Ik las het meer als: de rijkerds deden het, dus ja.. dan mogen zij dat ookquote:Op maandag 29 september 2025 17:00 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik heb mijn post 100X gelezen en ik er staat nergens dat ik het ok vind. Ik zeg alleen dat het niet moslim uniek is.
In de meeste culturen, ook niet-westerse culturen, bestaat er toch een zeker taboe op huwelijken tussen bloedverwanten, en dat bestaat al heel lang. In de meeste landen komen neef-nicht huwelijken dan ook nauwelijks voor. In veel landen is het ook verboden. Eigenlijk komt het alleen onder moslims op grote schaal voor, en dan nog niet eens onder alle islamitische volkeren. Zo is het ook in Indonesië vrij zeldzaam.quote:Op maandag 29 september 2025 11:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
In principe doet de mens dit al duizenden jaren, het is meer de afgelopen pak em beet 50 dat het not done is.
Dan met name in het westen, de overige 84% van de planeet dit doet nog wel.
In de islam mag een man, weliswaar onder voorwaarden, met maximaal vier vrouwen trouwen, maar een man mag niet tegelijk getrouwd zijn met twee vrouwen die zussen van elkaar zijn. Daarom moest hij natuurlijk eerst van de ene zus scheiden voordat hij met de andere trouwde.quote:Op maandag 29 september 2025 12:02 schreef nostra het volgende:
Vreemd gebruik bij Paki's inderdaad. Mijn zwager is twee keer met zijn nicht getrouwd, eerste de ene zus en toen de ander.
Jawel, maar het blijft natuurlijk wat awkard als je op een verjaardag met broer-van, nicht,-turned-vrouw,turned-nicht en nicht-turned-vrouw zit.quote:Op maandag 29 september 2025 18:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In de islam mag een man, weliswaar onder voorwaarden, met maximaal vier vrouwen trouwen, maar een man mag niet tegelijk getrouwd zijn met twee vrouwen die zussen van elkaar zijn. Daarom moest hij natuurlijk eerst van de ene zus scheiden voordat hij met de andere trouwde.
Dan kunnen de cadeautjes wel in 1 keer.quote:Op maandag 29 september 2025 18:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Jawel, maar het blijft natuurlijk wat awkard als je op een verjaardag met broer-van, nicht,-turned-vrouw,turned-nicht en nicht-turned-vrouw zit.
Soera An-Nisa 23quote:Op maandag 29 september 2025 18:42 schreef nostra het volgende:
Jawel, maar het blijft natuurlijk wat awkard als je op een verjaardag met broer-van, nicht,-turned-vrouw,turned-nicht en nicht-turned-vrouw zit.
Altijd cash en groen of geel, wel zo makkelijk, kan je bewaren tot je zelf weer aan de beurt bent.quote:Op maandag 29 september 2025 18:46 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan kunnen de cadeautjes wel in 1 keer.
Leuk geprobeerd.quote:Op maandag 29 september 2025 11:25 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was jij nou katholiek? Of verwar ik je met iemand anders?quote:Op maandag 29 september 2025 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd.
Het verbaast me niet dat voorstanders van 'spititualiteit, religie, esoterie' en al die andere in de steentijd door baardige mannetjes bedachte rotzooi ook in '25 nog proberen het ontoelaatbare toelaatbaar te maken.
Echt, antideeltje, je ligt zó ver voor op ons burgerlullen met je zelfstudie en spiritueel gecreabea.
Dat gezegd hebbende vertrouw ik mijn kind qua onderwijs of opvang eerder toe aan een atheïstische burgerlul die André Hazes luistert en netflixt dan aan zogenaamd 'verlichte' maar doodenge types als jij.
Religie, de ziekte van de wereld.
Cultureel, wellicht. Dogmatisch? Hell no.quote:Op maandag 29 september 2025 19:21 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Was jij nou katholiek? Of verwar ik je met iemand anders?
precies, blijven downplayenquote:Op maandag 29 september 2025 19:23 schreef kipknots het volgende:
Jezus, wat een achterlijk nieuws item.
De NHS heeft op een website waar ze links plaatsen naar wetenschappelijk onderzoek ook een link naar een wetenschappelijk onderzoek dat uitgevoerd is in India. Ze doen er echt verder 0.0 mee.
waarom staat daar niets over vaders, zonen en broers?quote:Op maandag 29 september 2025 18:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Soera An-Nisa 23
Voor jullie verboden (om te trouwen zijn): jullie moeders en jullie dochters en jullie zusters, en jullie vaders zusters en jullie moeders zusters en dochters van jullie broeders en dochters van jullie zusters en de zoogmoeders van jullie en jullie zusters van (dezelfde) zoogmoeder en de moeders van jullie vrouwen en jullie stiefdochters die onder jullie voogdij stun van vrouwen (de moeders van de stiefdochters) waarmee jullie geslachtsgemeenschap hadden. Wanneer jullie nog geen geslachtsgemeenschap met hen hadden is er geen overtreding (om met hen te trouwen), en de (voomalige) vrouwen van jullie zonen die uit jullie voortkomen en het huwen van twee zusters gezamenlijk, behalve als het reeds (voor de openbaring) gebeurd is. Voorwaar, Allāh is Vergevingsgezind, Meest Barmhatig.
Het is echt niet meer dan een link naar een onderzoek. Niet eens een onderzoek dat positief hierover is; er zijn blijkbaar adviseurs in India actief die, vanwege de vele neef/nicht huwelijken mensen informeren over de genetische effecten ervan.quote:Op maandag 29 september 2025 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
precies, blijven downplayen
Er zijn legio onderzoeken waaruit blijkt dat het leven als vrouw, homo, andersdenkende en kind het kutst van allemaal is in vooral islamitische landen.quote:Op maandag 29 september 2025 19:29 schreef kipknots het volgende:
[..]
Het is echt niet meer dan een link naar een onderzoek. Niet eens een onderzoek dat positief hierover is; er zijn blijkbaar adviseurs in India actief die, vanwege de vele neef/nicht huwelijken mensen informeren over de genetische effecten ervan.
Het onderzoek kijkr naar de resultaten van die aanpak.
Je moet er toch een draai aan geven om goed te praten dat alle Paki’s met familie liggen te krikken.quote:Op maandag 29 september 2025 11:22 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Je hebt juist minder familieleden om bij te springen omdat je in niet islamitische huwelijken twee families hebt waar je op terug kunt vallen.
Leer eens begrijpend lezen. Dan had je gezien dat ik 0 zeg over de Islam en enkel kritiek uit op het artikel omdat het ontzettend goedkope drek is.quote:Op maandag 29 september 2025 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er zijn legio onderzoeken waaruit blijkt dat het leven als vrouw, homo, andersdenkende en kind het kutst van allemaal is in vooral islamitische landen.
Accepteer dat onderhand eens.
Was het weer een stukje 'islamofobie'?quote:Op maandag 29 september 2025 19:33 schreef kipknots het volgende:
[..]
Leer eens begrijpend lezen. Dan had je gezien dat ik 0 zeg over de Islam en enkel kritiek uit op het artikel omdat het ontzettend goedkope drek is.
Men vergeet dat alle mensachtigen familie van elkaar zijn, alle familiehoofden met kinderen hebben dus of met een zus of met een nicht seks zonder voorbehoedsmiddel gehad.quote:Op maandag 29 september 2025 18:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In de meeste culturen, ook niet-westerse culturen, bestaat er toch een zeker taboe op huwelijken tussen bloedverwanten, en dat bestaat al heel lang. In de meeste landen komen neef-nicht huwelijken dan ook nauwelijks voor. In veel landen is het ook verboden. Eigenlijk komt het alleen onder moslims op grote schaal voor, en dan nog niet eens onder alle islamitische volkeren. Zo is het ook in Indonesië vrij zeldzaam.
Ah okquote:Op maandag 29 september 2025 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Cultureel, wellicht. Dogmatisch? Hell no.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |