Ik denk doordat ze als anti-establishmentpartij begonnen, waarbij Van der Plas best redelijk overkwam ten opzichte van Wilders en Baudet.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik kan er nog steeds met mijn hoofd niet bij dat zo'n onderbuikpartij die maar 1 niche belangetje verdedigt het lukte om de grootste te worden in de Eerste Kamer. Volstrekt bezopen.
Je ziet het gewoon steeds opnieuw gebeuren, alleen maar dan minder Ma-Flodder-esque. Fortuyn, Wilders, Baudet, BBB, Wilders, en dan had je ook nog het NSC waar ik nog steeds niet goed van weet hoe ik die moet inschalen, maar daar liep men ineens ook achteraan om vervolgens te verlaten toen ze ook maar iets van ruggegraat toonden.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk doordat ze als anti-establishmentpartij begonnen, waarbij Van der Plas best redelijk overkwam ten opzichte van Wilders en Baudet.
Alleen kan je niets bereiken zonder zelf vroeg of laat onderdeel van het establishment te worden (dat is D66 ook overkomen) en bleek al vrij snel dat Van der Plas eigenlijk een vermoeiende, totaal niet likable tokkiefiguur is.
Fortuyn en Wilders horen niet in dat rijtje.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je ziet het gewoon steeds opnieuw gebeuren, alleen maar dan minder Ma-Flodder-esque. Fortuyn, Wilders, Baudet, BBB, Wilders, en dan had je ook nog het NSC waar ik nog steeds niet goed van weet hoe ik die moet inschalen, maar daar liep men ineens ook achteraan om vervolgens te verlaten toen ze ook maar iets van ruggegraat toonden.
Valse belofte op valse belofte.
Het stomme is imho dat het ook nooit zover had hoeven komen. In ieder geval niet voor wat betreft de BBB, want die mesthoop zag men al 2 decennia lang aan komen. Wat dat betreft hebben partijen als de VVD ook enorme schade toegebracht, door stelselmatige dommetje te spelen over zaken die wel of niet echt zijn (zie bv. Rutte IV met het gelieg over nareizigers).
En nu zitten we dan met vertrouwen in de politiek op < 10%.
Het eerste wat Wilders wilde doen was het parlement buitenspel zetten door een crisis uit te roepen voor iets wat al jarenlang speelt en totaal niet acuut is. Zijn eigen asielminster wilde AZC's simpelweg afschaffen ... want ja, als het niet bestaat is er ook geen probleem?!quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:46 schreef uedasangod het volgende:
[..]
Fortuyn en Wilders horen niet in dat rijtje.
Nee, de voorzitter van de Kamer zoekt in overleg met alle beoogde fractieleiders een verkenner. En die verkenner gaat op zoek naar meerderheden. Als dat 14 partijen van 5 zetels en 1 van 6 is dat ook goed, hij gaat niet specifiek op zoek naar de meerderheid voor de grootste partij. De opdracht is dus niet 'help PVV aan een meerderheid', maar 'onderzoek welke opties de fractievoorzitters willen en kijk of er ergens een meerderheid te vinden is'.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:42 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe gaat dat na 29 oktober?
De Tweede Kamer geeft een verkenner opdracht te kijken of er een stabiel kabinet gevormd kan worden met als premier de partijdictator Geert W. Zoiets zal het worden?
Lijkt mij nergens heen gaan ,
Verkenner komt terug en een nieuwe verkenner wordt erop uit gestuurd een kabinet te onderzoeken met als grootste partijen CDA en GL/PvdA
Doet de VVD mee ? Of wil die 4 jaar de wonden likken in de oppositie?
Het zijn juist dat soort clubs die wonderen beloven en niks waarmaken. Populisme is in die zin een nogal zelfversterkend dingetje…quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:46 schreef uedasangod het volgende:
[..]
En de partijen/personen die je noemt komen juist op DOORDAT er geen vertrouwen is in de politiek. Ze zijn niet de veroorzakers. Ze zijn symptomen.
Haal Remkes maar weer van stal! 's Vaderlands eigenste fixer.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de voorzitter van de Kamer zoekt in overleg met alle beoogde fractieleiders een verkenner. En die verkenner gaat op zoek naar meerderheden. Als dat 14 partijen van 5 zetels en 1 van 6 is dat ook goed, hij gaat niet specifiek op zoek naar de meerderheid voor de grootste partij. De opdracht is dus niet 'help PVV aan een meerderheid', maar 'onderzoek welke opties de fractievoorzitters willen en kijk of er ergens een meerderheid te vinden is'.
Dat gaat niet meer: https://www.welingelichte(...)sen-hij-is-heel-ziekquote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:54 schreef JAM het volgende:
[..]
Haal Remkes maar weer van stal! 's Vaderlands eigenste fixer..
ja, en hoe komen dat soort figuren op die posities?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het eerste wat Wilders wilde doen was het parlement buitenspel zetten door een crisis uit te roepen voor iets wat al jarenlang speelt en totaal niet acuut is. Zijn eigen asielminster wilde AZC's simpelweg afschaffen ... want ja, als het niet bestaat is er ook geen probleem?!
Ach, wat triest nu. Ik had geen idee.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaat niet meer: https://www.welingelichte(...)sen-hij-is-heel-ziek
Je werkte je bericht wat bij nadat ik al gereageerd had, dus ook even nog hier over.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:46 schreef uedasangod het volgende:
'En nu zitten we dan met vertrouwen in de politiek op < 10%'
En de partijen/personen die je noemt komen juist op DOORDAT er geen vertrouwen is in de politiek. Ze zijn niet de veroorzakers. Ze zijn symptomen.
Die strontpot hebben we mede te danken aan CDA met charlatans als Henk Bleker. Types die het CDA doodleuk naar voren schuift als partijvoorzitter om een grandioos CDA-congres te organiseren.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je ziet het gewoon steeds opnieuw gebeuren, alleen maar dan minder Ma-Flodder-esque. Fortuyn, Wilders, Baudet, BBB, Wilders, en dan had je ook nog het NSC waar ik nog steeds niet goed van weet hoe ik die moet inschalen, maar daar liep men ineens ook achteraan om vervolgens te verlaten toen ze ook maar iets van ruggegraat toonden.
Valse belofte op valse belofte.
Het stomme is imho dat het ook nooit zover had hoeven komen. In ieder geval niet voor wat betreft de BBB, want die mesthoop zag men al 2 decennia lang aan komen. Wat dat betreft hebben partijen als de VVD ook enorme schade toegebracht, door stelselmatige dommetje te spelen over zaken die wel of niet echt zijn (zie bv. Rutte IV met het gelieg over nareizigers).
En nu zitten we dan met vertrouwen in de politiek op < 10%. Want ja, niet reeele problemen kun je niet oplossen, problemen die wel reeel zijn, maar men niet in gelooft, geven meer weerstand dan goede wil.
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Je lijkt identiteit er in te willen trekken, maar daar heb ik niet zoveel behoefte aan. Er is bij mijn weten geen paarsharige Engelse literatuur partij ofzo, maar wel de PVV. Elke partij heeft mensen die je vast heel raar vindt in de achterban, het betreft immers vele tienduizenden kiezers per partij, als niet miljoenen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:58 schreef uedasangod het volgende:
[..]
ja, en hoe komen dat soort figuren op die posities?
We leren mensen niet meer nadenken over wat ze lezen, maar hoe ze het politiek correct moeten duiden.
Dat geldt niet alleen voor woke paarsharige Engels literatuur studenten, maar geldt ook net zo goed voor de groep die PVV en dat soort spul de kamer in stemt
Maar blijft vooral dom schreeuwen en klagen
De grootste gek van het CDA vond ik wel die Wopke.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:04 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Die strontpot hebben we mede te danken aan CDA met charlatans als Henk Bleker. Types die het CDA doodleuk naar voren schuift als partijvoorzitter om een grandioos CDA-congres te organiseren.
Ik verheug me al op de bordjes voor en tegen na de verkiezingen. Ditmaal met Bontebal in de rol van Verhagen, Wiertz in de rol van Bleker, en Tijs van der Brink in de rol van Eurlings. Op naar Bontebal Kinneging 1, grandioos!
Ook een opportunist. Maar je hebt altijd baas boven baas... Staatssecretaris Landbouw met zijn weergaloze Programma Aanpak Stikstof en tevens expert in demonstraties.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De grootste gek van het CDA vond ik wel die Wopke.
Christoffer Stoffer is baas over de baarmoeder!!!quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:54 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nou zeg nu doe je net alsof een vrouw zelf de baas is over haar baarmoeder
Mona is nog zo'n foute CDA'er. Komt in de buurt van Wopke, maar nog veel onsympathieker.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:23 schreef TheVulture het volgende:
Caroline gaat toch ook wel behoorlijk voor gaas, bijvoorbeeld met dat rechtlullen over die grenscontroles die ze in 2023 niet wilde.
Caroline is de regie wel kwijt binnen die partij, Mona is echt de baas
Ik mis bij Geert wel de D66-rechters en bij Caroline de D66-bash op de Raad van Statequote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:50 schreef Elzaas het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hardwerkende nederlander in minstens vijf vakjes bij Dilan.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 10:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik mis bij Geert wel de D66-rechters en bij Caroline de D66-bash op de Raad van State
"geheel conform"quote:Op donderdag 16 oktober 2025 10:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
En hardwerkende nederlander in minstens vijf vakjes bij Dilan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |