Bontebal gaat hier gewoon mee in wat het CDA al tien jaar vindt. Zo opvallend is dat helemaal niet.quote:Op donderdag 25 september 2025 18:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maargoed wel opvallend dat Bontebal zich ook een radicaal gekkie toonde. Waarom is privacy van burgers zo'n angstbeeld voor hem? Zoals hij praatte lijkt het alsof zijn voorbeeld China is.
Vind het persoonlijk schokkender dat D66 voor de motie stemde. CDA is altijd al een boomerpartij geweest die doodsbang is voor het internet, dat is wat mij tot dusver weghoudt van die partij.quote:Op donderdag 25 september 2025 18:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maargoed wel opvallend dat Bontebal zich ook een radicaal gekkie toonde. Waarom is privacy van burgers zo'n angstbeeld voor hem? Zoals hij praatte lijkt het alsof zijn voorbeeld China is.
Er zijn hele goede argumenten om wat meer openbaarheid te willen en die heb ik al genoemd:quote:Op donderdag 25 september 2025 18:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dan ben je geen radicaal gekkie. De juiste oplossing is lastig (en zit denk ik in meer ip-openbaarheid bij een instantie, beschikbaar voor politie na aanvraag via officier van justitie), maar niets doen tegen deze problemen is eigenlijk absoluut geen optie als je een hart hebt voor de samenleving.quote:Op donderdag 25 september 2025 16:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. We merken nu gewoon dat mensen ongestraft anoniem kunnen oproepen tot geweld en kunnen zien dat dat geweld ook gevolg krijgt. Of dat je vrijuit anoniem politici kunt bedreigen, wat een rechtstreekse bedreiging is van onze democratie (er zijn volksvertegenwoordigers die daar door stoppen). Wat mij betreft is dat geen 'mug', maar een groot probleem wat best een kanon rechtvaardigt. Het vervolgen van dergelijke misdrijven moet mogelijk worden.
Toch wel als hij zo gepresenteerd wordt als verstandig en gematigd. 1984 plannen voor onze privacy past totaal niet bij dat verstandige of gematigde imago dat hij zich aanmeet. Nou is het gelukkig niet op alle onderwerpen zo dramatisch met hem gesteld maar toch.quote:Op donderdag 25 september 2025 18:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bontebal gaat hier gewoon mee in wat het CDA al tien jaar vindt. Zo opvallend is dat helemaal niet.
Het probleem is dat de diensten zoals Twitter niet echt te vertrouwen zijn met je persoonsgegevens, die worden erna gewoon doorgeakkerd door hun modellen. Dan ga je dus richting een eID enzo denken.quote:Op donderdag 25 september 2025 18:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn hele goede argumenten om wat meer openbaarheid te willen en die heb ik al genoemd:
[..]
Dan ben je geen radicaal gekkie. De juiste oplossing is lastig (en zit denk ik in meer ip-openbaarheid bij een instantie, beschikbaar voor politie na aanvraag via officier van justitie), maar niets doen tegen deze problemen is eigenlijk absoluut geen oplossing als je een hart hebt voor de samenleving.
Welke problemen bedoel je dan? Je denkt dat zonder anonieme social media accounts Wilders geen mensen meer op kan hitsen om politie aan te vallen?quote:Op donderdag 25 september 2025 18:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn hele goede argumenten om wat meer openbaarheid te willen en die heb ik al genoemd:
[..]
Dan ben je geen radicaal gekkie. De juiste oplossing is lastig (en zit denk ik in meer ip-openbaarheid bij een instantie, beschikbaar voor politie na aanvraag via officier van justitie), maar niets doen tegen deze problemen is eigenlijk absoluut geen optie als je een hart hebt voor de samenleving.
De problemen die ik noem, je kunt best lezen. Inmiddels worden in heel Nederland honderden volksvertegenwoordigers of bewindspersonen bedreigd. Met alle persoonlijke en inhoudelijke gevolgen van dien (waarom denk je dat die Friese AZC laatst niet door ging? De wethouder en de fractievoorzitters werden bedreigd). We kunnen ons land niet overgeven aan anonieme bedreigers. En dus moeten er meer opsporingsmogelijkheden komen.quote:Op donderdag 25 september 2025 18:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Welke problemen bedoel je dan?
In het debat is hij ook verstandig, gematigd en redelijk ten opzichte van een hoop andere populistische schreeuwers. Betekent natuurlijk niet dat het hele CDA-programma verstandig is.quote:Op donderdag 25 september 2025 18:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Toch wel als hij zo gepresenteerd wordt als verstandig en gematigd. 1984 plannen voor onze privacy past totaal niet bij dat verstandige of gematigde imago dat hij zich aanmeet. Nou is het gelukkig niet op alle onderwerpen zo dramatisch met hem gesteld maar toch.
Dat is prima zo lang er wel eerst een toetsing plaats vindt en niet in bulk persoonsgegevens opgevraagd gaan worden.quote:Op donderdag 25 september 2025 18:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
De problemen die ik noem, je kunt best lezen. Inmiddels worden in heel Nederland honderden volksvertegenwoordigers of bewindspersonen bedreigd. Met alle persoonlijke en inhoudelijke gevolgen van dien (waarom denk je dat die Friese AZC laatst niet door ging? De wethouder en de fractievoorzitters werden bedreigd). We kunnen ons land niet overgeven aan anonieme bedreigers. En dus moeten er meer opsporingsmogelijkheden komen.
Eens, gericht op een echte verdenking. Net als een huiszoekingsbevel, via de OvJ.quote:Op donderdag 25 september 2025 18:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat is prima zo lang er wel eerst een toetsing plaats vindt en niet in bulk persoonsgegevens opgevraagd gaan worden.
Op zich mee eens alleen heeft het OM in het verleden zich niet altijd zo netjes gedragen. Toetsing door de rechter commissaris lijkt me beter.quote:Op donderdag 25 september 2025 18:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, gericht op een echte verdenking. Net als een huiszoekingsbevel, via de OvJ.
Geen idee wat er werkbaar is, daarom pakte ik het huidige functionerende systeem voor huiszoekingen. Volgens mij valt de politie ook geen willekeurige woningen binnen. Maar ik zou het prima vinden als de toetsing anders geregeld is, als er maar wat aan dat anonieme bedreigen, opruien en aanzetten tot geweld gedaan kan worden.quote:Op donderdag 25 september 2025 18:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Op zich mee eens alleen heeft het OM in het verleden zich niet altijd zo netjes gedragen. Toetsing door de rechter commissaris lijkt me beter.
De spreidingswet gaat over asielzoekers en heeft een naam waar ze heel graag tegen zijn, de statushouders zijn een andere groep die nu in azc’s blijven hangen omdat er geen plek is.quote:Op donderdag 25 september 2025 18:47 schreef Faraday01 het volgende:
De vvd wil geen spreidingswet en wel een eerlijke verdeling van statushouders over Nederland. Juist jaze kwamen er net bij een vandaag weer totaal niet uit.
Het 'spreiden' is ze allemaal nog steeds ophokken in veel te grote centra omdat dat goedkoper is voor het COA. Het werkt niet.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:19 schreef VoMy het volgende:
Stel nou dat we asielzoekers verspreid over de gemeenten opvangen zodat ze ook weer lokaal kunnen doorstromen naar een reguliere woning wanneer ze statushoudersstatus hebben en ze dus al wat lokaal hebben kunnen opbouwen en ze dus direct een prettiger leven hebben
Bizar. Bizarre gedachte. Stel je de effectiviteit toch eens voor. De gewonnen kwaliteit in leven.
Geen wonder dat een ruime meerderheid van de TK hier tegen is.
Gelukkig sluit onze briljante minister van Financiën Eelco Heinen het CDA wel bijna uit omdat die financieel niet degelijk zouden zijn.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:15 schreef KaheemSaid het volgende:
Gelukkig is de opvang in 2027 begroot voor 2,9 miljard ipv 9,8 miljard. Het beleid hoe we dit voor elkaar gaan krijgen is helaas nog onbekend.
Zijn ze er praktisch dan al mee begonnen?quote:Op donderdag 25 september 2025 19:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het 'spreiden' is ze allemaal nog steeds ophokken in veel te grote centra omdat dat goedkoper is voor het COA. Het werkt niet.
Maar dat is het spreiden niet.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het 'spreiden' is ze allemaal nog steeds ophokken in veel te grote centra omdat dat goedkoper is voor het COA. Het werkt niet.
Nouja dat is nogal wat. De privacy van iedereen teniet verklaren om bedreigingen op politici te stoppen. Alsof politici vervolgens niet gewoon bedreigd worden in de supermarkt of op de sportclub. Oh nee wacht daar kunnen we ook allemaal cameras en microfoons hangen.quote:Op donderdag 25 september 2025 18:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
De problemen die ik noem, je kunt best lezen. Inmiddels worden in heel Nederland honderden volksvertegenwoordigers of bewindspersonen bedreigd. Met alle persoonlijke en inhoudelijke gevolgen van dien (waarom denk je dat die Friese AZC laatst niet door ging? De wethouder en de fractievoorzitters werden bedreigd). We kunnen ons land niet overgeven aan anonieme bedreigers. En dus moeten er meer opsporingsmogelijkheden komen.
Dat bij sollicitatiegesprekken met nieuwe volksvertegenwoordigers tegenwoordig standaard de vraag hoe je denkt om te gaan met bedreigingen zit, is toch te gek voor woorden.
Dat hoeft helemaal niet: https://www.coa.nl/nl/kleinschalige-opvangquote:Op donderdag 25 september 2025 19:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn voorbeeld is niet verzonnen, het staat iig in het CU handboek voor het zoeken van nieuwe gemeenteraadsleden. Voor het eerst.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja dat is nogal wat. De privacy van iedereen teniet verklaren om bedreigingen op politici te stoppen. Alsof politici vervolgens niet gewoon bedreigd worden in de supermarkt of op de sportclub. Oh nee wacht daar kunnen we ook allemaal cameras en microfoons hangen.
Het is echt compleet gelul om zoals jij te doen alsof privacy en veiligheid causaal met elkaar verbonden zijn. Waar minder privacy meer veiligheid betekent. Over het algemeen zijn de veiligste maatschappijen die waar we elkaar veel privacy gunnen.
Je voorbeeld van sollicitanten is natuurlijk leuk verzonnen, lekker op emotie van mensen inspelen. Maar complete onzin. Moeten we straks allemaal een tor browser installeren zodat politici leukere sollicitatiegesprekken hebben zeker
Noordwijk dus 275 op één plek. Tegen de wil van de gemeente in.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet: https://www.coa.nl/nl/kleinschalige-opvang
Kleinschalige locaties zijn gewoon staand beleid.
Dat is dus een keuze van de gemeenteraad van Noordwijk zelf. Die hadden ook 2 kleine plekken kunnen aanwijzen.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Noordwijk dus 275 op één plek. Tegen de wil van de gemeente in.
En ook gewoon het gevolg van de spreidingswet als die uitgevoerd wordt. Dat komt naast enkele grotere locaties gewoon uit op gemiddeld 200-300 opvangplekken per gemeente.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alsof de bedreiging van politici voornamelijk online gebeurt. Waarom denk je dat Wilders beveiligers heeft. Als het enkel om trollen ging kon hij met een goede spamfilter ook wel over straat.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn voorbeeld is niet verzonnen, het staat iig in het CU handboek voor het zoeken van nieuwe gemeenteraadsleden. Voor het eerst.
En je gezwam over privacy lost het probleem niet op, ik wil niet leven in een wereld die geregeerd wordt door anonieme bedreigers en dat is nu wel steeds meer zo.
Dat is in de praktijk kleinschalig. Voorheen begon het COA niet met praten onder de 1.000 plekken per locatie.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Noordwijk dus 275 op één plek. Tegen de wil van de gemeente in.
Bedreigingen vinden inderdaad vooral online plaats. De uitvoering daarvan niet. Kom op, jij volgt het nieuws toch ook wel?quote:Op donderdag 25 september 2025 19:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Alsof de bedreiging van politici voornamelijk online gebeurt. Waarom denk je dat Wilders beveiligers heeft. Als het enkel om trollen ging kon hij met een goede spamfilter ook wel over straat.
Als je asielopvang peperduur wilt maken moet je vooral blijven doorgaan zoals we afgelopen jaren deden.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:32 schreef UitStraling het volgende:
Als iedere Nederlander nu gewoon 200 euro per maand afstaat kunnen we nog heel wat asielzoekers en vluchtelingen opvangen, lijkt me dat iedereen dat wel kan missen.
Je snapt dat we met de spreidingswet veel goedkoper uit zijn?quote:Op donderdag 25 september 2025 19:32 schreef UitStraling het volgende:
Als iedere Nederlander nu gewoon 200 euro per maand afstaat kunnen we nog heel wat asielzoekers en vluchtelingen opvangen, lijkt me dat iedereen dat wel kan missen.
Die zit gewoon nog vast in de fabeltjesfuik van PVV en VVD dat de instroom spontaan verdwijnt en dat het dan miljarden goedkoper kan.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je snapt dat we met de spreidingswet veel goedkoper uit zijn?
Ja en ook als je dat soort wetten invoert gaan de online bedreigingen gewoon door. Jij denkt zeker ook dat het illegaal maken van downloaden mensen stopt van het illegaal downloaden?quote:Op donderdag 25 september 2025 19:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bedreigingen vinden inderdaad vooral online plaats. De uitvoering daarvan niet. Kom op, jij volgt het nieuws toch ook wel?
https://www.ipsos-publiek(...)litici-niet-gekeerd/
Helemaal eens. En dat gaat alleen als je ze uit de anonimiteit haalt. Dan zijn we het eens.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als je dat soort bedreigingen aan wil pakken zul je meer moeten investeren in het opsporen en vervolgen van de bedreigers.
Anonimiteit op internet is natuurlijk een bizar verwrongen onnatuurlijk concept.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja en ook als je dat soort wetten invoert gaan de online bedreigingen gewoon door. Jij denkt zeker ook dat het illegaal maken van downloaden mensen stopt van het illegaal downloaden?
Dat het illegaal maken van drugs zorgt dat mensen het niet meer gebruiken.
Als je dat soort bedreigingen aan wil pakken zul je meer moeten investeren in het opsporen en vervolgen van de bedreigers. Of wat doen aan de maatschappelijke onrust. Niet iedereens privacy vernietigen omdat je hoopt dat het iets helpt. Maarja verder dan symptoombestrijding hoeven we natuurlijk niet te verwachten van vrijwel onze hele politiek.
https://www.nu.nl/politie(...)ngen-in-oeganda.htmlquote:Op donderdag 25 september 2025 19:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 25 september 2025 19:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
ik wil niet leven in een wereld die geregeerd wordt door anonieme bedreigers en dat is nu wel steeds meer zo.
Wat kunnen ze dan vinden als jij niet meer anoniem online kan posten. Hoe draagt dat bij aan het oplossen van het probleem. Wat je ook van me denkt ik heb trouwens ook nog nooit iemand online bedreigt. Dus wat heeft het voor zin om mij dan te dwingen onder mijn eigen naam te posten?quote:Op donderdag 25 september 2025 19:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helemaal eens. En dat gaat alleen als je ze uit de anonimiteit haalt. Dan zijn we het eens.
Mensen die onbekend zijn kun je niet vervolgen.
En nee, ik pleit niet voor een database bij een bedrijf als twitter of Fok!, maar bij een onderdeel van justitie.
Hmmja, ik heb inderdaad niet zo de behoefte aan primitieve mannen - zijn altijd mannen - met middeleeuwse denkbeelden over homo's en vrouwen in mijn buurt.quote:Op donderdag 25 september 2025 18:47 schreef Faraday01 het volgende:
De vvd wil geen spreidingswet en wel een eerlijke verdeling van asielzoekers over Nederland. Juist jaze kwamen er net bij een vandaag weer totaal niet uit.
Aan de andere kant heb je legio mensen die bedreigd worden om hun mening. Iets wat op het internet staat zal ook niet verdwijnen.quote:Op donderdag 25 september 2025 18:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat bij sollicitatiegesprekken met nieuwe volksvertegenwoordigers tegenwoordig standaard de vraag hoe je denkt om te gaan met bedreigingen zit, is toch te gek voor woorden.
Dat zei ik dus niet, ik vind dat iedereen anoniem moet kunnen posten, maar dat de overheid/justitie als ze willen er wel een naam/ipadres aan kunnen koppelen. In de Kamer hebben ze het meestal ook over zo'n soort methode.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat kunnen ze dan vinden als jij niet meer anoniem online kan posten. Hoe draagt dat bij aan het oplossen van het probleem. Wat je ook van me denkt ik heb trouwens ook nog nooit iemand online bedreigt. Dus wat heeft het voor zin om mij dan te dwingen onder mijn eigen naam te posten?
Denk je dat iemand die wil bedreigen dat niet kan doen met een account die hij van iemand heeft gekocht of gestolen?
quote:Op donderdag 25 september 2025 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
I.t.t. tot de beter wetende gemeenschap moest ik vandaag gewoon werken.
Heeft Ouwehand zich vandaag weer geblameerd? Had ze weer een vlag aan als jurk?
Zien we al twee jaar hoor.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:55 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Maar het rellen is dus een blijvertje. Gezellig.
Dan zou het misschien ook nog in kleinschalige opvang locaties kunnen, dat kan niet anders dan een negatief effect hebben op hun verdere leven in Nederland.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:19 schreef VoMy het volgende:
Stel nou dat we asielzoekers verspreid over de gemeenten opvangen zodat ze ook weer lokaal kunnen doorstromen naar een reguliere woning wanneer ze statushoudersstatus hebben en ze dus al wat lokaal hebben kunnen opbouwen en ze dus direct een prettiger leven hebben
Bizar. Bizarre gedachte. Stel je de effectiviteit toch eens voor. De gewonnen kwaliteit in leven.
Geen wonder dat een ruime meerderheid van de TK hier tegen is.
Ah ja dan praten we over andere dingen.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zei ik dus niet, ik vind dat iedereen anoniem moet kunnen posten, maar dat de overheid/justitie als ze willen er wel een naam/ipadres aan kunnen koppelen. In de Kamer hebben ze het meestal ook over zo'n soort methode.
Het kan in elk geval te weinig, want bedreigers van politici worden zelden tot nooit vervolgd omdat ze niet gevonden worden. Net als mensen die letterlijk oproepen tot geweld. Daar moet echt wat aan veranderen, want zeker die eerste groep heeft inmiddels een behoorlijke invloed op met name lokale en provinciale politiek.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ah ja dan praten we over andere dingen.
Dat koppelen van een naam aan een ip kan al lang. Dus daarvoor is geen nieuwe verdergaande wetgeving nodig.
Goh en als jij en ik straks geen privacy meer hebben online dan zijn die bedreigers makkelijker te vinden.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het kan in elk geval te weinig, want bedreigers van politici woeden zelden tot nooit vervolgd omdat ze niet gevonden worden. Net als mensen die letterlijk oproepen tot geweld. Daar moet echt wat aan veranderen, want zeker die eerste groep heeft inmiddels een behoorlijke invloed op met name lokale en provinciale politiek.
Dat lijkt me eerlijk gezegd ook een slecht idee. Als zo'n database ondergebracht wordt bij een overheidsdienst, dan vrees ik het ergste voor mensen die in principe geen enkel gevaar zijn, maar wel kritisch zijn over de politiek of over het functioneren van overheidsdiensten. We weten maar al te goed hoe de overheid met klokkenluiders omgaat.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:42 schreef Hanca het volgende:
En nee, ik pleit niet voor een database bij een bedrijf als twitter of Fok!, maar bij een onderdeel van justitie.
We gaan hier niet doen alsof al die instellingen (AIVD, politie, OM e.d.) corrupt zijn en aan politiek doen. Met zulke frames ga ik niet eens in discussie.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerlijk gezegd ook een slecht idee. Als zo'n database ondergebracht wordt bij een overheidsdienst, dan vrees ik het ergste voor mensen die in principe geen enkel gevaar zijn, maar wel kritisch zijn over de politiek of over het functioneren van overheidsdiensten. We weten maar al te goed hoe de overheid met klokkenluiders omgaat.
Extra fijn dat onze opsporingsdiensten gebruik maken van Palantir, kunnen buitenlandse mogendheden ook lekker meesnuffelen.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerlijk gezegd ook een slecht idee. Als zo'n database ondergebracht wordt bij een overheidsdienst, dan vrees ik het ergste voor mensen die in principe geen enkel gevaar zijn, maar wel kritisch zijn over de politiek of over het functioneren van overheidsdiensten. We weten maar al te goed hoe de overheid met klokkenluiders omgaat.
Niet op emotie. Op echte problemen. Wat wil jij dan concreet tegen die online bereigers die nu regelmatig gemeenteraden in hun greep houden, volksvertegenwoordigers en bewindspersonen laten stoppen en er mede voor zorgen dat we geen vervangers kunnen vinden doen?quote:Op donderdag 25 september 2025 20:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Extra fijn dat onze opsporingsdiensten gebruik maken van Palantir, kunnen buitenlandse mogendheden ook lekker meesnuffelen.
Het zijn van die maatregelen die er enkel door komen omdat mensen het gevoel wordt aangepraat dat het iets helpt. Precies het type waardeloze politiek waar je verre van moet blijven. Het is niet voor niks dat zoveel science fiction starten met dit soort dystopische ideeen. Het is van meet af aan al ondoordacht en ineffectief maar wordt erdoor gerommeld op emotie.
Ik zal niet zeggen dat ze corrupt zijn, maar het zijn wel overheidsdiensten en daarom vatbaar voor politieke beïnvloeding.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:40 schreef Hanca het volgende:
We gaan hier niet doen alsof al die instellingen (AIVD, politie, OM e.d.) corrupt zijn en aan politiek doen. Met zulke frames ga ik niet eens in discussie.
Nee? Er was gewoon een prima zaak tegen Wilders.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik zal niet zeggen dat ze corrupt zijn, maar het zijn wel overheidsdiensten en daarom vatbaar voor politieke beïnvloeding.
Om eens een voorbeeld te noemen, het is inmiddels wel bekend dat er bij het proces tegen Geert Wilders sprake is geweest van politieke beïnvloeding.
Volledig op emotie. Want het is op geen enkele manier een oplossing.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet op emotie. Op echte problemen. Wat wil jij dan concreet tegen die online bereigers die nu regelmatig gemeenteraden in hun greep houden, volksvertegenwoordigers en bewindspersonen laten stoppen en er mede voor zorgen dat we geen vervangers kunnen vinden doen?
Of is het alleen een keihard roepen van nee en het niet komen met echte oplossingen?
Het is de enige oplossing. Die bedreigers kunnen alleen zo door gaan omdat ze anoniem zijn en niet kunnen worden opgespoord, hoe veel geld je ook tegen de huidige opsporingsmethodes aan gooit.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Volledig op emotie. Want het is op geen enkele manier een oplossing.
Een registratie van gebruikers van sociale media bij een afdeling van Justitie zal in ieder geval niet helpen. De echte bedreigers zullen dat gewoon omzeilen en een VPN gebruiken, als ze dat nu niet al doen.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:45 schreef Hanca het volgende:
Wat wil jij dan concreet tegen die online bereigers die nu regelmatig gemeenteraden in hun greep houden, volksvertegenwoordigers en bewindspersonen laten stoppen en er mede voor zorgen dat we geen vervangers kunnen vinden doen?
Die hooligan-groepen kunnen ze ook prima monitoren. Sowieso zijn al die knakkers in die Facebookgroepen wel te herleiden, het is nota bene een medium bedacht om dingen uit je leven te delen.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Volledig op emotie. Want het is op geen enkele manier een oplossing.
Je probeert ook helemaal niet te onderbouwen waarom dit effectieve wetgeving zou zijn. Je hebt het de hele tijd over hoe groot het probleem is. Dus is dit noodzakelijk. Maar waarom dit de oplossing is, dat vertel je niet.
Wat zou ik concreet doen, nou meer opsporingscapaciteit voor de chronische bedreigers. Meer onderzoek financieren in het probleem van online bedreigingen en hoe daarmee te dealen. Niet simpelweg stellen door privacy op te geven worden we veiliger dus het moet maar. Want die stelling dat privacy opgegeven tot veiligheid leid klopt niet. Ga maar na hoe weinig privacy totalitaire regimes vaak toelaten.
Zeker.... hem is geen straf opgelegd. Dat is geen rechtspraak zoquote:Op donderdag 25 september 2025 20:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
dat er bij het proces tegen Geert Wilders sprake is geweest van politieke beïnvloeding.
Het is geen oplossing. Die bedreigers blijven anoniem. Daarbij ze zijn nu ook al op te sporen.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is de enige oplossing. Die bedreigers kunnen alleen zo door gaan omdat ze anoniem zijn en niet kunnen worden opgespoord, hoe veel geld je ook tegen de huidige opsporingsmethodes aan gooit.
Ze zijn nu dus niet op te sporen, dat is het probleem. Prima als je in de gestelde oplossing niets ziet, maar wat wil jij dan doen? Want niets doen is geen optie als je de democratie enigszins lief hebt.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is geen oplossing. Die bedreigers blijven anoniem. Daarbij ze zijn nu ook al op te sporen.
Waarop baseer je het idee dat dit iets gaat bijdragen? Omdat het in China of dictaturen zo geweldig werkt?
Waarop baseer je de claim dat mensen niet op te sporen zijn. Niets doen is prima een optie als je democratie liefhebt. Een controleapparaat opstellen waar de stasi jaloers op zou zijn is niet hetzelfde als democratie liefhebben. Je snapt dat dat twee verschillende dingen zijn toch?quote:Op donderdag 25 september 2025 21:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn nu dus niet op te sporen, dat is het probleem. Prima als je in de gestelde oplossing niets ziet, maar wat wil jij dan doen? Want niets doen is geen optie als je de democratie enigszins lief hebt.
Voorlopig is dit het enige waar het ministerie van justitie mee komt, maar als er andere oplossingen zijn die minder drastisch zijn, prima, graag zelfs. Maar kom niet met "meer geld naar hetzelfde", want de huidige aanpak werkt voor 0%, ook al gooi je er nog een miljard tegenaan. Dus je moet met iets nieuws komen.
Uitspraken van opeenvolgende ministers van justitie en het feit dat er zelden of nooit iemand wordt opgepakt en reacties van politie/justitie op vragen daarover in de pers.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarop baseer je de claim dat mensen niet op te sporen zijn.
Ja, maar de democratie laten gijzelen door mensen die volksvertegenwoordigers bedreigen is ook geen liefhebben van de democratie. Nog los van de vraag of je dan wel volksvertegenwoordigers en bewindspersonen over gaat houden op termijn.quote:Niets doen is prima een optie als je democratie liefhebt. Een controleapparaat opstellen waar de stasi jaloers op zou zijn is niet hetzelfde als democratie liefhebben. Je snapt dat dat twee verschillende dingen zijn toch?
Ik volg hierin gewoon het ministerie van justitie en wat zij zeggen, maar jij komt ook niet met een andere oplossing. Ik deel je mening over het ministerie trouwens totaal niet.quote:Voorlopig is het ministerie van justitie ook telkens geleid door autoritaire nietsnutterige politici. Misschien moeten we daar eens zorgen dat ze wat deugdelijke leiding krijgen. Ik had het niet over random meer geld weggooien. Ik zeg je moet effectief beleid maken en onderzoek financieren dat zulk beleid mogelijk maakt en controleert.
Maar nog steeds probeer je niet eens te bewijzen waarom dit effectief zou zijn. Verder dan het is de enige mogelijkheid ga je niet.
Eerlijk gezegd vraag ik me dan wel af of politie en justitie wel altijd alle mogelijke legale opsporingsmethoden inzetten om mensen die politici bedreigen, op te sporen. En zo ja, waar het dan op stuk loopt dat het vaak niet lukt.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:39 schreef Hanca het volgende:
Uitspraken van opeenvolgende ministers van justitie en het feit dat er zelden of nooit iemand wordt opgepakt en reacties van politie/justitie op vragen daarover in de pers.
Lol, dus je hele argument is gebaseerd op autoritaire leugenaars als Yesilgos?quote:Op donderdag 25 september 2025 21:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uitspraken van opeenvolgende ministers van justitie en het feit dat er zelden of nooit iemand wordt opgepakt en reacties van politie/justitie op vragen daarover in de pers.
[..]
Ja, maar de democratie laten gijzelen door mensen die volksvertegenwoordigers bedreigen is ook geen liefhebben van de democratie. Nog los van de vraag of je dan wel volksvertegenwoordigers en bewindspersonen over gaat houden op termijn.
[..]
Ik volg hierin gewoon het ministerie van justitie en wat zij zeggen, maar jij komt ook niet met een andere oplossing. Ik deel je mening over het ministerie trouwens totaal niet.
Op zich is het wel een reëel probleem dat het steeds moeilijker wordt om geschikte mensen te vinden voor de gemeentepolitiek. Dat heeft allerlei oorzaken, en bedreigingen door boze burgers die het niet eens zijn met het beleid, is daar slechts één van.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Je overdrijft ook nogal als je wil doen alsof je geen politici overhoud.
Ja ik zeg niet dat geschikte mensen voor gemeenteraden kunnen vinden geen reeel probleem is. Maar dat probleem verhelp je niet door online privacy te elimineren.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Op zich is het wel een reëel probleem dat het steeds moeilijker wordt om geschikte mensen te vinden voor de gemeentepolitiek. Dat heeft allerlei oorzaken, en bedreigingen door boze burgers die het niet eens zijn met het beleid, is daar slechts één van.
Als ik dat bericht zo lees, dan krijg ik de indruk dat de rechter een of andere smoes zocht om hem toch vrij te spreken. Mogelijk heeft hij mee laten spelen dat de verdachte van beroep beveiliger was. Een veroordeling wegens bedreiging, zelfs zonder of met een voorwaardelijke straf, zou hem dan toch zijn baan kosten.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)rdachte-gaat-vrijuit
Hier iemand die Wilders bedreigde die vrijuit gaat. Konden ze blijkbaar toch iemand vinden. Toch niet de zaak rondkrijgen.
Kan best maar dat soort zaken weerspreekt lijkt me dat niemand gevonden of veroordeeld kan worden.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als ik dat bericht zo lees, dan krijg ik de indruk dat de rechter een of andere smoes zocht om hem toch vrij te spreken. Mogelijk heeft hij mee laten spelen dat de verdachte van beroep beveiliger was. Een veroordeling wegens bedreiging, zelfs zonder of met een voorwaardelijke straf, zou hem dan toch zijn baan kosten.
Het zoveelste luchtkasteel.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Deze had ik ff gemist (volgde het debat): https://www.nu.nl/politie(...)ngen-in-oeganda.html
Vooral verdienmodel voor Afrikaanse landen.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het zoveelste luchtkasteel.
Ja, dit wordt een succes van epische proporties. Over twee jaar vragen we ons af waarom dit in vredesnaam 3 miljoen per getransporteerde asielzoeker gekost heeft.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Deze had ik ff gemist (volgde het debat): https://www.nu.nl/politie(...)ngen-in-oeganda.html
Stuur je Afrikaanse inwoners hierheen, en neem ze met een zak met geld weer terug.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dit wordt een succes van epische proporties. Over twee jaar vragen we ons af waarom dit in vredesnaam 3 miljoen per getransporteerde asielzoeker gekost heeft.
Wel goede zetels gepakt.quote:Op vrijdag 26 september 2025 00:12 schreef V. het volgende:
Die Caroline is ook gewoon niet goed bij haar hoofd.
Wat een malloot.
Read the fucking room!
Zelden zo'n talentloos persoon gezien in de TK.
Ik heb zelf eigenlijk niet zo'n hoge pet op van rechters, en ik vind dat we als gewone burgers best kritiek mogen hebben op rechterlijke uitspraken.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kan best maar dat soort zaken weerspreekt lijkt me dat niemand gevonden of veroordeeld kan worden.
Ik ben er niet zo van om zo'n rechterlijke uitspraak in twijfel te trekken.
Maar heb jij recht gestudeerd of heb jij last van de nationale ziekte dat je een mening hebt en dan maar denkt dat die ook meteen relevant is?quote:Op vrijdag 26 september 2025 01:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb zelf eigenlijk niet zo'n hoge pet op van rechters, en ik vind dat we als gewone burgers best kritiek mogen hebben op rechterlijke uitspraken.
Recht is geen exacte wetenschap, en in dit geval blijkt dat maar weer. Over één ding is in deze zaak geen discussie, namelijk dat de mail met de bedreigende tekst is verstuurd vanaf de telefoon van verdachte, en waarschijnlijk vanaf de woning van verdachte. Nu is het verweer van verdachte dat hij een huisfeestje had met vrienden, dat op een gegeven moment zijn telefoon onbeheerd lag en aan stond en dat een ander met zijn telefoon dat bericht moet hebben verstuurd. In theorie is dat natuurlijk heel goed mogelijk, maar dan komt de vraag of je als rechter daarin meegaat.
In dit geval ging de rechter daar dus in mee, en wegens wegens twijfel aan de schuld van de verdachte sprak hij de verdachte vrij. Een andere rechter had daar wellicht anders over gedacht en hem wel veroordeeld. Ik zou er zelf niet zo makkelijk in mee zijn gegaan. Ik had in de eerste plaats de verdachte gevraagd om op zijn minst zijn verhaal enigszins aannemelijk te maken.
Niks. It’s only but a fact. En misschien dat er mensen zijn die deze campagne stunt kunnen waarderenquote:
Ik bedoel niet dat je geen mening mag geven over uitspraken. Maar moet dan gelijk de integeriteit van zon rechter in kwestie in twijfel getrokken worden? Als ik het zo lees over een huisfeestje, dat is niet compleet ongeloofwaardig. Het zou zo kunnen zijn gegaan. Blijkbaar vond die rechter het aannemelijk. Waarom is het logisch dat die rechter de verdachte laat gaan want de rechter vind bedreigen prima ofzo. Voor mij is het logischer dat de rechter denkt dat de man het misschien niet heeft gedaan.quote:Op vrijdag 26 september 2025 01:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb zelf eigenlijk niet zo'n hoge pet op van rechters, en ik vind dat we als gewone burgers best kritiek mogen hebben op rechterlijke uitspraken.
Recht is geen exacte wetenschap, en in dit geval blijkt dat maar weer. Over één ding is in deze zaak geen discussie, namelijk dat de mail met de bedreigende tekst is verstuurd vanaf de telefoon van verdachte, en waarschijnlijk vanaf de woning van verdachte. Nu is het verweer van verdachte dat hij een huisfeestje had met vrienden, dat op een gegeven moment zijn telefoon onbeheerd lag en aan stond en dat een ander met zijn telefoon dat bericht moet hebben verstuurd. In theorie is dat natuurlijk heel goed mogelijk, maar dan komt de vraag of je als rechter daarin meegaat.
In dit geval ging de rechter daar dus in mee, en wegens wegens twijfel aan de schuld van de verdachte sprak hij de verdachte vrij. Een andere rechter had daar wellicht anders over gedacht en hem wel veroordeeld. Ik zou er zelf niet zo makkelijk in mee zijn gegaan. Ik had in de eerste plaats de verdachte gevraagd om op zijn minst zijn verhaal enigszins aannemelijk te maken.
Da's 2 procent van de kosten van het VK. Een prestatie van formaat.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dit wordt een succes van epische proporties. Over twee jaar vragen we ons af waarom dit in vredesnaam 3 miljoen per getransporteerde asielzoeker gekost heeft.
De reactie die hier op zal komen:quote:Op donderdag 25 september 2025 23:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is net als de periode dat er even 130 km/u mocht worden. Gratis bier met een aantrekkelijke verpakking voor de stemmers. Niks constructiefs.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:08 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Vooral verdienmodel voor Afrikaanse landen.
Bezorgde burgers slaan weer toe in Doetinchem.quote:Bij de betoging werd gezwaaid met Nederlandse vlaggen. Enkele aanwezigen riepen: "Azc weg ermee" en "Sieg Heil". Een verslaggever van ANP zag dat er maatregelen waren getroffen bij het gemeentehuis. Zo waren de ramen van het gebouw aan de binnenkant afgedekt.
Heeft Wilders al gereageerd?quote:Op vrijdag 26 september 2025 07:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bezorgde burgers slaan weer toe in Doetinchem.
Hadden we maar zoiets als een beweging die tegen fascisme is. Maarja lui die dit soort dingen zeggen zijn zielig en ontoerekeningsvatbaar. Moet je begrip voor hebben.quote:Op vrijdag 26 september 2025 07:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zijn normaal zulke lieve jongens. En niemand die hun zorgen over het verwateren van Nederlands bloed serieus neemt.quote:Op vrijdag 26 september 2025 07:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ok. Maar een nutteloze dooddoener-reactie dus.quote:Op vrijdag 26 september 2025 01:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Niks. It’s only but a fact. En misschien dat er mensen zijn die deze campagne stunt kunnen waarderen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |