Typisch gevalletje FAFO: Fuck Around, Find Out 😝quote:Voorafgaand aan de schietpartij, rond 16.30 uur, kwam er een melding binnen van een beroving aan het nabijgelegen Wisselspoor. De verdachte zouden daar hebben geprobeerd om iemand van zijn fatbike te beroven, en liet daarbij een vuurwapen zien.
Toen de politie ter plaatse kwam, vluchtte de verdachte richting de McDonalds. „Daar liet hij opnieuw het vuurwapen zien”, verklaart de woordvoerder. Agenten met getrokken wapens sommeerden de man om zich over te geven. Toen hij opeens wegvluchtte, schoten de agenten.
Gevaar voor anderen is ook een gevaar, pannenkoek. Hij had nog een wapen vast.quote:Op zondag 21 september 2025 18:33 schreef vosss het volgende:
Wacht even, hij vluchtte weg en toen werd hij doodgeschoten door de politie?
Die wout rookt zich een zware pijp. 100%.
Geen gevaar en iemand in z'n rug afknallen. Succes. Lever je badge in fucking cowboy.
Hij stond hij bij de MC Donalds, waar ook veel kinderen lopen met een vuurwapen in zijn hand, dan ging jij als agent even netjes het gesprek aan?quote:Op zondag 21 september 2025 18:33 schreef vosss het volgende:
Geen gevaar en iemand in z'n rug afknallen. Succes. Lever je badge in fucking cowboy.
Debiele reactie.quote:Op zondag 21 september 2025 18:33 schreef vosss het volgende:
Hij liet zijn wapen zien vlak voor hij er vandoor ging.quote:Op zondag 21 september 2025 18:33 schreef vosss het volgende:
Voor de zekerheid nog ff een kogeltje extra door het schedeltje; je weet maar nooit!quote:Op zondag 21 september 2025 18:37 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon afknallen die figuren.
Deze politieheld een lintje geven
Nou dit inderdaad, het is daar altijd hartstikke druk om 16:30. Veel sportteams spreken daar af, en veel gezinnen.quote:Op zondag 21 september 2025 18:34 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Gevaar voor anderen is ook een gevaar, pannenkoek. Hij had nog een wapen vast.
Schijnbaar had ie flinke honger.quote:Op zondag 21 september 2025 18:45 schreef ToT het volgende:
Wat een droeftoeter ben je dan om iemand daarvoor te beroven, of had hij haast om ergens naar toe te gaan?
quote:Op zondag 21 september 2025 18:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Voor de zekerheid nog ff een kogeltje extra door het schedeltje; je weet maar nooit!
[Uiteraard is dit niet serieus, voor mensen weer over de zeik gaan.]
Ik zie trouwens op Marktplaats goed onderhouden fatbikes voor ¤550 staan met nieuwe remblokjes en alles.
Wat een droeftoeter ben je dan om iemand daarvoor te beroven, of had hij haast om ergens naar toe te gaan?
Ik vind het ook een raar verhaal, even het onderzoek afwachten.quote:Op zondag 21 september 2025 18:33 schreef vosss het volgende:
Waar wilde dit naar toe daar? Er loopt een flinke sloot om die mac Donalds..quote:Op zondag 21 september 2025 18:49 schreef RamboDirk het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/100133065_37b9b7cc
[ afbeelding ]
Met gevaar voor eigen levenquote:Op zondag 21 september 2025 18:49 schreef RamboDirk het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/100133065_37b9b7cc
[ afbeelding ]
Het enige wat die daar in die hoek nog kon is:quote:Op zondag 21 september 2025 18:51 schreef Mikeytt het volgende:
Zeer zorgelijke reacties hier. De politie hoort geen doodstraffen uit te delen.
Ik wacht af op het onderzoek van de politie.
Volgens mij verzin je hier de helft van het verhaalquote:Op zondag 21 september 2025 18:44 schreef quo_ het volgende:
[..]
Debiele reactie.
De overvaller loopt vlucht al zwaaiend met een vuurwapen richting een restaurant dat op dat tijdstip vol zit met families.
Prima preventieve actie van deze politieman, verdient een vette bonus en een lintje.
Deze gast was al niet het toonbeeld van intelligentie, dus dit soort complexe vragen hoef je niet te stellen.quote:Op zondag 21 september 2025 18:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waar wilde dit naar toe daar? Er loopt een flinke sloot om die mac Donalds..
Geef maar even aan wat er niet klopt.quote:Op zondag 21 september 2025 18:55 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Volgens mij verzin je hier de helft van het verhaal
Taakstraffie. En ik zet er geld op in dat deze meneer reeds een strafblad van meerdere kantjes had. Zijn dood is eigenlijk het beste voor iedereen.quote:Op zondag 21 september 2025 19:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat voor zou straf zou hij gekregen hebben als hij zich had overgegeven? Voor het verkrachten van een kind krijg je 3 dagen.
Ik vraag me dan wel af, waarom mogen mensen met gezond verstand niet preventief ruimen?quote:Op zondag 21 september 2025 18:44 schreef quo_ het volgende:
[..]
Debiele reactie.
De overvaller loopt vlucht al zwaaiend met een vuurwapen richting een restaurant dat op dat tijdstip vol zit met families.
Prima preventieve actie van deze politieman, verdient een vette bonus en een lintje.
quote:Op zondag 21 september 2025 19:01 schreef quo_ het volgende:
[..]
Geef maar even aan wat er niet klopt.
quote:De overvaller loopt vlucht al zwaaiend met een vuurwapen richting een restaurant dat op dat tijdstip vol zit met families.
Zeer zorgelijke reactie van jouw en paar anderen. De politie hoort geen crimineel laten lopen en die in vervolg straks iemand gijzelen en met alle gevolg van ellende.quote:Op zondag 21 september 2025 18:51 schreef Mikeytt het volgende:
Zeer zorgelijke reacties hier. De politie hoort geen doodstraffen uit te delen.
Ik wacht af op het onderzoek van de politie.
Wacht even. Je weet dat als iemand vuurwapengevaarlijk is en zich na een waarschuwingsschot niet overgeeft het gebruikelijk is dat de politie gericht schiet?quote:Op zondag 21 september 2025 18:33 schreef vosss het volgende:
Check dat filmpje op Dumpert. Ga anders lekker zelf als agent zijnde dat hekje over springen terwijl die verdachte voor je met een vuurwapen rent... Met ook nog kans dat die gast de inzittende van die voorbijrijdende auto wat aan doet.quote:Op zondag 21 september 2025 18:33 schreef vosss het volgende:
Over dat waarschuwingsschot verzin je of staat niet in het nieuwsbericht. Er staat dat ze hem gesommeerd hebben.quote:Op zondag 21 september 2025 19:05 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Wacht even. Je weet dat als iemand vuurwapengevaarlijk is en zich na een waarschuwingsschot niet overgeeft het gebruikelijk is dat de politie gericht schiet?
Als hij alleen wegrende is dat volgens geen reden om direct te schieten tenzij ze dat vuurwapen gezien hebben.quote:Op zondag 21 september 2025 19:10 schreef Watmoetjenou het volgende:
Voor de sukkels die denken dat de politie zomaar even schiet omdat ze cowboy willen zijn
Bekijk deze YouTube-video
Of de Mac Donalds binnen laten gaan met een wapen.quote:Op zondag 21 september 2025 18:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij liet zijn wapen zien vlak voor hij er vandoor ging.
Moet de politie elke vuurwapengevaarlijke gek dan maar laten gaan, of met gevaar voor eigen leven achtervolgen?
Stille tocht met fatbikes.quote:Op zondag 21 september 2025 19:04 schreef BeriBeri het volgende:
Zullen wel weer rellen komen, want het was zo'n lieve jongen
Volgens het nieuwsbericht had hij die in zijn hand bij de MCquote:Op zondag 21 september 2025 19:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Als hij alleen wegrende is dat volgens geen reden om direct te schieten tenzij ze dat vuurwapen gezien hebben.
Ja dat zal wel maar dat zou dan op basis van getuigenverklaringen zijn geweest.quote:Op zondag 21 september 2025 19:17 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Volgens het nieuwsbericht had hij die in zijn hand bij de MC
De precieze details zullen nog wel bekend worden. Maar het lijkt me wel logisch dat ze dat eerst doen.quote:Op zondag 21 september 2025 19:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Over dat waarschuwingsschot verzin je of staat niet in het nieuwsbericht. Er staat dat ze hem gesommeerd hebben.
Een waarschuwingsschot is niet verplicht. Dit is aanhoudingsvuur.quote:Op zondag 21 september 2025 19:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Over dat waarschuwingsschot verzin je of staat niet in het nieuwsbericht. Er staat dat ze hem gesommeerd hebben.
Dit is veel effectieverquote:Op zondag 21 september 2025 19:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een waarschuwingsschot is niet verplicht. Dit is aanhoudingsvuur.
Rij je de hoofdweg toch af?quote:Op zondag 21 september 2025 19:17 schreef Elan het volgende:
Filiaal aan De Hoofdweg trouwens ik hoop niet dat ze de omliggende weg dichtgooien want dan kom je niet op de snelweg.
quote:Op zondag 21 september 2025 19:05 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Wacht even. Je weet dat als iemand vuurwapengevaarlijk is en zich na een waarschuwingsschot niet overgeeft het gebruikelijk is dat de politie gericht schiet?
quote:Op zondag 21 september 2025 19:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als je dan naar de username kijkt weet je alweer genoeg.quote:Op zondag 21 september 2025 19:18 schreef Vliegbaard het volgende:
Eindelijk wordt er eens korte metten gemaakt met zo’n halve zool die met een gun staat te zwaaien en volgens sommigen is de politie weer de gebeten hond.
Misschien onderzoek, ja kan maar geen zin om te rijden.quote:Op zondag 21 september 2025 19:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Rij je de hoofdweg toch af?
En waarom zouden ze? Ze zoeken toch niemand meer en die gozer is dood.
Er is ook een filmpje vanquote:Op zondag 21 september 2025 19:24 schreef Hoppahop het volgende:
“ Een medewerkster die net pauze aan het houden was naast de nooduitgang zag alles gebeuren. „Opeens kwamen er jongens aan op een fatbike. Ze zetten de fiets naast de deur, en opeens trok een van hen een pistool tevoorschijn. Hij stond op en halve meter afstand van mij af. Toen dacht ik: shit, ik moet naar binnen.”
Wat er daarna gebeurt, heeft de medewerkster niet meer helemaal helder voor de geest. De politie volgt snel, en dan klinken de schoten.“
Tja…
Dat wordt wel een probleem; dader rent weg zo lijkt het en wordt dan terwijl die over het hekje springt doodgeschoten.quote:Op zondag 21 september 2025 19:25 schreef Anton91 het volgende:
Hier blijkbaar wat beelden:
https://www.vkmag.com/mag(...)pelle-aan-den-ijssel
Ongetwijfeld.quote:Op zondag 21 september 2025 19:04 schreef BeriBeri het volgende:
Dit is zo'n kort filmpje dat je daar misschien niet zoveel over kunt zeggen. Die agenten hebben dacht ik ook bodycams en daar zullen ze tijdens het onderzoek meer aan hebben.quote:Op zondag 21 september 2025 19:26 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat wordt wel een probleem; dader rent weg zo lijkt het en wordt dan terwijl die over het hekje springt doodgeschoten.
Ik zit er niet om te treuren maar juichen om de dood van een overvaller vind ik ook te ver gaan zelf.quote:
Dat hij in z'n rug is geschoten toen hij wegrende, ben ik ook benieuwd naar hoe dat beoordeeld gaat wordenquote:Op zondag 21 september 2025 19:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld.
Schuld van de overheid
Stageplaatsen
Buurthuizen
Karatelessen.
Meer van dat.
Als er wat vaker her en der een overvaller doodgeschoten word zal de drempel om te gaan overvallen ook wel omhoog gaan.quote:Op zondag 21 september 2025 19:29 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Ik zit er niet om te treuren maar juichen om de dood van een overvaller vind ik ook te ver gaan zelf.
Ik vind het verder prima, die man was overduidelijk een gevaar en weigerde zich over te geven. Maar dat verzinnen van allerlei dingen hier en het brengen alsof het zo gebeurd is hoeft niet vind ik.quote:Op zondag 21 september 2025 19:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een waarschuwingsschot is niet verplicht. Dit is aanhoudingsvuur.
Jong geleerd dan.quote:Op zondag 21 september 2025 19:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Het is trouwens geen man maar een jongen van 13 hooguit 14 jaar, hoor ik net van vrienden daar.
VERTEL ONS ALLES.quote:Op zondag 21 september 2025 19:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Het is trouwens geen man maar een jongen van 13 hooguit 14 jaar, hoor ik net van vrienden daar.
Als hij met wapen de Mc Donalds in wil vluchten of zelfs om de Mc Donalds heen waar het heel druk is. ... Ik denk dat dat niet wenselijk is.quote:Op zondag 21 september 2025 19:30 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Dat hij in z'n rug is geschoten toen hij wegrende, ben ik ook benieuwd naar hoe dat beoordeeld gaat worden
.
En dan al met een wapen rond sjouwen en iemand beroven, hoe komen ze daaraan.quote:Op zondag 21 september 2025 19:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Overval. Moet je niet doen.quote:Op zondag 21 september 2025 19:30 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Dat hij in z'n rug is geschoten toen hij wegrende, ben ik ook benieuwd naar hoe dat beoordeeld gaat worden
.
Zwart balletjes pistool op vakantie gekocht bijvoorbeeld, hoeft zeker geen echt pistool te zijn.quote:Op zondag 21 september 2025 19:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
En dan al met een wapen rond sjouwen en iemand beroven, hoe komen ze daaraan.
Triest.
O ja.quote:Op zondag 21 september 2025 19:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zwart balletjes pistool op vakantie gekocht bijvoorbeeld, hoeft zeker geen echt pistool te zijn.
Maakt voor de beoordeling niks uit.quote:Op zondag 21 september 2025 19:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zwart balletjes pistool op vakantie gekocht bijvoorbeeld, hoeft zeker geen echt pistool te zijn.
Zou ook kunnen.quote:Op zondag 21 september 2025 19:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je denkt dat politie eerst gaat vragen of ie echt ie als ermee gericht wordt op politie?quote:Op zondag 21 september 2025 19:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Klopt, vaak spuiten ze ze mat zwart.quote:Op zondag 21 september 2025 19:41 schreef maily het volgende:
[..]
O ja.
Nou het was echt niet van echt te onderscheiden.
Zeker niet, die dingen zijn niet van een echte te onderscheiden. Daarom zijn ze ook al jaren verboden hier.quote:Op zondag 21 september 2025 19:42 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Je denkt dat politie eerst gaat vragen of ie echt ie als ermee gericht wordt op politie?
Betrof het iemand van kleur of een moslim? Als dat het geval was zullen bepaalde groepen wel gaan demonstreren inderdaad.quote:Op zondag 21 september 2025 19:04 schreef BeriBeri het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)pelle-aan-den-ijsselquote:Op zondag 21 september 2025 19:41 schreef Evangelion het volgende:
Wel fijn dat de NOS tegenwoordig kill cams in hun nieuwsberichten deelt (Charlie Kirk, deze dude). Hoef ik ze niet meer zelf op te zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |