abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219033214
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Pechtold heeft D66 toch meer dan 10 jaar met succes geleid. Vanuit een hopeloze positie naar flinke overwinningen.

Zijn politieke einde was vrij lelijk. Maar ik vergeet de goede jaren niet.
Vanuit de oppositie is het goed scoren, vraag Wilders maar.
pi_219033222
Wat ik me nog het meest herinner van Pechtold was de affaire rondom de schenking van een appartement door een bevriende Canadese diplomaat. Pechtold had verzuimd om die schenking te melden aan het geschenkenregister van de Tweede Kamer omdat hij het als een privé zaak zag. Binnen D66 werd daar niet zo zwaar aan getild en werd deze affaire met de mantel der liefde bedekt.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 00:08:05 #203
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219033226
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:05 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Vanuit de oppositie is het goed scoren, vraag Wilders maar.
Niet per se. De SP bakt er al jaren niks van in de oppositie.

In die jaren is D66 als het ware heruitgevonden tot een partij die het daarvoor nooit was.
pi_219033227
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Wat ik me nog het meest herinner van Pechtold was de affaire rondom de schenking van een appartement door een bevriende Canadese diplomaat. Pechtold had verzuimd om die schenking te melden aan het geschenkenregister van de Tweede Kamer omdat hij het als een privé zaak zag. Binnen D66 werd daar niet zo zwaar aan getild en werd deze affaire met de mantel der liefde bedekt.
Nah, dat was dom, zou Maxima zeggen. Heel VVD en het CDA stikt van dat soort affaires, kun jij een partij opnoemen waar niks van dit soort zaken aan kleeft?
pi_219033230
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Sowieso dien je in de gemeenteraad een ander belang dan in de Tweede Kamer.
Ook dat.

Kwam vooral een beetje over alsof Nieuwsuur moeite had om wat te vinden, men ging ook wel redelijk ver terug in de tijd om Jetten met allerlei prestaties van voormalige D66-ministers te confronteren.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219033234
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ook dat.

Kwam vooral een beetje over alsof Nieuwsuur moeite had om wat te vinden, men ging ook wel redelijk ver terug in de tijd om Jetten met allerlei prestaties van voormalige D66-ministers te confronteren.
Ik heb ook het idee gekregen dat ze bij Nieuwsuur vooral de partijen die in de lift zitten hard aanpakken.
pi_219033235
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:08 schreef Hexagon het volgende:
In die jaren is D66 als het ware heruitgevonden tot een partij die het daarvoor nooit was.
Dat heb je heel juist gezien.
Vroeger was D66 de partij die de burger meer inspraak wilde geven in het bestuur van het land door zaken als gekozen burgemeesters, gekozen minister-president, en vooral het referendum. Daar hoor je ze tegenwoordig nooit meer over.
In de jaren waarin Pechtold partijleider was, is D66 gedegenereerd tot de partij die het raadgevend referendum heeft afgeschaft, zonder dat er iets beters voor in de plaats kwam.
pi_219033237
https://www.ad.nl/politie(...)er-ietsjes~ab687484/

BIj het AD vinden ze het maar een 'bonusje', zo zou ik 4 zetels in de plus niet willen noemen :P
pi_219033239
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Vroeger was D66 de partij die de burger meer inspraak wilde geven in het bestuur van het land door zaken als gekozen burgemeesters, gekozen minister-president, en vooral het referendum. Daar hoor je ze tegenwoordig nooit meer over.
In de jaren waarin Pechtold partijleider was, is D66 gedegenereerd tot de partij die het raadgevend referendum heeft afgeschaft, zonder dat er iets beters voor in de plaats kwam.
Caroline zou zeggen, tja, we zitten in de regering, dan moet je consessies doen.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 00:15:20 #210
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219033240
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het raadgevend referendum was een probeersel van D66 zelf. Maar het is zoiets als communisme. Op papier leuk, in de praktijk een drama.

Maar heel fijn dat de partij ook bereid is zijn eigen troep op te ruimen.
pi_219033241
quote:

[..]
Ik vind het afschaffen van het raadgevend referendum wel positief. Neem nou de Brexit, wat ook zo'n mooi raadgevend referendum was. Politici voelen zich dan gedwongen die "raad" op te volgen, maar het is volstrekt niet helder wat die raad dan precies behelst. Welke van de 20 smaken Brexit moet er dan wel opgeserveerd worden?!
pi_219033242
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het raadgevend referendum was een probeersel van D66 zelf. Maar het is zoiets als communisme. Op papier leuk, in de praktijk een drama.

Meewaaien met alle winden is dan weer het andere uiterste.
pi_219033243
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:08 schreef Firuze60 het volgende:
Nah, dat was dom, zou Maxima zeggen. Heel VVD en het CDA stikt van dat soort affaires, kun jij een partij opnoemen waar niks van dit soort zaken aan kleeft?
Bij andere partijen gebeuren dat soort affaires ook , dat kamerleden niet alle geschenken die ze krijgen aanmelden in het geschenkenregister of niet al hun neveninkomsten opgeven. Daarom vond ik het een paar jaar geleden zo onverteerbaar hypocriet dat Thierry Baudet wel voor een week de mond gesnoerd werd en niet aan debatten mocht deelnemen omdat hij niet al zijn neveninkomsten opgaf.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 00:17:56 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219033244
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:16 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Meewaaien met alle winden is dan weer het andere uiterste.
Je kan toch moeilijk zeggen dat referenda een groot succes zijn gebleken.
pi_219033247
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het was wel een van de kroonjuwelen die ze opgaven.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 00:21:40 #216
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219033248
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:20 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het was wel een van de kroonjuwelen die ze opgaven.
Ja, vast. Maar bijna geen enkele partij vind nog hetzelfde als wat ze in 1966 vonden. De zogenaamde schuivende panelen.
pi_219033250
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Bij andere partijen gebeuren dat soort affaires ook , dat kamerleden niet alle geschenken die ze krijgen aanmelden in het geschenkenregister of niet al hun neveninkomsten opgeven. Daarom vond ik het een paar jaar geleden zo onverteerbaar hypocriet dat Thierry Baudet wel voor een week de mond gesnoerd werd en niet aan debatten mocht deelnemen omdat hij niet al zijn neveninkomsten opgaf.
Huh? Daar lag wel iets meer aan ten grondslag dan dat.
pi_219033251
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:15 schreef Hexagon het volgende:

Natuurlijk was dat raadgevend referendum niet ideaal, maar het gaat me veel te ver om het een drama te noemen. Maar ik begrijp best dat ze het bij D66 een drama vonden, want de resultaten van de raadgevende referenda waren niet zoals D66 die graag had gezien.
pi_219033253
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Natuurlijk was dat raadgevend referendum niet ideaal, maar het gaat me veel te ver om het een drama te noemen. Maar ik begrijp best dat ze het bij D66 een drama vonden, want de resultaten van de raadgevende referenda waren niet zoals D66 die graag had gezien.
Nee, daarom meer onderwijs!
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 00:25:41 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219033255
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Mensen gaven de grootst mogelijke onzinredenen om tegen te stemmen. De SP riep zelfs op om tegen te stemmen met als doel de regering te saboteren.

Het is leuk op papier. Maar in de praktijk iets dat kwaadaardige politici te gemakkelijk met leugens kunnen manipuleren.
pi_219033258
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mensen gaven de grootst mogelijke onzinredenen om tegen te stemmen. De SP riep zelfs op om tegen te stemmen met als doel de regering te saboteren.

Het is leuk op papier. Maar in de praktijk iets dat kwaadaardige politici te gemakkelijk met leugens kunnen manipuleren.
Zie de UK, de helft heeft spijt van stemmen voor de Brexit.
pi_219033259
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:17 schreef Hexagon het volgende:
Als je een referendum alleen een succes vindt als het resultaat jou bevalt, dan kan ik me voorstellen dat je referenda geen succes vindt.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 00:28:37 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219033263
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Inderdaad, maar terugdraaien kan dan ook niet meer als het resultaat slecht uitpakt.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 00:30:00 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219033266
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Als je een referendum alleen een succes vindt als het resultaat jou bevalt, dan kan ik me voorstellen dat je referenda geen succes vindt.
Referenda zouden werken in een land zonder populisme.

Helaas hebben we populisten die met tig leugens het verpest hebben. Jammer maar helaas.
pi_219033269
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:30 schreef Hexagon het volgende:
Referenda zouden werken in een land zonder populisme.

Helaas hebben we populisten die met tig leugens het verpest hebben. Jammer maar helaas.
Populisten zijn geen oorzaak van een probleem maar een symptoom. Populisten krijgen alleen kans als mensen toch al geen vertrouwen in de politiek meer hebben.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 00:34:25 #226
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219033271
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Populisten zijn geen oorzaak van een probleem maar een symptoom. Populisten krijgen alleen kans als mensen toch al geen vertrouwen in de politiek meer hebben.
En dan gaan we de boel maar vandaliseren. Lekker bezig joh
pi_219033274
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:27 schreef Firuze60 het volgende:
Toen de onderhandelingen over de Brexit nog liepen, waren er op een gegeven moment verkiezingen in het Verenigd Koninkrijk.

Conservative voerde campagne met de leuze "Get Brexit Done" en won de verkiezingen.
Liberal Democrats voerden campagne met de leuze "Revoke and Remain" en kregen een pak slaag van de kiezers.

De Britten hebben de Brexit echt wel gewild.
pi_219033276
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ja, als je als individu continu tegen allerlei onzinnige overheidsregeltjes aanloopt dan word je pissig. Het enige dat je dan kan doen is zelf in de politiek gaan.
pi_219033280
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Toen de onderhandelingen over de Brexit nog liepen, waren er op een gegeven moment verkiezingen in het Verenigd Koninkrijk.

Conservative voerde campagne met de leuze "Get Brexit Done" en won de verkiezingen.
Liberal Democrats voerden campagne met de leuze "Revoke and Remain" en kregen een pak slaag van de kiezers.

En nu spijt, want het gaat nog beroerder dan daarvoor. (voor de gewone modale Brit)
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 00:39:05 #230
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219033283
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:36 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, als je als individu continu tegen allerlei onzinnige overheidsregeltjes aanloopt dan word je pissig. Het enige dat je dan kan doen is zelf in de politiek gaan.
Nouja je kan vinden dat de huidige politici het slecht doen. Dat mag.

Alleen zou het dan wel fijn zijn als je vervangt met politici die integer en constructief zijn. Want alleen dan gaat het beter.

Alleen lijkt dat voor veel mensen heel lastig te begrijpen. Die denken dat het beter wordt door de boel te vandaliseren.
pi_219033288
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:34 schreef Hexagon het volgende:
En dan gaan we de boel maar vandaliseren. Lekker bezig joh
Iets dat al kapot is kun je niet vandaliseren.

Momenteel heeft minder dan 10 procent van de mensen nog vertrouwen in de politiek. Dat betekent dus dat misschien wel de helft of nog meer van de kiezers die niet op populisten stemmen, ook al geen vertrouwen in de politiek hebben. Ik vind het verbijsterend dat politici zich daar zo weinig zorgen over maken en dat hier zo weinig politieke discussie over is.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 00:42:54 #232
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219033291
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]

Momenteel heeft minder dan 10 procent van de mensen nog vertrouwen in de politiek. Dat betekent dus dat misschien wel de helft of nog meer van de kiezers die niet op populisten stemmen, ook al geen vertrouwen in de politiek hebben. Ik vind het verbijsterend dat politici zich daar zo weinig zorgen over maken en dat hier zo weinig politieke discussie over is.
Jawel hoor, als je ons land vergelijkt met Venezuela bijvoorbeeld, dan valt er nog veel te vandaliseren in Nederland.

Verder kiest de kiezer zelf voor populistische stoethaspels die niks voor elkaar krijgen. Dus wellicht ook eens bij zichzelf te rade gaan hoe het komt dat er niks ten goede wil veranderen.
pi_219033295
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]

Maar niemand wist wat de Brexit precies moest zijn, alleen dat ze voor "Brexit" hadden gestemd en het dus logisch was dat er "Brexit" moest komen.

Dat zag je ook terugkomen in hun absurde standpunten over wat ze wel of niet verwachtten in de omgang met de EU in combinatie met Ierland. Wel of geen vrije handel maar dan met eigen wetgeving over wat er vrij verhandeld zou mogen worden.

Het was steeds een spelletje van "zeg maar wat jullie willen als Britten?" waarop zij antwoordden: "Wel alles in ons voordeel, maar geen nadeel." "Ja, maar zo werkt het niet."
pi_219033315
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:42 schreef Hexagon het volgende:
Jawel hoor, als je ons land vergelijkt met Venezuela bijvoorbeeld, dan valt er nog veel te vandaliseren in Nederland.

Verder kiest de kiezer zelf voor populistische stoethaspels die niks voor elkaar krijgen. Dus wellicht ook eens bij zichzelf te rade gaan hoe het komt dat er niks ten goede wil veranderen.
Dat de PVV nog steeds hoog scoort in de opiniepeilingen nadat ze in de regering hebben gezeten en niets voor elkaar hebben gekregen, is voor mij ook onbegrijpelijk.

Verder is het me niet zo goed duidelijk wat die populisten nou zo gevandaliseerd hebben. Ze zijn nauwelijks aan de macht geweest. Op een paar korte periodes na, hebben we altijd regeringen gehad zonder zogenaamde populistische partijen.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 01:56:48 #235
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219033382
Sjeezzz, we hebben inmiddels dus gewoon 10 partijen die minder dan 5 zetels in de peilingen hebben! Nou ja, 9 eigenlijk want NSC is na de verkiezingen wel weg, maar dan nog. :N

[ Bericht 1% gewijzigd door kladderadatsch op 17-10-2025 06:33:56 ]
pi_219033400
Overigens zal ik van mijn levensdagen nooit vergeten dat D66 tijdens de pandemie als bijna geen andere partij voorstander was van een 2G beleid, waarbij ongevaccineerden dus in hoge mate van deelname aan de maatschappij zouden worden uitgesloten. D66 bleef voorstander van 2G ook toen een wetenschappelijk rapport van TU Delft tegen invoering van 2G adviseerde.
pi_219033405
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 02:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Overigens zal ik van mijn levensdagen nooit vergeten dat D66 tijdens de pandemie als bijna geen andere partij voorstander was van een 2G beleid, waarbij ongevaccineerden dus in hoge mate van deelname aan de maatschappij zouden worden uitgesloten. D66 bleef voorstander van 2G ook toen een wetenschappelijk rapport van TU Delft tegen invoering van 2G adviseerde.
Corona liet zien hoe ongelooflijk incompetent en repressief een overheid kan worden zonder daar nadien ook maar enige verantwoording over hoeven af te leggen. Let wel: fouten en blunders worden er tijdens crises altijd gemaakt, maar het bizarre gemak waarmee persoonlijke vrijheden terzijde werden geschoven en geld onrechtmatig uitgegeven werd is ongekend. En dan zat Nederland nog in de redelijk gematigde hoek.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_219033516
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Caroline zou zeggen, tja, we zitten in de regering, dan moet je consessies doen.
Caroline moet haar plaats eens kennen, met haar handvol zeteltjes en in de min in de peiling, en niet - samen met Mona - doen alsof ze de redders van het vaderland zijn...
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_219033567
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 01:56 schreef kladderadatsch het volgende:
Sjeezzz, we hebben inmiddels dus gewoon 10 partijen die minder dan 5 zetels in de peilingen hebben! Nou ja, 9 eigenlijk want NSC is na de verkiezingen wel weg, maar dan nog. :N
Ja, prima toch? 9 partijen die op de voor hun achterban belangrijke onderwerpen een signaalfunctie hebben en een stem geven aan minderheden in het land. Natuurlijk zouden het eigenlijk partijen met 5-8 zetels moeten zijn omdat we de Kamer in dit land veel te klein hebben gemaakt (ga minstens naar 250 zetels), dat zou het voor die partijen net wat werkbaarder maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 07:01:29 #240
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219033580
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dit stuk probeert het een en ander te verklaren.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)aar-afnemen-a4909677

[ Bericht 6% gewijzigd door Eightyone op 17-10-2025 13:47:12 ]
Muziek ----- 2025-jaarlijst
pi_219033583
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 00:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]

Daar is juist veel politieke discussie over, alle partijen benoemen het geregeld. CDA haar hele campagne is er op gebaseerd (een persoonscampagne rondom een betrouwbaar figuur en verder zo min mogelijk beloven zodat je geen dingen zegt die je niet waar kunt maken). Maar wat kun je er aan doen? Je ziet al minder grote beloftes langs komen deze campagne, dus geen beloftes die gebroken worden (alleen Yeşilgöz heeft dat nog niet begrepen). Je ziet dat Timmermans, Bontenbal, Jetten en Yeşilgöz elkaar heel proberen te houden. En verder kun je alleen maar proberen de komende periode beleid uit te zetten wat wel werkt om zo het vertrouwen terug te winnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hanca op 17-10-2025 07:27:56 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219033634
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 02:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Dit was een van de redenen voor mij om niet op ze te stemmen twee jaar terug. Het hele vaccinatie’drang’beleid was een doorn in het oog. Niet omdat ik tegen vaccinaties ben, maar juist omdat ik het zelfbeschikkingsrecht zo belangrijk vind en D66 dé partij was die zich daar altijd hard voor maakte.
pi_219033706
Ook wel gezellig dat de D66-haat weer helemaal terug is na een goede peiling O+
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:02:38 #244
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219033720
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 07:59 schreef KareldeStoute het volgende:
Ook wel gezellig dat de D66-haat weer helemaal terug is na een goede peiling O+
Ik schipper bij hen altijd tussen 'zitten best goede ideeën tussen' en 'erg gericht op mensen die de wind mee hebben'.

Van die mensen die qua combinatie van genen en achtergrond zo gunstig in elkaar gezet zijn, dat het leven zowat 'on autopilot' verloopt.
Muziek ----- 2025-jaarlijst
pi_219034007
quote:
Ik neem het de politiek niet kwalijk dat ze op urgente anticipatiethema's zoals een pandemie (!) voorsorteren op de wetenschap van dat moment. Achteraf is het allemaal heel mooi te duiden, maar het zijn complexe topics en het is nooit 'gesettelde wetenschap'. Ik heb veel kritiek ook op de regering Rutte, maar ik denk dat men het best aardig heeft gedaan met zeilen.

Ben blij dat Schoof 1 er niet zat.
pi_219034063
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 08:02 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik schipper bij hen altijd tussen 'zitten best goede ideeën tussen' en 'erg gericht op mensen die de wind mee hebben'.

Van die mensen die qua combinatie van genen en achtergrond zo gunstig in elkaar gezet zijn, dat het leven zowat 'on autopilot' verloopt.
Ik vind dit uit een artikel van vandaag wel een erg kenmerkende zin voor D66:
quote:
Voor PVV, JA21 en de VVD staat vooral de Nederlandse cultuur centraal, terwijl SP, GroenLinks-PvdA en de Partij voor de Dieren solidariteit hoog in het vaandel hebben. CDA, BBB en NSC leggen de nadruk op de lokale gemeenschap, D66 focust op individuele rechten en vrijheden.
https://nos.nl/collectie/(...)n-voor-tijdsindeling

Ik heb bij D66 altijd het idee dat ze de bevolking zien als een groep individuen die niks met elkaar te maken hebben en vooral zo weinig mogelijk last van elkaar moeten hebben. Individualisme als het hoogste goed. Een reden waarom ik ook echt niet meer heb met D66 dan met de VVD, al sta ik op een heleboel belangrijke punten dichter bij D66.
pi_219034283
quote:
Rapport: PVV zowel in woord als in daad het slechtst voor de persvrijheid
https://www.trouw.nl/binn(...)%2F%2Fgo.bsky.app%2F

Tjaaaa.... Wilders vind de NPO niet vriendelijk voor hem....dus wil hij de NPO opheffen.
Trump probeert ook de vrije meningsuiting in te dammen.
Zijn het fascisten ? Dat niet.
Maar de eerste is een partijdictator en de tweede is een wannabeedictator/ bedrijfsdictator
pi_219034320
Karolientje weer met een totaal kansloos en onhaalbaar standpunt dat er niet op landbouwgrond gebouwd mag worden. Zal bij de kleine achterban het ongetwijfeld goed doen maar wie trapt hier verder nog in _O-
pi_219034655
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:04 schreef Faraday01 het volgende:
Karolientje weer met een totaal kansloos en onhaalbaar standpunt dat er niet op landbouwgrond gebouwd mag worden. Zal bij de kleine achterban het ongetwijfeld goed doen maar wie trapt hier verder nog in _O-
En ook weer: BBB levert, noemt ze 2 voorbeelden... De nota Ruimte die door De Jonge was aangevraagd en waarvan een groot deel zelfs al door De Jonge was gepresenteerd, dit kabinet heeft de uiteindelijke versie vooral tegengehouden. En een juridische puinhoop die Wiersma gelukkig niet door de Kamer krijgt en waarbij er veel meer nieuwe PAS melders komen. Dat is dan leveren, volgens BBB.
pi_219034735
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
En ook weer: BBB levert, noemt ze 2 voorbeelden... De nota Ruimte die door De Jonge was aangevraagd en waarvan een groot deel zelfs al door De Jonge was gepresenteerd, dit kabinet heeft de uiteindelijke versie vooral tegengehouden. En een juridische puinhoop die Wiersma gelukkig niet door de Kamer krijgt en waarbij er veel meer nieuwe PAS melders komen. Dat is dan leveren, volgens BBB.
Inleveren is ook leveren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')