Voor banket ed moet je toch echt in Frankrijk of Denemarken zijn.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is wel de vraag of de appeltaart oorspronkelijk Nederlands is, het oudste recept komt uit Engeland. Vlaai is overigens iets wat ik wel apprecieer.
Met mosterd. Ik maak dat zelf nooit, maar is goed te doen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 04:50 schreef Flow3r het volgende:
Andijviestamppot met rauwe andijvie en spekkies, is net snoep voor mijheerlijk
Je kunt gewoon niet kokenquote:Op maandag 6 oktober 2025 21:52 schreef Starhopper het volgende:
Arme ambtenarenMoeten ze nu echt aan de spruitjes en draadjesvlees en stamppot?!
Nederland heeft na Engeland serieus de meest tragische keuken die er bestaat. Alles hier wordt kapot gekookt tot moes en daarna verstopt onder een vies sausje “voor de smaak”. Hopelijk is er in de buurt nog een fatsoenlijk restaurantje waar ze kunnen eten.
Ik vroeg Brabants en Limburgs. Niet Belgischquote:Op maandag 6 oktober 2025 22:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Belgische_keuken
https://nl.wikipedia.org/(...)chten_en_lekkernijen
Maar toe, bestel gewoon nog even wat fabrieksshoarma of diepvriessushi, jeweetwel, echt lekker eten, en waan jezelf kosmopoliet. Hoort bij die act. Lekker internationaal en zo.
Het hangt erg af van de periode en beschikbare ingrediėnten. Bourgondiė stond in de 15e bekend om zijn uitmuntende banketten (in de andere betekenis) maar daar is hedendage weinig van over.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 05:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Voor banket ed moet je toch echt in Frankrijk of Denemarken zijn.
Nederland blinkt wel uit in snoep, koek en snacks. Daar hebben we toch veel lekkere dingen in bedacht.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:41 schreef gwn_een_user het volgende:
arme ambtenaren idd. de nederlandse keuken niet bepaald een exportproduct. je vindt geen 'Dutch Cuisine' in internationale food courts, en dat is geen toeval. overal italiaanse, franse, griekse, chinese, japanse, vietnamese, indische, surinaamse, koreaanse, etc etc etc restaurants en american hamburgers, hotdogs, ribs, bbq. etc.
maar een nederlands restaurant zul je niet snel vinden in het buitenland.
waarom dan? ja, joh, friet, frikandel, kroket, bitterballen, broodje bal, pepernoten, suikerbrood, poffertjes, kaas, stamppot, oliebollen, haring, wauw echt culinaire highlights, zeg!
het smaakprofiel ontbreekt. veel typisch nederlandse snacks/lekkernijen hebben te veel zout, te veel suiker, geen uitgesproken identiteit.
de structuur is nergens te vinden, stamppot, pap, brood met beleg. vooral functioneel, niet echt feestelijk.
indonesisch eten is populairder dan nederlands eten in nederland zelf XD
er is ook niet echt een streetfoodcultuur (taco's, okonomiyaki, gyros, ramen) en noem ajb niet haring en kroketten.
helaas is de nederlandse keuken nooit echt geėvolueerd van de calvinistische eetcultuur, van het boerenvoer: aardappel als koning, vet als hofnar, smaak als bijzaak. nederlands eten is gwn heel lomp en heeft nooit van het woord 'verfijnd' gehoord
Potverdorie, krijg je ineens draadjesvlees op je werk. Ach en wee! Waar kan ik overigens solliciteren?quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:52 schreef Starhopper het volgende:
Arme ambtenarenMoeten ze nu echt aan de spruitjes en draadjesvlees en stamppot?!
Nederland heeft na Engeland serieus de meest tragische keuken die er bestaat. Alles hier wordt kapot gekookt tot moes en daarna verstopt onder een vies sausje “voor de smaak”. Hopelijk is er in de buurt nog een fatsoenlijk restaurantje waar ze kunnen eten.
Bijna niemand in de zuidelijke provincies eet dagelijks Belgische keuken. Ze eten er echt nagenoeg hetzelfde. Daarom is het assortiment in supermarkten ook overal bijna hetzelfde.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar toe, bestel gewoon nog even wat fabrieksshoarma of diepvriessushi, jeweetwel, echt lekker eten, en waan jezelf kosmopoliet. Hoort bij die act. Lekker internationaal en zo.
Ik eet elke ochtend bruin brood met hagelslag en er zijn bijzonder weinig dingen waar ik meer zin in heb om mijn bed voor uit te komenquote:Op maandag 6 oktober 2025 22:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Klopt die eten oud witbrood met hagelslag of een ranzig stuk kaas er op. Want stel je voor dat iets lekker is, dan zou het verboden moeten worden volgens de Calvijnse leer.
Dit vind ik nou zo'n onzin. Als ik zin heb in boerenkool met worst dan eet ik het, al is het midden in de zomer.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:38 schreef miss_sly het volgende:
Spruitjes en boerenkool moet je pas eten als de vorst eroverheen gegaan is. Dus niet al in oktober
De Nederlandse spelling ook niet.quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:47 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.nieuwsvandeda(...)eigen-bodem-den-haag
[..]
De Nederlandse keuken krijgt niet de aandacht die het verdiend
Moet je ook zeker doen. Al eet je pepernoten in augustus of paaseitjes in januari.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 07:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dit vind ik nou zo'n onzin. Als ik zin heb in boerenkool met worst dan eet ik het, al is het midden in de zomer.
Dan stop je het toch een nacht in de vriezerquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 07:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Moet je ook zeker doen. Al eet je pepernoten in augustus of paaseitjes in januari.
Als er vorst overheen gegaan is, is de smaak beter. Zo zegt men.
Dat is toch andersquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 08:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan stop je het toch een nacht in de vriezer
Ik zat op kookles in Oostende toen ik er woonde. De gegoede burgerij sturen hun dochters er heen want ja, ze moeten wel fatsoenlijk kunnen koken voor hun toekomstige man. Echter, de meeste jeugd houdt het bij frituur. Gastronomie is daar toch iets van wat oudere en beter gesitueerde mensen. Vlak fransen en brusselaars ook niet uit met hun friet op brood. Een mitraillette verzin je niet. Dat is een mexicano met friet op stokbrood. Echt walgelijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 07:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bijna niemand in de zuidelijke provincies eet dagelijks Belgische keuken. Ze eten er echt nagenoeg hetzelfde. Daarom is het assortiment in supermarkten ook overal bijna hetzelfde.
* Ozewiezewozewalla legt zijn pepernoten in de diepvriesquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 07:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Moet je ook zeker doen. Al eet je pepernoten in augustus of paaseitjes in januari.
Als er vorst overheen gegaan is, is de smaak beter. Zo zegt men.
Ik ook!quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:23 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
* Ozewiezewozewalla legt zijn pepernoten in de diepvries
Ben benieuwd!
Limburg is vernederlandst hoor. Alleen de vlaai en zuurvlees hebben het nog overleefd.quote:
Je niet compleet ziek vreten aan gehaktballen, aardappels en jusquote:Op maandag 6 oktober 2025 21:53 schreef Aberkullie het volgende:
Boeren die hun smerige vreten weer willen opdringen
Het gaat vooral om kruiden.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |