Nee hoor, dat mag helemaal niet.quote:Op maandag 29 september 2025 23:38 schreef Cruzinats het volgende:
Laatste kans voor hamas. Nog één zelf in elkaar geknutselde raket die over Tel Avic vliegt en Israël mag de hele bende in Gaza compleet wegvagen. Maak er maar een mooie parkeerplaats van.
Ja, dat heeft Donald Trump bepaald, want die gaat er blijkbaar over. Wat de Gazanen er zelf van vinden maakt blijkbaar niet. Heel bijzonder dit allemaal.quote:
Mee eens, heel veel partijen zijn er mee eens, wat wil je nog meer of heeft iemand een beter plan?quote:Op dinsdag 30 september 2025 08:03 schreef JopieKlaassen het volgende:
Klinkt in principe als een prima plan, maar de kans dat daar duurzame vrede is komt is ongeveer net zo groot als de kans dat ik de staatsloterij win. En ik heb geen loten.
Er is geen sprake van genocide.quote:Op maandag 29 september 2025 21:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En Netanyahu dan? Als je genocide pleegt, heb je je recht op onderhandelen toch ook wel aardig kwijtgespeeld lijkt me.
Dat doet er inderdaad niet toe.quote:Op dinsdag 30 september 2025 00:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat heeft Donald Trump bepaald, want die gaat er blijkbaar over. Wat de Gazanen er zelf van vinden maakt blijkbaar niet. Heel bijzonder dit allemaal.
VN-onderzoekscommissie oordeelt dat Israël genocide pleegt in Gazaquote:Op dinsdag 30 september 2025 08:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is geen sprake van genocide.
[..]
Dat is hetzelfde liedje als bij Oekraine is gebeurd.quote:Op maandag 29 september 2025 21:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
-------------------------------
Op papier klinkt dit plan misschien heel mooi en eindelijk vrede. Maar eh… Hamas en de Palestijnen hebben totaal niet meegepraat. Het is een deal die Amerika en Israël samen bedenken en Hamas “moet gewoon tekenen”?
En dan de voorwaarden: binnen 72 uur alle gijzelaars vrijlaten, geen rol meer in Gaza en volledig ontwapenen? Maar als je alles inlevert, hoe verdedig je je dan nog tegen Israël als die zich later toch niet aan afspraken houdt? Dit voelt meer als capitulatie dan als een eerlijk vredesplan.
Dat vinden de meesten van Israel ook.quote:Op maandag 29 september 2025 21:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hamas heeft zijn recht om mee te onderhandelen wel verspeeld, lijkt me.
Jij staat achter hamas?quote:Op dinsdag 30 september 2025 08:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat vinden de meesten van Israel ook.
Die vinden altijd wel wat.quote:Op dinsdag 30 september 2025 08:43 schreef -river- het volgende:
Stel, dit lukt dan hebben de beroeps demonstranten weer iets nieuws nodig.
Zij bepalen dat niet maar een rechter.quote:Op dinsdag 30 september 2025 08:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
VN-onderzoekscommissie oordeelt dat Israël genocide pleegt in Gaza
Ja hoe is dit niet de meest bizarre tijdlijn?quote:
Wat vind je precies ziek aan dit plan?quote:Op dinsdag 30 september 2025 09:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja hoe is dit niet de meest bizarre tijdlijn?
Kerel zou in de cel moeten zitten. Zowel links en rechts zijn het hier wel over eens lol.
Zegt imo al genoeg over het hele plan. Ik vind het ziek.
Het is in feite gewoon een kolonisatie met dus aan het roer een oorlogsmisdadiger. Gazanen gaan er in ieder geval niet levend vanaf komen, hoe dan ook.quote:Op dinsdag 30 september 2025 09:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat vind je precies ziek aan dit plan?
quote:Op dinsdag 30 september 2025 09:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als er iemand een dreiging vormt voor de buren is het Israel wel.
VN is een lachertje gewordenquote:Op dinsdag 30 september 2025 09:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zij bepalen dat niet maar een rechter.
Onzin lijkt mequote:Op dinsdag 30 september 2025 09:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is in feite gewoon een kolonisatie met dus aan het roer een oorlogsmisdadiger. Gazanen gaan er in ieder geval niet levend vanaf komen, hoe dan ook.
Irak was ook zo goed gelukt toen de Amerikanen onder aanvoer van Bush en Blair aankwamen toch?
Dan zouden de Palestijnen eerst een regering moeten hebben, nu hebben ze een terreurgroep aan de ene kant en een dictator aan de andere kant.quote:Op maandag 29 september 2025 21:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
-------------------------------
Op papier klinkt dit plan misschien heel mooi en eindelijk vrede. Maar eh… Hamas en de Palestijnen hebben totaal niet meegepraat. Het is een deal die Amerika en Israël samen bedenken en Hamas “moet gewoon tekenen”?
Naar aanleiding van Jerryson kan BLM weer uit de kast getrokken worden, toch?quote:Op dinsdag 30 september 2025 08:43 schreef -river- het volgende:
Stel, dit lukt dan hebben de beroeps demonstranten weer iets nieuws nodig.
Ik vrees dat ze dan de VS ook tegen zich krijgen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 08:55 schreef Chadi het volgende:
Hamas gaat hier denk ik terecht niet mee akkoord.
Eventuele vervolgingen komen altijd pas na het beëindigen van oorlogen. Soms wel pas jaren later. Nooit ervoor.quote:Daarnaast mis ik de vervolging van Hamas en IDF een iedereen die zich schuldig heeft gemaakt aan misdaden. Dat mag niet ontbreken . Gerechtigheid is de basis van elke vrede.
Volgens mij hebben ze al de VS tegen zich. De VS heeft eerst alles plat laten bombarderen de afgelopen maanden en gaat nu doodleuk met Isreal praten. Het is 1 grote grap.quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze dan de VS ook tegen zich krijgen.
[..]
Eventuele vervolgingen komen altijd pas na het beëindigen van oorlogen. Soms wel pas jaren later. Nooit ervoor.
VN was helaas altijd al een lachertje. Terugkijkend was het natuurlijk nooit een goed idee om een organisatie op te richten waarbij schurkenstaten en moslimfundamentalistische landen (die als blok opereren) een stem krijgen toegewezen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 09:38 schreef hondonspain het volgende:
[..]
VN is een lachertje geworden
Zou dat niet fantastisch zijn als het Amerikaanse leger even huis gaat houden in de Gazastrook? De gijzelaars eindelijk vrij en Hamas verslagen, dat zou een fantastische uitkomst zijn. Niet alleen voor Israël maar ook voor de Palestijnen zelf.quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hamas gaat dit uiteraard niet accepteren. De vraag is vooral wat hierna gaat gebeuren: gaat de VS de kastanjes uit het vuur halen in Gaza voor Israël? Netanyahu hoopt uiteraard van wel.
Ja echt top, natuurlijk. /squote:Op dinsdag 30 september 2025 10:39 schreef TAmaru het volgende:
Fantastisch plan en dat zouden ze met meer gebieden in de wereld moeten doen. Plan voorstellen, dwingen tot medewerking en anders gewoon voorgoed overnemen.
Dat ligt maar één partij en dat is dezelfde partij die de aanleiding voor al het conflict in deze regio: Arabieren en dan natuurlijk met name Arabische moslims die vanuit gevoelens van etnische en religieuze suprematie de overtuiging hebben overal de baas te moeten zijn en tevens Joden (de inheemse bewoners van dit gebied) als een religieuze aartsvijand beschouwen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:27 schreef Oracle2025 het volgende:
Israel en de trump kunnen zoveel willen. Maar iedereen weet dat deze oorlog nog 100 jaar gaat duren. Vredestroepen? ik moet het nog zien. Is Israel al gestopt met de bommen?
Gaat de goede kant op.quote:
Dat soort tactieken hebben in bijvoorbeeld Afghanistan en Irak ook zo goed gewerkt! Moet je eens kijken hoe fantastisch het nu daar is. Amerikanen zijn echt meesters in subtiel en duurzaam crisisregio's weer opbouwen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
VN was helaas altijd al een lachertje. Terugkijkend was het natuurlijk nooit een goed idee om een organisatie op te richten waarbij schurkenstaten en moslimfundamentalistische landen (die als blok opereren) een stem krijgen toegewezen.
Het viel van te voren te voorspellen dat zij zo'n organisatie zouden misbruiken voor hun eigen agenda, waarbij er altijd wel wat Westerlingen zo naïef zijn om daar nog aan mee te doen vanuit culturele zelfhaat.
Er zouden harde criteria moeten zijn opgesteld alvorens men zou worden toegelaten zoals onder meer een aantoonbaar functionerende democratie, geen terreurbewegingen in de regering en ook geen grootschalige mensenrechtenschendingen zoals bijvoorbeeld Iran, Rusland, China en Noord-Korea.
[..]
Zou dat niet fantastisch zijn als het Amerikaanse leger even huis gaat houden in de Gazastrook? De gijzelaars eindelijk vrij en Hamas verslagen, dat zou een fantastische uitkomst zijn. Niet alleen voor Israël maar ook voor de Palestijnen zelf.
Enige wat Amerika hoeft te doen is backing van Israel.quote:Op dinsdag 30 september 2025 11:09 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat soort tactieken hebben in bijvoorbeeld Afghanistan en Irak ook zo goed gewerkt! Moet je eens kijken hoe fantastisch het nu daar is. Amerikanen zijn echt meesters in subtiel en duurzaam crisisregio's weer opbouwen.![]()
Ik ben echt geen Palestina-fan, maar de Amerikanen het laten "oplossen" lijkt me ook niet de beste methode. Die laten bijna per definitie een puinzooi achter.
Jij denkt echt dat de nuttige idioten op raken of zo? Zelfs al gaat de hele regio daar overstag, dan weten hier nog een stel pipo's het beter voor en over de mensen waarom het gaat, ironisch gezien uit een geïnstitutionaliseerd onbewust superioriteitsgevoel wat ze de rest van de westerse wereld verwijten.quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaat de goede kant op.
Straks staat hamas geïsoleerd en dat is goed.
Ja dat zou een probleem zijn bij een entiteit die géén doodscultus is.quote:Op dinsdag 30 september 2025 11:25 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind het plan op het eerste gezicht best prima.
De enige zwakke plek is wel dat Hamas moet instemmen. Maar die hebben ook niet veel andere opties.
Ja die verraste mij nog het meeste gewoon terug naar de ouderwetse mandaatgebieden.quote:
Ironisch hè.quote:Op dinsdag 30 september 2025 11:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja die verraste mij nog het meeste gewoon terug naar de ouderwetse mandaatgebieden.
Cirkel is weer rond want daar is de hele puinzooi mee begonnen iets meer dan 100 jaar gelden.
quote:And Roshan Muhammed Salih should know, having worked for British mainstream media as well as Saudi, Qatari and Iranian funded media for the last 18 years.
https://www.ihrc.org.uk/a(...)with-roshan-m-salih/
Kans is klein dat huidige Israëlische kabinet hiermee instemt. De extremistische coalitiepartners van Netanyahu gaan hier waarschijnlijk niet mee akkoord.quote:Op dinsdag 30 september 2025 11:25 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind het plan op het eerste gezicht best prima.
De enige zwakke plek is wel dat Hamas moet instemmen. Maar die hebben ook niet veel andere opties.
Beetje te eenzijdig verhaaltje van je. Dit gaat beide kanten op vermoed ik zo. Die aanslag in Oktober daar wordt iedere keer naar verwezen maar daarvoor zijn er ook al 1000den palestijnen vermoord door Israel.quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat ligt maar één partij en dat is dezelfde partij die de aanleiding voor al het conflict in deze regio: Arabieren en dan natuurlijk met name Arabische moslims die vanuit gevoelens van etnische en religieuze suprematie de overtuiging hebben overal de baas te moeten zijn en tevens Joden (de inheemse bewoners van dit gebied) als een religieuze aartsvijand beschouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |