abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 18:14:29 #101
441859 crew  Lenny77
pi_218899664
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:00 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ik heb mijn post 100X gelezen en ik er staat nergens dat ik het ok vind. Ik zeg alleen dat het niet moslim uniek is.
Ik las het meer als: de rijkerds deden het, dus ja.. dan mogen zij dat ook :@
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 29 september 2025 @ 18:24:23 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218899733
Maargoed, als ik de gemiddeld Brit in een vakantieoord zie lopen, denk ik dat het niet alleen moslims zijn die dit doen.
pi_218899790
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 11:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
In principe doet de mens dit al duizenden jaren, het is meer de afgelopen pak em beet 50 dat het not done is.
Dan met name in het westen, de overige 84% van de planeet dit doet nog wel.
In de meeste culturen, ook niet-westerse culturen, bestaat er toch een zeker taboe op huwelijken tussen bloedverwanten, en dat bestaat al heel lang. In de meeste landen komen neef-nicht huwelijken dan ook nauwelijks voor. In veel landen is het ook verboden. Eigenlijk komt het alleen onder moslims op grote schaal voor, en dan nog niet eens onder alle islamitische volkeren. Zo is het ook in Indonesië vrij zeldzaam.
pi_218899805
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2025 12:02 schreef nostra het volgende:
Vreemd gebruik bij Paki's inderdaad. Mijn zwager is twee keer met zijn nicht getrouwd, eerste de ene zus en toen de ander. :')
In de islam mag een man, weliswaar onder voorwaarden, met maximaal vier vrouwen trouwen, maar een man mag niet tegelijk getrouwd zijn met twee vrouwen die zussen van elkaar zijn. Daarom moest hij natuurlijk eerst van de ene zus scheiden voordat hij met de andere trouwde.
  maandag 29 september 2025 @ 18:42:01 #105
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218899827
Met die logica kun je ook je moeder bangen. Wat ze ongetwijfeld ook zullen doen binnen de Islamitische gemeenschap.
Please consider the environment before printing this post
pi_218899829
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 18:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
In de islam mag een man, weliswaar onder voorwaarden, met maximaal vier vrouwen trouwen, maar een man mag niet tegelijk getrouwd zijn met twee vrouwen die zussen van elkaar zijn. Daarom moest hij natuurlijk eerst van de ene zus scheiden voordat hij met de andere trouwde.
Jawel, maar het blijft natuurlijk wat awkard als je op een verjaardag met broer-van, nicht,-turned-vrouw,turned-nicht en nicht-turned-vrouw zit.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
pi_218899835

[ Bericht 100% gewijzigd door Mylene op 29-09-2025 19:02:32 (flauw) ]
  maandag 29 september 2025 @ 18:46:26 #108
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_218899850
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2025 18:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Jawel, maar het blijft natuurlijk wat awkard als je op een verjaardag met broer-van, nicht,-turned-vrouw,turned-nicht en nicht-turned-vrouw zit.
Dan kunnen de cadeautjes wel in 1 keer. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218899868
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2025 18:42 schreef nostra het volgende:
Soera An-Nisa 23
Voor jullie verboden (om te trouwen zijn): jullie moeders en jullie dochters en jullie zusters, en jullie vaders zusters en jullie moeders zusters en dochters van jullie broeders en dochters van jullie zusters en de zoogmoeders van jullie en jullie zusters van (dezelfde) zoogmoeder en de moeders van jullie vrouwen en jullie stiefdochters die onder jullie voogdij stun van vrouwen (de moeders van de stiefdochters) waarmee jullie geslachtsgemeenschap hadden. Wanneer jullie nog geen geslachtsgemeenschap met hen hadden is er geen overtreding (om met hen te trouwen), en de (voomalige) vrouwen van jullie zonen die uit jullie voortkomen en het huwen van twee zusters gezamenlijk, behalve als het reeds (voor de openbaring) gebeurd is. Voorwaar, Allāh is Vergevingsgezind, Meest Barmhatig.
pi_218899870
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 18:46 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dan kunnen de cadeautjes wel in 1 keer. :+
Altijd cash en groen of geel, wel zo makkelijk, kan je bewaren tot je zelf weer aan de beurt bent. :+
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
  maandag 29 september 2025 @ 18:51:31 #111
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_218899883

Weer een L voor de racisten, je minderjarige nichtje een veeg tussen de billen geven is juist hardstikke normaal.
pi_218899893
Ik ben benieuwd hoeveel mensen dit topic ondertussen al schuimbekkend hebben gemeld vanwege 'Islamofobie'.

Verder is het bekend dat dit gebeurd binnen Pakistaanse families, het is alleen een beetje raar dat de NHS dit nu als iets positief probeert te presteren. Politieke correctheid ten top.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 29 september 2025 @ 19:18:31 #113
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218900011
quote:
Leuk geprobeerd.

Het verbaast me niet dat voorstanders van 'spititualiteit, religie, esoterie' en al die andere in de steentijd door baardige mannetjes bedachte rotzooi ook in '25 nog proberen het ontoelaatbare toelaatbaar te maken.

Echt, antideeltje, je ligt zó ver voor op ons burgerlullen met je zelfstudie en spiritueel gecreabea.

Dat gezegd hebbende vertrouw ik mijn kind qua onderwijs of opvang eerder toe aan een atheïstische burgerlul die André Hazes luistert en netflixt dan aan zogenaamd 'verlichte' maar doodenge types als jij.

Religie, de ziekte van de wereld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218900033
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd.

Het verbaast me niet dat voorstanders van 'spititualiteit, religie, esoterie' en al die andere in de steentijd door baardige mannetjes bedachte rotzooi ook in '25 nog proberen het ontoelaatbare toelaatbaar te maken.

Echt, antideeltje, je ligt zó ver voor op ons burgerlullen met je zelfstudie en spiritueel gecreabea.

Dat gezegd hebbende vertrouw ik mijn kind qua onderwijs of opvang eerder toe aan een atheïstische burgerlul die André Hazes luistert en netflixt dan aan zogenaamd 'verlichte' maar doodenge types als jij.

Religie, de ziekte van de wereld.
Was jij nou katholiek? Of verwar ik je met iemand anders?
  maandag 29 september 2025 @ 19:22:09 #115
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218900034
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:21 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Was jij nou katholiek? Of verwar ik je met iemand anders?
Cultureel, wellicht. Dogmatisch? Hell no.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218900043
Jezus, wat een achterlijk nieuws item.

De NHS heeft op een website waar ze links plaatsen naar wetenschappelijk onderzoek ook een link naar een wetenschappelijk onderzoek dat uitgevoerd is in India. Ze doen er echt verder 0.0 mee.
  maandag 29 september 2025 @ 19:25:01 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218900057
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 19:23 schreef kipknots het volgende:
Jezus, wat een achterlijk nieuws item.

De NHS heeft op een website waar ze links plaatsen naar wetenschappelijk onderzoek ook een link naar een wetenschappelijk onderzoek dat uitgevoerd is in India. Ze doen er echt verder 0.0 mee.
precies, blijven downplayen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 29 september 2025 @ 19:25:57 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218900062
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 18:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Soera An-Nisa 23
Voor jullie verboden (om te trouwen zijn): jullie moeders en jullie dochters en jullie zusters, en jullie vaders zusters en jullie moeders zusters en dochters van jullie broeders en dochters van jullie zusters en de zoogmoeders van jullie en jullie zusters van (dezelfde) zoogmoeder en de moeders van jullie vrouwen en jullie stiefdochters die onder jullie voogdij stun van vrouwen (de moeders van de stiefdochters) waarmee jullie geslachtsgemeenschap hadden. Wanneer jullie nog geen geslachtsgemeenschap met hen hadden is er geen overtreding (om met hen te trouwen), en de (voomalige) vrouwen van jullie zonen die uit jullie voortkomen en het huwen van twee zusters gezamenlijk, behalve als het reeds (voor de openbaring) gebeurd is. Voorwaar, Allāh is Vergevingsgezind, Meest Barmhatig.
waarom staat daar niets over vaders, zonen en broers?

Oh ja...

Dit is geschreven door een man.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218900080
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
precies, blijven downplayen
Het is echt niet meer dan een link naar een onderzoek. Niet eens een onderzoek dat positief hierover is; er zijn blijkbaar adviseurs in India actief die, vanwege de vele neef/nicht huwelijken mensen informeren over de genetische effecten ervan.

Het onderzoek kijkr naar de resultaten van die aanpak.

Vijf seconden googlen en je had de site van de NHS en het onderzoek zelf ook kunnen vinden trouwens.
  maandag 29 september 2025 @ 19:30:11 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218900090
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 19:29 schreef kipknots het volgende:

[..]
Het is echt niet meer dan een link naar een onderzoek. Niet eens een onderzoek dat positief hierover is; er zijn blijkbaar adviseurs in India actief die, vanwege de vele neef/nicht huwelijken mensen informeren over de genetische effecten ervan.

Het onderzoek kijkr naar de resultaten van die aanpak.
Er zijn legio onderzoeken waaruit blijkt dat het leven als vrouw, homo, andersdenkende en kind het kutst van allemaal is in vooral islamitische landen.

Accepteer dat onderhand eens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218900123
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 11:22 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dit slaat nergens op. Je hebt juist minder familieleden om bij te springen omdat je in niet islamitische huwelijken twee families hebt waar je op terug kunt vallen.
Je moet er toch een draai aan geven om goed te praten dat alle Paki’s met familie liggen te krikken.
pi_218900126
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Er zijn legio onderzoeken waaruit blijkt dat het leven als vrouw, homo, andersdenkende en kind het kutst van allemaal is in vooral islamitische landen.

Accepteer dat onderhand eens.
Leer eens begrijpend lezen. Dan had je gezien dat ik 0 zeg over de Islam en enkel kritiek uit op het artikel omdat het ontzettend goedkope drek is.
  maandag 29 september 2025 @ 19:34:49 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218900146
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 19:33 schreef kipknots het volgende:

[..]
Leer eens begrijpend lezen. Dan had je gezien dat ik 0 zeg over de Islam en enkel kritiek uit op het artikel omdat het ontzettend goedkope drek is.
Was het weer een stukje 'islamofobie'?

Laat ik George Clinton citeren: "Let's take it to the stage, sucka".
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218900188
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 18:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
In de meeste culturen, ook niet-westerse culturen, bestaat er toch een zeker taboe op huwelijken tussen bloedverwanten, en dat bestaat al heel lang. In de meeste landen komen neef-nicht huwelijken dan ook nauwelijks voor. In veel landen is het ook verboden. Eigenlijk komt het alleen onder moslims op grote schaal voor, en dan nog niet eens onder alle islamitische volkeren. Zo is het ook in Indonesië vrij zeldzaam.
Men vergeet dat alle mensachtigen familie van elkaar zijn, alle familiehoofden met kinderen hebben dus of met een zus of met een nicht seks zonder voorbehoedsmiddel gehad.
pi_218900217
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Cultureel, wellicht. Dogmatisch? Hell no.
Ah ok

Ik heb als niet-gelovige een 5 jaar in een moslimland gewoond en een paar jaar in een zeer Christelijk land. Er is in de eerste nooit een poging gedaan om me te overtuigen. Vond het ideaal.

Het Christelijk evangelisme aan de andere kant van de wereld is helaas een ander verhaal. Garagebox voor huis met een dikke installatie. Demoonuitdrijvingen, muziek waarbij men niet in de maat speelt en zoveel mogelijk Jezus roept. Groepjes over straat die wel vrienden willen worden omdat ze een boodschap hebben. Dan geef ik liever de voorkeur aan modern Katholicisme, dat veel meer iets is waar je zelf op af moet komen, ipv dat het je ergens in wil trekken.

En als ik iets positiefs over het Judaïsme, de Islam en het Katholicisme mag zeggen. Dan is het dat het allemaal veel institutioneler is en minder entertainment om geld te vangen.
  maandag 29 september 2025 @ 19:41:49 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218900220
Wat mij betreft verbieden ze dit gewoon. Naast dat het fysiek slecht is, is het ook psychisch wel goed voor mensen om buiten hun vertrouwde kleine wereldje te komen. Daar draagt trouwen met iemand van buiten je familie wel bij.
  maandag 29 september 2025 @ 19:43:35 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218900236
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ah ok

Ik heb als niet-gelovige een 5 jaar in een moslimland gewoond en een paar jaar in een zeer Christelijk land. Er is in de eerste nooit een poging gedaan om me te overtuigen. Vond het ideaal.

Het Christelijk evangelisme aan de andere kant van de wereld is helaas een ander verhaal. Garagebox voor huis met een dikke installatie. Demoonuitdrijvingen, muziek waarbij men niet in de maat speelt en zoveel mogelijk Jezus roept. Groepjes over straat die wel vrienden willen worden omdat ze een boodschap hebben. Dan geef ik liever de voorkeur aan modern Katholicisme, dat veel meer iets is waar je zelf op af moet komen, ipv dat het je ergens in wil trekken.

En als ik iets positiefs over het Judaïsme, de Islam en het Katholicisme mag zeggen. Dan is het dat het allemaal veel institutioneler is en minder entertainment om geld te vangen.
Omdat alle andere godsdiensten daar verboden zijn en het bezit van een bijbel al gevangenisstraffen oplevert.

Natuurlijk had je het daar rustig. Alle niet-islamitische geluiden worden namelijk al een eeuwtje of 10 zwaar onderdrukt

Maar goede poging om wederom de standaard Westerse apologist uit te hangen. Wat kunnen we toch veel leren van die islamitische landen die werkelijk overal onderaan bungelen aangaande het respecteren van de meeste basale mensenrechten.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 29-09-2025 19:54:43 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218900403
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 14:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat is onzin.
Xdxdxdxdxd Leer biologie lol:

Met je directe broer of zus deel je ongeveer 1/2 van de genen. Met je beide ouders ook. Met je opa en oma deel je ongeveer 1/4e. Met je oom (broer van vader) ook 1/4. De oom deelt met zijn kind (dus jouw neef of nicht) 1/2 van de genen. Dus jij, die 1/4e van de genen van jouw oom deelt, deelt dan dus ongeveer 1/8 van de genen met jouw neef/ nicht.

[ Bericht 13% gewijzigd door ricky3 op 29-09-2025 20:01:47 ]
pi_218900474
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat alle andere godsdiensten daar verboden zijn en het bezit van een bijbel al gevangenisstraffen oplevert.

Natuurlijk had je het daar rustig. Alle niet-islamitische geluiden worden namelijk al een eeuwtje of 10 zwaar onderdrukt

Maar goede poging om wederom de standaard Westerse deugneus apologist uit te hangen.
Lees de rest anders ook even.

En nee, atheisme en het Christendom werden niet onderdrukt daar. Ben nog in een kerk geweest ook. Het aantal christenen was gewoon niet heel hoog. En onder de jongere generatie landelijk groeide het atheisme.

Ik heb die bril of oogkleppen niet op die jij hebt. Dat kun je mij ook proberen te verwijten. Daar gaan we het niet over eens worden. Ik denk niet dat de Islam een bedreiging voor Nederland is. De kans dat Rusland, Maga of Israel anti-democratische activiteiten ondernemen met partijen die de loper uitleggen en een zondebok gaan zoeken is momenteel hoger.
  maandag 29 september 2025 @ 20:00:50 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218900495
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Lees de rest anders ook even.

En nee, atheisme en het Christendom werden niet onderdrukt daar. Ben nog in een kerk geweest ook. Het aantal christenen was gewoon niet heel hoog. Maar onder de jongere generatie groeide het atheisme.

Ik heb die bril of oogkleppen niet op die jij hebt. Dat kun je mij ook proberen te verwijten. Daar gaan we het niet over eens worden. Ik denk niet dat de Islam een bedreiging voor Nederland is. De kans dat Rusland, Maga of Israel anti-democratische activiteiten ondernemen met partijen die de loper uitleggen en een zondebok gaan zoeken is momenteel hoger.
Rusland, MAGA en Israël worden niet door media, academici en bedrijven gefaciliteerd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218900555
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Rusland, MAGA en Israël worden niet door media, academici en bedrijven gefaciliteerd.
Netanyahu himself gaf laatst nog aan de invloed op social media te gaan opschalen. Meer botfarms aan het werk dus. De invloed van bedrijven als Palantir die in Gaza aan de dood verdienen is groeiende en via Aipac lopen veel democraten en republikeinen aan de teugel. Het benoemen van groeiende invloed van miljardairs als de grootste bedreiging boven de partijen zal wel niet zo fijn scoren, maar het tikt de realiteit wel wat meer aan.
  maandag 29 september 2025 @ 21:11:18 #132
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218901148
mijn neef is met een nicht getrouwd onlangs
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218901225
quote:
Volgens schattingen zou 22-25% van de Turkse en Marokkaanse Nederlanders met een (achter-)neef of (achter-)nicht zijn getrouwd.[5] Op 23 maart 2012 liet minister-president Mark Rutte (kabinet-Rutte I) opnieuw weten te streven naar een verbod.[6] Het verbod op het neef-nichthuwelijk werd op 29 oktober 2012 opgenomen in het regeerakkoord van het kabinet-Rutte II.[7] Een wetenschappelijk-ethisch onderzoeksteam van de VU reageerde negatief op het voornemen, dat geen oplossing zou bieden tegen immigratiehuwelijken. Uit cijfers van het SCP bleek in 2012 dat in de tien voorgaande jaren het aantal importhuwelijken uit Turkije en Marokko is gehalveerd. Tweedegeneratieallochtonen zijn veelal zo vernederlandst dat ze zelf hun partner willen kiezen en liever in Nederland dan in hun herkomstland. Een verbod zou huwelijksdwang niet uitbannen en uiteindelijk slechts symboolpolitiek zijn die ook anderen buiten de doelgroep raakt. De VU-onderzoekers pleiten voor voorlichting en vrije keuze.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Neef-nichthuwelijk
Komt dus ook bizar veel voor in Nederland.
pi_218901604
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 21:11 schreef michaelmoore het volgende:
mijn neef is met een nicht getrouwd onlangs
Ik heb op een of andere manier een vermoeden dat je hier het soort neef-nicht huweljk bedoelt dat vroeger altijd verboden was, maar sinds 1 april 2001 legaal is.
pi_218901720
De legaliteit van neef-nicht huwelijken wereldwijd.

[ Bericht 36% gewijzigd door Peppert op 29-09-2025 23:33:39 ]
pi_218901753
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 21:22 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Komt dus ook bizar veel voor in Nederland.
Yep. Bij elk consultatiebureau hebben ze in hun software een apart tabje voor Marokkaanse en Turkse kinderen, vanwege het grote risico op afwijking door incest. Dat is niks voor niks.

Verklaart ook hun gemiddelde fors lagere IQ en agressie problemen.
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 23:21:54 #137
441859 crew  Lenny77
pi_218901889
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 18:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Soera An-Nisa 23
Wacht wat?
Je mag niet met ze trouwen als je er al seks mee hebt gehad, maar wel als er nog niets gebeurd is?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_218901898
Op de Engelstalige wikipedia pagina over neef-nicht huwelijken staat ook een plaatje met de wereldkaart waarin staat aangegeven hoeveel procent van de huwelijken neef-nicht huwelijken zijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cousin_marriage
pi_218901913
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 23:21 schreef Lenny77 het volgende:
Wacht wat?
Je mag niet met ze trouwen als je er al seks mee hebt gehad, maar wel als er nog niets gebeurd is?
Ik begrijp hieruit dat mannen die reeds getrouwd waren met twee vrouwen die zussen van elkaar zijn toen deze ayat nog niet geopenbaard was, met ze getrouwd mag blijven.
pi_218901937
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 23:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Op de Engelstalige wikipedia pagina over neef-nicht huwelijken staat ook een plaatje met de wereldkaart waarin staat aangegeven hoeveel procent van de huwelijken neef-nicht huwelijken zijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cousin_marriage

pi_218901997
Ik bedoelde dit plaatje:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')