Ik zag zo’n oud filmpje van AT5 waarrin de domme verslaggeefsters haast beledigd waren als mensen doorliepen (tijdens een marathon) ipv domme vragen te beantwoordenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:26 schreef kalinhos het volgende:
Ik zit de marathon-marathonuitzending van AT5 te kijken, leuk gedaan. Ze zijn iig een stuk minder nationalistisch dan die bij Rijnmond die iedere deelnemer vragen te bevestigen dat Rotterdam echt de mooiste isal is dat ook cult
Ik zie het al. Geen buitengym lessen, dus ik ga lekker op de baan stormen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:00 schreef Evangelion het volgende:
Nu storm. Daarna nog dagen windkracht 5.
Gloeiende gloeiende gloeiende
Of hebben koptelefoons op en willen zich niet bewust zijn van hun omgeving omdat ze 'in de zone' willen zijn.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 13:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Sommige nieuwe lopers kennen de hardloopetiquette niet of hebben er schijt aan.
DCRainmakerquote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:02 schreef valleilijn het volgende:
Strava heeft z'n keutel alweer ingetrokken![]()
Bekijk deze YouTube-video
Er liep zondag bij de marathon iemand met oortjes in die ergens bij km 19(bij het keerpunt bij de Amstel) ineens een telefoontje kreeg in zn in-earsquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Of hebben koptelefoons op en willen zich niet bewust zijn van hun omgeving omdat ze 'in de zone' willen zijn.
En rechtszaak helemaal ingetrokken: https://tweakers.net/nieu(...)1-dagen-weer-in.htmlquote:Op donderdag 16 oktober 2025 07:58 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ja, zoals zo vaak: storm in een glas water. er is nog wel wat discussie, maar Strava gaat voldoen aan Garmins eis om het Garmin-logo te publiceren bij data die van Garmin komen.
Kan me een fragment herinneren van Rijnmond waar een verslaggever een loopster treft die uit Amsterdam komt en dan full calimero gaatquote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:26 schreef kalinhos het volgende:
Ik zit de marathon-marathonuitzending van AT5 te kijken, leuk gedaan. Ze zijn iig een stuk minder nationalistisch dan die bij Rijnmond die iedere deelnemer vragen te bevestigen dat Rotterdam echt de mooiste isal is dat ook cult
Ik dacht nou dat viel wel mee, gewoon een grapje. Tot hij haar terugriep over 6-0.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 15:15 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Kan me een fragment herinneren van Rijnmond waar een verslaggever een loopster treft die uit Amsterdam komt en dan full calimero gaat![]()
edit: hier dus vanaf 25:20 Bekijk deze YouTube-video
Ik vind deze toch de ultieme:quote:Op woensdag 15 oktober 2025 15:54 schreef Evangelion het volgende:
Rocky montage tijd
Ja tis zo goed. Ik vind- als Ajacied - Rijnmond top maar zodra er eens van Ajax wordt gewonnen worden ze zo klein. Paar jaar terug had je die 6-2 en dan hadden ze op de Open Dag later dat jaar dat je bij de Rijnmond-kraam zelf commentaar bij die 6 goals mocht gevenquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:11 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik dacht nou dat viel wel mee, gewoon een grapje. Tot hij haar terugriep over 6-0.
So many times it happens too fastquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 18:50 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Ik vind deze toch de ultieme:
Hij zit alleen voor geen meter..raar ontwerp; retourquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 08:55 schreef SEMTEX het volgende:
Decathlon had/heeft een actie dat je een 10,- tegoedbon krijgt als je van 20 tot 26 oktober 7 uur aan activiteit in hun Decathlon outdoor app logt. Zo gezegd, zo gedaan. Tegoedbon net binnen, heb een mooi lichtgewicht ademend running singlet bij ze gescoord.
[ afbeelding ]
Ik vind dat vaker met Decathlon kleding, maar niet altijd.quote:Op zondag 26 oktober 2025 11:49 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hij zit alleen voor geen meter..raar ontwerp; retour
Als hij eraf is heb je al snel geen last meer.quote:Op zondag 26 oktober 2025 14:06 schreef Kwalberto het volgende:
Een week na de marathon heeft mn teennagel losgelatenhopelijk niet al te lang last van.
Shit nu ziet iedereen dat ik een rijke tatta met dunne polsen ben.quote:Op maandag 27 oktober 2025 22:02 schreef kalinhos het volgende:
Ik zie nu trouwens bij mn Strava feed dat iedereen die een activiteit registreert dat je direct in de tijdlijn ziet met welk apparaat dat geregistreerd is, je hoeft er niet meer op te tikken.
Hardlopen en vooral duurlopen is een ander soort belasting dan volleybal en boksen, het zou inderdaad kunnen dat je die vooral moet laten wennen in het begin en moet zorgen voor voldoende rust tussen je loopjes. Goede schoenen en niet zomaar een sportschoen die je nog hebt liggen kan al veel verschil maken.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:29 schreef Pinuts het volgende:
Ik wil toch jullie even als experts vragen. Klopt het dat ik vanwege een sterke basis dit zou moeten kunnen? Zowel qua conditie, maar nog belangrijker qua pezen en spieren?
Thanks. Ik ben van plan om mijn trailrunschoenen te gebruiken. Die gebruik ik nu voornamelijk voor hiken (in de bergen/modderige/glibberige paden).quote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:47 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hardlopen en vooral duurlopen is een ander soort belasting dan volleybal en boksen, het zou inderdaad kunnen dat je die vooral moet laten wennen in het begin en moet zorgen voor voldoende rust tussen je loopjes. Goede schoenen en niet zomaar een sportschoen die je nog hebt liggen kan al veel verschil maken.
Een trailrunschoen is niet gemaakt om mee over de weg te lopen. Dat is echt zonde en zou tot extra blessures kunnen leiden.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 15:05 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Thanks. Ik ben van plan om mijn trailrunschoenen te gebruiken. Die gebruik ik nu voornamelijk voor hiken (in de bergen/modderige/glibberige paden).
Oke helder. Ik heb ook nog een paar hardloopschoenen; die gebruik ik nu voor in de gym. Ik zal eens kijken of die nog voldoen of dat ik toch even een nieuw setje moet kopen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:12 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Een trailrunschoen is niet gemaakt om mee over de weg te lopen. Dat is echt zonde en zou tot extra blessures kunnen leiden.
Belangrijkste reden voor de sprints zijn eigenlijk dat ik hier even goed maximaal kan gaan. Merk eigenlijk bij de andere sporten dat ik conditioneel nog echt maximaal kan/hoef te gaan. En met een duurloop lijkt me dat ook weer lastig.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:27 schreef Tracksmith het volgende:
Ik zou eerder 2 rustige loopjes doen ipv 1x rustig en 1x kort en intensief.
Met die sprint-achtige training heb je een hoog risico op blessures én de korte intense inspanningen heb je al met boksen en volleybal.
Losgaan op een boksbal kan wel maximaal toch?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:42 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Belangrijkste reden voor de sprints zijn eigenlijk dat ik hier even goed maximaal kan gaan. Merk eigenlijk bij de andere sporten dat ik conditioneel nog echt maximaal kan/hoef te gaan. En met een duurloop lijkt me dat ook weer lastig.
Vind ik juist een hele goede beslissing, met die hoge temperaturen elke keer. Leiden was de enige marathon waar ik meerdere kilometers ijlend van de hitte heb gelopen en dat was al in de eerste helft.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:32 schreef Evangelion het volgende:
Leiden Marathon weer vervroegd. 10:00 -> 9:00 -> 8:30 in 2 jaar.
Niet leuk.
Snap ik.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:50 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Vind ik juist een hele goede beslissing, met die hoge temperaturen elke keer. Leiden was de enige marathon waar ik meerdere kilometers ijlend van de hitte heb gelopen en dat was al in de eerste helft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou ik een reden vinden om Leiden toch te lopen ook al is het in mei (en dus normaal gezien te warm).quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:32 schreef Evangelion het volgende:
Niet leuk.
Ik stond vorig jaar een half uur op de Breestraat in de brandende zon zonder schaduw in het startvak (van 11:00 tot 11:30) en was al een gebraad kippetje toen ik nog een halve marathon moest rennen. Echt niet gezondquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:50 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Vind ik juist een hele goede beslissing, met die hoge temperaturen elke keer. Leiden was de enige marathon waar ik meerdere kilometers ijlend van de hitte heb gelopen en dat was al in de eerste helft.
she just like me frquote:Met verwondering in zijn stem spreekt Nageeye over Hassan, die hij wekenlang aan het werk zag in haar trainingsgebied op hoogte in Flagstaff, Arizona.
"Zij wordt wakker en dan wacht ze gewoon. 'Ik voel me niet goed, we gaan thee drinken', zegt ze dan. Ze kan tot twee uur wachten, tot negen uur wachten. De hele dag kan ze lui doen, alsof ze er geen zin in heeft. En dan gaat ze naar buiten en merk je er niets meer van. Ik kan dat echt niet."
Inderdaad, die ellenlange stukken betonnen paden zonder bomen...quote:Op zaterdag 1 november 2025 17:52 schreef Kwalberto het volgende:
Zoals wel meerdere is mij herinnering kotsend langs de kant staan vanwege de hitteWas ook totaal geen schaduw op het parcours wat me wat huiverig maakt om hem nog een keer te doen.
Veel te vroeg! We lopen internationaal echt uit te pas met die aversie tegen warmte. Lopen met kou en wind is net zo goed zwaar. Veel mensen reizen met het openbaar vervoer naar de wedstrijd. De marathon van Berlijn, daar werd het in september 27 graden. Ik gok dat ze daar niet zo moeilijk over hebben gedaan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:32 schreef Evangelion het volgende:
Niet leuk.
Hoi kan je iets specifieker zijn? Zoveel vroeger is het niet vergeleken met de majors of andere grote marathons.quote:Op zondag 2 november 2025 14:48 schreef core2duo het volgende:
[..]
Veel te vroeg! We lopen internationaal echt uit te pas met die aversie tegen warmte. Lopen met kou en wind is net zo goed zwaar. Veel mensen reizen met het openbaar vervoer naar de wedstrijd. De marathon van Berlijn, daar werd het in september 27 graden. Ik gok dat ze daar niet zo moeilijk over hebben gedaan.
Helaas heb ik een griepje meengenomen uit Etten Leur. Al een week niet gelopen nuquote:Op zondag 2 november 2025 17:34 schreef En1gma het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds de marathon 3 weken geleden weer een wedstrijdje gelopen, 10 EM bij de Krollenloop in Veghel.
Blijkbaar nog steeds niet 100% hersteld, m'n hartslag was veel te hoog en heb ook niet het tempo gehaald wat ik voor ogen had. De verdeling van de drankposten was ook voor verbetering vatbaar en de afstand was 200 meter te lang.
Ik had gehoopt 2-3 minuten sneller te zijn, maar alsnog een nieuw PR met 1:15.
Het heerst echt weer, hier ook net weer hersteld.quote:Op maandag 3 november 2025 09:20 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Helaas heb ik een griepje meengenomen uit Etten Leur. Al een week niet gelopen nu![]()
Jamaar Rotterdam is de MoOiStTuH!!!quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:04 schreef SEMTEX het volgende:
Verbaast me eigenlijk dat al die afhakers/uitloters voor Rotterdam niet voor Leiden gaan.
Tunnelvisie, ik vond het iig niet het allermooiste parcours. Er zaten best wat saaie fietspaden in en wat heen en weer stukken.quote:Op maandag 3 november 2025 11:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Jamaar Rotterdam is de MoOiStTuH!!!
Jazeker kan ik dat. Mijn beeld is dat warmte moet en zal worden verbannen uit de loopsport.quote:Op maandag 3 november 2025 09:20 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Hoi kan je iets specifieker zijn? Zoveel vroeger is het niet vergeleken met de majors of andere grote marathons.
Tevens waren de berichten over het slachtveld uit Berlijn tocht wel anders dan jij hier schetst, vanwaar je aanname dat er niet moeilijk over gedaan is?
[..]
Helaas heb ik een griepje meengenomen uit Etten Leur. Al een week niet gelopen nu![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |