Drukte op het parcours is dat toch ook? Ik merkte het aan Rotterdam (en dan wilden ze daar nog eens 17000 extra kaarten verkopen). Op een gegeven moment kom je de zoveelste trage rij lopers tegen die niet aan de kant gaat, aan geen enkele kant is er ruimte omdat het parcours te smal is, ik ga dan mensen op hun schouder aantikken dat ik er langs wil. Bij de Dam tot damloop kreeg ik gewoon een beuk van iemand.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 07:33 schreef linebear het volgende:
Sinds wanneer is hardlopen een contactsport geworden?
Ik merkte het vorige week al in Eindhoven met de halve, er werd constant rechts ingehaald. Ellebogen werk en mensen die door je heen willen lopen.
Afgelopen zondag in Amsterdam werd het steeds erger. Ik liep gewoon netjes aan de rechterkant. Mensen via de stoeprand alsnog rechts inhalen. Werd bijna getackeld. Bij drankposten werd er geduwd. Echt niet leuk meer
Sommige nieuwe lopers kennen de hardloopetiquette niet of hebben er schijt aan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 13:39 schreef valleilijn het volgende:
Zeker, soms valt er niks aan te doen. Maar als je weet dat je langzaam loopt (zoals ik zelf aan het einde), ga dan lekker naar de rechterkant. Heb genoeg mensen gezien die langzaam links liepen en dus ook continue langs alle kanten ingehaald werden. Dat moet je toch wel door hebben?
Ha dan heb je mij daar ook ingehaald.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:41 schreef Evangelion het volgende:
Ik weet niet of jullie bij een Atletiek club zitten en daar wel eens van die loopoefeningen doen dat je kleine passen moet maken tussen dopjes om een hogere cadans te trainen.
Ik liep op de terugweg langs de Amstel dus een kilometer of twee lang de 3:00 pacer groep rechts in te halen via een smalle strook met richels wat exact zo voelde.![]()
[ afbeelding ]
Maar ik liep dus best wel ruim langs mensen om niemand aan te stoten.
Ik zag zo’n oud filmpje van AT5 waarrin de domme verslaggeefsters haast beledigd waren als mensen doorliepen (tijdens een marathon) ipv domme vragen te beantwoordenquote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:26 schreef kalinhos het volgende:
Ik zit de marathon-marathonuitzending van AT5 te kijken, leuk gedaan. Ze zijn iig een stuk minder nationalistisch dan die bij Rijnmond die iedere deelnemer vragen te bevestigen dat Rotterdam echt de mooiste isal is dat ook cult
Ik zie het al. Geen buitengym lessen, dus ik ga lekker op de baan stormen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:00 schreef Evangelion het volgende:
Nu storm. Daarna nog dagen windkracht 5.
Gloeiende gloeiende gloeiende
Of hebben koptelefoons op en willen zich niet bewust zijn van hun omgeving omdat ze 'in de zone' willen zijn.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 13:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Sommige nieuwe lopers kennen de hardloopetiquette niet of hebben er schijt aan.
DCRainmakerquote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:02 schreef valleilijn het volgende:
Strava heeft z'n keutel alweer ingetrokken![]()
Bekijk deze YouTube-video
Er liep zondag bij de marathon iemand met oortjes in die ergens bij km 19(bij het keerpunt bij de Amstel) ineens een telefoontje kreeg in zn in-earsquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Of hebben koptelefoons op en willen zich niet bewust zijn van hun omgeving omdat ze 'in de zone' willen zijn.
En rechtszaak helemaal ingetrokken: https://tweakers.net/nieu(...)1-dagen-weer-in.htmlquote:Op donderdag 16 oktober 2025 07:58 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ja, zoals zo vaak: storm in een glas water. er is nog wel wat discussie, maar Strava gaat voldoen aan Garmins eis om het Garmin-logo te publiceren bij data die van Garmin komen.
Kan me een fragment herinneren van Rijnmond waar een verslaggever een loopster treft die uit Amsterdam komt en dan full calimero gaatquote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:26 schreef kalinhos het volgende:
Ik zit de marathon-marathonuitzending van AT5 te kijken, leuk gedaan. Ze zijn iig een stuk minder nationalistisch dan die bij Rijnmond die iedere deelnemer vragen te bevestigen dat Rotterdam echt de mooiste isal is dat ook cult
Ik dacht nou dat viel wel mee, gewoon een grapje. Tot hij haar terugriep over 6-0.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 15:15 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Kan me een fragment herinneren van Rijnmond waar een verslaggever een loopster treft die uit Amsterdam komt en dan full calimero gaat![]()
edit: hier dus vanaf 25:20 Bekijk deze YouTube-video
Ik vind deze toch de ultieme:quote:Op woensdag 15 oktober 2025 15:54 schreef Evangelion het volgende:
Rocky montage tijd
Bekijk deze YouTube-video
Ja tis zo goed. Ik vind- als Ajacied - Rijnmond top maar zodra er eens van Ajax wordt gewonnen worden ze zo klein. Paar jaar terug had je die 6-2 en dan hadden ze op de Open Dag later dat jaar dat je bij de Rijnmond-kraam zelf commentaar bij die 6 goals mocht gevenquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:11 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik dacht nou dat viel wel mee, gewoon een grapje. Tot hij haar terugriep over 6-0.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |