abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218957700
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van der Plas heeft een aantal keer een bloemlezing gegeven en ook wel eens journalisten mee laten kijken in haar inboxen, die wordt zeer regelmatig bedreigd ja. Al jaren: https://nos.nl/artikel/24(...)antasting-rechtstaat

Bergkamp wist tenminste nog te melden wat dat is: een aantasting van de rechtstaat.
Ik ben bang dat in de huidige maatschappij alle 150 Tweedekamer-leden bedreigd worden in hun inboxen. De lat om bedreigingen te uiten wordt door de digitale middelen helaas ook steeds lager, wat een erg vervelend bijeffect is.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218957705
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:05 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik ben bang dat in de huidige maatschappij alle 150 Tweedekamer-leden bedreigd worden in hun inboxen. De lat om bedreigingen te uiten wordt door de digitale middelen helaas ook steeds lager, wat een erg vervelend bijeffect is.
In elk geval alle lijsttrekkers, maar bij Van der Plas was het gezien de reacties van andere Kamerleden wel erger dan gemiddeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:07:21 #103
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218957709
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niemand vraagt er om bedreigd te worden. Dat allereerst.

Ik sta inhoudelijk misschien wel het verst van iedereen hier af van BBB, als bewuste veganist die al jaren de problemen van de landbouw aan kaart. Maar dan pak je deze gelegenheid toch aan om met haar in gesprek te gaan?

En ze is een verkozen volksvertegenwoordiger, dat heeft een betekenis. Dan moet ze gewoon welkom zijn op die universiteit, zeker als daar een politiek debat wordt georganiseerd. Als volksvertegenwoordigers alleen welkom zijn als ze jouw mening delen, ben je vergelijkbaar met de leiding in Georgië, of met Poetin.
Met leugenaars als Van der Plas ga je niet in gesprek. Dat is zinloos. Die behoren gecanceled te worden.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218957711
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger bij een politiek debat is inderdaad zeer slecht. Dan ben je echt tegen de democratie.
Nee, dan maak je de democratie juist meerstemmig. In dit geval uiting geven aan de stem dat ze haar daar niet moeten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_218957715
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Met leugenaars als Van der Plas ga je niet in gesprek. Dat is zinloos. Die behoren gecanceled te worden.
Een democratie waar alleen mensen met de juiste mening aan mee mogen doen, wat een feest!

Als je bang bent voor leugens, ga je ter plekke factchecken, zo ingewikkeld is dat niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:09:01 #106
5428 crew  miss_sly
pi_218957720
Helemaal eens dat intimidatie en bedreigingen niet horen. Aan niemands adres, of het nou Kaag is, Wilders of Van der Plas.

Daar staat wel tegenover dat Van der Plas zelf ook bedreiging en intimidatie, bijvoorbeeld door boeren, aan het adres van mensen die haar niet welgevallig zijn, niet zonder meer afkeurde.

https://www.metronieuws.n(...)r-adema-harm-holman/

Van der Plas is zelf een van degenen die de polarisatie tot grotere hoogten heeft opgezweept in dit lang en daar is ze nog steeds mee bezig. Zoals nu met haar 'uit de school klappen' over het 'omkoopschandaal mbt de pensioenen' en het 'veel te nauw samenwerken met Bromet door NSC en VVD '.

Of er daadwerkelijk sprake is van bedreigingen is in dit geval volgens mij niet helemaal duidelijk. Alleen van de aankondiging van demonstraties. Dat is natuurlijk horend bij de democratie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218957722
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Zou het voor je mening uitmaken als blijkt dat ze wel degelijk bedreigd werd?
Absoluut. Als er tekenen zijn dat ze daar daadwerkelijk niet veilig is, dan dient dat zeer serieus genomen te worden, van alle kanten.

Maar dit is, blijkens uit het nieuws, allemaal op basis van Caroline's gevoel.

Tsja.
pi_218957732
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met een demonstratie laten merken dat een deel van de gekozen volksvertegenwoordigers ongewenst is, is totaal ondemocratisch inderdaad. Zeker als je ze wil uitsluiten uit een politiek debat.

Wat is het verschil dan nog met Georgië en Rusland, waar aan dergelijke debatten alleen mensen met de 'goede mening' mee mogen doen?
Als de stem vanuit (een aanzienlijke groep van) het volk uit dat ze daar niet op haar komst zitten te wachten, dan is dat ondemocratisch.

Hoor je jezelf wel?
  Moderator dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:11:34 #109
236264 crew  capricia
pi_218957734
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:09 schreef probeer het volgende:

[..]
Absoluut. Als er tekenen zijn dat ze daar daadwerkelijk niet veilig is, dan dient dat zeer serieus genomen te worden, van alle kanten.

Maar dit is, blijkens uit het nieuws, allemaal op basis van Caroline's gevoel.

Tsja.
Ik lees op de NOS dat de politie er inmiddels bij betrokken is.
Dat zal niet voor niets zijn ?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218957736
Dat zoveel mensen hier vinden dat het goed is dat volksvertegenwoordigers hun werk onmogelijk wordt gemaakt, dat volksvertegenwoordigers niet mogen mee doen aan het politieke debat en monddood moeten worden gemaakt valt mij echt enorm tegen.

Kunnen jullie dan echt inhoudelijke meningsverschillen niet los zien van de ernst van de ernst van het monddood maken van politici met de 'verkeerde mening'? Zouden jullie hetzelfde reageren als Timmermans of Jetten dit overkwam?
pi_218957738
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:11 schreef probeer het volgende:

[..]
Als de stem vanuit (een aanzienlijke groep van) het volk uit dat ze daar niet op haar komst zitten te wachten, dan is dat ondemocratisch.

Hoor je jezelf wel?
Democratie is niet de macht van de meerderheid, democratie is juist een stem geven aan minderheden. Ik dacht dat jij dat wel snapte.

Wat jij beschrijft heet dictatuur.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:13:37 #112
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218957743
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:05 schreef TheVulture het volgende:

[..]
De toon van hun eigen debat helpt ook al niet mee.
pi_218957751
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik lees op de NOS dat de politie er inmiddels bij betrokken is.
Dat zal niet voor niets zijn ?
Is dat niet standaard, bij demonstraties?

Dus eh .. betrokken hoe? Als in; justitie gaat onderzoek doen naar de bedreigingen?
pi_218957757
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Democratie is niet de macht van de meerderheid, democratie is juist een stem geven aan minderheden. Ik dacht dat jij dat wel snapte.

Wat jij beschrijft heet dictatuur.
En nu vindt een minderheid blijkbaar dat ze daar niets te zoeken heeft. Itt de eerdere groep die haar daar wel welkom heette.

En nee, een dictatuur is echt heel wat anders. Een dictatuur een regeringsvorm. Leg me eens uit hoe die Nijmeegse demonstranten ons land regeren?

Die lui hebben geen enkele macht of inspraak in dit land, en dan is juist een demonstratie een manier om hun stem te laten horen. Om hen enige minieme mate van inspraak te geven. Dat gelijk stellen aan dictatuur slaat echt he-le-maal nergens op.

[ Bericht 9% gewijzigd door probeer op 07-10-2025 10:24:31 ]
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:16:47 #115
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218957763
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een democratie waar alleen mensen met de juiste mening aan mee mogen doen, wat een feest!

Als je bang bent voor leugens, ga je ter plekke factchecken, zo ingewikkeld is dat niet.
Glashard liegen is wel wat anders dan een mening.

2 D'66ers in de RvS van in totaal 17 leden. Klagen over politisering en in dezelfde zin voorstellen om deze mensen vanuit de kamer te kiezen.

Sorry, maar dan ben je niet voor rede vatbaar naast het ontkennen van wetenschap.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:16:55 #116
5428 crew  miss_sly
pi_218957766
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:12 schreef Hanca het volgende:
Dat zoveel mensen hier vinden dat het goed is dat volksvertegenwoordigers hun werk onmogelijk wordt gemaakt, dat volksvertegenwoordigers niet mogen mee doen aan het politieke debat en monddood moeten worden gemaakt valt mij echt enorm tegen.

Kunnen jullie dan echt inhoudelijke meningsverschillen niet los zien van de ernst van de ernst van het monddood maken van politici met de 'verkeerde mening'? Zouden jullie hetzelfde reageren als Timmermans of Jetten dit overkwam?
Wie vindt hier nu werkelijk dat het goed is dat volksvertegenwoordigers hun werk onmogelijk wordt gemaakt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218957770
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die Pettit vierde ook al de dood van Kirk. Lijkt me zo op het oog inderdaad totaal ongeschikt als docent. De Kamer heeft de minister ook al gevraagd om met de universiteit om tafel te gaan over zijn uitlatingen, maar de universiteit weigert dat.

https://www.voxweb.nl/nie(...)-docent-harry-pettit
Dat laatste lijkt me dan ook wel weer terecht. De politiek dient zich niet zo te bemoeien met het functioneren van pakweg docenten, rechters, presentatoren etc.

Los daarvan zou de Radboud Universiteit er goed aan doen een kritisch gesprek te voeren met deze man over hoe hij zich in het openbaar uitlaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door KareldeStoute op 07-10-2025 11:10:55 ]
pi_218957788
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:12 schreef Hanca het volgende:

Ik denk dat het komt, in ieder geval bij mezelf, dat ik sommige politici wat sceptischer bekijk dan anderen als het om dit soort zaken gaat. Ik ben tegen elke vorm van bedreigen van politici, maar je kunt het natuurlijk ook op een bepaalde manier spinnen... daar zijn populistische politici altijd net wat handiger mee dan anderen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218957799
Frans mocht ook niet bij Els op het podium.

WE LEVEN IN EEN DICTATUUR!

:')
pi_218957839
Of, men neemt wat verantwoordelijkheid voor wat men uit, en accepteert daarmee dat wanneer je bepaalde sterke meningen in het publieke debat gooit, anderen dan wel eens zouden kunnen besluiten dat ze je liever niet horen spreken.
pi_218957878
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:20 schreef probeer het volgende:
Frans mocht ook niet bij Els op het podium.

WE LEVEN IN EEN DICTATUUR!

:')
Was dat een democratisch debat, verzorgd door onze media?

Echt, heb je zelf niet door hoe vreemde kronkels je nodig hebt om dit zo te spinnen dat het klopt?
pi_218957929
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wie vindt hier nu werkelijk dat het goed is dat volksvertegenwoordigers hun werk onmogelijk wordt gemaakt?
Men is het er mee eens dat men demonstreert tegen de komst van een volksvertegenwoordiger bij een door de media georganiseerd debat, bedoeld om de mensen te informeren over de politieke standpunten van die volksvertegenwoordigers.

Het doel van die demonstratie was dus een volksvertegenwoordiger het werk onmogelijk maken. En het is ze nog gelukt ook.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:26:53 #123
236264 crew  capricia
pi_218957943
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:14 schreef probeer het volgende:

[..]
Is dat niet standaard, bij demonstraties?

Dus eh .. betrokken hoe? Als in; justitie gaat onderzoek doen naar de bedreigingen?
Dit is van de hoofdredacteur:

quote:
Hij vervolgt: "Toen de oproepen op sociale media verschenen, zijn wij daarvan door de politie op de hoogte gebracht. Vrij snel daarna liet Van der Plas weten het gesprek af te zeggen."
https://nos.nl/artikel/25(...)kken-gesprekslocatie
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218957960
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Men is het er mee eens dat men demonstreert tegen de komst van een volksvertegenwoordiger bij een door de media georganiseerd debat, bedoeld om de mensen te informeren over de politieke standpunten van die volksvertegenwoordigers.

Het doel van die demonstratie was dus een volksvertegenwoordiger het werk onmogelijk maken. En het is ze nog gelukt ook.
Antifa methodes.
pi_218957988
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit is van de hoofdredacteur:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)kken-gesprekslocatie
Attent van ze.

En wat zei de politie precies?

"Hej, er is een demonstratie aangekondigd" of "het is daar niet veilig meer"?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')