abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219072415
Die heb ik niet gezien maar wel een wielrenner die er al rinkelend langs probeerde te komen op datzelfde stuk :')
pi_219086381
Strava heeft z'n keutel alweer ingetrokken :P
Bekijk deze YouTube-video
pi_219086870
Ik zit de marathon-marathonuitzending van AT5 te kijken, leuk gedaan. Ze zijn iig een stuk minder nationalistisch dan die bij Rijnmond die iedere deelnemer vragen te bevestigen dat Rotterdam echt de mooiste is :') al is dat ook cult
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219087017
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 17:26 schreef kalinhos het volgende:
Ik zit de marathon-marathonuitzending van AT5 te kijken, leuk gedaan. Ze zijn iig een stuk minder nationalistisch dan die bij Rijnmond die iedere deelnemer vragen te bevestigen dat Rotterdam echt de mooiste is :') al is dat ook cult
Ik zag zo’n oud filmpje van AT5 waarrin de domme verslaggeefsters haast beledigd waren als mensen doorliepen (tijdens een marathon) ipv domme vragen te beantwoorden :P
pi_219087103
Nu storm. Daarna nog dagen windkracht 5.
Gloeiende gloeiende gloeiende
  donderdag 23 oktober 2025 @ 18:21:37 #66
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_219087241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 18:00 schreef Evangelion het volgende:
Nu storm. Daarna nog dagen windkracht 5.
Gloeiende gloeiende gloeiende
Ik zie het al. Geen buitengym lessen, dus ik ga lekker op de baan stormen.
Makkelijk eerste
pi_219089765
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 13:40 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Sommige nieuwe lopers kennen de hardloopetiquette niet of hebben er schijt aan.
Of hebben koptelefoons op en willen zich niet bewust zijn van hun omgeving omdat ze 'in de zone' willen zijn.
pi_219089776
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 16:02 schreef valleilijn het volgende:
Strava heeft z'n keutel alweer ingetrokken :P
DCRainmaker _O_
pi_219090831
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Of hebben koptelefoons op en willen zich niet bewust zijn van hun omgeving omdat ze 'in de zone' willen zijn.
Er liep zondag bij de marathon iemand met oortjes in die ergens bij km 19(bij het keerpunt bij de Amstel) ineens een telefoontje kreeg in zn in-ears _O-
“Nee ik loop nu bij de Amstel bij de brug en Bert loopt een stuk achter ons en….”
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219092522
quote:
99s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 07:58 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Ja, zoals zo vaak: storm in een glas water. er is nog wel wat discussie, maar Strava gaat voldoen aan Garmins eis om het Garmin-logo te publiceren bij data die van Garmin komen.
En rechtszaak helemaal ingetrokken: https://tweakers.net/nieu(...)1-dagen-weer-in.html
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:55:17 #71
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219092722
Decathlon had/heeft een actie dat je een 10,- tegoedbon krijgt als je van 20 tot 26 oktober 7 uur aan activiteit in hun Decathlon outdoor app logt. Zo gezegd, zo gedaan. Tegoedbon net binnen, heb een mooi lichtgewicht ademend running singlet bij ze gescoord.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219094745
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 17:26 schreef kalinhos het volgende:
Kan me een fragment herinneren van Rijnmond waar een verslaggever een loopster treft die uit Amsterdam komt en dan full calimero gaat :')

edit: hier dus vanaf 25:20 Bekijk deze YouTube-video
pi_219095196
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 15:15 schreef Kwalberto het volgende:

[..]
Kan me een fragment herinneren van Rijnmond waar een verslaggever een loopster treft die uit Amsterdam komt en dan full calimero gaat :')

edit: hier dus vanaf 25:20 Bekijk deze YouTube-video
Ik dacht nou dat viel wel mee, gewoon een grapje. Tot hij haar terugriep over 6-0. _O-
pi_219096198
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 15:54 schreef Evangelion het volgende:
Rocky montage tijd
Ik vind deze toch de ultieme:

pi_219096211
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:11 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Ik dacht nou dat viel wel mee, gewoon een grapje. Tot hij haar terugriep over 6-0. _O-
Ja tis zo goed. Ik vind- als Ajacied - Rijnmond top maar zodra er eens van Ajax wordt gewonnen worden ze zo klein. Paar jaar terug had je die 6-2 en dan hadden ze op de Open Dag later dat jaar dat je bij de Rijnmond-kraam zelf commentaar bij die 6 goals mocht geven :')

Maargoed, lopen dus. Blij dat ik nu na Amsterdam ff een weekie niet hoef, gelet op het weer buiten. Zondag 2-11 een halve in Dordrecht, voorlopig goede weersvoorspellingen.
pi_219096335
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 18:50 schreef Tracksmith het volgende:

[..]
Ik vind deze toch de ultieme:

So many times it happens too fast
You trade your passion for glory (winst bij de 10k van schubbekutteveen in je age group :7 )
  zondag 26 oktober 2025 @ 11:49:29 #77
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219108265
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 08:55 schreef SEMTEX het volgende:
Decathlon had/heeft een actie dat je een 10,- tegoedbon krijgt als je van 20 tot 26 oktober 7 uur aan activiteit in hun Decathlon outdoor app logt. Zo gezegd, zo gedaan. Tegoedbon net binnen, heb een mooi lichtgewicht ademend running singlet bij ze gescoord.
[ afbeelding ]
Hij zit alleen voor geen meter..raar ontwerp; retour :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219108368
Maar ff naar de gym gegaan om op de loopband te lopen, geen zin in regen en windkracht 6 }:|
pi_219109498
quote:
2s.gif Op zondag 26 oktober 2025 11:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hij zit alleen voor geen meter..raar ontwerp; retour :P
Ik vind dat vaker met Decathlon kleding, maar niet altijd.
Fake it till you make it...
pi_219109802
Een week na de marathon heeft mn teennagel losgelaten :') hopelijk niet al te lang last van.
pi_219113965
Why I run - The Atlantic
https://www.theatlantic.c(...)round-memoir/684633/

quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 14:06 schreef Kwalberto het volgende:
Een week na de marathon heeft mn teennagel losgelaten :') hopelijk niet al te lang last van.
Als hij eraf is heb je al snel geen last meer.
Ik snap wel dat sommige ultrarunners ze preventief verwijderen, dan kan je er ook geen last van krijgen. Maar dat vind ik toch geen gezicht. Na een maand of 9 waren ze bij mij weer in perfecte staat terug. :P
pi_219116243
12,9 km gelopen. Wat een wind vandaag! Ik kijk wel uit naar de volgende wedstrijd. Voordeel van een wedstrijd is dat je niet hoeft na te denken of je gedag zegt tegen tegenliggers. Gewoon het ene been voor het andere zetten.

En morgen naar kantoor voor een lunch, en het gaat opnieuw hard waaien. Die wind is slopend en vreet echt energie.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_219119437
Gisteren de Van Oers Merathon Brabant gelopen.

Rustig gestart in vergelijking met mijn eerste marathon (27:30 tegenover 26:11 op de eerste 5km) in de hoop dit langer vol te houden. Dit is gelukt, uiteindelijk rond km 37 wel wat kramp gehad in de adductors waardoor ik toch even moest wandelen om ze rustig te krijgen. Ik denk dat het door de bolling in de wegen kwam.

Maar toch redelijk door het tempo te vertragen kunnen doorlopen en gefinisht in een PR 3:58:40 *O* in de sub 4 uur club.

Blijft bijzonder dat je op een rondje toch 85+% wind tegen hebt voor het gevoel ;(

De marathon is echt perfect georganiseerd, behalve dat de halve marathon 2 uur start na de marathon. Omdat het twee rondjes zijn ben ik wel ingehaald door 3 pace-groepen. Het was wel even dringen als de 1:45 pacegroep als een op hol geslagen kudde je van alle kanten komen inhalen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_219120036
Ik had gisteren op mijn duurloop 80% wind mee @CaLeX

Misschien had ik jouw meewind gestolen. :@

Gefeliciteerd met je marathon! Mooie tijd :)
pi_219123524
Gisteren ook de Van Oers Marathon Brabant gelopen. Flinke bult wind inderdaad, veel tegen voor mijn gevoel.
Streeftijd was 4:30 uur, maar dat zat er helaas niet in. Uiteindelijk gefinished in 4:46. Toch een half uur sneller dan Enschede vorig jaar( dat was mijn 1e marathon).
Vrij vlak gelopen met zelf een hele licht negatieve split (2e deel 1 minuut sneller gelopen). Tevreden ^O^
pi_219124170
Ik zie nu trouwens bij mn Strava feed dat iedereen die een activiteit registreert dat je direct in de tijdlijn ziet met welk apparaat dat geregistreerd is, je hoeft er niet meer op te tikken.
pi_219124253
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 22:02 schreef kalinhos het volgende:
Ik zie nu trouwens bij mn Strava feed dat iedereen die een activiteit registreert dat je direct in de tijdlijn ziet met welk apparaat dat geregistreerd is, je hoeft er niet meer op te tikken.
Shit nu ziet iedereen dat ik een rijke tatta met dunne polsen ben.
(neh grapje, maar garmin fenix 7s).
pi_219125095
De grap is dat je nu, als je door je timeline scrollt, ook ziet hoe debiel dominant Garmin is. Bijna alleen maar uploads vanaf Garmin, af en toe een verdwaalde Polar, that's it. Dus het was wel een beetje een domme actie van Strava.

Daarnaast: het is ook wel tijd dat Garmin eens een fatsoenlijke concurrent krijgt.
pi_219125564
Sinds m'n loopje zondag (8km rustig aan) ineens last van m'n knie, terwijl ik daar na de marathon helemaal geen last van had, waar slaat dat nou weer op :')
pi_219137085
Ik kom hier even om advies vragen. Ik sport al veel; ik doe 3x per week aan krachttraining, 2 of 3x aan volleybal en 2x boksen. Het klinkt wellicht veel, maar ik ben er een beetje 'ingegroeid'. Vroeger alleen volleybal gedaan. Daarna in mijn studententijd erbij gaan boksen en dit is een leuke combi. Afgelopen 2 jaar veel afgevallen en gemerkt dat krachttraining me hierbij goed heeft geholpen en mijn lichaam 'shaped'. Bedoeling was om de krachttraining alleen in de 'zomerstop' van het volleybalseizoen te doen maar ik zag zo veel voordelen dat ik er mee door ben gegaan.

Echter; ik merk dat mijn conditie nog soms wat achter loopt. Ik heb een goede 'intervalconditie'. Ik kan prima voor een korte tijd goed gas geven. Echter merk ik steeds vaker dat als iets wat langer duurt dat mijn conditie dan niet top is. Dus ik dacht erover op wellicht wat hardlopen toe te voegen om deze 'basis' wat meer uit te bouwen. Ik heb voorheen wel eens wat hardgelopen, maar nooit serieus en nooit langer dan een week of 6.

Ik dacht eraan om 1 duurlooptraining (max 30 min) toe te voegen en 1 sprint achtige training (kort en intensief). Het doel is niet om een goede hardloper te worden, maar gewoon om overall fit te zijn. Zo ook met mijn kracht; ik hoef geen body builder te worden maar gewoon functioneel sterk.

Volgens chatGPT kan ik vanwege mijn 'sterke basis' dit redelijk snel opbouwen. Hij raadde mij dit aan:
1 1× per week 25 min 2 min jog / 1 min wandelen × 8 Wenfase; focus op techniek
2 1× per week 25–30 min 3 min jog / 1 min wandelen × 7 Iets langere blokken
3 1× per week 30–35 min 5 min jog / 1 min wandelen × 5 Meer continuiteit
4 1× per week 35–40 min 10 min jog / 1 min wandelen × 3 Steviger duurtempo
5 1× per week 40 min 30 min aaneengesloten jog + 5 min wandelen Bijna volledige duurloop
6 1× per week 40–45 min 35–40 min aaneengesloten lopen Steady-state training

Ik wil toch jullie even als experts vragen. Klopt het dat ik vanwege een sterke basis dit zou moeten kunnen? Zowel qua conditie, maar nog belangrijker qua pezen en spieren?
  woensdag 29 oktober 2025 @ 14:47:42 #91
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219137195
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 14:29 schreef Pinuts het volgende:
Ik wil toch jullie even als experts vragen. Klopt het dat ik vanwege een sterke basis dit zou moeten kunnen? Zowel qua conditie, maar nog belangrijker qua pezen en spieren?
Hardlopen en vooral duurlopen is een ander soort belasting dan volleybal en boksen, het zou inderdaad kunnen dat je die vooral moet laten wennen in het begin en moet zorgen voor voldoende rust tussen je loopjes. Goede schoenen en niet zomaar een sportschoen die je nog hebt liggen kan al veel verschil maken.
pi_219137302
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 14:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hardlopen en vooral duurlopen is een ander soort belasting dan volleybal en boksen, het zou inderdaad kunnen dat je die vooral moet laten wennen in het begin en moet zorgen voor voldoende rust tussen je loopjes. Goede schoenen en niet zomaar een sportschoen die je nog hebt liggen kan al veel verschil maken.
Thanks. Ik ben van plan om mijn trailrunschoenen te gebruiken. Die gebruik ik nu voornamelijk voor hiken (in de bergen/modderige/glibberige paden).
pi_219137611
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 15:05 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Thanks. Ik ben van plan om mijn trailrunschoenen te gebruiken. Die gebruik ik nu voornamelijk voor hiken (in de bergen/modderige/glibberige paden).
Een trailrunschoen is niet gemaakt om mee over de weg te lopen. Dat is echt zonde en zou tot extra blessures kunnen leiden.
pi_219137993
quote:
99s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:12 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Een trailrunschoen is niet gemaakt om mee over de weg te lopen. Dat is echt zonde en zou tot extra blessures kunnen leiden.
Oke helder. Ik heb ook nog een paar hardloopschoenen; die gebruik ik nu voor in de gym. Ik zal eens kijken of die nog voldoen of dat ik toch even een nieuw setje moet kopen.
pi_219139302
Ik zou eerder 2 rustige loopjes doen ipv 1x rustig en 1x kort en intensief.

Met die sprint-achtige training heb je een hoog risico op blessures én de korte intense inspanningen heb je al met boksen en volleybal.
pi_219143691
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 19:27 schreef Tracksmith het volgende:
Ik zou eerder 2 rustige loopjes doen ipv 1x rustig en 1x kort en intensief.

Met die sprint-achtige training heb je een hoog risico op blessures én de korte intense inspanningen heb je al met boksen en volleybal.
Belangrijkste reden voor de sprints zijn eigenlijk dat ik hier even goed maximaal kan gaan. Merk eigenlijk bij de andere sporten dat ik conditioneel nog echt maximaal kan/hoef te gaan. En met een duurloop lijkt me dat ook weer lastig.
pi_219148777
Pff ik ben echt druk qua werk deze weken EN ik zit in piek marathon weken.
Eigenlijk ben ik altijd aan het hardlopen of aan het zitten. :') :D
Even wandelen en de kracht/core-oefeningen schieten er bij in. Ook echt niks meer te eten in huis.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 22:42 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Belangrijkste reden voor de sprints zijn eigenlijk dat ik hier even goed maximaal kan gaan. Merk eigenlijk bij de andere sporten dat ik conditioneel nog echt maximaal kan/hoef te gaan. En met een duurloop lijkt me dat ook weer lastig.
Losgaan op een boksbal kan wel maximaal toch? :P
  donderdag 30 oktober 2025 @ 13:28:34 #98
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219149085
Ik zit weer tijdelijk op een project met een eigen gym, dus deze week is weer maximaal krachttraining en minimaal hardlopen. Morgen en hopelijk zondag hoop ik er eindelijk aan toe te komen.
pi_219157074
Leiden Marathon weer vervroegd. 10:00 -> 9:00 -> 8:30 in 2 jaar.

Niet leuk.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:50:33 #100
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219157245
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:32 schreef Evangelion het volgende:

Niet leuk.
Vind ik juist een hele goede beslissing, met die hoge temperaturen elke keer. Leiden was de enige marathon waar ik meerdere kilometers ijlend van de hitte heb gelopen en dat was al in de eerste helft.
pi_219157292
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:50 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Vind ik juist een hele goede beslissing, met die hoge temperaturen elke keer. Leiden was de enige marathon waar ik meerdere kilometers ijlend van de hitte heb gelopen en dat was al in de eerste helft.
Snap ik.
Puur egoistisch gezien vond ik 10:00 prima want ik loop ik hem altijd voor de fun (lokale marathon voor mij) en vind ik het zonnige ook wel lekker daardoor en bijdragen aan de sfeer. :P
pi_219157613
Of komend jaar toch maar snel proberen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219158139
quote:

Niet leuk.
Dat zou ik een reden vinden om Leiden toch te lopen ook al is het in mei (en dus normaal gezien te warm).
pi_219158256
Tsja zullen misschien wat minder mensen om 08:45 langs de kant staan maar verreweg het grootste voordeel is dat je eerder klaar bent en dus eerder B:)B
pi_219158302
Ik begrijp ook niet dat Rotterdam niet naar 09:00 gaat, kan je ook meer lopers toelaten
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:04:41 #106
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219158415
Verbaast me eigenlijk dat al die afhakers/uitloters voor Rotterdam niet voor Leiden gaan.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:29:25 #107
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_219158582
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:50 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik stond vorig jaar een half uur op de Breestraat in de brandende zon zonder schaduw in het startvak (van 11:00 tot 11:30) en was al een gebraad kippetje toen ik nog een halve marathon moest rennen. Echt niet gezond _O-.
pi_219167661
https://nos.nl/artikel/25(...)s-en-tips-van-hassan
quote:
Met verwondering in zijn stem spreekt Nageeye over Hassan, die hij wekenlang aan het werk zag in haar trainingsgebied op hoogte in Flagstaff, Arizona.

"Zij wordt wakker en dan wacht ze gewoon. 'Ik voel me niet goed, we gaan thee drinken', zegt ze dan. Ze kan tot twee uur wachten, tot negen uur wachten. De hele dag kan ze lui doen, alsof ze er geen zin in heeft. En dan gaat ze naar buiten en merk je er niets meer van. Ik kan dat echt niet."
she just like me fr
pi_219169987
Zoals wel meerdere is mij herinnering kotsend langs de kant staan vanwege de hitte :') Was ook totaal geen schaduw op het parcours wat me wat huiverig maakt om hem nog een keer te doen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Kwalberto op 01-11-2025 18:05:38 ]
  zondag 2 november 2025 @ 11:31:26 #110
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219175558
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:52 schreef Kwalberto het volgende:
Zoals wel meerdere is mij herinnering kotsend langs de kant staan vanwege de hitte :') Was ook totaal geen schaduw op het parcours wat me wat huiverig maakt om hem nog een keer te doen.
Inderdaad, die ellenlange stukken betonnen paden zonder bomen...
pi_219175639
Mooi man. De hel van Leiden. _O_
pi_219177068
quote:

Niet leuk.
Veel te vroeg! We lopen internationaal echt uit te pas met die aversie tegen warmte. Lopen met kou en wind is net zo goed zwaar. Veel mensen reizen met het openbaar vervoer naar de wedstrijd. De marathon van Berlijn, daar werd het in september 27 graden. Ik gok dat ze daar niet zo moeilijk over hebben gedaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door core2duo op 02-11-2025 14:55:03 ]
pi_219177701
Het zal me niet verbazen als Berlijn ook gaat vervroegen als ze hun status als snelle marathon willen behouden. Later starten in die hitte kost je gewoon records.
pi_219178210
Vandaag voor het eerst sinds de marathon 3 weken geleden weer een wedstrijdje gelopen, 10 EM bij de Krollenloop in Veghel.
Blijkbaar nog steeds niet 100% hersteld, m'n hartslag was veel te hoog en heb ook niet het tempo gehaald wat ik voor ogen had. De verdeling van de drankposten was ook voor verbetering vatbaar en de afstand was 200 meter te lang.

Ik had gehoopt 2-3 minuten sneller te zijn, maar alsnog een nieuw PR met 1:15.
pi_219181849
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 14:48 schreef core2duo het volgende:

[..]
Veel te vroeg! We lopen internationaal echt uit te pas met die aversie tegen warmte. Lopen met kou en wind is net zo goed zwaar. Veel mensen reizen met het openbaar vervoer naar de wedstrijd. De marathon van Berlijn, daar werd het in september 27 graden. Ik gok dat ze daar niet zo moeilijk over hebben gedaan.
Hoi kan je iets specifieker zijn? Zoveel vroeger is het niet vergeleken met de majors of andere grote marathons.

Tevens waren de berichten over het slachtveld uit Berlijn tocht wel anders dan jij hier schetst, vanwaar je aanname dat er niet moeilijk over gedaan is?

quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 17:34 schreef En1gma het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds de marathon 3 weken geleden weer een wedstrijdje gelopen, 10 EM bij de Krollenloop in Veghel.
Blijkbaar nog steeds niet 100% hersteld, m'n hartslag was veel te hoog en heb ook niet het tempo gehaald wat ik voor ogen had. De verdeling van de drankposten was ook voor verbetering vatbaar en de afstand was 200 meter te lang.

Ik had gehoopt 2-3 minuten sneller te zijn, maar alsnog een nieuw PR met 1:15.
Helaas heb ik een griepje meengenomen uit Etten Leur. Al een week niet gelopen nu ;(
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 3 november 2025 @ 09:39:14 #116
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219182032
quote:
99s.gif Op maandag 3 november 2025 09:20 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Helaas heb ik een griepje meengenomen uit Etten Leur. Al een week niet gelopen nu ;(
Het heerst echt weer, hier ook net weer hersteld.
pi_219182605
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 15:04 schreef SEMTEX het volgende:
Verbaast me eigenlijk dat al die afhakers/uitloters voor Rotterdam niet voor Leiden gaan.
Jamaar Rotterdam is de MoOiStTuH!!! :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 3 november 2025 @ 12:01:04 #118
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219183032
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 11:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Jamaar Rotterdam is de MoOiStTuH!!! :')
Tunnelvisie, ik vond het iig niet het allermooiste parcours. Er zaten best wat saaie fietspaden in en wat heen en weer stukken.
pi_219185726
Gisteren halve marathon Drechtstadloop in Dordrecht gelopen. Eigenlijk mijn eerste serieuze wedstrijd weer na Amsterdam 2 weken terug.

Omstandigheden ideaal, klein zonnetje weinig wind en droog. Mijn plan was om weg te gaan op 4:00/km zodat 1:24 mogelijk zou zijn.
Traditiegetrouw te snel weg met de eerste 3km op 3;50,56,54. Na 2km ofzo hadden we een groepje van 10 man en iedereen wilde wel 4:00/km. Nou ja hoe het dan gaat…je blijft toch te snel lopen. Groepje bleef wel goed bij elkaar en met de stukjes tegenwind die er waren deden genoeg toch wel wat kopwerk. Na 10,5km sloegen we linksaf en kregen we ineens de wind vol in de rug. Voelde gelijk 5 graden warmer aan en de groep viel eigenlijk direct uit elkaar. Een paar liepen weg op 3:50/km en een paar gingen ineens 4:00/km lopen. Zelf bleef ik rond de 3:55-57 lopen, ik durfde nog niet met de 3:50 mensen mee. Uiteindelijk na 5km wind mee draaiden we weer en volgde er 5 km met wind tegen. Daar heb ik nog een hoop mensen opgepikt, onder andere die paar mensen die met 3:50 wegsprongen. Uiteindelijk gefinisht in 1:22:55 dus 65 seconden onder het oorspronkelijke doel en een verbetering van bijna 3 min van mijn PR.

Volgende doel is Zevenheuvelenloop onder de 59:59 maar dat zou eigenlijk wel moeten lukken als ik heel blijf.
pi_219186477
quote:
99s.gif Op maandag 3 november 2025 09:20 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Hoi kan je iets specifieker zijn? Zoveel vroeger is het niet vergeleken met de majors of andere grote marathons.

Tevens waren de berichten over het slachtveld uit Berlijn tocht wel anders dan jij hier schetst, vanwaar je aanname dat er niet moeilijk over gedaan is?
[..]
Jazeker kan ik dat. Mijn beeld is dat warmte moet en zal worden verbannen uit de loopsport.
- Damloop 2023: tijdregistratie uitgeschakeld (het werd uiteindelijk 18 graden)
- Damloop 2019 en 2024: sommige mensen mochten niet meer starten terwijl ze al op locatie waren
- NN CPC Loop: halve marathon in de ochtend (terwijl die loop in maart is)
- Eneco halve marathon Hoek van Holland in juni 2025: ingekort na 10 km (het was 23 graden en zeewind zat toch echt in de verwachting).

Het lijkt wel of men geen enkele onzekerheid meer accepteert. Zo warm is het gemiddeld niet op 10 mei in Leiden (Weatherspark).

Ik las op de website van de marathon dat er wel tips zijn gegeven om de warmte in Berlijn het hoofd te bieden. Maar het zou me verbazen als er structurele maatregelen worden genomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')