Tja na zoveel onzin te hebben uitgebraakt de afgelopen periode is het natuurlijk vervelend als je er lastige vragen over krijgt. Dan maar snel de benen nemen en niet meer reageren.quote:https://www.ad.nl/politie(...)antwoorden~ab5fa5ef/
Van der Plas zegt lijsttrekkersinterview af, zal geen lezersvragen beantwoorden
Caroline van der Plas heeft haar lijsttrekkersinterview met het AD en de aangesloten regionale titels op het laatste moment afgezegd. In het interview zouden vragen van lezers aan haar voorgelegd worden. Maar daar heeft de BBB-leider geen tijd voor: ,,Er is een andere afspraak tussengekomen.”
In aanloop naar de verkiezingen interviewt deze site de lijsttrekkers van de zeven grootste partijen, zowel in de podcast Politiek Dichtbij, als in de krant. Het interview met BBB-leider Caroline van der Plas was al bijna anderhalve maand geleden bevestigd door de communicatieafdeling van de partij.
Afgelopen vrijdag liet de partij plots weten dat het ‘helaas’ niet ging lukken om langs te komen, omdat er ‘een andere afspraak tussen is gekomen’. Daarmee laat Van der Plas de gelegenheid aan zich voorbijgaan om vragen van AD-lezers te beantwoorden.
Steven Schmidt uit Apeldoorn wilde bijvoorbeeld van haar weten waarom er door BBB ‘altijd gewezen wordt naar andere partijen’? ,,Vertel gewoon je eerlijke verhaal over wat jullie voor Nederland gaan betekenen als je in de regering komt. Hou alsjeblieft op met wijzen naar de ander.”
En Pieter Koning uit Spijkenisse wilde weten waarom de BBB de Raad van State bekritiseert. ,,Kunt u garanderen dat u ten alle tijde de rechtsstaat garandeert en dat we geen Trumpiaanse effecten krijgen in Nederland?”
De vragen van deze lezers zullen onbeantwoord blijven. De BBB-leider geeft de voorkeur aan een werkbezoek aan het munitiedepot in Staphorst. Deze site heeft meerdere malen voorgesteld het interview te verzetten, en werd verzocht daarvoor contact op te nemen met de woordvoerder. De woordvoerder heeft nooit meer gereageerd op de verzoeken.
Dan kan ze dat toch aangeven? Een andere afspraak hebben, klinkt wat vaag.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Je weet toch helemaal niet wat er aan de hand is? Misschien speelt er wel iets heel vervelends in de privésfeer. Een medische afspraak of zo.
Staat er gewoon:quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Je weet toch helemaal niet wat er aan de hand is? Misschien speelt er wel iets heel vervelends in de privésfeer. Een medische afspraak of zo.
Ah ja inderdaad. Als die afspraak inderdaad tegelijk is, kranten schrijven ook maar wat. Maar dan nog, altijd dat gezever. Mensen zijn nog steeds de baas over hun eigen agenda.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:38 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Staat er gewoon:
De BBB-leider geeft de voorkeur aan een werkbezoek aan het munitiedepot in Staphorst.
Nou he, een politici die met leugens een bepaald klimaat wilt creëren. Die zou je gewoon met rust moeten latenquote:Op maandag 13 oktober 2025 12:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Altijd die vervelende reacties naar Caroline van BBB.
Dat klopt. Maar er is aangegeven dan een andere datum te prikken met haar, en daar werd niet meer op gereageerd.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ah ja inderdaad. Als die afspraak inderdaad tegelijk is, kranten schrijven ook maar wat. Maar dan nog, altijd dat gezever. Mensen zijn nog steeds de baas over hun eigen agenda.
Je kunt toch gewoon respectvol blijven.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou he, een politici die met leugens een bepaald klimaat wilt creëren. Die zou je gewoon met rust moeten laten
Die afspraak met het AD had ze al veel langer ingepland. Plus je zou je denken dat je kiezers toch meer prioriteit zou moeten geven.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mensen zijn nog steeds de baas over hun eigen agenda.
Geen idee wat er respectvol is aan je kiezers voorliegenquote:Op maandag 13 oktober 2025 12:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon respectvol blijven.
Tuig dat overreageert!
Zo praat je niet over tante Lien.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuig dat overreageert!
Iemand die zo veel liegt kan men beter cancelen. Tijdverspilling die lieden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou he, een politici die met leugens een bepaald klimaat wilt creëren. Die zou je gewoon met rust moeten laten
Mwoah.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:38 schreef Lospedrosa het volgende:
zoveel is er niet mis met die partij.
Triest gedoe.
Dan kan ze ook de nummer 2 op de lijst sturen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:36 schreef bloodymary1 het volgende:
quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Triest gedoe.
Mee eens.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Iemand die zo veel liegt kan men beter cancelen. Tijdverspilling die lieden.
Respectvol zou het zijn als ze een afspraak die al maanden staat niet zou afzeggen voor een imho standaard werkbezoek of minimaal een van die afspraken zou verzetten.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuig dat overreageert!
Naar om te zien hoe goed de Goebbelsiaanse herhaalpropaganda werkt voor de dommen.quote:En Pieter Koning uit Spijkenisse wilde weten waarom de BBB de Raad van State bekritiseert. ,,Kunt u garanderen dat u ten alle tijde de rechtsstaat garandeert en dat we geen Trumpiaanse effecten krijgen in Nederland?”
quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Laten we hopen dat er nog wat gaat gebeuren aan het onderwijsklimaat.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Pieter is meer van de communistische effecten waarbij er geen kritiek op de instituties wordt geduld.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Naar om te zien hoe goed de Goebbelsiaanse herhaalpropaganda werkt voor de dommen.
Softball vragen waar ze lekker makkelijk op kan antwoorden zijn meer haar ding inderdaad. Bij lastige vragen staat ze al snel met haar mond vol tanden of het moet nog worden nagerekend.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:31 schreef MichaelScott het volgende:
Als die vragen uit de OP de beste zijn die het AD kon selecteren dan begrijp ik wel dat vd Plas iets anders belangrijker vindt.
Andere vragen zoals waarom ze liegt over het aantal Raad van State-leden wat D66 stemt bijvoorbeeld?quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:31 schreef MichaelScott het volgende:
Als die vragen uit de OP de beste zijn die het AD kon selecteren dan begrijp ik wel dat vd Plas iets anders belangrijker vindt.
Twee weken voor de verkiezingen, midden in campagnetijd?quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:06 schreef Durmada het volgende:
Spijkers op laag water zoeken dit. Ze had al een afspraak bij een munitiedepot in Staphorst, het staat letterlijk in het artikel... ik zeg ook wel eens dingen af, als ik al iets anders gepland had staan.
En dan in het halsema topic een bult geklaag over een vermeende obsessie. Maar iedere scheet van een wilders of vd plas breed uitmeten.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Triest gedoe.
Die kogels liggen er ook nog wel na de verkiezingen. En bovendien kan ze ook een lager iemand op de lijst sturen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:06 schreef Durmada het volgende:
Spijkers op laag water zoeken dit. Ze had al een afspraak bij een munitiedepot in Staphorst, het staat letterlijk in het artikel... ik zeg ook wel eens dingen af, als ik al iets anders gepland had staan.
De hypocrisie van pro-Palestina afschilderen als antisemitisch en Timmermans kankerjood-roepers als `lomp' die hypocrisie?quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dan in het halsema topic een bult geklaag over een vermeende obsessie. Maar iedere scheet van een wilders of vd plas breed uitmeten.
De hypocrisie is niet uit de lucht te meppen vanaf die kant van het politieke spectrum.
Andersom. De afspraak met het AD stond er al anderhalve maand, die vervalt nu om dit bezoekje te kunnen doen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:06 schreef Durmada het volgende:
MOET SCHIJTENquote:Op maandag 13 oktober 2025 12:34 schreef Hexagon het volgende:
Maar daar heeft de BBB-leider geen tijd voor: ,,Er is een andere afspraak tussengekomen.”
quote:Op maandag 13 oktober 2025 16:23 schreef OllieA het volgende:
Goh, we hebben een munitiedepot in Staphorst. Dat wist ik helemaal niet.
Zo zie je maar weer dat de BBB best zaken onder de aandacht weet te brengen.
Wat haal je er toch allemaal bij man? Blijkbaar voel je je aangesproken.quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De hypocrisie van pro-Palestina afschilderen als antisemitisch en Timmermans kankerjood-roepers als `lomp' die hypocrisie?
Of de hypocrisie van pro-homo rechten die door de Islam worden geschonden maar het zelf wel als scheldwoord gebruiken/
Of de hypocrisie van vrouwenrechten die door moslims niet zo nauw worden genomen maar wel kankerhoer en daar moet een piemel in roepend, die hypocrisie?
Of de hypocrisie dat het onacceptabel en walgelijk is om te denken dat Wilders zijn hele campagne overslaat weleens deels tactisch zou kunnen zijn maar als Timmermans bedreigd wordt dan is het zijn eigen schuld en moet hij zich niet zo aanstellen
Ook een `specifiek deel van het spectrum'
Welke hypocrisie wil je graag behandelen?
Je hebt het over een collectieve hypocrisie aan 1 kant van het spectrum, ik geef je even wat voorbeelden vanuit de andere hoek.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat haal je er toch allemaal bij man? Blijkbaar voel je je aangesproken.
Idd, alsof een voormalige "populist van het jaar" die zoals gewoonlijk de jaren erna gedecimeerd gaat worden daarover garanties kan geven. Met 4 kamerzetels.quote:Op maandag 13 oktober 2025 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Naar om te zien hoe goed de Goebbelsiaanse herhaalpropaganda werkt voor de dommen.
Dat is wél bekend: Van der Plas (BBB) zegt lijsttrekkersinterview met AD af - https://nos.nl/l/2586286#UPDATE-89484884quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Die afspraak had ze NIET al toen de afspraak met het AD gemaakt werd. Daarnaast maakt ze ook geen nieuwe afspraak met het AD. Ze duikt nogal opvallend de laatste week..quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:06 schreef Durmada het volgende:
Maak je niet druk zou ik zeggenquote:Op maandag 13 oktober 2025 18:17 schreef inslagenreuring het volgende:
Leuk is dat altijd. Een topic vol jankerdjes dat v/d Plas niet komt, terwijl ze er nooit op zouden stemmen
Fophef heet dat.
Leuk verzonnen, slaat nergens op. Next!quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:17 schreef inslagenreuring het volgende:
Leuk is dat altijd. Een topic vol jankerdjes dat v/d Plas niet komt, terwijl ze er nooit op zouden stemmen
Fophef heet dat.
Beetje zoals toen Volt niet met FvD in debat wilde bedoel je?quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:17 schreef inslagenreuring het volgende:
Fophef heet dat.
Nee, want dit is 1. Geen debat en 2. Heeft ze blijkbaar een goede reden dat ze niet kan. Blijf vooral proberen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Beetje zoals toen Volt niet met FvD in debat wilde bedoel je?
Dat maak ik zelf wel uitquote:
Ook daar was het een topic vol jankerdjes omdat Dassen niet kwam, terwijl iedereen daar niet op Volt zou stemmen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, want dit is 1. Geen debat en 2. Heeft ze blijkbaar een goede reden dat ze niet kan. Blijf vooral proberen.
[..]
Dat maak ik zelf wel uit
Goede reden?quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, want dit is 1. Geen debat en 2. Heeft ze blijkbaar een goede reden dat ze niet kan. Blijf vooral proberen.
[..]
Dat maak ik zelf wel uit
Inderdaadquote:Op maandag 13 oktober 2025 18:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Beetje zoals toen Volt niet met FvD in debat wilde bedoel je?
De hypocrisie komt van links!!!quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad
Dassen zegt een debat af
domrechtse fokkertjes
"WRAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!, ANTIDEMOCRATISCH, LAFBEK! HIJ KAN LIDEWIJ NIET AAN>"
Van der Plas zegt een debat af
domrechtse fokkertjes
"HUUUUUUUUUUUUH!!!! LAAST CAROLINE MET RUST, ZE IS DRUK EN BOVENAL SUPER ZIELIG"
Dat was een principiële weigering. Omdat Dassen de bui al voelde hangen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ook daar was het een topic vol jankerdjes omdat Dassen niet kwam, terwijl iedereen daar niet op Volt zou stemmen.
Maar helemaal goed hoor intellectuele jongenCompleet anders!
Een munitiedepot bezoeken een goede reden terwijl je al een afspraak hebt staan? LoLquote:Op maandag 13 oktober 2025 18:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Dat maak ik zelf wel uit
Als je al 2 maanden een afspraak hebt ingepland staan die je last minute inruilt voor een werkbezoek waar niemand ooit van heeft gehoord voel je ook de bui wel hangen. Maar blijf vooral om je heen spartelenquote:Op maandag 13 oktober 2025 18:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat was een principiële weigering. Omdat Dassen de bui al voelde hangen.
Nu is er blijkbaar concreet een reden waarom ze niet kan. Lijkt me een behoorlijk manke vergelijking.
Als ze zelf niet kan, dan kan de nummer 2 op de lijst, of de nummer 3 of verder.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:29 schreef inslagenreuring het volgende:
Nu is er blijkbaar concreet een reden waarom ze niet kan. Lijkt me een behoorlijk manke vergelijking.
De vragen:quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Goede reden?
Maar ok, stel dat je dat écht vindt. Waarom dan (in campagnetijd!) gern nieuwe afspraak met het AD maken?
Niet zo'n rare vraag voor iemand die een belangrijk onderdeel van de rechtsstaat loopt te besmeuren met smerige leugens.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De vragen:
,,Kunt u garanderen dat u ten alle tijde de rechtsstaat garandeert en dat we geen Trumpiaanse effecten krijgen in Nederland?”
Een werkende politicus moet helaas prioriteiten stellen. Dat zul je naar alle waarschijnlijkheid niet herkennen is mijn verwachting.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als je al 2 maanden een afspraak hebt ingepland staan die je last minute inruilt voor een werkbezoek waar niemand ooit van heeft gehoord voel je ook de bui wel hangen. Maar blijf vooral om je heen spartelen
quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Een werkende politicus moet helaas prioriteiten stellen. Dat zul je naar alle waarschijnlijkheid niet herkennen is mijn verwachting.
Zulke onzin zat ik ook niet op te wachten. Lekker aan Fikkie geven.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet zo'n rare vraag voor iemand die een belangrijk onderdeel van de rechtsstaat loopt te besmeuren met smerige leugens.
Daarom duikt ze ook.
Ze had het interview kunnen verplaatsen, haar nr 2 kunnen erna kunnen sturen of haar nr 2 naar dat depot. Dat ze dit allemaal niet doet leidt tot maar een conclusie, ze durft niet en komt met een slechte smoes.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Een werkende politicus moet helaas prioriteiten stellen. Dat zul je naar alle waarschijnlijkheid niet herkennen is mijn verwachting.
Of heb je ook wat semi-intellectuele vragen ingezonden voor Caroline?quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze had het interview kunnen verplaatsen, haar nr 2 kunnen erna kunnen sturen of haar nr 2 naar dat depot. Dat ze dit allemaal niet doet leidt tot maar een conclusie, ze durft niet en komt met een slechte smoes.
Klopt, ik ben het ook totaal oneens met de politieke ideeën van bv Timmerman. Maar zou er best een biertje mee kunnen drinken, hij lijkt verder wel een toffe peer. Dus als mensen hem zomaar verrot schelden vind ik ook gewoon te tokkie voor woorden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dan in het halsema topic een bult geklaag over een vermeende obsessie. Maar iedere scheet van een wilders of vd plas breed uitmeten.
De hypocrisie is niet uit de lucht te meppen vanaf die kant van het politieke spectrum.
Ik lees geen AD nee, maar fijn dat je mijn conclusie wel deelt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Of heb je ook wat semi-intellectuele vragen ingezonden voor Caroline?
Niet zo ontzéttend flauw doen. Over geen enkele politicus.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er zijn opnamen van een nieuwe serie van Flodder bezig.
De INGEZONDEN vragen ja. Van lezers. Je weet wel, stemgerechtigden...quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De vragen:
,,Kunt u garanderen dat u ten alle tijde de rechtsstaat garandeert en dat we geen Trumpiaanse effecten krijgen in Nederland?”
Oké, je leest het AD niet. Jij ziet zelf dus ook geen meerwaarde in de gestandaardiseerde beantwoording van vragen, ingezonden door hansworsten die zelf niet volledig begrijpen wat ze nu willen weten.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik lees geen AD nee, maar fijn dat je mijn conclusie wel deelt.
Hoe kom je tot deze conclusie? Dat is een verzonnen aanname voor je. Ik mag interviews met Van der Plas altijd graag lezen omdat ze nooit een goed antwoord heeft op lastige vragen. Een stukje schadenfreude.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oké, je leest het AD niet. Jij ziet zelf dus ook geen meerwaarde in de gestandaardiseerde beantwoording van vragen, ingezonden door hansworsten die zelf niet volledig begrijpen wat ze nu willen weten.
Helder.
Terwijl Timmermans wel gewoon gaat, ook al wordt hij op een terras bijna aangevallen.quote:
Welke leugens hebben we het hier precies over?quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
https://wnl.tv/2025/09/29(...)-wilders-van-de-aldiquote:Op maandag 13 oktober 2025 18:53 schreef HowardRoark het volgende:
Ach, een BBBashtopic, wat aandoenlijk weer. Goed dat bepaalde users even hun stoom kunnen afblazen.
[..]
Welke leugens hebben we het hier precies over?
Na, ik had vorige week alweer genoeg gegeten en gedronken in het wilders topic.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je hebt het over een collectieve hypocrisie aan 1 kant van het spectrum, ik geef je even wat voorbeelden vanuit de andere hoek.
Omdat je nogal ziedend bent dat ze geen suffe 'kijkersvraagjes' wil beantwoorden. Dat je dan niet eens een abonnement op het AD hebt is dan wel anticlimactisch.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe kom je tot deze conclusie? Dat is een verzonnen aanname voor je. Ik mag interviews met Van der Plas altijd graag lezen omdat ze nooit een goed antwoord heeft op lastige vragen. Een stukje schadenfreude.
Begrijpelijk. Je wilde niet weer geband worden toch? Dan zou ik het inderdaad vooral houden op uitdelen en niet incasserenquote:Op maandag 13 oktober 2025 18:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Na, ik had vorige week alweer genoeg gegeten en gedronken in het wilders topic.
Wilders, vd plas.. who ever. Maar owee als je aan iemand komt van hun he...quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt, ik ben het ook totaal oneens met de politieke ideeën van bv Timmerman. Maar zou er best een biertje mee kunnen drinken, hij lijkt verder wel een toffe peer. Dus als mensen hem zomaar verrot schelden vind ik ook gewoon te tokkie voor woorden.
En BBB is gewoon een partij die opkomt voor de boeren en zal nooit groot worden en marginaal blijven, heb daar gewoon respect voor en ga niet zo achterlijk doen alsof het de duivel haarzelf is.
Sjonge jonge.
Ziedend? Totaal niet. Vindt het eerder sneu dat Van der Plas nadat haar campagne al van geen kant loopt een slap smoesje moet verzinnen om onder voor haar lastige vragen uit te komen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:59 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Omdat je nogal ziedend bent dat ze geen suffe 'kijkersvraagjes' wil beantwoorden. Dat je dan niet eens een abonnement op het AD hebt is dan wel anticlimactisch.
Van der Plas geef ik groot gelijk over het verschrikkelijke ondemocratische orgaan wat de raad van state is. Zijn ze niet D66 dan zijn ze wel links, veel te links naar een land waar inmiddels >56% van de inwoners rechts stemmen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
https://wnl.tv/2025/09/29(...)-wilders-van-de-aldi
Zie overigens niet wat hier uitgedeeld wordt. Mocht je dat blijkbaar wel zo zien, kun je misschien beter bij jezelf ten rade gaan waarom je je zo aangesproken voelt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Je wilde niet weer geband worden toch? Dan zou ik het inderdaad vooral houden op uitdelen en niet incasseren
quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Van der Plas geef ik groot gelijk over het verschrikkelijke ondemocratische orgaan wat de raad van state is. Zijn ze niet D66 dan zijn ze wel links, veel te links naar een land waar inmiddels >56% van de inwoners rechts stemmen.
Vooral heel sneu voor Harry uit Emmer-Compascuum. Die zal nu nooit weten hoe Caroline de rechtstaat gaat borgen tegen "Trumpiaanse praktijken".quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ziedend? Totaal niet. Vindt het eerder sneu dat Van der Plas nadat haar campagne al van geen kant loopt een slap smoesje moet verzinnen om onder voor haar lastige vragen uit te komen.
quote:| Naam | Kleur | Links% | Rechts% | Achtergrond |
|------------------------------|---------------|-------:|--------:|-----------------------------------------|
| Thom de Graaf | D66 | 60 | 40 | Oud-minister D66 |
| Luc Verhey | D66-techno | 55 | 45 | Staatsrechtgeleerde |
| Kathalijne Buitenweg | GroenLinks | 90 | 10 | Voormalig politica |
| Mirjam Bult-Spiering | D66/PvdA | 60 | 40 | Univ. bestuurder |
| Paul Comenencia | Neutraal | 50 | 50 | Koninkrijkslid |
| Randolf Duggins | Neutraal | 50 | 50 | Koninkrijkslid |
| Janneke Gerards | GL/D66 | 70 | 30 | Hoogleraar fund. rechten |
| Guus Heerma van Voss | PvdA/D66 | 65 | 35 | Arbeidsrecht hoogleraar |
| Eric Helder | PvdA lokaal | 65 | 35 | Ex-wethouder Enschede |
| Sigrid Hemels | D66/PvdA | 60 | 40 | Hoogleraar belastingrecht |
| Bert-Jan Houtzagers | VVD-techno | 45 | 55 | Landsadvocaat |
| Andy Lee (Aruba) | Neutraal | 50 | 50 | Koninkrijkslid |
| Han Polman | D66 | 60 | 40 | CvdK Zeeland |
| Kees van der Staaij | SGP | 10 | 90 | Oud-fractievoorzitter SGP |
| Ronald van den Tweel | Neutraal | 50 | 50 | Jurist |
| Marijke Vos | GroenLinks | 90 | 10 | Voormalig politica |
| Sylvia Wortmann | D66/PvdA | 60 | 40 | Wetgevingsjurist |
| Richard van Zwol | CDA | 45 | 55 | Topambtenaar CDA |
| Eric Wiebes *(2026)* | VVD | 25 | 75 | Oud-minister VVD |
Eindweging (ongeveer)
Als je de leden optelt en hun “links/rechts-percentage” gemiddeld:
• Totaal links ≈ 61 %
• Totaal rechts ≈ 39 %
➡ De overgrote meerderheid is ofwel expliciet GL/PvdA/D66 of afkomstig uit academisch/ambtelijk milieu dat qua thema’s (mensenrechten, EU, klimaat, sociaal beleid) meestal progressief is.
Er zitten maar een paar uitgesproken rechterflank-figuren in (Kees van der Staaij, Wiebes, Van Zwol, Houtzagers).
Echt wel. Die zal vannacht zeker slecht slapen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vooral heel sneu voor Harry uit Emmer-Compascuum. Die zal nu nooit weten hoe Caroline de rechtstaat gaat borgen tegen "Trumpiaanse praktijken".
Moment stilte.
Noem een naam die niet klopt met politieke kleur?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Aldus de altijd niet betrouwbare Chatgpt of soortgelijke hallucinatie modellen.
quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
https://wnl.tv/2025/09/29(...)-wilders-van-de-aldi
Waarom zou dit per se een leugen zijn?quote:Van der Plas zei gisteren in WNL Op Zondag dat in de Raad van State "veel D66-mensen zitten". De BBB-leider stelde voor om de leden van de Raad van State, de onafhankelijke adviseur van regering en parlement, voortaan door de Tweede Kamer te laten benoemen.
quote:„Grote aantal rechters met een D66-achtergrond baart zorgen”
De zaak-Wilders doet de discussie over de onafhankelijkheid van de rechtspraak oplaaien. Beïnvloedt de levensovertuiging en politieke kleur van een magistraat diens optreden? Bespiegelingen van vier christenjuristen. „Het grote aantal rechters met een D66-achtergrond baart zorgen.”
...
Omdat het niet waar is. Alleen Thom de Graaff en Han Polman zijn lid van D66.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Waarom zou dit per se een leugen zijn?
quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zie je, geen antwoord.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Noem een naam die niet klopt met politieke kleur?
Niet correct zie post 90.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat het niet waar is. Alleen Thom de Graaff en Han Polman zijn lid van D66.
De doelpalen verschuiven moet beloond worden?quote:
VVD-technoquote:Op maandag 13 oktober 2025 19:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Welk bewijs is er dat die anderen die genoemd zijn lid zijn van D66? Het lijkt vooral speculatie.quote:
Achtergrond- VVD Technicraat.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
VVD-techno
Interessante nieuwe politieke stroming dit techno
Bewijs maar van 1 naam dat dit niet klopt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welk bewijs is er dat die anderen die genoemd zijn lid zijn van D66? Het lijkt vooral speculatie.
En een hoop die als politieke voorkeur PVDA-GL/D66 krijgen. Wat is dat voor onzin.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Achtergrond- VVD Technicraat.
Net als jurist die mag je schijnbaar niet linken aan politieke stroming, net als koningrijklid.
Mensen zijn betrokken geweest bij die partijen, mensen maken in hun leven vaak keuzes maar blijven vaak binnen de politiek grondkeuze.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En een hoop die als politieke voorkeur PVDA-GL/D66 krijgen. Wat is dat voor onzin.
Dat is net zo nietszeggend als VVD-PVV
Waaruit blijkt nou dat die anderen buiten De Graaf en Polman lid zijn van D66?quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mensen zijn betrokken geweest bij die partijen, mensen maken in hun leven vaak keuzes maar blijven vaak binnen de politiek grondkeuze.
Zoals dat PvdA en GL nu zelfs gefuseerd zijn maar wel links van het midden.
Waaruit blijkt het tegendeel?quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waaruit blijkt nou dat die anderen buiten De Graaf en Polman lid zijn van D66?
Ze moest heel nodig schijten.quote:Op maandag 13 oktober 2025 12:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Het gaat niet om een lidmaatschap, maar politieke overtuigingen en stemgedrag.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat het niet waar is. Alleen Thom de Graaff en Han Polman zijn lid van D66.
Hoe ken je hun stemgedrag als ze niet lid zijn van een partij?quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat niet om een lidmaatschap, maar politieke overtuigingen en stemgedrag.
Ik heb dus eerder al een statistiek gedeeld en aangegeven dat het dus al langer bekend is dat veel mensen binnen de rechterlijke wereld D66 stemmen. En dat geldt bijvoorbeeld ook voor ambtenaren.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe ken je hun stemgedrag als ze niet lid zijn van een partij?
Dat zegt dus nog steeds niks over wat de andere staatsraden buiten De Graaf en Polman stemmen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb dus eerder al een statistiek gedeeld en aangegeven dat het dus al langer bekend is dat veel mensen binnen de rechterlijke wereld D66 stemmen. En dat geldt bijvoorbeeld ook voor ambtenaren.
Maar een algemene statistiek betekent natuurlijk niet dat dat ook voor deze specifieke mensen geldt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb dus eerder al een statistiek gedeeld en aangegeven dat het dus al langer bekend is dat veel mensen binnen de rechterlijke wereld D66 stemmen. En dat geldt bijvoorbeeld ook voor ambtenaren.
Heb je er wel eens over nagedacht, dat oorzaak en gevolg andersom kunnen zijn? Rechter zijn verdient goed, maar verder is het wel tamelijk ondankbaar werk. Je kan het bijna nooit goed doen, in de publieke opinie.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dus je hebt nog steeds geen voorbeeld van een moment waarop de politieke voorkeur van bijvoorbeeld een rechter de uitspraak heeft gestuurd? Want alleen dan maakt het uit.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Verder komen ze ook nooit met enig bewijs dat er binnen de D66 organisatie een structuur zou bestaan die al die D66-rechters zou aansturen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus je hebt nog steeds geen voorbeeld van een moment waarop de politieke voorkeur van bijvoorbeeld een rechter de uitspraak heeft gestuurd? Want alleen dan maakt het uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |