Voortdurend de lijdensweg van Dilan in beeld brengen werkt toch beter.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:52 schreef -XOR- het volgende:
Het wordt tijd dat de media de VVD eens ontmaskeren als kwade genius achter de vileine polarisatie maar daar is men op de een of andere manier te laf voor.
Nee, er wordt vooral over Dilan gesproken waar ze niet bij is. Dan is nog wel een graadje erger.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Yesilgöz krijgt in tegenstelling tot Timmermans nooit een vraag van "waarom vinden mensen u onsympathiek". Terwijl haar waarderingscijfer lager ligt. Nooit.
Nee, het gaat over waarom het niet goed gaat met de VVD. Niet zelden met een toon van alsof dat te betreuren valt (Jinek).
Het is een beetje over antifa gegaan maar alle MAGA punten in het programma worden verzwegen. Komen nooit aan bod.
D66 en WNL liggen elkaar al langer goed.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel hoor. D66 is al weken voortdurend nieuws aan het maken met allerlei wilde plannen en uitspraken. en daardoor is Jetten niet van de tv af te slaan.
Alsof er nu arbeidsmigranten in deze branche zittenquote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Goed betaald personeel en geen onderbetaalde arbeidsimmigranten in sloophuizen proppen.
Je kunt toch echt niet ontkennen dat de linkse partijen in de afgelopen decennia alleen maar hebben zitten hakken op rechts en zelf totaal geen eigen visie hebben uitgedragen. Ze hebben zichzelf zo bijna om zeep geholpen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
D66 en WNL liggen elkaar al langer goed.
De functie van D66 is om progressieve stemmen op te rapen en daarna rechts aan een meerderheid helpen. Lekker met JA21 in zee. Echt wel. De haringparty knikt mee.
De USA Democraten van de polder.
In de zorg al genoeg iig.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:04 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Alsof er nu arbeidsmigranten in deze branche zitten
ik dacht dat we het over kinderopvang haddenquote:
Een generaal pardon was het hele doel van de plannen die Wiersma in de prullenbak gooide, daar zijn haar 2 voorgangers permanent mee bezig geweest, met zorgen dat de PAS melders juridisch goedgekeurd zouden worden. Liggen er eindelijk de provincieplannen die dat gaan regelen (mede door BBB provinciebestuurders), komt Wiersma langs.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maak maar een generaal pardon, kon met asielzoekers ook.
Wat is er mis met mee? Een Poolse kan net zo goed voor kinderen zorgen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:07 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ik dacht dat we het over kinderopvang hadden![]()
Daar buitenlands personeel neerpleuren lijkt me niet gewenst verder.
Lijkt me hier om de taalontwikkeling gaan? Of mensen nu uit het buitenland komen of niet zal me ook niet zoveel interesseren, maar wel dat er op een kinderopvang goed Nederlands wordt gesproken. Dus als die Poolse dat kan, prima.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat is er mis met mee? Een Poolse kan net zo goed voor kinderen zorgen.
Vooral in de schoonmaak e.d., meestal niet op plekken waar je met cliënten of patiënten in aanraking komt (op wat Engelstalige tandartsen e.d. in Amsterdam en misschien Utrecht na).quote:
En haarfijn uit kunnen leggen wat er is gebeurd met je kind alser wat bijzonders is, en uitleg van de ouders over hun kind snappen (bijvoorbeeld bij medische zaken), enz. Lang niet alle ouders spreken goed genoeg Engels daar voor.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:10 schreef JAM het volgende:
[..]
Lijkt me hier om de taalontwikkeling gaan? Of mensen nu uit het buitenland komen of niet zal me ook niet zoveel interesseren, maar wel dat er op een kinderopvang goed Nederlands wordt gesproken. Dus als die Poolse dat kan, prima.
als een poolse vollesig NL spreekt prima. Taal is op die leeftijd best essentieel en 100% NL is wmb dan belangrijk.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat is er mis met mee? Een Poolse kan net zo goed voor kinderen zorgen.
Te laf of ze zitten gewoon in het complot. Van Elodie Verweij (vaste BNNVARA duider) tot de RTL redactie.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:52 schreef -XOR- het volgende:
Het wordt tijd dat de media de VVD eens ontmaskeren als kwade genius achter de vileine polarisatie maar daar is men op de een of andere manier te laf voor.
Haha, ja, terwijl een groot deel van de kinderen tegenwoordig zelf nauwelijks nederlands spreken. Maar goed, gratis Nederlandse taallessen voor arbeidsimmigranten lijkt mij sowieso essentieel.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:10 schreef JAM het volgende:
[..]
Lijkt me hier om de taalontwikkeling gaan? Of mensen nu uit het buitenland komen of niet zal me ook niet zoveel interesseren, maar wel dat er op een kinderopvang goed Nederlands wordt gesproken. Dus als die Poolse dat kan, prima.
Ik zou het trouwens ook helemaal niet erg vinden dat als een werkgever het nodig vindt om iemand uit het buitenland te halen, dat hij dan die taalles betaalt.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Haha, ja, terwijl een groot deel van de kinderen tegenwoordig zelf nauwelijks nederlands spreken. Maar goed, gratis Nederlandse taallessen voor arbeidsimmigranten lijkt mij sowieso essentieel.
Bijna een voorwaarde vind ik dat, plus geen onderbetaling en zorgen voor goede huisvesting.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:15 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik zou het trouwens ook helemaal niet erg vinden dat als een werkgever het nodig vindt om iemand uit het buitenland te halen, dat hij dan die taalles betaalt.
Nou ja, het gebrek aan visie formuleren kun je natuurlijk ook op rechts plakken 😉quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je kunt toch echt niet ontkennen dat de linkse partijen in de afgelopen decennia alleen maar hebben zitten hakken op rechts en zelf totaal geen eigen visie hebben uitgedragen. Ze hebben zichzelf zo bijna om zeep geholpen.
Een groot deel? Je doelt op dat kleine paarse blokje in deze grafieken?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Haha, ja, terwijl een groot deel van de kinderen tegenwoordig zelf nauwelijks nederlands spreken. Maar goed, gratis Nederlandse taallessen voor arbeidsimmigranten lijkt mij sowieso essentieel.
Ik denk eerder dat hij doelt op de vrije val op de PISA-lijsten. Al is dat eerder lezen en schrijven dan spreken.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een groot deel? Je doelt op dat kleine paarse blokje in deze grafieken?
https://longreads.cbs.nl/(...)mensen-thuis-vooral/
Want ik neem aan dat je geen dialecten bedoelt.
Het blijft toch raar dat iedereen loopt te janken over het de giftige polarisatie en dat de oorzaak daarvan gewoon niet wordt benoemd. "pRoBleEm VaN dE hElE pOlItIek!1quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voortdurend de lijdensweg van Dilan in beeld brengen werkt toch beter.
Dat is weer vingertje wijzen, nee hoor, links had net zo goed geen enkele eigen visie naast afgeven op de VVD.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou ja, het gebrek aan visie formuleren kun je natuurlijk ook op rechts plakken 😉
De affectieve polarisatie is trouwens sterker van rechts naar links dan omgekeerd (hoewel dat de laatste paar jaar, terecht, aan het bijdraaien is). Zeker de eerste twintig jaar van deze eeuw. Dit is met het werk van Eelco Hartenveld ook wel aan te tonen.
Ja, en dan gaat Jetten even Agema verbaal omarmen. Lekker even mee doen met het sentiment alsof het evenveel van beide kanten komt.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het blijft toch raar dat iedereen loopt te janken over het de giftige polarisatie en dat de oorzaak daarvan gewoon niet wordt benoemd. "pRoBleEm VaN dE hElE pOlItIek!1
Maar kinderopvang is voor een heel groot deel 0-6 jaar, dat heeft weinig met PISA te maken. En idd, spreken gaat echt nog wel gelukkig.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat hij doelt op de vrije val op de PISA-lijsten. Al is dat eerder lezen en schrijven dan spreken.
Zelfs Jetten riep wappiedingen over PvdAGL: die zag veel overeenkomsten in gemeenschapszin tussen SP en D66, en dat dat die vuige neo-liberalen van PvdAGL daar nogal aan ontbrak. Dat vond ik wel heel bijzonder eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, en dan gaat Jetten even Agema verbaal omarmen. Lekker even mee doen met het sentiment alsof het evenveel van beide kanten komt.
Ook dit fenomeen, dat toch echt één zijde is opgeschoven en grover is geworden, is in veel landen hetzelfde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |