abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219012376
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nou, zogauw ze burgers aanvallen zoals nu gebeurd mogen ze wel aangepakt worden natuurlijk ja.
Maar Hamas laat geen internationale troepenmacht toe, daar zijn ze principieel op tegen. In de praktijk zou dat dus hoogstwaarschijnlijk een gewapend conflict met Hamas betekenen.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:27:25 #102
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219012382
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:26 schreef oblo het volgende:

[..]
Maar Hamas laat geen internationale troepenmacht toe, daar zijn ze principieel op tegen. In de praktijk zou dat dus hoogstwaarschijnlijk een gewapend conflict met Hamas betekenen.
Ik meen me te herinneren te hebben gelezen dat dit een onderdeel was van het vredesakkoord.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:27:50 #103
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219012385
Maar, Hamas, de MenSoNrEcHtOn!1!!
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219012403
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik meen me te herinneren te hebben gelezen dat dit een onderdeel was van het vredesakkoord.
Maar wie gaat die vredesmacht dan samenstellen of bemannen? Ik kan me moeilijk dat daar vrijwillig iemand in gaat stappen.
pi_219012420
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nou, zogauw ze burgers aanvallen zoals nu gebeurd mogen ze wel aangepakt worden natuurlijk ja.
Maar dit doen ze al 20 jaar, het komt nu alleen wat in het nieuws.
Hamas zit er voor zichzelf, niet voor de Gazanen die alleen als chantage en voor onderhandelingen worden gebruikt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_219012421
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Maar wie gaat die vredesmacht dan samenstellen of bemannen? Ik kan me moeilijk dat daar vrijwillig iemand in gaat stappen.
Nederland kan een zeer goede kandidate leveren :Y

pi_219012425
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Onderdeel is hamas ontwapenen en allerlei internationale waarnemers installeren, maar daar wordt nu nog over onderhandeld
pi_219012439
Hamas heeft wel verschillende keren geseind open te staan om alleen offensieve wapens af te staan
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:34:48 #109
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219012440
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
https://www.ewmagazine.nl(...)onnen-geven-1504253/

Hier staat het een en ander beschreven.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219012496
Je zou toch verwachten dat de universiteiten hier bezet zouden zijn na meldingen over executies door Hamas in Gaza
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:47:10 #111
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219012527
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:42 schreef Haags het volgende:
Je zou toch verwachten dat de universiteiten hier bezet zouden zijn na meldingen over executies door Hamas in Gaza
Rode lijn :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_219012546
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 11:02 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Dit is wel een mooi verhaal ondanks wat er allemaal gebeurd is.
pi_219012550
quote:
Omdat? Helpen we hier hamas? Financieren we hamas? Werken Nederlandse instellingen samen met hamas? Ontwikkelen we technologie samen met hamas?
pi_219012553
Langzaamaan begint de wereld te beseffen dat Hamas het echte en grote kwaad is.
pi_219012559
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:32 schreef Tjoent het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Vlag... modderschuit...
pi_219012577
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:51 schreef UitStraling het volgende:
Langzaamaan begint de wereld te beseffen dat Hamas het echte en grote kwaad is.
:o
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:58:32 #117
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219012598
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
:o
:O
"Hoka Hey!"
pi_219012600
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:32 schreef Tjoent het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Doe maar gewoon Sigrid Kaag, die ging toch voor de wederopbouw van Gaza? Ik zie haar niet met een spatel en cement lopen, dus kan ze er prima bij doen
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:59:14 #119
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219012603
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:50 schreef Chadi het volgende:

[..]
Omdat? Helpen we hier hamas? Financieren we hamas? Werken Nederlandse instellingen samen met hamas? Ontwikkelen we technologie samen met hamas?
Heb je dat niet door?

Door de internationale politieke druk kan Hamas nu weer zijn gang gaan. Dus dat hebben al die palliewappies mooi voor elkaar gekregen. Chapeau.

Maar goed, het zijn 'de joden' niet dus gaan we over te de orde van de dag.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219012667
quote:
Het lijkt erop dat hier een deel van de geschiedenis is weggelaten.
Als dat zo is, dan vraag je je meteen af hoe dat kon gebeuren en wie dat heeft gedaan.
Maar niet getreurd. Een deel van de geschiedenis is ook terug te vinden in de bijbel en op Wikipedia.
pi_219012710
Hamas onderdrukt de bevolking.
Hamas is de oorlog begonnen. 7 okt.
Israel wil Hamas weg.
Hamas verschuilt zich achter de bevolking.
Israel gaat weg uit Palestina.
Hamas komt uit zijn holen en vermoord zijn eigen bevolking die hun verrotte gedachten gang niet steunen.
Als eigen bevolking wat daar van over blijft in het gareel loopt dan is Israel weer aan de beurt die moeten allemaal dood.

Als Israel niet zo;n goed afweersysteem had dan waren ze allang van de kaart geveegd. De hoeveelheid raketten die zijn tegengehouden zijn ontelbaar.

En dan nog Israel beschuldigen van genocide? Hamas is bezig genocide te plegen alleen mislukt het godzijdank steeds.
Zelfs hun eigen bevolking is slachtoffer.
pi_219012747
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:58 schreef matspontius het volgende:

[..]
:O
Alsof 7 oktober 2024 nog niet genoeg was... Bovendien is het vreemd om sinds het vredesplan ineens medeleven met die bevolking te hebben of te tonen... Het zijn nog steeds dezelfde mensen hoor, de argumenten van vorige week zijn niet ineens weerlegd of opgelost.
pi_219012834
Ik zie dat er heel wat reflectie plaats vindt. Het gaat echter maar één kant op.
pi_219012846
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 14:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Alsof 7 oktober 2024 nog niet genoeg was... Bovendien is het vreemd om sinds het vredesplan ineens medeleven met die bevolking te hebben of te tonen... Het zijn nog steeds dezelfde mensen hoor, de argumenten van vorige week zijn niet ineens weerlegd of opgelost.
Zelfs nu draai je de boel nog om.

De meeste mensen hebben het de hele tijd over Hamas. Dat Hamas zich achter onschuldige burgers verschuilt.

Het antwoord is door meerdere mensen steeds: Ja maar Israel ................ En 7 okt. is begrijpelijk.

Nu is Israel weg en ben je nog steeds aan het verwijten.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:50:26 #125
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219012961
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
En als hun eigen volk weer in het gareel loopt dan weer verder naar Israel ben ik bang.
Dit ja.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:57:23 #126
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219012985
quote:
De oorverdovende stilte is voor mij wel het signaal dat je een groot deel van dit soort mensen niet meer serieus hoeft te nemen.

Het gaat hen niet om de Palestijnen. Zoveel is duidelijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219012992
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 14:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De oorverdovende stilte is voor mij wel het signaal dat je een groot deel van dit soort mensen niet meer serieus hoeft te nemen.

Nope. Ging het nooit om.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:59:29 #128
287741 matspontius
pi_219012995
quote:

[..]

Bingo, de spijker op zijn kop. Ik denk altijd maar dat als je zo begaan bent met die bevolking ga dan daar ook heen om te helpen. Nee hoor, ip daarvan gaan ze doel lopen verstieren in dit land - stelletje deug/sneuneuzen :r
"Hoka Hey!"
pi_219013030
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 08:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Die verschuiving is er eindelijk gekomen. De prijs is wel een hele hoge prijs. Maar de wereld heeft met eigen ogen gezien wat voor beesten het zijn en hoe ze de genocide op palestijnen schaamteloos uitvoeren.

Maar dit komt omdat ze er altijd mee weg kwamen omdat ze politieke dekking hadden en de media voorzagen van eigen feiten of de filter controleerden. Met de kracht van social media en voornamelijk tiktok hadden ze geen rekening gehouden. De streams kwamen ongefilterd de huiskamers binnen waardoor een hoop mensen zagen wat er gebeurde.
Ik ben zo dankbaar voor jouw bijdragen. Boegbeeld voor hoe de moslimpopulatie in Nederland over het joodse volk denkt.
pi_219013032
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 14:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Zelfs nu draai je de boel nog om.

De meeste mensen hebben het de hele tijd over Hamas. Dat Hamas zich achter onschuldige burgers verschuilt.

Het antwoord is door meerdere mensen steeds: Ja maar Israel ................ En 7 okt. is begrijpelijk.

Nu is Israel weg en ben je nog steeds aan het verwijten.
Ik ben aan het verwijten? Ik reageerde op de tekst tekst: "Langzaamaan begint de wereld te beseffen dat Hamas het echte en grote kwaad is."

Langzaamaan!?
Hamas executeert al decennia Palestijnen.... Het zijn dezelfde Palestijnen die twee jaar lang in de ellende zaten maar dat was gerechtvaardigd want die Palestijnen hadden Hamas 'democratisch gekozen', de Palestijnen zijn racisten, Hamas executeert homosexuele Palestijnen, de Palestijn zouden zogenaamd massaal achter de misdaden tegen de menselijkheid van 7 oktober hebben gestaan en noem maar. Argumenten waarom het oké was dat huizen en infra gesloopt werden omdat het huizen of infra waren. Zoals vorige week bij de terugtrekking huizen en een waterzuiveringinstallatie in de fik zijn gestoken en trots zijn vastgelegd op foto. Maar dat staat niet op dat 'racistische' nos

Als die Palestijnse burger vorige week nog verantwoordelijk was voor eigen lijf en leed vanwege het bestaan van PIJ en Hamas, dan is die Palestijnse burger na dat vredesakkoord nog steeds verantwoordelijk voor eigen lijf en leed.
pi_219013039
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 14:59 schreef matspontius het volgende:

[..]
Bingo, de spijker op zijn kop. Ik denk altijd maar dat als je zo begaan bent met die bevolking ga dan daar ook heen om te helpen. Nee hoor, ip daarvan gaan ze doel lopen verstieren in dit land - stelletje deug/sneuneuzen :r
Van mij mag de groep Queers for Palestine daar wel gaan helpen
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:10:03 #132
287741 matspontius
pi_219013057
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 15:07 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
En daar bljiven :W :W Zullen die Palestijnen heel erg kunnen waarderen _O- _O-
"Hoka Hey!"
pi_219013064
quote:

[..]
Zouden ze prima kunnen gaan doen. Er zijn toch geen hoge gebouwen meer waar ze van afgegooid kunnen worden. Hooguit wordt hun keel doorgesneden ofzo...

pi_219013073

Hoe lang zouden zij met hun regenboogvlag door Gaza Stad kunnen lopen?
pi_219013086
quote:

[..]

Ik heb volgens mij ook nog nooit demonstraties gezien tegen Boko Haram, Al Qaida, ISIS, PIJ of de Hofstadgroep. Dat betekent toch ook niet dat we het bestaan van die levensgevaarlijke mafketels acceptabel vinden of dat het leed van de Europese slachtoffers ons niks interesseert?
pi_219013087
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 15:11 schreef PicoMMP het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe lang zouden zij met hun regenboogvlag door Gaza Stad kunnen lopen?
Uhhhh...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Forum Admin dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:15:21 #137
pi_219013099
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 15:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ben aan het verwijten? Ik reageerde op de tekst tekst: "Langzaamaan begint de wereld te beseffen dat Hamas het echte en grote kwaad is."

Langzaamaan!?
Hamas executeert al decennia Palestijnen.... Het zijn dezelfde Palestijnen die twee jaar lang in de ellende zaten maar dat was gerechtvaardigd want die Palestijnen hadden Hamas 'democratisch gekozen', de Palestijnen zijn racisten, Hamas executeert homosexuele Palestijnen, de Palestijn zouden zogenaamd massaal achter de misdaden tegen de menselijkheid van 7 oktober hebben gestaan en noem maar. Argumenten waarom het oké was dat huizen en infra gesloopt werden omdat het huizen of infra waren. Zoals vorige week bij de terugtrekking huizen en een waterzuiveringinstallatie in de fik zijn gestoken en trots zijn vastgelegd op foto. Maar dat staat niet op dat 'racistische' nos

Als die Palestijnse burger vorige week nog verantwoordelijk was voor eigen lijf en leed vanwege het bestaan van PIJ en Hamas, dan is die Palestijnse burger na dat vredesakkoord nog steeds verantwoordelijk voor eigen lijf en leed.
Hamas is "democratisch" aan de macht gekomen, maar vrijwel alles wat er met dat mandaat is uitgevoerd was dat niet, het heeft democratie gekaapt, een terreurregime ingevoerd en misbruikt de Palestijnen voor hun eigen doel. Dat doel kennen we allemaal wel.

En dan heb je in Europa van die dodo's die Hamas in de kaart spelen door hun totale bullshit te herhalen, of zelfs hun vlag te voeren :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:16:40 #138
pi_219013108
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 15:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik heb volgens mij ook nog nooit demonstraties gezien tegen Boko Haram, Al Qaida, ISIS, PIJ of de Hofstadgroep. Dat betekent toch ook niet dat we het bestaan van die levensgevaarlijke mafketels acceptabel vinden of dat het leed van de Europese slachtoffers ons niks interesseert?
Zijn totaal geen vergelijkbare groeperingen en situaties.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:18:21 #139
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_219013124
Maar die lui zijn verder niet anti-Semitisch hoor.
RED ONS HENNIEGOD
pi_219013153
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 22:45 schreef Homey het volgende:

[..]
Een trieste constatering dat hordes Nederlanders op dit onderwerp, en vele anderen, zwaar misleid zijn door onze zogenaamde 'kwaliteitskranten'.
Gelukkig krijgen studenten nu een gratis kwaliteiskrant.

Alle NL studenten krijgen gratis Volkskrant, Trouw, AD en andere DPG-titels "om desinformatie tegen te gaan"
https://www.geenstijl.nl/(...)rmatie-tegen-te-gaan
pi_219013162
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 15:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Langzaamaan!?

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 14:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dit is niet sinds het vredesplan ineens.

De meeste mensen hebben het over Hamas en de burgers die stonden te juichen op 7 okt. (Niet alle burgers he)

Dat is waar ik op reageerde.
  Forum Admin dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:25:16 #142
pi_219013163
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 15:18 schreef PowerLoungen het volgende:
Ik weet zeker dat het overgrote deel van de mensen die in Nederland opkomen voor Palestijen dat niet zijn.

Ze laten zich echter onbewust wel voor het karretje spannen voor mensen/entiteiten die dat wel zijn.
pi_219013167
quote:

[..]
Die begrijp ik nog steeds niet en zal dat ook nooit doen.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:25:50 #144
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219013169
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 15:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hamas is "democratisch" aan de macht gekomen, maar vrijwel alles wat er met dat mandaat is uitgevoerd was dat niet, het heeft democratie gekaapt, een terreurregime ingevoerd en misbruikt de Palestijnen voor hun eigen doel. Dat doel kennen we allemaal wel.

En dan heb je in Europa van die dodo's die Hamas in de kaart spelen door hun totale bullshit te herhalen, of zelfs hun vlag te voeren :')
Sterker nog, Hamas publiceert zelf wat ze gaan doen, wat ze willen en wie ze gaan executeren omdat ze weten dat ze ermee wegkomen en sommige mensen het als een legitieme verzetsbeweging blijven zien, terwijl ze de mensen waar ze voor pretenderen op te komen op beeld executeren.

Die mensen die daar geknield een nekschot kregen, daar was niemand voor die het beste met ze voorhad. Israël niet Hamas niet, de PIJ en de demonstranten blijkbaar ook niet.

Vandaag ook beelden van een autistische tiener die in de rij voor voedsel neer is geknald, gedetineerd door Israël en gisteren met de rest van de gevangenen is vrijgelaten. Dat was ook hartverscheurend, want zo iemand is extra kwetsbaar maar daar had Israël geen boodschap aan. En Hamas zou hem net zo hard een bomgordel omhangen.

Dus ja, de mensen hebben ooit democratisch gekozen voor Hamas, zijn overlopen door een bezettingsmacht en nu hebben ze nog steeds niets. Iedereen ziet het, maar alleen in één scenario zijn mensen bereid ervoor de straat op te gaan.
pi_219013177
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 15:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zijn totaal geen vergelijkbare groeperingen en situaties.
Ik denk dat de conclusie dat die minimaal 250.000 (of zelfs de meerderheid van Nederland) pro-Palestina demonstranten racisten of pro-terroristische-groepering-hamas zijn kort door de bocht is.

Ik begrijp niet waarom we nu wel iets kunnen concluderen uit het 'niet demonstreren' en in andere gevallen dit niet kan of zelfs per definitie niet kan.
pi_219013184
Ik vernam net dat het Israëlische leger Gazanen doodt die de zogenoemde 'gele lijn' passeerden.
Dit is de standaard die het IDF hanteert. Niet waarschuwen, meteen doden, vermoorden, afslachten.
En dat noemt zichzelf dan het meest morele leger ter wereld.
Ammeholahoela..
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:29:27 #147
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_219013192
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 15:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik weet zeker dat het overgrote deel van de mensen die in Nederland opkomen voor Palestijen dat niet zijn.

Ze laten zich echter onbewust wel voor het karretje spannen voor mensen/entiteiten die dat wel zijn.
De bootjes met Greta zijn bijv gefinanceerd door de Moslimbroederschap . Het is net Iran voor de revolte .
RED ONS HENNIEGOD
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:32:17 #148
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219013218
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 15:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

In beginsel niet nee, maar ze weten echt niets. Ze geloven de verhalen dat de meeste Joden het met hen eens zijn en dat het daarom okay is om de rest te schofferen of erger en dat dat dan geen antisemitisme is. Ik bedoel, deze mensen bekladden ook monumenten van Joodse slachtoffers uit de tijd dat er nog geen Israël bestond dus daar is echt een kronkel bij nodig om dat goed te kunnen praten als gelegitimeerde vernieling en zeker geen antisemitisme.

Daarom is het ook zo gevaarlijk om mensen in hun zuil/bubbel te laten uit een soort misplaatst respect voor een mening, een cultuur, een godsdienst, een ideologie. Feiten ontkennen of fabriceren zou veel harder aangepakt moeten kunnen worden anders kijken we over 10, 15 jaar nog met weemoed terug aan de tijd dat we "alleen maar" soevereine lijpo's hadden en geen compleet van kritisch denken verstoken leeftijdssegment in de bevolking dat gewend is dat overschreeuwen en intimideren werkt.
  Forum Admin dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:32:44 #149
pi_219013224
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 15:18 schreef PowerLoungen het volgende:

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 15:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Sterker nog, Hamas publiceert zelf wat ze gaan doen, wat ze willen en wie ze gaan executeren omdat ze weten dat ze ermee wegkomen en sommige mensen het als een legitieme verzetsbeweging blijven zien, terwijl ze de mensen waar ze voor pretenderen op te komen op beeld executeren.

Die mensen die daar geknield een nekschot kregen, daar was niemand voor die het beste met ze voorhad. Israël niet Hamas niet, de PIJ en de demonstranten blijkbaar ook niet.

Vandaag ook beelden van een autistische tiener die in de rij voor voedsel neer is geknald, gedetineerd door Israël en gisteren met de rest van de gevangenen is vrijgelaten. Dat was ook hartverscheurend, want zo iemand is extra kwetsbaar maar daar had Israël geen boodschap aan. En Hamas zou hem net zo hard een bomgordel omhangen.

Dus ja, de mensen hebben ooit democratisch gekozen voor Hamas, zijn overlopen door een bezettingsmacht en nu hebben ze nog steeds niets. Iedereen ziet het, maar alleen in één scenario zijn mensen bereid ervoor de straat op te gaan.
Het is ook compleet onrealistisch om te denken dat van de een op andere dag de relatie genormaliseerd is. Daar zit voor generaties aan trauma's, aan beide kanten.

Toch lijken veel mensen dat wel te denken. Ik volg trouwens wat van zulke griezels op een burner social. Doodeng wat je daar allemaal ziet. 7 oktober was een verzetsdaad, ronselarij van "kameraden" die "geweld voor het goede doel niet schuwen"

En dat vaak terloops tussen wat normaler reels/stories om naïeve jonge mensen te beïnvloeden. En dat alleen al in Nederland. Dit zijn de mensen die het debat hebben gekaapt .
pi_219013229
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 15:27 schreef Pegos het volgende:
Ik vernam net dat het Israëlische leger Gazanen doodt die de zogenoemde 'gele lijn' passeerden.
Dit is de standaard die het IDF hanteert. Niet waarschuwen, meteen doden, vermoorden, afslachten.
En dat noemt zichzelf dan het meest morele leger ter wereld.
Ammeholahoela..
Ja dat is idd vreemd dat ze over de gele lijn wouden, normaal nemen ze tunnels om bij Israeliers te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')