Neuquote:Op maandag 29 september 2025 11:16 schreef vosss het volgende:
Maargoed, dat zal wel weer racistisch zijn om dat feit te benoemen.
verklaart*quote:Op maandag 29 september 2025 11:15 schreef vosss het volgende:
Het verklaard wel een hoop over het feit waarom mensen uit niet nader te noemen culturen volstrekt achterlijk zijn en hun gemiddelde IQ ver onder de 85 blijft steken.
Het idee is dat als je integreert je bepaalde normen voorgoed achterlaat.quote:Op maandag 29 september 2025 11:15 schreef Beathoven het volgende:
Kon je geen betere topictitel vinden?![]()
Een discussie voeren of aangeven dat het niet mijn kop thee is is nu al meteen beladen. Maar historisch was trouwen met niet-directe familie gewoon om het familiekapitaal binnen de familie te houden. In Nederland was het niet veel anders.
Dat waren vast geen 'first cousins' of wel?quote:Op maandag 29 september 2025 11:15 schreef Beathoven het volgende:
Kon je geen betere topictitel vinden?![]()
Een discussie voeren of aangeven dat het niet mijn kop thee is is nu al meteen beladen. Maar historisch was trouwen met niet-directe familie gewoon om het familiekapitaal binnen de familie te houden. In Nederland was het niet veel anders.
Dit slaat nergens op. Je hebt juist minder familieleden om bij te springen omdat je in niet islamitische huwelijken twee families hebt waar je op terug kunt vallen.quote:Op maandag 29 september 2025 11:19 schreef Kim-Holland het volgende:
..dat incest z’n voordelen heeft omdat er veel meer familieleden zijn om eventueel bij te springen..
Dat is niet zo zwart-wit. Wilders sprak ooit uit dat de taal spreken en belasting betalen iemand Nederlands maakte.quote:Op maandag 29 september 2025 11:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het idee is dat als je integreert je bepaalde normen voorgoed achterlaat.
Dat was ook het eerste wat ik dacht.quote:Op maandag 29 september 2025 11:22 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Je hebt juist minder familieleden om bij te springen omdat je in niet islamtische huwelijken twee families hebt waar je op terug kunt vallen.
Daar ben je vet mee als alle nakomelingen gehandicapt zijn...quote:Op maandag 29 september 2025 11:19 schreef Kim-Holland het volgende:
..dat incest z’n voordelen heeft omdat er veel meer familieleden zijn om eventueel bij te springen..
Het is 'inteelt', niet per se 'incest'. Bij incest denk je eerder aan een ouder persoon die zich vergrijpt aan een familielid.quote:Op maandag 29 september 2025 11:11 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Nu ga ik natuurlijk niet zeggen dat de NHS hier beweert dat incest goed is, maar het feit dat ze wel benoemen dat incest z’n voordelen heeft omdat er veel meer familieleden zijn om eventueel bij te springen is wel een teken aan de wand.
Het is een teken dat incest dat onder de Pakistaanse bevolking toch redelijk normaal is steeds meer geaccepteerd word, ik weet niet of ik het islamisering moet noemen of totale barbaarse achterlijkheid maar ik vind het ronduit bizar dat de NHS met zo’n uitspraak komt.
Ik mag toch hopen dat reform de verkiezingen gaat winnen en dat Farage serieus is met zijn deportatieplannen. Ik denk dat het deporteren van de Boris wave niet eens genoeg is, ik denk dat je nog veel verder moet gaan wil je dit soort gedachtegoed voorgoed uit je samenleving verwijderen.
Nouja, ik lees het op een andere manier. Dat als de oom het even niet meer klaarkrijgt de neef dan wel bijspringt.quote:Op maandag 29 september 2025 11:30 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Daar ben je vet mee als alle nakomelingen gehandicapt zijn...
Dat klopt, maar je moet ook delen met minder, bij overlijden van een vermogende gezamenlijke overgrootvader. Dus erf je meer.quote:Op maandag 29 september 2025 11:22 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Je hebt juist minder familieleden om bij te springen omdat je in niet islamtische huwelijken twee families hebt waar je op terug kunt vallen.
Er zijn niet echt dingen in Nederland waar men op neerkijkt in Turkije en vice versa natuurlijk.quote:Op maandag 29 september 2025 11:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is niet zo zwart-wit. Wilders sprak ooit uit dat de taal spreken en belasting betalen iemand Nederlands maakte.
Als jij naar Turkije zou emigreren blijf je jezelf met je denkbeelden en wordt je niet ineens een perfecte burger voor Erdogan. Je past je noodgedwongen aan aan het leven, maar alleen de ervaring met dat dagelijks leven zal je misschien wat bijschaven
Natuurlijk niet. Als je twee vermogende overgrootvaders hebt erf je exact het zelfde.quote:Op maandag 29 september 2025 11:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je moet ook delen met minder, bij overlijden van een vermogende gezamenlijke overgrootvader. Dus erf je meer.
Ja, dan wel, maar als je maar 1 vermogende overgrootvader hebt en je vriendin/vrouw niet, dan erf alleen jij van die vermogende overgrootvader (uiteindelijk, want het gaat eerst naar je grootvader of je vader).quote:Op maandag 29 september 2025 11:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Als je twee vermogende overgrootvaders hebt erf je exact het zelfde.
Tja, het risico is voor jezelf:quote:Op maandag 29 september 2025 11:46 schreef KinKiJan het volgende:
In de meeste Europese landen zijn neef/nicht huwelijken -waar dit artikel specifiek over gaat- net als in het VK 'gewoon legaal'.
Ook in Nederland. Al moeten wij hier (sinds 2015) wel een aparte verklaring overleggen waaruit vrije wil zou blijken
quote:Kinderen uit een huwelijk tussen bloedverwanten zoals een neef en nicht hebben een licht verhoogd risico (ongeveer 4-6%) op aangeboren aandoeningen vergeleken met niet-verwante ouders (2-3%).
Een homogene maatschappij moet je als liberalist nooit willen, daar ben ik ook geen voorstander van. Maar als je wat meer homogene omgang wilt, zoals je schetst, zul je in de weerstandgevende groep ook wat toleranter moeten zijn naar de grotere groep die zich goed gedraagt. Nodig eens iemand uit voor een kop koffie.quote:Op maandag 29 september 2025 11:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er zijn niet echt dingen in Nederland waar men op neerkijkt in Turkije en vice versa natuurlijk.
Toch moet je jezelf een beetje aanpassen aan de omgeving waar je bent al is het maar om sociaal geaccepteerd te worden.
Dat is nu net een beetje het probleem met massa immigratie, er is geen enkele incentive om te integreren als je in een etnische enclave terechtkomt waar het de overheid en het klimaat
het enige wat echt anders is.
Ja dan moet je het wel eerlijk houden, dan heb je ook twee vermogende overgrootvaders. Want anders is de kans ook groter dat je juist niet die vermogende overgrootvader hebt. Omdat je anders uit twee families kunt putten.quote:Op maandag 29 september 2025 11:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, dan wel, maar als je maar 1 vermogende overgrootvader hebt en je vriendin/vrouw niet, dan erf alleen jij van die vermogende overgrootvader (uiteindelijk, want het gaat eerst naar je grootvader of je vader).
Als je beide erfgenaam bent van hetzelfde vermogen is je deel groter dan wanneer je alleen erfgenaam bent.
Hoezo? Een man en vrouw kunnen uit twee heel verschillende families komen. De man kan uit een rijke familie komen, terwijl zijn vrouw uit een armoedige familie komt.quote:Op maandag 29 september 2025 11:49 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja dan moet je het wel eerlijk houden, dan heb je ook twee vermogende overgrootvaders. Want anders is de kans ook groter dat je juist niet die vermogende overgrootvader hebt. Omdat je anders uit twee families kunt putten.
Daarbij komt dat de kans sowieso groter is dat de islamitische overgrootvader minder vermogend is omdat vrouwen niet mogen werken.
Slaat dus nergens op wat je stelt.
Omdat je gewoon veel meer kans hebt op een rijke overgrootvader als je uit meerdere families kunt kiezen.quote:Op maandag 29 september 2025 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo? Een man en vrouw kunnen uit twee heel verschillende families komen. De man kan uit een rijke familie komen, terwijl zijn vrouw uit een armoedige familie komt.
Stel de opa van Tom is vermogend, maar de familie van de vrouw van Tom absoluut niet. Dan erft Tom een deel van het kapitaal van zijn opa (ouder), maar zijn vrouw erft niet mee.
Stel dat Tom is getrouwd met zijn volle nicht. Dan erft zowel Tom als die nicht evenveel van diezelfde opa (ouder)
Was die nicht met iemand buiten de familie getrouwd, dan zou een deel van de erfenis uit het familiekapitaal verdwijnen.
Met neef/nicht huwelijken houd je kapitaal binnen een beperkte familiekring vast.
Een homogene maatschappij streef ik ook niet naar, dat is ook volstrekt onmogelijk. Ik vind alleen dat immigratie als doel moet hebben dat het de samenleving verbetert. We zullen allemaal een beetje moeten toegeven maar dit soort achterlijkheid verdient geen enkele tolerantie.quote:Op maandag 29 september 2025 11:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een homogene maatschappij moet je als liberalist nooit willen, daar ben ik ook geen voorstander van. Maar als je wat meer homogene omgang wilt, zoals je schetst, zul je in de weerstandgevende groep ook wat toleranter moeten zijn naar de grotere groep die zich goed gedraagt. Nodig eens iemand uit voor een kop koffie.
En jij bent familie van die zussen?quote:Op maandag 29 september 2025 12:02 schreef nostra het volgende:
Vreemd gebruik bij Paki's inderdaad. Mijn zwager is twee keer met zijn nicht getrouwd, eerste de ene zus en toen de ander.Die eerste is wel verdomd lekker (doch golddigger), de kinderen mankeert overigens niets.
Het is de broer van mijn vriendin.quote:Op maandag 29 september 2025 12:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En jij bent familie van die zussen?
En hij noemt zijn zus verdomd lekker.quote:Op maandag 29 september 2025 12:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En jij bent familie van die zussen?
Er zijn wat familie betreft ook enorme nadelen. Zo kun je enkele ooms hebben en een paar neven, maar in dit geval krijg je een paar dubbeltellingen. Ergo de familie is dan eigenlijk kleiner.quote:maar het feit dat ze wel benoemen dat incest z’n voordelen heeft omdat er veel meer familieleden zijn om eventueel bij te springen is wel een teken aan de wand.
Dus geen zwager, want jullie zijn niet getrouwd ^^quote:Op maandag 29 september 2025 12:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is de broer van mijn vriendin.
Nu moeten we ook niet doen alsof dit schering en inslag is. De kans dat je iemand tegenkomt die met een familielid getrouwd is niet noemenswaardig groot. En ook niet echt een gevaar voor de samenleving.quote:Op maandag 29 september 2025 12:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een homogene maatschappij streef ik ook niet naar, dat is ook volstrekt onmogelijk. Ik vind alleen dat immigratie als doel moet hebben dat het de samenleving verbetert. We zullen allemaal een beetje moeten toegeven maar dit soort achterlijkheid verdient geen enkele tolerantie.
Dit bedoel ik dus ook.quote:Op maandag 29 september 2025 12:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Er zijn wat familie betreft ook enorme nadelen. Zo kun je enkele ooms hebben en een paar neven, maar in dit geval krijg je een paar dubbeltellingen. Ergo de familie is dan eigenlijk kleiner.
Formeel correct en tevens juist.quote:Op maandag 29 september 2025 12:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dus geen zwager, want jullie zijn niet getrouwd ^^
Nou niet echt, want er wordt weer het nodige verdraait. In de woorden van de NHS zelf:quote:Op maandag 29 september 2025 11:12 schreef TAmaru het volgende:
Puur wetenschappelijk gezien zou dit natuurlijk best waar kunnen zijn. Waarmee niet weggenomen moet worden, dat dit natuurlijk weer een gevolg is van de gigantische islamisering van het VK.
quote:A spokesman for NHS England said: “The article published on the website of the Genomics Education Programme is a summary of existing scientific research and the public policy debate. It is not expressing an NHS view.”
Is het wél. Je deelt ongeveer 1/8e van de genen met je neef/nichtquote:Op maandag 29 september 2025 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik denk dat als het een keer voorkomt dat een neef zich met een nicht voortplant dat het niet direct een probleem is.
Wanneer je generatie na generatie neef en nicht huwelijken hebt dan ga je dat wel terugzien aan de populatie. Meer psychoses en algehele retardatie.
Een studie in Bradford zegt dat 37% van de Pakistaanse bevolking getrouwd is met een neef/nicht. Nu weet ik niet hoe representatief Bradford is voor de rest van de Pakistaanse bevolking maar dat de NHS met zo’n statement komt zegt wel dat het veel te vaak voorkomt.quote:Op maandag 29 september 2025 12:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nu moeten we ook niet doen alsof dit schering en inslag is. De kans dat je iemand tegenkomt die met een familielid getrouwd is niet noemenswaardig groot. En ook niet echt een gevaar voor de samenleving.
Die is er alleen niet. Dit is gewoon weer een gevalletje fophef. Kennelijk mag je in het VK met je neef of nicht trouwen, wat je daar ook van vindt. Er zijn ook geen richtlijnen uitgevaardigd door de NHS zoals wordt beweerd. Er was kennelijk een overzicht gepubliceerd van onderzoek waarbij niet alleen maar de genetische risico's aan bod kwamen en dan gaat de ophefmachine gelijk op volle toeren draaien.quote:Op maandag 29 september 2025 12:14 schreef KoningWouter het volgende:
Moet wel zeggen dat ik een beetje moe word van dat gewhitewash van de islam altijd.
quote:Op maandag 29 september 2025 12:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die is er alleen niet. Dit is gewoon weer een gevalletje fophef. Kennelijk mag je in het VK met je neef of nicht trouwen, wat je daar ook van vindt. Er zijn ook geen richtlijnen uitgevaardigd door de NHS zoals wordt beweerd. Er was kennelijk een overzicht gepubliceerd van onderzoek waarbij niet alleen maar de genetische risico's aan bod kwamen en dan gaat de ophefmachine gelijk op volle toeren draaien.
Wat een prachtige, inhoudelijke post toch weer. Het zou toch helpen als er op Fok mensen zaten die geïnteresseerd waren in een inhoudelijke discussie en niet in dit soort zwakzinnige Pavlovreflexen vervallen.quote:
Maar als je trouwt met een andere familie,dan heb je toch juist méér familie?quote:Op maandag 29 september 2025 11:19 schreef Kim-Holland het volgende:
quote:Op maandag 29 september 2025 11:11 schreef Chivaz het volgende:
Ik mag toch hopen dat reform de verkiezingen gaat winnen en dat Farage serieus is met zijn deportatieplannen.
Ik denk dus echt dat dit een van de oorzaken is van de problematiek bij bepaalde groepen. In de meeste moslim landen trouwen minstens 25 procent binnen de familie (in Pakistan zelfs 80%).quote:Op maandag 29 september 2025 11:15 schreef vosss het volgende:
Het verklaard wel een hoop over het feit waarom mensen uit niet nader te noemen culturen volstrekt achterlijk zijn en hun gemiddelde IQ ver onder de 85 blijft steken.
Gezondheidszorg is ook al gepolitiseerd dus.quote:Op maandag 29 september 2025 11:14 schreef Horzula het volgende:
Ik vind het niet bizar.
Labour heeft een enorme moslimaanhang waar dit soort huwelijken meer gangbaar zijn.
En die steunen weer meer de NHS dan de Tories.
quote:Op maandag 29 september 2025 13:20 schreef Bill_Hillie het volgende:
Secularisatie is de oplossing. Het is niet zo ingewikkeld allemaal.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 29 september 2025 13:37 schreef gwn_een_user het volgende:
tja, een stamboom is zó ouderwets, als je ook lekker een stamkring kunt hebben, compleet met feedback-loop
Het is de enige manier om nog enigszins een fatsoenlijke samenleving te behouden zonder etnische conflicten en een normalisering van barbaarse gebruiken zoals incest.quote:
Dat is geen oplossing, in een ideale wereld wel natuurlijk maar daar leven we niet in.quote:
oh ik ben tegen de giga massa immigratie en al dat. maar het is weer de zoveelste rechtse partij die dit beloofdquote:Op maandag 29 september 2025 13:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is de enige manier om nog enigszins een fatsoenlijke samenleving te behouden zonder etnische conflicten en een normalisering van barbaarse gebruiken zoals incest.
Het is jammer dat het moet, maar dit is het directe gevolg van doorgeslagen liberalisme. Niet elke cultuur is gelijk en daarom is het zeer verstandig om bepaalde culturen niet in je samenleving op te nemen en als je het doet in zeer kleine aantallen zodat ze wel verplicht zijn om te integreren.
En op 84% van de plaatsen op deze wereld is het dan ook niets dan achterlijke ellendequote:Op maandag 29 september 2025 11:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
In principe doet de mens dit al duizenden jaren, het is meer de afgelopen pak em beet 50 dat het not done is.
Dan met name in het westen, de overige 84% van de planeet dit doet nog wel.
Pakistanen zijn geen onderwerp in Nederland en meer vertegenwoordigd in het Verenigd Koninkrijk. Dat op zijn beurt meer dan een eeuw de scepter over Pakistan zwaaide. Vandaar dat het ook een cricketland is geworden.quote:Op maandag 29 september 2025 12:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een studie in Bradford zegt dat 37% van de Pakistaanse bevolking getrouwd is met een neef/nicht. Nu weet ik niet hoe representatief Bradford is voor de rest van de Pakistaanse bevolking maar dat de NHS met zo’n statement komt zegt wel dat het veel te vaak voorkomt.
https://www.economist.com(...)-marriage-in-britain
Dat is onzin.quote:Op maandag 29 september 2025 12:10 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Is het wél. Je deelt ongeveer 1/8e van de genen met je neef/nicht
En het blijkt dat het onderwerp gebasseerd is op een Brits "probleem" met Pakistan, een voormalige kolonie van het immense rijk. Dus eigenlijk geen migratieprobleem uit de hoek waarin we het hier willen zoeken.quote:Op maandag 29 september 2025 14:34 schreef Toine51 het volgende:
In veel koningshuizen was dit vroeger normaal...
Ik snap niet dat je kritiek hebt op Britse kolonisatie. Klinkt veel te links.quote:Op maandag 29 september 2025 14:52 schreef matspontius het volgende:
De religie van de vrede predikt ook incest. Dat Engeland is ook erg ver weggezakt onder die wokkel Starmer .......
Joh, die hele 'Grote Oorlog' was eigenlijk een familievete.quote:Op maandag 29 september 2025 15:22 schreef ieniminimuis het volgende:
Doen alsof dit alleen bij moslims gebeurt en daarom voor VK een nieuw fenomeen is.
Koning Elisabeth trouwde met haar neef (niet 1e), Victoria ook met haar neef.
In adellijke en welgestelde families dood normaal. Om het in de familie te houden.
Wegkijken en je kop in het zand steken is ook een nieuw fenomeen van de afgelopen jarenquote:Op maandag 29 september 2025 15:22 schreef ieniminimuis het volgende:
Doen alsof dit alleen bij moslims gebeurt en daarom voor VK een nieuw fenomeen is.
In adellijke en welgestelde families dood normaal. Om het in de familie te houden.
Dat is ook noodzakelijk opdat men in de Islam blijve geloven.quote:Op maandag 29 september 2025 11:15 schreef vosss het volgende:
Maar Wim-Lex is volgens zijn eigen vrouw dan ook een beetje dom.quote:Op maandag 29 september 2025 15:22 schreef ieniminimuis het volgende:
quote:Op maandag 29 september 2025 14:52 schreef Aether het volgende:
Wil zo'n familiestamboom wel eens uitgetekend zien.
En daarom is het wel ok?quote:Op maandag 29 september 2025 15:22 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb mijn post 100X gelezen en ik er staat nergens dat ik het ok vind. Ik zeg alleen dat het niet moslim uniek is.quote:
Ik las het meer als: de rijkerds deden het, dus ja.. dan mogen zij dat ookquote:Op maandag 29 september 2025 17:00 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik heb mijn post 100X gelezen en ik er staat nergens dat ik het ok vind. Ik zeg alleen dat het niet moslim uniek is.
In de meeste culturen, ook niet-westerse culturen, bestaat er toch een zeker taboe op huwelijken tussen bloedverwanten, en dat bestaat al heel lang. In de meeste landen komen neef-nicht huwelijken dan ook nauwelijks voor. In veel landen is het ook verboden. Eigenlijk komt het alleen onder moslims op grote schaal voor, en dan nog niet eens onder alle islamitische volkeren. Zo is het ook in Indonesië vrij zeldzaam.quote:Op maandag 29 september 2025 11:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
In principe doet de mens dit al duizenden jaren, het is meer de afgelopen pak em beet 50 dat het not done is.
Dan met name in het westen, de overige 84% van de planeet dit doet nog wel.
In de islam mag een man, weliswaar onder voorwaarden, met maximaal vier vrouwen trouwen, maar een man mag niet tegelijk getrouwd zijn met twee vrouwen die zussen van elkaar zijn. Daarom moest hij natuurlijk eerst van de ene zus scheiden voordat hij met de andere trouwde.quote:Op maandag 29 september 2025 12:02 schreef nostra het volgende:
Vreemd gebruik bij Paki's inderdaad. Mijn zwager is twee keer met zijn nicht getrouwd, eerste de ene zus en toen de ander.
Jawel, maar het blijft natuurlijk wat awkard als je op een verjaardag met broer-van, nicht,-turned-vrouw,turned-nicht en nicht-turned-vrouw zit.quote:Op maandag 29 september 2025 18:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In de islam mag een man, weliswaar onder voorwaarden, met maximaal vier vrouwen trouwen, maar een man mag niet tegelijk getrouwd zijn met twee vrouwen die zussen van elkaar zijn. Daarom moest hij natuurlijk eerst van de ene zus scheiden voordat hij met de andere trouwde.
Dan kunnen de cadeautjes wel in 1 keer.quote:Op maandag 29 september 2025 18:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Jawel, maar het blijft natuurlijk wat awkard als je op een verjaardag met broer-van, nicht,-turned-vrouw,turned-nicht en nicht-turned-vrouw zit.
Soera An-Nisa 23quote:Op maandag 29 september 2025 18:42 schreef nostra het volgende:
Jawel, maar het blijft natuurlijk wat awkard als je op een verjaardag met broer-van, nicht,-turned-vrouw,turned-nicht en nicht-turned-vrouw zit.
Altijd cash en groen of geel, wel zo makkelijk, kan je bewaren tot je zelf weer aan de beurt bent.quote:Op maandag 29 september 2025 18:46 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan kunnen de cadeautjes wel in 1 keer.
Leuk geprobeerd.quote:Op maandag 29 september 2025 11:25 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was jij nou katholiek? Of verwar ik je met iemand anders?quote:Op maandag 29 september 2025 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd.
Het verbaast me niet dat voorstanders van 'spititualiteit, religie, esoterie' en al die andere in de steentijd door baardige mannetjes bedachte rotzooi ook in '25 nog proberen het ontoelaatbare toelaatbaar te maken.
Echt, antideeltje, je ligt zó ver voor op ons burgerlullen met je zelfstudie en spiritueel gecreabea.
Dat gezegd hebbende vertrouw ik mijn kind qua onderwijs of opvang eerder toe aan een atheïstische burgerlul die André Hazes luistert en netflixt dan aan zogenaamd 'verlichte' maar doodenge types als jij.
Religie, de ziekte van de wereld.
Cultureel, wellicht. Dogmatisch? Hell no.quote:Op maandag 29 september 2025 19:21 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Was jij nou katholiek? Of verwar ik je met iemand anders?
precies, blijven downplayenquote:Op maandag 29 september 2025 19:23 schreef kipknots het volgende:
Jezus, wat een achterlijk nieuws item.
De NHS heeft op een website waar ze links plaatsen naar wetenschappelijk onderzoek ook een link naar een wetenschappelijk onderzoek dat uitgevoerd is in India. Ze doen er echt verder 0.0 mee.
waarom staat daar niets over vaders, zonen en broers?quote:Op maandag 29 september 2025 18:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Soera An-Nisa 23
Voor jullie verboden (om te trouwen zijn): jullie moeders en jullie dochters en jullie zusters, en jullie vaders zusters en jullie moeders zusters en dochters van jullie broeders en dochters van jullie zusters en de zoogmoeders van jullie en jullie zusters van (dezelfde) zoogmoeder en de moeders van jullie vrouwen en jullie stiefdochters die onder jullie voogdij stun van vrouwen (de moeders van de stiefdochters) waarmee jullie geslachtsgemeenschap hadden. Wanneer jullie nog geen geslachtsgemeenschap met hen hadden is er geen overtreding (om met hen te trouwen), en de (voomalige) vrouwen van jullie zonen die uit jullie voortkomen en het huwen van twee zusters gezamenlijk, behalve als het reeds (voor de openbaring) gebeurd is. Voorwaar, Allāh is Vergevingsgezind, Meest Barmhatig.
Het is echt niet meer dan een link naar een onderzoek. Niet eens een onderzoek dat positief hierover is; er zijn blijkbaar adviseurs in India actief die, vanwege de vele neef/nicht huwelijken mensen informeren over de genetische effecten ervan.quote:Op maandag 29 september 2025 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
precies, blijven downplayen
Er zijn legio onderzoeken waaruit blijkt dat het leven als vrouw, homo, andersdenkende en kind het kutst van allemaal is in vooral islamitische landen.quote:Op maandag 29 september 2025 19:29 schreef kipknots het volgende:
[..]
Het is echt niet meer dan een link naar een onderzoek. Niet eens een onderzoek dat positief hierover is; er zijn blijkbaar adviseurs in India actief die, vanwege de vele neef/nicht huwelijken mensen informeren over de genetische effecten ervan.
Het onderzoek kijkr naar de resultaten van die aanpak.
Je moet er toch een draai aan geven om goed te praten dat alle Paki’s met familie liggen te krikken.quote:Op maandag 29 september 2025 11:22 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Je hebt juist minder familieleden om bij te springen omdat je in niet islamitische huwelijken twee families hebt waar je op terug kunt vallen.
Leer eens begrijpend lezen. Dan had je gezien dat ik 0 zeg over de Islam en enkel kritiek uit op het artikel omdat het ontzettend goedkope drek is.quote:Op maandag 29 september 2025 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er zijn legio onderzoeken waaruit blijkt dat het leven als vrouw, homo, andersdenkende en kind het kutst van allemaal is in vooral islamitische landen.
Accepteer dat onderhand eens.
Was het weer een stukje 'islamofobie'?quote:Op maandag 29 september 2025 19:33 schreef kipknots het volgende:
[..]
Leer eens begrijpend lezen. Dan had je gezien dat ik 0 zeg over de Islam en enkel kritiek uit op het artikel omdat het ontzettend goedkope drek is.
Men vergeet dat alle mensachtigen familie van elkaar zijn, alle familiehoofden met kinderen hebben dus of met een zus of met een nicht seks zonder voorbehoedsmiddel gehad.quote:Op maandag 29 september 2025 18:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In de meeste culturen, ook niet-westerse culturen, bestaat er toch een zeker taboe op huwelijken tussen bloedverwanten, en dat bestaat al heel lang. In de meeste landen komen neef-nicht huwelijken dan ook nauwelijks voor. In veel landen is het ook verboden. Eigenlijk komt het alleen onder moslims op grote schaal voor, en dan nog niet eens onder alle islamitische volkeren. Zo is het ook in Indonesië vrij zeldzaam.
Ah okquote:Op maandag 29 september 2025 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Cultureel, wellicht. Dogmatisch? Hell no.
Omdat alle andere godsdiensten daar verboden zijn en het bezit van een bijbel al gevangenisstraffen oplevert.quote:Op maandag 29 september 2025 19:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ah ok
Ik heb als niet-gelovige een 5 jaar in een moslimland gewoond en een paar jaar in een zeer Christelijk land. Er is in de eerste nooit een poging gedaan om me te overtuigen. Vond het ideaal.
Het Christelijk evangelisme aan de andere kant van de wereld is helaas een ander verhaal. Garagebox voor huis met een dikke installatie. Demoonuitdrijvingen, muziek waarbij men niet in de maat speelt en zoveel mogelijk Jezus roept. Groepjes over straat die wel vrienden willen worden omdat ze een boodschap hebben. Dan geef ik liever de voorkeur aan modern Katholicisme, dat veel meer iets is waar je zelf op af moet komen, ipv dat het je ergens in wil trekken.
En als ik iets positiefs over het Judaïsme, de Islam en het Katholicisme mag zeggen. Dan is het dat het allemaal veel institutioneler is en minder entertainment om geld te vangen.
Xdxdxdxdxd Leer biologie lol:quote:
Lees de rest anders ook even.quote:Op maandag 29 september 2025 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat alle andere godsdiensten daar verboden zijn en het bezit van een bijbel al gevangenisstraffen oplevert.
Natuurlijk had je het daar rustig. Alle niet-islamitische geluiden worden namelijk al een eeuwtje of 10 zwaar onderdrukt
Maar goede poging om wederom de standaard Westerse deugneus apologist uit te hangen.
Rusland, MAGA en Israël worden niet door media, academici en bedrijven gefaciliteerd.quote:Op maandag 29 september 2025 19:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Lees de rest anders ook even.
En nee, atheisme en het Christendom werden niet onderdrukt daar. Ben nog in een kerk geweest ook. Het aantal christenen was gewoon niet heel hoog. Maar onder de jongere generatie groeide het atheisme.
Ik heb die bril of oogkleppen niet op die jij hebt. Dat kun je mij ook proberen te verwijten. Daar gaan we het niet over eens worden. Ik denk niet dat de Islam een bedreiging voor Nederland is. De kans dat Rusland, Maga of Israel anti-democratische activiteiten ondernemen met partijen die de loper uitleggen en een zondebok gaan zoeken is momenteel hoger.
Netanyahu himself gaf laatst nog aan de invloed op social media te gaan opschalen. Meer botfarms aan het werk dus. De invloed van bedrijven als Palantir die in Gaza aan de dood verdienen is groeiende en via Aipac lopen veel democraten en republikeinen aan de teugel. Het benoemen van groeiende invloed van miljardairs als de grootste bedreiging boven de partijen zal wel niet zo fijn scoren, maar het tikt de realiteit wel wat meer aan.quote:Op maandag 29 september 2025 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Rusland, MAGA en Israël worden niet door media, academici en bedrijven gefaciliteerd.
Komt dus ook bizar veel voor in Nederland.quote:Volgens schattingen zou 22-25% van de Turkse en Marokkaanse Nederlanders met een (achter-)neef of (achter-)nicht zijn getrouwd.[5] Op 23 maart 2012 liet minister-president Mark Rutte (kabinet-Rutte I) opnieuw weten te streven naar een verbod.[6] Het verbod op het neef-nichthuwelijk werd op 29 oktober 2012 opgenomen in het regeerakkoord van het kabinet-Rutte II.[7] Een wetenschappelijk-ethisch onderzoeksteam van de VU reageerde negatief op het voornemen, dat geen oplossing zou bieden tegen immigratiehuwelijken. Uit cijfers van het SCP bleek in 2012 dat in de tien voorgaande jaren het aantal importhuwelijken uit Turkije en Marokko is gehalveerd. Tweedegeneratieallochtonen zijn veelal zo vernederlandst dat ze zelf hun partner willen kiezen en liever in Nederland dan in hun herkomstland. Een verbod zou huwelijksdwang niet uitbannen en uiteindelijk slechts symboolpolitiek zijn die ook anderen buiten de doelgroep raakt. De VU-onderzoekers pleiten voor voorlichting en vrije keuze.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Neef-nichthuwelijk
Ik heb op een of andere manier een vermoeden dat je hier het soort neef-nicht huweljk bedoelt dat vroeger altijd verboden was, maar sinds 1 april 2001 legaal is.quote:Op maandag 29 september 2025 21:11 schreef michaelmoore het volgende:
mijn neef is met een nicht getrouwd onlangs
Yep. Bij elk consultatiebureau hebben ze in hun software een apart tabje voor Marokkaanse en Turkse kinderen, vanwege het grote risico op afwijking door incest. Dat is niks voor niks.quote:Op maandag 29 september 2025 21:22 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Komt dus ook bizar veel voor in Nederland.
Wacht wat?quote:Op maandag 29 september 2025 18:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Soera An-Nisa 23
Voor jullie verboden (om te trouwen zijn): jullie moeders en jullie dochters en jullie zusters, en jullie vaders zusters en jullie moeders zusters en dochters van jullie broeders en dochters van jullie zusters en de zoogmoeders van jullie en jullie zusters van (dezelfde) zoogmoeder en de moeders van jullie vrouwen en jullie stiefdochters die onder jullie voogdij stun van vrouwen (de moeders van de stiefdochters) waarmee jullie geslachtsgemeenschap hadden. Wanneer jullie nog geen geslachtsgemeenschap met hen hadden is er geen overtreding (om met hen te trouwen), en de (voomalige) vrouwen van jullie zonen die uit jullie voortkomen en het huwen van twee zusters gezamenlijk, behalve als het reeds (voor de openbaring) gebeurd is. Voorwaar, Allāh is Vergevingsgezind, Meest Barmhatig.
Ik begrijp hieruit dat mannen die reeds getrouwd waren met twee vrouwen die zussen van elkaar zijn toen deze ayat nog niet geopenbaard was, met ze getrouwd mag blijven.quote:Op maandag 29 september 2025 23:21 schreef Lenny77 het volgende:
Wacht wat?
Je mag niet met ze trouwen als je er al seks mee hebt gehad, maar wel als er nog niets gebeurd is?
quote:Op maandag 29 september 2025 23:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Op de Engelstalige wikipedia pagina over neef-nicht huwelijken staat ook een plaatje met de wereldkaart waarin staat aangegeven hoeveel procent van de huwelijken neef-nicht huwelijken zijn.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cousin_marriage
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |