abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:24:25 #51
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219066800
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 07:33 schreef linebear het volgende:
Sinds wanneer is hardlopen een contactsport geworden?

Ik merkte het vorige week al in Eindhoven met de halve, er werd constant rechts ingehaald. Ellebogen werk en mensen die door je heen willen lopen.
Afgelopen zondag in Amsterdam werd het steeds erger. Ik liep gewoon netjes aan de rechterkant. Mensen via de stoeprand alsnog rechts inhalen. Werd bijna getackeld. Bij drankposten werd er geduwd. Echt niet leuk meer :(
Drukte op het parcours is dat toch ook? Ik merkte het aan Rotterdam (en dan wilden ze daar nog eens 17000 extra kaarten verkopen). Op een gegeven moment kom je de zoveelste trage rij lopers tegen die niet aan de kant gaat, aan geen enkele kant is er ruimte omdat het parcours te smal is, ik ga dan mensen op hun schouder aantikken dat ik er langs wil. Bij de Dam tot damloop kreeg ik gewoon een beuk van iemand.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219067225
Ik heb niemand gebeukt maar soms is inhalen via de stoeprand of berm de enige manier om er lang te komen.
pi_219067438
Vaak hebben mensen helemaal niet door dat ze met zn 4en links lopen. En dan vlak erachter ook 2 die net wat meer naar rechts lopen op exact hetzelfde tempo. Is irritant maar weinig aan te doen vrees ik. Net als in het echte verkeer
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219068206
Ik beuk alleen mensen in kostuums en met ananassen op hun hoofd. Normaal doen.

(nee grapje durf ik niet)
pi_219068816
Zeker, soms valt er niks aan te doen. Maar als je weet dat je langzaam loopt (zoals ik zelf aan het einde :P), ga dan lekker naar de rechterkant. Heb genoeg mensen gezien die langzaam links liepen en dus ook continue langs alle kanten ingehaald werden. Dat moet je toch wel door hebben?
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:40:11 #56
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219068824
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 13:39 schreef valleilijn het volgende:
Zeker, soms valt er niks aan te doen. Maar als je weet dat je langzaam loopt (zoals ik zelf aan het einde :P), ga dan lekker naar de rechterkant. Heb genoeg mensen gezien die langzaam links liepen en dus ook continue langs alle kanten ingehaald werden. Dat moet je toch wel door hebben?
Sommige nieuwe lopers kennen de hardloopetiquette niet of hebben er schijt aan.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219069330
Ik loop niet graag links omdat ik al snel het gevoel krijg dat ik in de weg loop voor snellere lopers :P
pi_219069471
Ik haal ook wel eens rechts in, maar dan roep ik wel vooraf dat ik er rechts voorbij kom.
pi_219070141
Ik weet niet of jullie bij een Atletiek club zitten en daar wel eens van die loopoefeningen doen dat je kleine passen moet maken tussen dopjes om een hogere cadans te trainen.

Ik liep op de terugweg langs de Amstel dus een kilometer of twee lang de 3:00 pacer groep rechts in te halen via een smalle strook met richels wat exact zo voelde. _O-

Maar ik liep dus best wel ruim langs mensen om niemand aan te stoten.
pi_219070329
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 16:41 schreef Evangelion het volgende:
Ik weet niet of jullie bij een Atletiek club zitten en daar wel eens van die loopoefeningen doen dat je kleine passen moet maken tussen dopjes om een hogere cadans te trainen.

Ik liep op de terugweg langs de Amstel dus een kilometer of twee lang de 3:00 pacer groep rechts in te halen via een smalle strook met richels wat exact zo voelde. _O-

[ afbeelding ]

Maar ik liep dus best wel ruim langs mensen om niemand aan te stoten.
Ha dan heb je mij daar ook ingehaald.

Zag jij ook daar die vrouwelijke hardloopster die het wel een goed idee vond zelf een rondje langs de Amstel te gaan hardlopen op dat moment? Liep helemaal links richting zuiden terwijl wij dus richting het noorden liepen
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219072415
Die heb ik niet gezien maar wel een wielrenner die er al rinkelend langs probeerde te komen op datzelfde stuk :')
pi_219086381
Strava heeft z'n keutel alweer ingetrokken :P
Bekijk deze YouTube-video
pi_219086870
Ik zit de marathon-marathonuitzending van AT5 te kijken, leuk gedaan. Ze zijn iig een stuk minder nationalistisch dan die bij Rijnmond die iedere deelnemer vragen te bevestigen dat Rotterdam echt de mooiste is :') al is dat ook cult
pi_219087017
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 17:26 schreef kalinhos het volgende:
Ik zit de marathon-marathonuitzending van AT5 te kijken, leuk gedaan. Ze zijn iig een stuk minder nationalistisch dan die bij Rijnmond die iedere deelnemer vragen te bevestigen dat Rotterdam echt de mooiste is :') al is dat ook cult
Ik zag zo’n oud filmpje van AT5 waarrin de domme verslaggeefsters haast beledigd waren als mensen doorliepen (tijdens een marathon) ipv domme vragen te beantwoorden :P
pi_219087103
Nu storm. Daarna nog dagen windkracht 5.
Gloeiende gloeiende gloeiende
  donderdag 23 oktober 2025 @ 18:21:37 #66
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_219087241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 18:00 schreef Evangelion het volgende:
Nu storm. Daarna nog dagen windkracht 5.
Gloeiende gloeiende gloeiende
Ik zie het al. Geen buitengym lessen, dus ik ga lekker op de baan stormen.
Makkelijk eerste
pi_219089765
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 13:40 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Sommige nieuwe lopers kennen de hardloopetiquette niet of hebben er schijt aan.
Of hebben koptelefoons op en willen zich niet bewust zijn van hun omgeving omdat ze 'in de zone' willen zijn.
pi_219089776
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 16:02 schreef valleilijn het volgende:
Strava heeft z'n keutel alweer ingetrokken :P
DCRainmaker _O_
pi_219090831
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 21:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Of hebben koptelefoons op en willen zich niet bewust zijn van hun omgeving omdat ze 'in de zone' willen zijn.
Er liep zondag bij de marathon iemand met oortjes in die ergens bij km 19(bij het keerpunt bij de Amstel) ineens een telefoontje kreeg in zn in-ears _O-
“Nee ik loop nu bij de Amstel bij de brug en Bert loopt een stuk achter ons en….”
pi_219092522
quote:
99s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 07:58 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Ja, zoals zo vaak: storm in een glas water. er is nog wel wat discussie, maar Strava gaat voldoen aan Garmins eis om het Garmin-logo te publiceren bij data die van Garmin komen.
En rechtszaak helemaal ingetrokken: https://tweakers.net/nieu(...)1-dagen-weer-in.html
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:55:17 #71
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219092722
Decathlon had/heeft een actie dat je een 10,- tegoedbon krijgt als je van 20 tot 26 oktober 7 uur aan activiteit in hun Decathlon outdoor app logt. Zo gezegd, zo gedaan. Tegoedbon net binnen, heb een mooi lichtgewicht ademend running singlet bij ze gescoord.
pi_219094745
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 17:26 schreef kalinhos het volgende:
Kan me een fragment herinneren van Rijnmond waar een verslaggever een loopster treft die uit Amsterdam komt en dan full calimero gaat :')

edit: hier dus vanaf 25:20 Bekijk deze YouTube-video
pi_219095196
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 15:15 schreef Kwalberto het volgende:

[..]
Kan me een fragment herinneren van Rijnmond waar een verslaggever een loopster treft die uit Amsterdam komt en dan full calimero gaat :')

edit: hier dus vanaf 25:20 Bekijk deze YouTube-video
Ik dacht nou dat viel wel mee, gewoon een grapje. Tot hij haar terugriep over 6-0. _O-
pi_219096198
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 15:54 schreef Evangelion het volgende:
Rocky montage tijd
Ik vind deze toch de ultieme:

pi_219096211
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:11 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Ik dacht nou dat viel wel mee, gewoon een grapje. Tot hij haar terugriep over 6-0. _O-
Ja tis zo goed. Ik vind- als Ajacied - Rijnmond top maar zodra er eens van Ajax wordt gewonnen worden ze zo klein. Paar jaar terug had je die 6-2 en dan hadden ze op de Open Dag later dat jaar dat je bij de Rijnmond-kraam zelf commentaar bij die 6 goals mocht geven :')

Maargoed, lopen dus. Blij dat ik nu na Amsterdam ff een weekie niet hoef, gelet op het weer buiten. Zondag 2-11 een halve in Dordrecht, voorlopig goede weersvoorspellingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')