Genocide houdt volgens artikel 2 van het verdrag tegen genocide in dat elke handeling "gepleegd met de bedoeling een nationale, etnische, raciale of religieuze groep geheel of gedeeltelijk te vernietigen genocide is. . Maar tegenwoordig is het een ruimer begrip met afgeleide zaken.quote:
Die de rust daar bewaard. Is ook gebeurd na de Balkan oorlog en zo meerdere landen na een oorlog.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:58 schreef oblo het volgende:
[..]
Wil je nou een internationale troepenmacht die Hamas bestrijdt of Palestijnse souvereiniteit?
Vechten tegen hamas? Of zoals UNIFIL een macht die gewoon aanwezig is en niks doet?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die de rust daar bewaard. Is ook gebeurd na de Balkan oorlog en zo meerdere landen na een oorlog.
Denk dat het kansloos is als ze alles op z’n beloop laten nu.
Nou, zogauw ze burgers aanvallen zoals nu gebeurd mogen ze wel aangepakt worden natuurlijk ja.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:11 schreef oblo het volgende:
[..]
Vechten tegen hamas? Of zoals UNIFIL een macht die gewoon aanwezig is en niks doet?
Palestijnen voor Palestijnen, veel plezier met elkaarquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die de rust daar bewaard. Is ook gebeurd na de Balkan oorlog en zo meerdere landen na een oorlog.
Denk dat het kansloos is als ze alles op z’n beloop laten nu.
Deden ze altijd al, of erachter verschuilen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, zogauw ze burgers aanvallen zoals nu gebeurd mogen ze wel aangepakt worden natuurlijk ja.
Zonder uitspraak van rechter.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:40 schreef vosss het volgende:
Op nos lees ik dat er al weer standrechtelijke executies door Hamas plaatsvinden in Gaza.
En als hun eigen volk weer in het gareel loopt dan weer verder naar Israel ben ik bang.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
NOS maakt er ook eindelijk melding van terwijl het afgelopen vrijdag al gaande was.
Dit had voorkomen kunnen worden, maar Israel werd tegengehouden door de collectieve psychose die de politiek bereikte. Dit is precies de reden waarom hamas vernietigd moet worden.
Zolang die er is, is er geen kans op vrede.
Dat ze het niet zo met hun burgers op hebben dat was al duidelijk toen ze hun eigen burgers als schild gebruikten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, zogauw ze burgers aanvallen zoals nu gebeurd mogen ze wel aangepakt worden natuurlijk ja.
Maar Hamas laat geen internationale troepenmacht toe, daar zijn ze principieel op tegen. In de praktijk zou dat dus hoogstwaarschijnlijk een gewapend conflict met Hamas betekenen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren te hebben gelezen dat dit een onderdeel was van het vredesakkoord.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:26 schreef oblo het volgende:
[..]
Maar Hamas laat geen internationale troepenmacht toe, daar zijn ze principieel op tegen. In de praktijk zou dat dus hoogstwaarschijnlijk een gewapend conflict met Hamas betekenen.
Maar wie gaat die vredesmacht dan samenstellen of bemannen? Ik kan me moeilijk dat daar vrijwillig iemand in gaat stappen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren te hebben gelezen dat dit een onderdeel was van het vredesakkoord.
Maar dit doen ze al 20 jaar, het komt nu alleen wat in het nieuws.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nederland kan een zeer goede kandidate leverenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar wie gaat die vredesmacht dan samenstellen of bemannen? Ik kan me moeilijk dat daar vrijwillig iemand in gaat stappen.
Onderdeel is hamas ontwapenen en allerlei internationale waarnemers installeren, maar daar wordt nu nog over onderhandeldquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren te hebben gelezen dat dit een onderdeel was van het vredesakkoord.
https://www.ewmagazine.nl(...)onnen-geven-1504253/quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar wie gaat die vredesmacht dan samenstellen of bemannen? Ik kan me moeilijk dat daar vrijwillig iemand in gaat stappen.
Rode lijnquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:42 schreef Haags het volgende:
Je zou toch verwachten dat de universiteiten hier bezet zouden zijn na meldingen over executies door Hamas in Gaza
Omdat? Helpen we hier hamas? Financieren we hamas? Werken Nederlandse instellingen samen met hamas? Ontwikkelen we technologie samen met hamas?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:42 schreef Haags het volgende:
Je zou toch verwachten dat de universiteiten hier bezet zouden zijn na meldingen over executies door Hamas in Gaza
Vlag... modderschuit...quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:32 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nederland kan een zeer goede kandidate leveren![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:51 schreef UitStraling het volgende:
Langzaamaan begint de wereld te beseffen dat Hamas het echte en grote kwaad is.
Doe maar gewoon Sigrid Kaag, die ging toch voor de wederopbouw van Gaza? Ik zie haar niet met een spatel en cement lopen, dus kan ze er prima bij doenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:32 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nederland kan een zeer goede kandidate leveren![]()
[ afbeelding ]
Heb je dat niet door?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Omdat? Helpen we hier hamas? Financieren we hamas? Werken Nederlandse instellingen samen met hamas? Ontwikkelen we technologie samen met hamas?
Het lijkt erop dat hier een deel van de geschiedenis is weggelaten.quote:Op maandag 13 oktober 2025 23:04 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Ander verhaal: https://isgeschiedenis.nl(...)bieden-in-de-oudheid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |