de VS zich heeft teruggetrokken uit Vietnam is een ander voorbeeld van dat een kernmacht dus wel degelijk kan verliezen van een veel zwakkere tegenstander. Het ging mij om het frame van “geef Rusland maar wat het wil want je kan niet winnen van een kernmacht”, wat een van de favoriete stokpaardjes van de vredesbeweging is, en dat is dus aantoonbaar onzin.
Het is overigens niet helemaal wat ik bedoel. Met destijds relatief pragmatische personen aan het bewind (Nixon, Ford, Gorbatsjov, Obama) zijn die oorlogen tot een eind gekomen, even los van de staat van die landen ansich op dit moment. Maar het waren en zijn kernmachten, als je eoa geflipte joker aan het bewind had gehad (iemand vergelijkbaar met Putin bv.) die had van het hele midden oosten een grote glasplaat kunnen maken. Ik vind het iets te kortzichtig om te zeggen: "Dat gaat ie (Putin) toch nooit doen!"
pi_219054877
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 20:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat Rusland deze oorlog niet zal verliezen. Ik zeg zelfs nog in dit topic dat Rusland op lange termijn wel verliest!
Wat ik zeg is dat Rusland na deze oorlog nog zal bestaan en dat er dus een vergelijk zal moeten komen.
[..]

Dat is iets wat voor iedereen al jarenlang duidelijk is toch? Die vergelijk kan er alleen komen als Oekraïne (haar leger) de Russen blijvend op afstand kan houden. Peace through strength. Oekraïne heeft er wel hulp bij nodig..

Maar met de Russen praten en ze vragen alsjeblieft te stoppen gaat in ieder geval niet werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Joppiez op 19-10-2025 21:17:27 ]
  zondag 19 oktober 2025 @ 21:11:53 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219054937
quote:
88s.gif Op zondag 19 oktober 2025 21:05 schreef sp3c het volgende:

Rusland krijgt de Krim en Rusland krijgt waarschijnlijk wat meer en dat gaat Poetin gewoon verkopen als een win
Dat gaat hij in ieder geval proberen. Of het hem zal lukken is een ander verhaal.
The End Times are wild
  zondag 19 oktober 2025 @ 21:14:47 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219054990
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 21:08 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat is iets wat voor iedereen al jarenlang duidelijk is toch? Die vergelijk kan er alleen komen als Oekraïne (haar leger) de Russen blijvend op afstand kan houden. Peace through stength. Oekraïne heeft er wel hulp bij nodig..

Maar met de Russen praten en ze vragen alsjeblieft te stoppen gaat in ieder geval niet werken.
Niemand heeft dat ook voorgesteld. Maar als het toch in een vergelijk eindigt dan kun je beter vroeger dan later beginnen met onderhandelen. Desnoods met het mes op tafel, net zoals Trump in Gaza gedaan heeft. Die liet Hamas nu ook weer niet heel veel keus dan accepteren wat het voorstel was.
Wat ik waanzin vind is nog drie jaar lang doorgaan met wat we nu doen. Vanwege de verspilde levens, het verspilde geld en omdat hoe langer het voortsleept, hoe moeilijker het is om te stoppen. Net als in WOI (Sunk cost fallacy)
The End Times are wild
pi_219055042
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 21:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
[..]
Het is overigens niet helemaal wat ik bedoel. Met destijds relatief pragmatische personen aan het bewind (Nixon, Ford, Gorbatsjov, Obama) zijn die oorlogen tot een eind gekomen, even los van de staat van die landen ansich op dit moment. Maar het waren en zijn kernmachten, als je eoa geflipte joker aan het bewind had gehad (iemand vergelijkbaar met Putin bv.) die had van het hele midden oosten een grote glasplaat kunnen maken. Ik vind het iets te kortzichtig om te zeggen: "Dat gaat ie (Putin) toch nooit doen!"
Och, destijds had de VS vele kernbommen ingepland voor onder andere de Koreaanse oorlog.

Niet bepaald pragmatisch.

Het is vooral het gevolg van de atoombom en de wereldwijde reactie daarop die het gebruik hebben tegen gehouden.

Ik denk niet dat Poetin de geschiedenisboeken in wil als de president die de Russische Federatie heeft vernietigd door een kernwapen in te zetten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219055055
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 21:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Niemand heeft dat ook voorgesteld. Maar als het toch in een vergelijk eindigt dan kun je beter vroeger dan later beginnen met onderhandelen. Desnoods met het mes op tafel, net zoals Trump in Gaza gedaan heeft. Die liet Hamas nu ook weer niet heel veel keus dan accepteren wat het voorstel was.
Wat ik waanzin vind is nog drie jaar lang doorgaan met wat we nu doen. Vanwege de verspilde levens, het verspilde geld en omdat hoe langer het voortsleept, hoe moeilijker het is om te stoppen. Net als in WOI (Sunk cost fallacy)
Er valt niks te onderhandelen. Rusland wil geen concessies doen. Die blijven gewoon de capitulatie van Oekraïne eisen. Oekraïne zegt al sinds april klaar te zijn voor een wapenstilstand maar het is Rusland dat steeds opnieuw voor oorlog kiest.
pi_219055081
quote:
88s.gif Op zondag 19 oktober 2025 21:05 schreef sp3c het volgende:

Als dat voldoende winst was, dan had putin al vrede gesloten.
  zondag 19 oktober 2025 @ 21:21:11 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219055100
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 21:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er valt niks te onderhandelen. Rusland wil geen concessies doen. Die blijven gewoon de capitulatie van Oekraïne eisen. Oekraïne zegt al sinds april klaar te zijn voor een wapenstilstand maar het is Rusland dat steeds opnieuw voor oorlog kiest.
Oekraine wil een wapenstilstand, Rusland een vredesovereenkomst. Dat zijn 2 verschillende dingen.

Als ik Trump was zou ik gewoon een vrede dicteren. DIe wellicht voor zowel Rusland als Oekraine slikken is, maar ook niet volkomen onacceptabel. En dan zou ik Rusland met geweld dwingen als ze niet ingegeven en Oekraine met stopzetting alle wapenleveranties en intel.
Dan denk ik aan: De Krim en de Donesk voor Rusland, troepen terug uit de rest van Oekraine, wederzijdse erkenning van die grenzen, Oekraine bij de NAVO maar tot 2050 geen troepen in het land, geleidelijke opheffing sancties Rusland.
The End Times are wild
  Moderator zondag 19 oktober 2025 @ 21:24:37 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219055157
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 21:19 schreef oheng het volgende:

[..]
Als dat voldoende winst was, dan had putin al vrede gesloten.
hij heeft nog geen vrede gesloten omdat hij denkt dat hij meer kan pakken maar als dit is wat het is gaat hij gewoon de overwinning uitroepen en al zijn drones gaan dat gewoon vieren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 19 oktober 2025 @ 21:26:32 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219055189
quote:
88s.gif Op zondag 19 oktober 2025 21:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
hij heeft nog geen vrede gesloten omdat hij denkt dat hij meer kan pakken maar als dit is wat het is gaat hij gewoon de overwinning uitroepen en al zijn drones gaan dat gewoon vieren
Maar hoe wil hij de overwinning uitroepen zonder bestand met Oekraine? Gewoon de frontlijn bevriezen? Maar dan gaan die drone-aanvallen op Rusland gewoon door. Ook Putin heeft een akkoord nodig.
The End Times are wild
pi_219055192
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 21:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Oekraine wil een wapenstilstand, Rusland een vredesovereenkomst.
Tenzij je gedachten kunt lezen, nee.
putin heeft al meermalen aangegeven dat hij de Oekrainsche identiteit wil vernietigen.

Lees:
“On the Historical Unity of Russians and Ukrainians”
pi_219055240
quote:
88s.gif Op zondag 19 oktober 2025 21:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
Er zijn nog meer redenen om door te gaan met de oorlog.

Bijvoorbeeld angst voor een opstand onder militairen.
Bijvoorbeeld angst voor het instorten van de oorlogs economie.
Bijvoorbeeld omdat hij geen fuck geeft om het lijden van anderen
Bijvoorbeeld omdat putin geen zicht meer heeft op de realiteit

Best kans dat als "de Oekrainesche tanks het rode plein oprollen", putin nog steeds geen vrede wil.

Jullie doen non stop wilde aannames.

[ Bericht 3% gewijzigd door oheng op 19-10-2025 21:42:34 ]
  zondag 19 oktober 2025 @ 22:33:04 #215
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219056645
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 21:26 schreef oheng het volgende:

[..]
Tenzij je gedachten kunt lezen, nee.
putin heeft al meermalen aangegeven dat hij de Oekrainsche identiteit wil vernietigen.

Lees:
“On the Historical Unity of Russians and Ukrainians”
Dat lukt echter toch niet, we moeten het sowieso pragmatisch bekijken. Het zal wel een vrede rondom de huidige frontlinies worden, veel meer is er niet mogelijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219056650
twitter

TACO is weer gedraaid. Wat een slapjanus is het toch ook.
  zondag 19 oktober 2025 @ 22:45:32 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219056922
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 22:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat lukt echter toch niet, we moeten het sowieso pragmatisch bekijken. Het zal wel een vrede rondom de huidige frontlinies worden, veel meer is er niet mogelijk.
Rond de huidige frontlinies is enkel een wapenstilstand mogelijk. Voor echte vrede zal Rusland toch wel het grootste deel van het veroverde gebied terug moeten geven.
The End Times are wild
pi_219056968
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 22:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Als de situatie exact zo blijft zoals vandaag en het afgelopen jaar wel ja.

Maar oorlog is onzeker en de toekomst is onzeker.
  zondag 19 oktober 2025 @ 22:57:16 #219
56749 BlaZ
pi_219057123
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 22:45 schreef LXIV het volgende:

[..]
Rond de huidige frontlinies is enkel een wapenstilstand mogelijk. Voor echte vrede zal Rusland toch wel het grootste deel van het veroverde gebied terug moeten geven.
Dat is niet wat ik teruglees in de berichten.

https://kyivindependent.c(...)-ukraine-wp-reports/

quote:
Putin seeks full control of Donetsk Oblast as key to any deal with Ukraine, WP reports
Ukraine peace deal should give no unoccupied lands to 'terrorist' Putin, Zelensky tells NBC
Hier zit de tegenstelling: Rusland wil controle over de volledige Donetsk oblast en dat lijkt het struikelblok te zijn.

Rusland heeft ook niet voldoende overige gebieden in handen om bijvoorbeeld deze te ruilen tegen de rest van de Donetsk oblast. Dat zou pas kunnen als de Russen bijvoorbeeld Kharkiv in weten te nemen of Sumi. Maar dat is niet realistisch.
  zondag 19 oktober 2025 @ 22:59:02 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219057164
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 22:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik teruglees in de berichten.

https://kyivindependent.c(...)-ukraine-wp-reports/
[..]
Hier zit de tegenstelling. Rusland wil controle over de volledige Donetsk oblast en dat lijkt het struikelblok te zijn.
Ik las net op de FP dat Putin de hele Donbas wil (en de Krim sws) en dan wil terugtrekken uit de rest. Dat heeft hij iig in het telefoongesprek met Trump gezegd.
Aangezien er altijd onderhandelingsruimte is denk ik dat hij ook wel akkoord zal gaan met een deel van de Donbas, bijvoorbeeld Donetsk. Dus eigenlijk alles wat hij voor 2022 al had.
The End Times are wild
  zondag 19 oktober 2025 @ 23:02:41 #221
56749 BlaZ
pi_219057219
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 22:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik las net op de FP dat Putin de hele Donbas wil (en de Krim sws) en dan wil terugtrekken uit de rest. Dat heeft hij iig in het telefoongesprek met Trump gezegd.
Aangezien er altijd onderhandelingsruimte is denk ik dat hij ook wel akkoord zal gaan met een deel van de Donbas, bijvoorbeeld Donetsk. Dus eigenlijk alles wat hij voor 2022 al had.
Hij heeft ~80% van de Donetsk regio in handen. Maar dit is denk voor de Oekraïne geen goede deal.

1) de regio rond Melitopol die dan teruggegeven zou worden is niet te verdedigen bij hernieuwde Russische agressie.
2) de restanten van de Donetsk regio zijn waardevol qua grondstoffen en bestaan uit enkele grote steden: Kramatorsk en Sloviansk.
pi_219057233
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 22:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als dit echt zo is moet Oekraïne hier toch maar eens serieus over nadenken. Maar ik kan het me haast niet voorstellen dat Poetin de gebieden in het zuiden, en dus ook de landbrug naar De Krim, zou opgeven.
Цой жив
  zondag 19 oktober 2025 @ 23:05:45 #223
56749 BlaZ
pi_219057252
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:03 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Als dit echt zo is moet Oekraïne hier toch maar eens serieus over nadenken. Maar ik kan het me haast niet voorstellen dat Poetin de gebieden in het zuiden, en dus ook de landbrug naar De Krim, zou opgeven.
Lijkt me ook vreemd, zeker in verband met de watertoevoer naar de Krim.
  zondag 19 oktober 2025 @ 23:05:56 #224
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219057255
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:03 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik denk dat Putin ook wel beseft dat hij op de lange termijn dit niet gaat winnen. En dat het best haalbare voor hem iets is dat hij thuis tenminste nog als overwinning kan proberen te verkopen.

Nota Bene dat hij dan een 250.000?! soldaten en vele miljarden heeft opgeofferd om twee stukjes land te krijgen die de facto toch al onder zijn controle stonden. Een Pyrrus-overwinning. En Oekraien is een pain-in-the-ass kwijt.
The End Times are wild
  zondag 19 oktober 2025 @ 23:06:41 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219057264
T
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Lijkt me ook vreemd, zeker in verband met de watertoevoer naar de Krim.
Toch niet anders dan 2012 - 2022? En uiteindelijk kunnen ze ook gewoon water uit Oekraine halen.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')