In Nederland is zowel vrijheid van religie als vrijheid van meningsuiting. Noem eens een voorbeeld dat iemand jouw vrijheid van meningsuiting ontnam.quote:Op maandag 29 september 2025 11:17 schreef torentje het volgende:
Waar de vrijheid van religie begint, daar stopt voor andersdenkenden de vrijheid om een eigen mening te mogen uiten.
Bij de refo's heerst een conflict tussen de evolutietheorie die je krijgt op school en hun opvatting dat evolutie nooit heeft plaatsgevonden.quote:Op maandag 29 september 2025 12:10 schreef flyguy het volgende:
Uiteraard worden de Refo's er ook even bijgepakt, anders krijgt het weer het stempel islamofobie.
Als je in de buurt van refo land zou wonen zou je de keuze begrijpen. Knettergek die lui en ze hebben met de SGP regelmatig politieke invloed. Dat kun je van de extreme islam niet zeggen.quote:Op maandag 29 september 2025 12:10 schreef flyguy het volgende:
Uiteraard worden de Refo's er ook even bijgepakt, anders krijgt het weer het stempel islamofobie.
Bedankt voor je zorgen, maar ik heb jouw bescherming niet nodig.quote:Op maandag 29 september 2025 15:04 schreef Horzula het volgende:
[..]
Mensen die op zondag naar de AH gaan moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen. (en de andere zes dagen van de week).
Ik hoop op de dag dat een Nieuwsuur het aandurft om te zeggen dat religie het probleem is ipv de symptomen als het probleem aan te wijzen.quote:Op maandag 29 september 2025 13:42 schreef Harvest89 het volgende:
Religie wordt onderwezen op religieuze scholen.
Stop de persen hoor.
De invloed van de SGP in refoland komt tot stand na democratische verkiezingen waar de partij een significant aantal stemmen haalt of zelfs de meerderheid.quote:Op maandag 29 september 2025 15:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je in de buurt van refo land zou wonen zou je de keuze begrijpen. Knettergek die lui en ze hebben met de SGP regelmatig politieke invloed. Dat kun je van de extreme islam niet zeggen.
Ik maak er graag een potje verpissen van, maar je kan de islam ook vet stom vinden zonder grefoland te verdedigen hoor.quote:Op maandag 29 september 2025 16:05 schreef quo_ het volgende:
[..]
De invloed van de SGP in refoland komt tot stand na democratische verkiezingen waar de partij een significant aantal stemmen haalt of zelfs de meerderheid.
Zodra de extreme islam dusdanig geconcenteerd is in een bepaaldde gemeente zal je hetzelfde effect zien maar dan nog vele malen erger. Ruim voordat er getalsmatig democratische invloed zal ontstaan merk je overigens al de gevolgen met gezagsverhoudingen in wijken en ondergrondse shariapolitie en shariarechtbanken.
Een jaar of 30 midden in de bible belt (SGP en CU regelmatig de grootste/een van de grootste destijds) gewoond plus grootouders die lid van de gerefomeerde kerk waren, dus ken er genoeg van. Niet mijn ding, maar knettergek zou ik het niet noemen itt de islam.quote:Op maandag 29 september 2025 15:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je in de buurt van refo land zou wonen zou je de keuze begrijpen. Knettergek die lui en ze hebben met de SGP regelmatig politieke invloed. Dat kun je van de extreme islam niet zeggen.
Dit dus; gereformeerd vrijgemaakt opgevoed en ik zal mijn kinderen zo op een gereformeerde school doen. Sterker nog; ze zitten op een Christelijke school.quote:Op maandag 29 september 2025 16:14 schreef flyguy het volgende:
[..]
Een jaar of 30 midden in de bible belt (SGP en CU regelmatig de grootste/een van de grootste destijds) gewoond plus grootouders die lid van de gerefomeerde kerk waren, dus ken er genoeg van. Niet mijn ding, maar knettergek zou ik het niet noemen itt de islam.
Je ziet in de OP scholen trots vertellen hoe ze illegale dingen doen tegen hun personeel als er eentje homo blijkt. Is dat niet knettergek?quote:Op maandag 29 september 2025 16:14 schreef flyguy het volgende:
[..]
Een jaar of 30 midden in de bible belt (SGP en CU regelmatig de grootste/een van de grootste destijds) gewoond plus grootouders die lid van de gerefomeerde kerk waren, dus ken er genoeg van. Niet mijn ding, maar knettergek zou ik het niet noemen itt de islam.
Met het opsommen van feitelijkheden verdedig ik niks. Elke religie is achterlijk maar sommige religies zijn net iets achterlijker.quote:Op maandag 29 september 2025 16:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik maak er graag een potje verpissen van, maar je kan de islam ook vet stom vinden zonder grefoland te verdedigen hoor.
Nee?quote:Op maandag 29 september 2025 16:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je ziet in de OP scholen trots vertellen hoe ze illegale dingen doen tegen hun personeel als er eentje homo blijkt. Is dat niet knettergek?
En dat ze beweren dat de aarde rond is, terwijl deze net zo goed plat kan zijn.quote:Op maandag 29 september 2025 16:34 schreef bianconeri het volgende:
Het is al belachelijk genoeg dat ze op scholen leren dat evolutie een feit is, terwijl dat absoluut niet zo is.
Smerigheid? Only op FOK!quote:Op maandag 29 september 2025 14:36 schreef ems. het volgende:
Al die religieuze smerigheid het onderwijs uit.
Je bent onwetend of bewust aan het liegen over onze grefo medemens. Lees de op anders eens voor wat voorbeelden die niet op zondag stoppen. Ik snap niet waarom je dat nodig vindt om de islam af te kunnen zeiken.quote:Op maandag 29 september 2025 16:20 schreef quo_ het volgende:
[..]
Met het opsommen van feitelijkheden verdedig ik niks. Elke religie is achterlijk maar sommige religies zijn net iets achterlijker.
Maar ik heb liever te maken met religieuze dwazen die één dag per week de baas willen spelen dan met de variant die dag in dag uit laten merken dat ze de verlichting gemist hebben.
En dan laat ik het vergelijk op het vlak levensmisdrijven, bommen en messen nog even achterwege.
Ik vind zoiets als Civitas Christiana wel knettergek. Geen idee overigens of die in de biblebelt ook aanhang hebben. Ze zijn kennelijk niet gereformeerd maar ultraconservatief katholiek.quote:Op maandag 29 september 2025 16:14 schreef flyguy het volgende:
[..]
Eeuuuhh... Serieus??quote:Op maandag 29 september 2025 15:42 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
In Nederland is zowel vrijheid van religie als vrijheid van meningsuiting. Noem eens een voorbeeld dat iemand jouw vrijheid van meningsuiting ontnam.
En de landen waar religie niet de boventoon voert zijn doorgaans ook de meer prettigere landen om te wonen.quote:Op maandag 29 september 2025 16:39 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
[..]
Smerigheid? Only op FOK!. Het merendeel van de wereldbevolking is religieus
. Misschien zelf eens in de spiegel kijken?
Gaat natuurlijk in tegen de eigen sektarische gevoelensquote:Op maandag 29 september 2025 16:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
De hersenscheten van bianconeri hebben dit topic ook weer bereikt zie ik.
....het is een theorie en die word onderwezen. Dat er aandacht is voor lhbt vind ik ook niet meer dan normaal, maar daar trek ik ook de grens.quote:Op maandag 29 september 2025 16:34 schreef bianconeri het volgende:
Tja, beide kanten zijn te begrijpen.
Natuurlijk moeten er belangrijke normen en waarden op school meegegeven worden over Nederland en alles wat daar bij hoort. Ook stukje maatschappijleer dus.
Echter aan de andere kant moet een school ook de vrijheid hebben om eigen waarden mee te geven vanuit bv een religie.
Het is al belachelijk genoeg dat ze op scholen leren dat evolutie een feit is, terwijl dat absoluut niet zo is.
Of het hele LGJTNBAAJTOTIQIIAA++ gedachtegoed. Respecteer iedereen, maar dring die onzin niet op dat het allemaal wel normaal is.
Als hardcore islam-knuffelaar is het voor je natuurlijk uitermate teleurstellend dat iedereen er grandioos doorheen prikt dat nieuwsuur op een uitermate kunstmatige manier de refo's er bij sleept.quote:Op maandag 29 september 2025 16:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent onwetend of bewust aan het liegen over onze grefo medemens. Lees de op anders eens voor wat voorbeelden die niet op zondag stoppen. Ik snap niet waarom je dat nodig vindt om de islam af te kunnen zeiken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |