Dat deed ik al niet.quote:Op maandag 29 september 2025 15:13 schreef ems. het volgende:
[..]
Je kan proberen om, bijvoorbeeld, gewoon er niet heen te gaan als je daar geen zin in hebt.
We kunnen ook terug naar elke zondag de boel potdicht en alles na 8 uur gesloten.quote:Op maandag 29 september 2025 17:00 schreef Horzula het volgende:
[..]
Dat deed ik al niet.
Maar ik ben nog van voor de winkeltijden verruiming van het 'Christelijk Democratisch Appèl'.
Weet je hoe het hier (Amsterdam en Antwerpen) in de jaren Negentig-00 was? Clubs en afterclubs (wat Berlijn nu is). Zowat allemaal dichtgegaan.quote:Op maandag 29 september 2025 17:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We kunnen ook terug naar elke zondag de boel potdicht en alles na 8 uur gesloten.
Wordt het geen leuker land van verder.
Eh ja, ik heb altijd mijn mening kunnen uiten. Maar ja, ik heb dan ook niet te wapperen met prinsenvlaggen.quote:
Een niet vaststaande theorie zonder bewijzen. Dat je op school over evolutie hoort kan ik nog ergens begrijpen.quote:Op maandag 29 september 2025 16:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
....het is een theorie en die word onderwezen.
Uitleg enzo prima, maar daar zou het bij moeten stoppen.quote:Dat er aandacht is voor lhbt vind ik ook niet meer dan normaal, maar daar trek ik ook de grens.
Ach, kun je geen inhoudelijke reactie geven en kom je alleen maar janken?quote:Op maandag 29 september 2025 16:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
De hersenscheten van bianconeri hebben dit topic ook weer bereikt zie ik.
Een mod die een persoonlijke aanval doet en iemand gaat beledigen. Lekker bezigquote:Op maandag 29 september 2025 16:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk in tegen de eigen sektarische gevoelens
Dat is gewoon bullshit die alleen maar wordt rondgepompt door vrome religieuzen die het Scheppingsverhaal aan de man proberen te brengen. Er is een heleboel empirisch bewijs dat de evolutietheorie ondersteunt. Maar steek gerust je vingers in je oren en roep heel hard lalalala.quote:Op maandag 29 september 2025 17:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Een niet vaststaande theorie zonder bewijzen.
Om boodschappen te kunnen doen.quote:Op maandag 29 september 2025 14:51 schreef Horzula het volgende:
[..]
De vrijheid is om zelf je school te kiezen.
Iets wat in Noord Korea niet kan.
Vind de zondagsrust in Duitsland héél mooi.
Al die vijfderangs supermarkten en nutteloze keren winkels die op zondag extra open moesten, wat heeft dat nou voor zin?
Klopt, en dat je thuis of in de kerk, maar ga het niet aan andere opleggen zich aan de regels van schapenhouders uit de bronstijd te houden.quote:
Dit valt inderdaad op. Eenzijdige kritiek over gereformeerde kan, eenzijdige kritiek over de Islam niet. Dat moet dan vermengd worden met kritiek op andere religies, want eenzijdig de Islam bekritiseren is 'Islamofoob' en 'racistisch'.quote:Op maandag 29 september 2025 12:10 schreef flyguy het volgende:
Uiteraard worden de Refo's er ook even bijgepakt, anders krijgt het weer het stempel islamofobie.
Tja, dat is toch ook mogelijk in Nederland. Dit aan banden leggen zal worden gezien als een aanval op de vrijheid van religie en onderwijs. En wetende hoe snel de Islamitische gemeenschappen groeien, naar schatting is inmiddels meer dan de helft van de nieuwe basisscholen Islamitisch (bron). De biblebelt blijft een stabiele groep qua aantal, maar ook streng religieus.quote:Op maandag 29 september 2025 13:52 schreef Isdatzo het volgende:
Bij religieus onderwijs krijg ik sterke indoctrinatie-vibes met bijbehorende moeilijk te onderdrukken kotsneigingen.
Geloven doe je maar mooi thuis, in je eigen tijd.
Ik ook?quote:Op maandag 29 september 2025 17:00 schreef Horzula het volgende:
[..]
Dat deed ik al niet.
Maar ik ben nog van voor de winkeltijden verruiming van het 'Christelijk Democratisch Appèl'.
Er zijn toch veel dingen die ik niet in het openbaar mag zeggen, zie bijv. Geert Wilders met zijn terechte kritiek op de Islam en zijn minder minder uitspraak.quote:Op maandag 29 september 2025 15:42 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
In Nederland is zowel vrijheid van religie als vrijheid van meningsuiting. Noem eens een voorbeeld dat iemand jouw vrijheid van meningsuiting ontnam.
Het is meer een probleem in kleine dorpen.quote:Op maandag 29 september 2025 18:10 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik ook?
Maar wat is het probleem dan? Als ik geen zin heb in winkels (zoals vrijwel altijd) ga ik niet naar winkels.
Ik vind het niet belachelijk dat scholen leren hoe de wereld in elkaar zit. De evolutietheorie is al een heel lang tijdje bewezen. Het is ronduit triest dat steeds meer mensen zonder enige kloot te weten zo weinig respect voor leraren en wetenschappers hebben.quote:Op maandag 29 september 2025 16:34 schreef bianconeri het volgende:
Tja, beide kanten zijn te begrijpen.
Natuurlijk moeten er belangrijke normen en waarden op school meegegeven worden over Nederland en alles wat daar bij hoort. Ook stukje maatschappijleer dus.
Echter aan de andere kant moet een school ook de vrijheid hebben om eigen waarden mee te geven vanuit bv een religie.
Het is al belachelijk genoeg dat ze op scholen leren dat evolutie een feit is, terwijl dat absoluut niet zo is.
Of het hele LGJTNBAAJTOTIQIIAA++ gedachtegoed. Respecteer iedereen, maar dring die onzin niet op dat het allemaal wel normaal is.
Ik heb een lange geschiedenis van anti islam posts, maar sinds ik Palestijnen niet wil genociden ben ik opeens een islam knuffelaar geworden in de hoofdjes van mensen die een beetje ziek in de kop zijn. Veel van het kutte van islam zie ik terug in de mensen die vaak zeggen anti islam te zijn. Er is nu zelfs overlap tussen extreem rechts en islam wat betreft pedofiele profeten.quote:Op maandag 29 september 2025 16:56 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als hardcore islam-knuffelaar is het voor je natuurlijk uitermate teleurstellend dat iedereen er grandioos doorheen prikt dat nieuwsuur op een uitermate kunstmatige manier de refo's er bij sleept.
De Stasi belde net. Of je ook directeur wilt worden.quote:Op maandag 29 september 2025 11:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Standaard alle lessen opnemen, geautomatiseerd laten scannen en als er een alarm afgaat strafrechtelijke onderzoek doen naar haatzaaien, discriminatie en groepsbelediging en gewoon vervolgen.
Laten we nu net komende maand verkiezingen hebben. Als dat kabinet rechts genoeg is dan zullen ze ongetwijfeld iets aan die godsdienstvrijheid willen doen.quote:Tamimi Arab vindt dat Nederland een keuze moet maken, met name omdat het hier gaat om door de staat gefinancierde scholen. "Willen we een multicultureel model waarin we heel verschillend over vrijheden denken? Of willen we toewerken naar een model waarin niet alleen gelijkwaardigheid, maar echt de gelijkheid, bijvoorbeeld tussen man en vrouw, gezien wordt als fundamenteel uitgangspunt? In het laatste geval betekent het dat we daar meer werk van moeten maken."
Preciesquote:Op maandag 29 september 2025 12:10 schreef flyguy het volgende:
Uiteraard worden de Refo's er ook even bijgepakt, anders krijgt het weer het stempel islamofobie.
Refo wordt niet gefacilieerd.quote:Op maandag 29 september 2025 19:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
PreciesAlleen daarom
Worden mensen nou nooit eens moe van dat McCarthyaanse "wie is hier een linkse deugneus?"
Ik erken de problematiek ook, zoals ik in een eerder topic je al eens heb uitgelegd.quote:Op maandag 29 september 2025 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Refo wordt niet gefacilieerd.
Refo wordt met graagte belachelijk gemaakt.
Kritiek op Refo is al decennia de norm.
Dat Lubach z'n bek houdt over de islam, zo ook Youp, en Freek het al presteerde om Theo's dood in z'n eigen schoenen te schuiven zou ook een intelligent figuur als jou EINDELIJK eens moeten doen beseffen dat we een enorm probleem hebben met de islam
Het gaat een enorme teringzooi worden in Europa in de toekomst, maar dat gaan wij niet meer meemaken.quote:Op maandag 29 september 2025 19:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Laten we nu net komende maand verkiezingen hebben. Als dat kabinet rechts genoeg is dan zullen ze ongetwijfeld iets aan die godsdienstvrijheid willen doen.
Fijn, dan misschien eens kappen met dat steeds maar weer willen gelijktrekken van zaken die niet gelijkgetrokken kunnen worden.quote:Op maandag 29 september 2025 19:30 schreef Haushofer het volgende:
Ik wou vanavond even kijken. Ben sowieso geen liefhebber van bijzonder onderwijs.
[..]
Ik erken de problematiek ook, zoals ik in een eerder topic je al eens heb uitgelegd.
Maar dat was een belediging. Hij ging daar een grens over.quote:Op maandag 29 september 2025 18:15 schreef torentje het volgende:
[..]
Er zijn toch veel dingen die ik niet in het openbaar mag zeggen, zie bijv. Geert Wilders met zijn terechte kritiek op de Islam en zijn minder minder uitspraak.
Oh?quote:Op maandag 29 september 2025 19:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb een lange geschiedenis van anti islam posts, maar sinds ik Palestijnen niet wil genociden ben ik opeens een islam knuffelaar geworden in de hoofdjes van mensen die een beetje ziek in de kop zijn. Veel van het kutte van islam zie ik terug in de mensen die vaak zeggen anti islam te zijn. Er is nu zelfs overlap tussen extreem rechts en islam wat betreft pedofiele profeten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |